Telenet verdubbelt snelheid

Nieuws omtrent telecom
Siglo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 579
Lid geworden op: 06 sep 2004, 14:56
Locatie: /var/www
Bedankt: 1 keer

ah-pook schreef:... het gaat mij er om dat ik meer betaal voor minder product!!!


Dat is de rode draad bij iedere beslissing bij Telenet: iedere keer een upgrade "in uw voordeel", waarbij je uiteindelijk meer betaalt dan voordien. Ik heb in de 4 jaar dat ik Telenet klant was nooit iets anders geweten: een steeds maar stijgende factuur en een steeds fletser productje...
En nu kunnen ze zelfs gewoon niet leveren wat ze beloven, omdat ze al hun geld in de publiciteit steken ipv hun netwerk. Ze hebben in de praktijk veel te weinig capaciteit (door te druk bezette nodes), hetgeen zich bij een shared medium als kabel direct laat voelen. Ze hebben nu hun docsis 2 netwerkje, en een fenomenale backbone met hun Alcatel/Timetra routerkes, maar zitten ze met een pracht van een bottleneck door overboekte nodes...
Gebruikersavatar
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1357
Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:42
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 24 keer

Dus wat doe je als ontevreden klant ? Naar de concurrentie gaan :)
Binnenkort ADSL2+, grote kans dat je bij EDPnet terecht kan voor een abo met 24Mbit down, 1Mbit up, 100GB limiet (up & down), voor 40 tot 60€. Eens zien wat Teletet hun antwoord erop is met hun flutlimiet en beperkte nodes.
witte!
Pro Member
Pro Member
Berichten: 228
Lid geworden op: 23 okt 2004, 15:10

Phuncz schreef:Dus wat doe je als ontevreden klant ? Naar de concurrentie gaan :)
Binnenkort ADSL2+, grote kans dat je bij EDPnet terecht kan voor een abo met 24Mbit down, 1Mbit up, 100GB limiet (up & down), voor 40 tot 60€. Eens zien wat Teletet hun antwoord erop is met hun flutlimiet en beperkte nodes.


Jah maar ben allang aant w8en.
Upload hebk niet nodig Download wel.

Vandaag trouwens gene vette met Telenet this wer lekker onstabiel snelheid tussen 300 en 600.

Toch al 6.5gb binnen ik krijg mn limiet van 17gb nog wel op voor de 2de reset de 18de januari :-D

Nu nog vannacht mn 2.2gb upload upstreamen en ik ben klaar voor de reset 8)

Die mannen moete niet denke dat als ik ergens voor ga betalen ik het niet opgeconsumeerd krijg :wink:
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Phuncz schreef:Dus wat doe je als ontevreden klant ? Naar de concurrentie gaan :)
Binnenkort ADSL2+, grote kans dat je bij EDPnet terecht kan voor een abo met 24Mbit down, 1Mbit up, 100GB limiet (up & down), voor 40 tot 60€. Eens zien wat Teletet hun antwoord erop is met hun flutlimiet en beperkte nodes.



Hopelijk komen ze er zeer snel mee , heb telenet opgezegd voor 4 februari.
Ik wou ook naar de concurentie stappen , jammer genoeg is er niet veel soeps tussen de belgishe isp's te vinden , dus het ziedt ernaar uit dat het dan voorlopig afgelopen is , want 60 € voor 30 gig is way over the top :p.
Gast

Wat voor een zever is dat hier van overbezette nodes. Ze hebben vorig weekend mijn snelheid al aangepast en ik haal met gemak die 20mbit.

Hier op deze site heb ik de snelheidstest gedaan:
http://users.telenet.be/gidenjoe/pix/userbasetest.JPG

Daarna heb ik op belnet iets gedownload waar ik ook zoveel haalde en derna nog wat hd trailers zitten kijken op de apple site waar telkens die 100+mbyte heel snel binnen is.

Die limiet is misschien wel klote maar ze houden wel hun belofte van die snelheidsupgrade.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Anonieme lafaard schreef:Wat voor een zever is dat hier van overbezette nodes. Ze hebben vorig weekend mijn snelheid al aangepast en ik haal met gemak die 20mbit.


Proficiat!

Er is een hele backbone upgrade bezig bij Telenet die de overbelaste nodes aanpakt, maar ze waren wel degelijk tot de nok gevuld.
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Deej_1977 schreef:
Anonieme lafaard schreef:Wat voor een zever is dat hier van overbezette nodes. Ze hebben vorig weekend mijn snelheid al aangepast en ik haal met gemak die 20mbit.


Proficiat!

Er is een hele backbone upgrade bezig bij Telenet die de overbelaste nodes aanpakt, maar ze waren wel degelijk tot de nok gevuld.


Dat verschilt ook van plek tot plek. Als je gelukt hebt dan heb je een kabelnode met veel bejaarden, heb je pech dan zit je in een drukke buurt...
Siglo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 579
Lid geworden op: 06 sep 2004, 14:56
Locatie: /var/www
Bedankt: 1 keer

qless schreef:Dat verschilt ook van plek tot plek. Als je gelukt hebt dan heb je een kabelnode met veel bejaarden, heb je pech dan zit je in een drukke buurt...


Ja, maar vroeger waren de overbezette nodes in de minderheid. En dat is nu zeker niet meer het geval...
Om u maar een voorbeeldje te geven. Deze meting komt vanop een TN lijntje:
http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 992 kbit/s or 124 kbyte/s
- Upload speed : 129 kbit/s or 16 kbyte/s
Tue Jan 17 2006 at 10:49:58 UTC+0100

mooi, nietwaar?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Siglo schreef:Om u maar een voorbeeldje te geven. Deze meting komt vanop een TN lijntje:
http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 992 kbit/s or 124 kbyte/s
- Upload speed : 129 kbit/s or 16 kbyte/s
Tue Jan 17 2006 at 10:49:58 UTC+0100


Deze resultaten op zich zijn helemaal geen bewijs dat de node overbelast is.... tenzij diezelfde test tijdens de nacht of op een ander onmogelijk uur wel netjes 650 KB/s down geeft.

Onlangs nog iemand geweten met een slechte UTP kabel die ook dergelijke resultaten had... en dan maar beweren dat TN een probleem heeft :roll:
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Dat was bij mij ook het geval, mijn node was ook sterk overbelast, gevolg dat ik niet meer boven de 100Kb/s geraakte... en dat met een expressnet plus abo'ke!

Na een interventie (door Telenet SWAT team, cool hé) hebben ze iets aan de node gewijzigd, maar 100% is het ook niet opgelost. Speeds zitten steeds rond de 400 à 500Kb/s, soms eens 800Kb/s.

Enfin, slecht is dat zeker niet, maar vraag me toch af wat er gaat gebeuren als ik op 15Mbit zit ? Dan zal het toch weer duidelijk worden dat die node nog steeds propvol zit!

Wat die verdubbeling betreft beweert TN steeds dat snelheid het belangrijkste element is boven volume ... en dat is in zeker zin wel waar (voor mij is waar tot 500Kb/s, daarboven is het overbodig). Ze hebben nu net hun verdubbeling gedaan (tot 20Mbit) ... wat gaan ze dan binnen 5 jaar doen ? Nog eens verdubbelen naar 40Mbit / 100Mbit ?? Volume zal toch ook ooit eens serieus mogen volgen. Bv per Mbit, 10GB ...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

spacekiek schreef:Enfin, slecht is dat zeker niet, maar vraag me toch af wat er gaat gebeuren als ik op 15Mbit zit ? Dan zal het toch weer duidelijk worden dat die node nog steeds propvol zit!


De belasting zal dan sterk afnemen... het volume blijft namelijk hetzelfde.

Waarom dacht je anders dat TN dit gratis gaf... :wink:
Siglo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 579
Lid geworden op: 06 sep 2004, 14:56
Locatie: /var/www
Bedankt: 1 keer

r2504 schreef:
Siglo schreef:Om u maar een voorbeeldje te geven. Deze meting komt vanop een TN lijntje:
http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 992 kbit/s or 124 kbyte/s
- Upload speed : 129 kbit/s or 16 kbyte/s
Tue Jan 17 2006 at 10:49:58 UTC+0100


Deze resultaten op zich zijn helemaal geen bewijs dat de node overbelast is.... tenzij diezelfde test tijdens de nacht of op een ander onmogelijk uur wel netjes 650 KB/s down geeft.

Onlangs nog iemand geweten met een slechte UTP kabel die ook dergelijke resultaten had... en dan maar beweren dat TN een probleem heeft :roll:


Over diezelfde utp aan bijna 12000 kbyte/s naar mijn xbox... en s'nachts inderdaad geen problemen. Maar daar heb ik geen bal aan.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Siglo schreef:en s'nachts inderdaad geen problemen.


Als er 's nachts geen probleem is, en overdag wel dan heb je inderdaad veel kans dat de node overbelast is. Wil TN dit niet oplossen dan is het eenvoudig... klacht indienen bij de Ombudsman voor Telecom ! (en niet zeuren over minimumsnelheden want dat ligt complex, maar je hebt wel recht op dezelfde dienstverlening als iemand anders).
Gast

Siglo schreef: Ze hebben in de praktijk veel te weinig capaciteit (door te druk bezette nodes), hetgeen zich bij een shared medium als kabel direct laat voelen.


Praktisch gezien is ADSL even geshared als Kabel aangezien iedereen maar tot de centrale apart zit met z'n telefoonlijntje.

En ivm met de nodes; op sommige plaatsen zal dat inderdaad het geval zijn, maar ze zijn dan toch in snel tempo bezig dat aan te passen aangezien ik net een mail gehad heb ivm werken in de regio Temse :)
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 maa 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

Anonymous schreef:
Siglo schreef: Ze hebben in de praktijk veel te weinig capaciteit (door te druk bezette nodes), hetgeen zich bij een shared medium als kabel direct laat voelen.


Praktisch gezien is ADSL even geshared als Kabel aangezien iedereen maar tot de centrale apart zit met z'n telefoonlijntje.
...


Toch niet volledig juist.
ADSL: Individuele kabel met elke hun capaciteit (neem 24Mbps*). Dus 1 persoon per kabel. Centrale heeft toch fiber met hoge capaciteit.
TELENET: 1 Coax voor meerdere personen met grote capaciteit (bijvoorbeeld 150Mbps*). Als er meerdere personen die coax moeten gebruiken en dit doen op hetzelfde moment kan de snelheid dus wel afnemen.
*Deze waardes zijn niet de correcte waardes (aangezien ik die niet weet), maar gewoon om het voorbeeld te tonen.
Brinta
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 jan 2004, 13:30
Locatie: Deurne

Jelly schreef:
Wright schreef:Qua limieten zal er niet veel veranderen 12GB iplv 10 GB is niet veel verschil :!:


Volgens mij is dit toch nog een volumestijging met 20%

Ok het is nog niet veel, maar ze doen toch al toegevingen....

Laat de concurrentie maar reageren, volgens mij kan 2006 wel is een leuk jaar worden op vlak van isp's, digitale tv, Gsm...

Groeten, Jelly


Een toegeving van 20%? Als je goed leest heb je inderdaad 12 GB, maar je moet wel 2 euro extra betalen als je gebruikt maakt van die laatste 2 GB. Je hebt dus gewoon 10GB in je standaard abbo en je kan er 2Gb overheen. Maar dan betaal je dus wel 2 Euro extra. Dit staat standaard aan. Dat mag toch zomaar niet?
FST
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 22 jun 2005, 15:30

Bij mij staat dit niet aan, kijk maar naar mijn lange post vanonder op deze page.
Gebruikersavatar
Dave
Pro Member
Pro Member
Berichten: 336
Lid geworden op: 20 aug 2005, 13:27
Twitter: davefrombelgium
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

ADSL is ook niet voor iedereen hetzelfde & ADSL2+ nog minder.
Ik zit op 3,5km van de centrale, ik denk niet dat ik 24 Mbit zal halen !
OK, mijn snelheid is wel stabiel, bijna altijd 2,8 Mbit down 0,3 up,
da's ook al veel waard natuurlijk ... & dat voor maar 29,95 EUR (EDPnet).
Ik zie niet in waarom ik meer zou willen betalen, ik kan alles doen wat ik wil hiermee (op dit moment), al mag sneller voor hetzelfde (of weinig meer) geld altijd natuurlijk ...
Gast

ZMD schreef:Toch niet volledig juist.
ADSL: Individuele kabel met elke hun capaciteit (neem 24Mbps*). Dus 1 persoon per kabel. Centrale heeft toch fiber met hoge capaciteit.
TELENET: 1 Coax voor meerdere personen met grote capaciteit (bijvoorbeeld 150Mbps*). Als er meerdere personen die coax moeten gebruiken en dit doen op hetzelfde moment kan de snelheid dus wel afnemen.
*Deze waardes zijn niet de correcte waardes (aangezien ik die niet weet), maar gewoon om het voorbeeld te tonen.




t'Is maar hoe je het bekijkt;
Met EuroDocsis 2.0 kunnen er per node 90 gebruikers surfen aan 55Mbit/s down en 3Mbit/s up. Wat dus ruim voldoende is om een grote groep te voorzien. (nu de snelheid nog lager ligt)
Bij VDSL mag je maximum op 1200m van de centrale zitten.
Nu als je eens kijkt zie je dat je met VDSL waarschijnlijk met meer gebruikers op dezelfde centrale zit dan bij kabel op een node.
En in de centrale kom je met ADSL/VDSL ook op een gedeelde verbinding uit...

Uiteindelijk maakt het dus niet uit en is dat geen echt nadeel van Kabel of een voordeel van ADSL/VDSL zolang de centrale voldoende bandbreedte heeft.
Gebruikersavatar
PHO
Pro Member
Pro Member
Berichten: 373
Lid geworden op: 09 nov 2003, 12:13

Brinta schreef:Een toegeving van 20%? Als je goed leest heb je inderdaad 12 GB, maar je moet wel 2 euro extra betalen als je gebruikt maakt van die laatste 2 GB. Je hebt dus gewoon 10GB in je standaard abbo en je kan er 2Gb overheen. Maar dan betaal je dus wel 2 Euro extra. Dit staat standaard aan. Dat mag toch zomaar niet?


Waar heb je dat gelezen, of wie heeft je dat wijsgemaakt?


Vroeger: 10 GB waarvan je maximaal 15% mocht verbruiken aan upload.

Nu: 10 GB download EN 2 GB upload, dus totaal 12 GB.


en het kost geen cent meer.

Maar een grote verbetering kan je het niet noemen.
Who the f*** is general failure and why the hell is he reading my disk ?
Gast

net een speedtest met mijn turboline


Your current download speed:
696kbit/s
or
87kbyte/s Your current upload speed:
74kbit/s
or
9kbyte/s
:cry: :cry: :cry:
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

So what? Turboline is toch geen telenet kabel? Wat voor een onzinnige post weeral.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Deej_1977 schreef:So what? Turboline is toch geen telenet kabel? Wat voor een onzinnige post weeral.


Waarschijnlijk bedoelde hij Telenet Turbo ?
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

r2504 schreef:Waarschijnlijk bedoelde hij Telenet Turbo ?


Dan zal ie op een overbelaste node zonder bejaarden zitten ;).
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Deej_1977 schreef:Dan zal ie op een overbelaste node zonder bejaarden zitten ;).


Dat zou kunnen... als hij tenminste op andere tijdstippen wel correct resultaten haalt die tegen de 20 Mbit aanzitten.

Ik veronderstel dat de persoon al contact heeft opgenomen met TN, en zelf de nodige testen heeft gedaan op verschillende tijdstippen.
Gast

ja heeb ik gedaan en telenet zeegt ligt aan mijn instellingen maar in het weekend ben ik rond de 19.000 kbit en door de weeks rond de 10.000-11.000 kbit weekend ping naar me game server 75-85 door de weeks 170-185
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1558
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Ik heb daarstraks liggen Counterstriken op smallband en had een ping van 15-25.

triestig :eek:
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Anonymous schreef:net een speedtest met mijn turboline


Your current download speed:
696kbit/s
or
87kbyte/s Your current upload speed:
74kbit/s
or
9kbyte/s
:cry: :cry: :cry:

Mja kvind dat de speedtest weeral een beetje raar doet ook de laatste 2 dagen, met nogal veel schommelingen in de test :?
vraag me af of die nog op de servers staan van skynet?
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

*bump*
Je kan de snelheid van je telenet abonnement nu aanpassen op http://mijn.telenet.be > instellen snelheid. Gewoon de nieuwe snelheid in de drop-down kiezen. De Expressnet Plus abonnementen zouden eind deze maand aan de beurt zijn.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”