Wegpiraten
- Moonboy
- Pro Member
- Berichten: 433
- Lid geworden op: 21 jul 2023, 12:39
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 34 keer
Zelfs met meerdere passagiers in de wagen, totaal onverantwoordelijk dus.
https://www.gva.be/cnt/dmf20240310_93830136
Bekijk de beelden van de ravage
Ook deze wist van geen ophouden
https://www.gva.be/cnt/dmf20240308_98275990
En dat gaat maar door
https://www.gva.be/cnt/dmf20240309_93032012
https://www.gva.be/cnt/dmf20240310_93830136
Bekijk de beelden van de ravage
Ook deze wist van geen ophouden
https://www.gva.be/cnt/dmf20240308_98275990
En dat gaat maar door
https://www.gva.be/cnt/dmf20240309_93032012
- Dizzy
- Elite Poster
- Berichten: 12316
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
- Locatie: Hier ter plaatse
- Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
- Bedankt: 709 keer
Weekendongevallen gebeuren tegen 30km/u en fietsers worden ook niet aangereden door mensen die te snel rijden
En dan weer een blikje whataboutismes zoals alcohol, shoppen enz...
Er zijn een aantal objectieve, wetenschappelijke redenen die het gevaar van te snel rijden verklaren:
Snelheidsbeperkingen zijn veiligheidsmaatregelen die hoogstnodig zijn. De cijfers liegen er niet om en tonen aan dat snelheid een bijzonder grote rol speelt in de verkeersveiligheid.
Overdreven en onaangepaste snelheid zijn dé belangrijkste oorzaken van verkeersongevallen.
Internationaal wordt er over het algemeen van uitgegaan dat ongeveer een derde van de dodelijke ongevallen (mede) veroorzaakt wordt door overdreven of onaangepaste snelheid.
Een voetganger die met 65 km/u door een auto wordt aangereden, loopt meer dan 4 keer zoveel kans om te overlijden dan bij een aanrijding met 50 km/u.*
7 op de 10 Vlamingen beseffen dat te snel rijden gevaarlijk is (cijfers VSV).

En dan weer een blikje whataboutismes zoals alcohol, shoppen enz...
Er zijn een aantal objectieve, wetenschappelijke redenen die het gevaar van te snel rijden verklaren:
- Hoe sneller je rijdt, hoe minder tijd je hebt om alles rondom jou te zien en te reageren.
- Bij hogere snelheden krijg je last van tunnelzicht.
- Je stopafstand wordt groter naarmate je sneller rijdt.
- Bij een ongeval is de impact van de botsing groter naarmate je sneller rijdt.
- Als je te snel rijdt, vergroot de kans op zware ongevallen.
Snelheidsbeperkingen zijn veiligheidsmaatregelen die hoogstnodig zijn. De cijfers liegen er niet om en tonen aan dat snelheid een bijzonder grote rol speelt in de verkeersveiligheid.
Overdreven en onaangepaste snelheid zijn dé belangrijkste oorzaken van verkeersongevallen.
Internationaal wordt er over het algemeen van uitgegaan dat ongeveer een derde van de dodelijke ongevallen (mede) veroorzaakt wordt door overdreven of onaangepaste snelheid.
Een voetganger die met 65 km/u door een auto wordt aangereden, loopt meer dan 4 keer zoveel kans om te overlijden dan bij een aanrijding met 50 km/u.*
7 op de 10 Vlamingen beseffen dat te snel rijden gevaarlijk is (cijfers VSV).
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1341
- Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
- Locatie: Bevergem :-)
- Uitgedeelde bedankjes: 270 keer
- Bedankt: 178 keer
Dan zou men beter beginnen met die 2/3 van alle dodelijke ongevallen aan te pakken.Internationaal wordt er over het algemeen van uitgegaan dat ongeveer een derde van de dodelijke ongevallen (mede) veroorzaakt wordt door overdreven of onaangepaste snelheid
-
- Elite Poster
- Berichten: 6162
- Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
- Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
- Bedankt: 312 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Nee, men pakt beter alle oorzaken aan en niet die toevallig beter passen in ieders eigen kraam want iedere dode die voorkomen kon worden door onaangepast gedrag in de publieke ruimte is er één teveel.
Niets zo makkelijk dan je te houden aan de max. snelheid of zelfs trager te rijden dan de max. snelheid.
Velen begrijpen blijkbaar zelfs niet dat de max. snelheid geen streefdoel an sich is maar integendeel de ultieme grens waar je niet mag overgaan en geen te halen doel waar je, als er niemand kijkt die je kan beboeten, even mag overgaan noch dat de max. snelheid louter een suggestie is die naar eigen goeddunken mag en kan geïnterpreteerd worden omdat men van zichzelf denkt een veel betere bestuurder te zijn dan iedereen om zich heen.
Een boete voor overdreven snelheid is ook nooit de schuld van diegene die je de boete gaf maar het gevolg van eigen wangedrag binnen de publieke ruimte waar, de logica zelve, de regels voor iedereen gelden en voor iederen hetzelfde zijn en niet volgens de eigen waan van de dag dienen toegepast/aangepast te worden.
Het is ook niet zo dat die resterende 2/3 één oorzaak en gevolg heeft maar een allegaartje is dat nog moeilijker te bestrijden is dan het opleggen van een max. snelheid.
Niets zo makkelijk dan je te houden aan de max. snelheid of zelfs trager te rijden dan de max. snelheid.
Velen begrijpen blijkbaar zelfs niet dat de max. snelheid geen streefdoel an sich is maar integendeel de ultieme grens waar je niet mag overgaan en geen te halen doel waar je, als er niemand kijkt die je kan beboeten, even mag overgaan noch dat de max. snelheid louter een suggestie is die naar eigen goeddunken mag en kan geïnterpreteerd worden omdat men van zichzelf denkt een veel betere bestuurder te zijn dan iedereen om zich heen.

Een boete voor overdreven snelheid is ook nooit de schuld van diegene die je de boete gaf maar het gevolg van eigen wangedrag binnen de publieke ruimte waar, de logica zelve, de regels voor iedereen gelden en voor iederen hetzelfde zijn en niet volgens de eigen waan van de dag dienen toegepast/aangepast te worden.
Het is ook niet zo dat die resterende 2/3 één oorzaak en gevolg heeft maar een allegaartje is dat nog moeilijker te bestrijden is dan het opleggen van een max. snelheid.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4272
- Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
- Uitgedeelde bedankjes: 128 keer
- Bedankt: 172 keer
- Recent bedankt: 1 keer
En 70 is 70 zeker... of het nu aangepast is of niet. Dergelijke mensen die niet nadenken zijn een gevaar op de weg

Met termen als "wangedrag" en iedereen hiervan te beschuldigen bij de minste overtreding gaan we er heus niet komen.ivob schreef: 11 maa 2024, 07:40 Een boete voor overdreven snelheid is ook nooit de schuld van diegene die je de boete gaf maar het gevolg van eigen wangedrag
Het is dus duidelijk dat men het echte probleem niet wil aanpakken vanwege "te moeilijk"... liever "eenvoudig" de kassa vullenivob schreef: 11 maa 2024, 07:40 Het is ook niet zo dat die resterende 2/3 één oorzaak en gevolg heeft maar een allegaartje is dat nog moeilijker te bestrijden is dan het opleggen van een max. snelheid.

- Dizzy
- Elite Poster
- Berichten: 12316
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
- Locatie: Hier ter plaatse
- Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
- Bedankt: 709 keer
OK, we kunnen wangedrag aanpassen aan wegpiraat 
De discussie over de rol van enkel snelheid is naast de kwestie omdat snelheid ook een factor is bij die andere mogelijke oorzaken. Een stuurfout kan ergere gevolgen hebben omdat je te snel die stuurfout maakt, een botsing heeft ergere gevolgen op hogere snelheid, de reactietijd is korter,...
De zaak is op zich simpel, er zijn om goede redenen limieten die voor iedereen gelden. Sommigen wensen zich er niet aan te houden noch de gevolgen te dragen. Hun frustraties, die ze zelf veroorzaken, komen ze dan uiten op een forum in een poging de schuld op anderen te schuiven. Dit alles om maar niet het eigen gedrag te moeten aanpassen.

De discussie over de rol van enkel snelheid is naast de kwestie omdat snelheid ook een factor is bij die andere mogelijke oorzaken. Een stuurfout kan ergere gevolgen hebben omdat je te snel die stuurfout maakt, een botsing heeft ergere gevolgen op hogere snelheid, de reactietijd is korter,...
De zaak is op zich simpel, er zijn om goede redenen limieten die voor iedereen gelden. Sommigen wensen zich er niet aan te houden noch de gevolgen te dragen. Hun frustraties, die ze zelf veroorzaken, komen ze dan uiten op een forum in een poging de schuld op anderen te schuiven. Dit alles om maar niet het eigen gedrag te moeten aanpassen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
- Berichten: 6162
- Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
- Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
- Bedankt: 312 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Niks mis mee om in je eigen wereldje te willen leven en blijven steken maar je kan maar beter beseffen en er eens over nadenken dat wie zich begeeft in de publieke ruimte zich überhaupt niet meer verplaatst in zijn eigen beperkte wereldje.DarkV schreef: 11 maa 2024, 10:47 En 70 is 70 zeker... of het nu aangepast is of niet. Dergelijke mensen die niet nadenken zijn een gevaar op de weg![]()
Dat heeft dan noodzakelijkerwijs zijn eigen regels met oorzaak en gevolg.
Oorzaak en gevolg bewust en keer op keer omdraaien zal ook geen levens redden. Integendeel.
En wie nog wel van deze wereld is beseft heel goed dat in de openbare ruimte niet sneller rijden dan toegestaan heus niet gevaarlijker is dan alleen rekening houden met de eigen inzichten en daarbij denken dat opgelegde max. limieten niet op hun van toepassing zijn.

De kassa niet doen rinkelen is nochtans heel eenvoudig in deze. Gewoon je aan de regels houden die voor iedereen gelden in dezelfde gezamenlijke ruimte. Moelijker dan dat is het niet.
Wie dat niet kan en wil moet de oorzaak van het doen rinkelen van de kassa uitsluitend bij zichzelf gaan zoeken en niet afschuiven op alle anderen. Daar bestaat een uitdrukking voor: "gebrek aan verantwoordelijkheidszin". En dat kunnen we in het verkeer missen als kiespijn want de gevolgen zijn, spijtig genoeg ook voor de anderen, nogal eens onomkeerbaar en niet altijd afkoopbaar.
Laatst gewijzigd door ivob 11 maa 2024, 11:17, in totaal 2 gewijzigd.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
- Dizzy
- Elite Poster
- Berichten: 12316
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
- Locatie: Hier ter plaatse
- Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
- Bedankt: 709 keer
Klopt, je kan perfect de kassa laten stoppen met rinkelen, door te doen wat hoort ipv het klein kind uit te hangen dat de gevolgen van eigen gedrag niet wenst te aanvaarden.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
- on4bam
- Moderator
- Berichten: 6415
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: 127.0.0.1 of elders
- Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
- Bedankt: 631 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Voorbeeldje van zaterdag. Door werken is er een omleiding langs veldwegen, men heeft er zelfs eenrichtingsverkeer van gemaakt. Tijdelijk bord "zone 30" en dat voor enkele kilometers waar zo goed als geen huizen staan en amper een kruispunt (waar je dan nog eens 100-en meter ver kan zien).Dizzy schreef: 11 maa 2024, 11:07 De zaak is op zich simpel, er zijn om goede redenen limieten die voor iedereen gelden.
Heel logisch... zo ver ik kon vaststellen geen enkele andere signalisatie zodat deze wegen "normaal" 70Km/u EN tweerichtingsverkeer zou zijn.
Zelfs met 40 op de teller (35-36 max) is dat echt zeer traag. Dus ja, ik was daar toch wel aan't racen zeker. Dat kon perfect want er waren niet eens voor- of achterliggers.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
- Dizzy
- Elite Poster
- Berichten: 12316
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
- Locatie: Hier ter plaatse
- Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
- Bedankt: 709 keer
Dat mag je van mij zolang je maar niet komt klagen als je een boete voor die eigen keuze hebt gekregen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
- on4bam
- Moderator
- Berichten: 6415
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: 127.0.0.1 of elders
- Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
- Bedankt: 631 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Die zal er niet zijn, tenzij ze alsnog op het bietenveld stonden
Je gaat voorbij aan het feit dat "de goede reden" in dit geval ver zoek was.
Ik ben ik elk geval blij dat jij de perfecte chauffeur ben die nauwgezet elk regeltje tot in de puntjes volgt en nooit een bord mist. Doe zo verder!

Je gaat voorbij aan het feit dat "de goede reden" in dit geval ver zoek was.
Ik ben ik elk geval blij dat jij de perfecte chauffeur ben die nauwgezet elk regeltje tot in de puntjes volgt en nooit een bord mist. Doe zo verder!

Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
- Dizzy
- Elite Poster
- Berichten: 12316
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
- Locatie: Hier ter plaatse
- Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
- Bedankt: 709 keer
Het zijn waarschijnlijk kleinere/smallere wegen vandaar eenrichting-verkeer. Door de werken komt daar meer verkeer door dus een snelheidsbeperking. Dat lijkt me niet zo onlogisch dus en zeker minder onlogisch dan dat iedere cheuffeur eens met u afspreekt over wat volgens u wenselijk is inzake verkeershandhaving op die plaats.
En als je je enkel aan de regels wil houden als er geen pakkans is dan is dat eerder een reden om controles te doen.
En als je je enkel aan de regels wil houden als er geen pakkans is dan is dat eerder een reden om controles te doen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
- heist_175
- Moderator
- Berichten: 16261
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
- Bedankt: 1176 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Het is geen geheim dat snelheidsbeperkingen niet zelden elke rede missen.
De R6 was ook lang volledig 70km/h, wat nogal belachelijk was. Nu is het grootste stuk terug 90km/h, wat veel logischer is.
De R6 was ook lang volledig 70km/h, wat nogal belachelijk was. Nu is het grootste stuk terug 90km/h, wat veel logischer is.
-
- Elite Poster
- Berichten: 6162
- Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
- Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
- Bedankt: 312 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Het is niet omdat een snelheidsbeperking niet altijd even logisch is dat je dan het recht maar in eigen handen moet nemen en dat moet gaan aanpassen aan de eigen individuele invulling van de algemene regels.
En het is al helemaal niet logisch dat een individu dat op eigen houtje sneller gaat rijden dan de medebestuurders veiliger gedrag vertoont. Verschil in snelheid op hetzelfde wegdeel is juist onveiliger en leidt tot meer ongevallen.
Trager verkeer leidt zelfs tot een verhoogde capaciteit op dezelfde weg dan sneller verkeer en zeker verkeer met uiteenlopende snelheden.
Wie een rijbewijs heeft behaald en zich vrijwillig in de publieke ruimte begeeft moet volwassen genoeg zijn om zich neer te kunnen leggen bij de algemene regelgeving ook al heeft men er individueel (al dan niet terecht) een andere mening over. Het heet dan ook niet voor niets de openbare weg en niet de individuele speeltuin van Jan en Mieke.
Uiteraard kan men het recht altijd in eigen handen nemen en zich in de publieke ruimte gaan gedragen naar eigen goeddunken en/of men daar zijn eigen regels kan gaan opleggen. Maar dan moet men ook de eventuele gevolgen willen dragen van het gedrag waar men zelf de oorzaak van is en dat niet willen toewijzen aan anderen.
In het beste geval rinkelt dan de kassa door diegene die zelf op de betaalknop heeft gedrukt. In het slechtste geval heeft men het leven van een ander (tijdelijk of voor altijd) verziekt.
Wie denkt dat die paar seconden persoonlijke tijdwinst het dat waard zijn moet dan maar de prijs daarvoor betalen en hopelijk niet een ander ermee voor laten opdraaien.
Het is ook een beetje naïef om te denken dat een systeem perfect is. Het is des mensen en hangt dus doorgaans met haken en ogen aan elkaar. Dat wetende is er dus zeker al geen reden om daar dan uit eigenbelang nog een schepje bovenop te gaan doen.
Wat betreft de R6, hoeveel seconden ga je nu echt winnen op dat deel waar de snelheid van 70 naar 90 is gegaan?
Op werkdagen zijn er zelfs meerdere uren dat je al blij mag zijn dat er echt beweging in het verkeer zit ipv dat het stapvoets vooruit gaat. Het vervangen van de kruispunten door bruggen heeft meer positief bijgedragen aan de doorstroming van het verkeer dan de gedeeltelijke verhoging met 20 km/uur.
En het is al helemaal niet logisch dat een individu dat op eigen houtje sneller gaat rijden dan de medebestuurders veiliger gedrag vertoont. Verschil in snelheid op hetzelfde wegdeel is juist onveiliger en leidt tot meer ongevallen.
Trager verkeer leidt zelfs tot een verhoogde capaciteit op dezelfde weg dan sneller verkeer en zeker verkeer met uiteenlopende snelheden.
Wie een rijbewijs heeft behaald en zich vrijwillig in de publieke ruimte begeeft moet volwassen genoeg zijn om zich neer te kunnen leggen bij de algemene regelgeving ook al heeft men er individueel (al dan niet terecht) een andere mening over. Het heet dan ook niet voor niets de openbare weg en niet de individuele speeltuin van Jan en Mieke.
Uiteraard kan men het recht altijd in eigen handen nemen en zich in de publieke ruimte gaan gedragen naar eigen goeddunken en/of men daar zijn eigen regels kan gaan opleggen. Maar dan moet men ook de eventuele gevolgen willen dragen van het gedrag waar men zelf de oorzaak van is en dat niet willen toewijzen aan anderen.
In het beste geval rinkelt dan de kassa door diegene die zelf op de betaalknop heeft gedrukt. In het slechtste geval heeft men het leven van een ander (tijdelijk of voor altijd) verziekt.
Wie denkt dat die paar seconden persoonlijke tijdwinst het dat waard zijn moet dan maar de prijs daarvoor betalen en hopelijk niet een ander ermee voor laten opdraaien.
Het is ook een beetje naïef om te denken dat een systeem perfect is. Het is des mensen en hangt dus doorgaans met haken en ogen aan elkaar. Dat wetende is er dus zeker al geen reden om daar dan uit eigenbelang nog een schepje bovenop te gaan doen.
Wat betreft de R6, hoeveel seconden ga je nu echt winnen op dat deel waar de snelheid van 70 naar 90 is gegaan?
Op werkdagen zijn er zelfs meerdere uren dat je al blij mag zijn dat er echt beweging in het verkeer zit ipv dat het stapvoets vooruit gaat. Het vervangen van de kruispunten door bruggen heeft meer positief bijgedragen aan de doorstroming van het verkeer dan de gedeeltelijke verhoging met 20 km/uur.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4272
- Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
- Uitgedeelde bedankjes: 128 keer
- Bedankt: 172 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Laat maar... het gaat er toch niet in.heist_175 schreef: 11 maa 2024, 12:03 Het is geen geheim dat snelheidsbeperkingen niet zelden elke rede missen.
Hopelijk ben je even consequent in alle andere wetgeving die er is en dan hebben we hier een heilige gevondenivob schreef: 11 maa 2024, 12:18 Het is niet omdat een snelheidsbeperking niet altijd even logisch is dat je dan het recht maar in eigen handen moet nemen

-
- Elite Poster
- Berichten: 6162
- Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
- Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
- Bedankt: 312 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Ik doe idd mijn best wat betreft het naleven van alle menselijke wetten (met verzonnen goddelijke wetten heb ik persoonlijk geen voeling en die moet ik dan ook niet naleven dat is uitsluitend voorbehouden aan de gelovigen van de verschillende godsdiensten).
Met heilig zijn heeft het niets te maken (zie voorgaande).
En niemand beweert ook dat hun in alles perfect is.
Integendeel, gewoon als een volwassen persoon de gevolgen van het eigen gedrag aanvaarden en niet de schuld van de gevolgen van eigen gedrag proberen af te wentelen op "het systeem", de "anderen", enz zou al een stap in de goede richting zijn.
Overtreed ik een wet en ben ik me bewust van mijn fout zal ik de gevolgen daarvan moeten dragen.
Ben ik niet akkoord met een aan mij toegewezen overtreding - van welke wet dan ook - zal ik deze met alle mogelijke wettelijke middelen aanvechten en me daartegen verdedigen. Het zal dan aan de rechter zijn om uit te maken wie er in het gelijk gesteld wordt. En daar zal ik me, eventueel tot na uitputten van de beroepsmogelijkheden, uiteindelijk ook bij moeten neerleggen.
Dat zijn nu eenmaal de duidelijke consequenties wanneer men in een bepaald rechtsysteem wenst te leven.
Wie dat niet ziet zitten en/of het daar niet mee eens is staat het nog altijd vrij zijn geluk in 'het wilde westen' te gaan beproeven en kijken of je het daar verder kan brengen volgens "de wet van de sterkste".
Maar ook dat zal dan een keuze zijn die je uiteindelijk zelf zal moeten maken.
Door hier wat met de ogen te zitten rollen zal de kassa na een vastgestelde overtreding er niet minder door gaan rinkelen. Het zijn zowat de eerlijkste belastingen die er bestaan: rechtstreeks gekoppeld aan eigen gedrag waarvan iedereen op voorhand de gevolgen kan kennen.
Met heilig zijn heeft het niets te maken (zie voorgaande).
En niemand beweert ook dat hun in alles perfect is.
Integendeel, gewoon als een volwassen persoon de gevolgen van het eigen gedrag aanvaarden en niet de schuld van de gevolgen van eigen gedrag proberen af te wentelen op "het systeem", de "anderen", enz zou al een stap in de goede richting zijn.
Overtreed ik een wet en ben ik me bewust van mijn fout zal ik de gevolgen daarvan moeten dragen.
Ben ik niet akkoord met een aan mij toegewezen overtreding - van welke wet dan ook - zal ik deze met alle mogelijke wettelijke middelen aanvechten en me daartegen verdedigen. Het zal dan aan de rechter zijn om uit te maken wie er in het gelijk gesteld wordt. En daar zal ik me, eventueel tot na uitputten van de beroepsmogelijkheden, uiteindelijk ook bij moeten neerleggen.
Dat zijn nu eenmaal de duidelijke consequenties wanneer men in een bepaald rechtsysteem wenst te leven.
Wie dat niet ziet zitten en/of het daar niet mee eens is staat het nog altijd vrij zijn geluk in 'het wilde westen' te gaan beproeven en kijken of je het daar verder kan brengen volgens "de wet van de sterkste".
Maar ook dat zal dan een keuze zijn die je uiteindelijk zelf zal moeten maken.
Door hier wat met de ogen te zitten rollen zal de kassa na een vastgestelde overtreding er niet minder door gaan rinkelen. Het zijn zowat de eerlijkste belastingen die er bestaan: rechtstreeks gekoppeld aan eigen gedrag waarvan iedereen op voorhand de gevolgen kan kennen.

Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3565
- Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
- Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
- Bedankt: 328 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Nee hoor, zijn elektrische fiets die max. 25 km/u mag, heeft ie laten opvoeren naar +30km/u ... omdat de pakkans toch quasi onbestaande is.

En hier maar komen afgeven alla "Velen begrijpen blijkbaar zelfs niet dat de max. snelheid geen streefdoel an sich is maar integendeel de ultieme grens waar je niet mag overgaan en geen te halen doel"
-
- Elite Poster
- Berichten: 1990
- Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 182 keer
Te snel rijden is ten top gedreven en ongecontroleerd haantjes gedrag. Het heeft niets te maken met gehaast zijn. Want met sneller rijden win je amper tijd. In steden en op korte afstanden is het volstrekt zinloos. Je wint er geen tijd mee. Ik maak het dagelijks mee in de stad: aggressieve bumperrijders die zigzaggend hun Gran Turismo droom verwezenlijken door andere mensen af te snijden en te intimideren met lichtsignalen, motorgebrul, getoeter en afsnijden. Om dan enkele verkeerslichten verder opnieuw mooi naast elkaar te staan. Tijdswinst NUL. Maar ook op lange afstanden is de tijdswinst verwaarloosbaar. Je moet al echt tientallen kilometers boven de limiet rijden om een relevant verschil te maken.
Dus voor de tijdswinst moet je het niet doen. Blijft over: totaal onverantwoord puberaal autoracer spelen, ten koste van alle mede-weggebruikers.
Dus voor de tijdswinst moet je het niet doen. Blijft over: totaal onverantwoord puberaal autoracer spelen, ten koste van alle mede-weggebruikers.
- Dizzy
- Elite Poster
- Berichten: 12316
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
- Locatie: Hier ter plaatse
- Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
- Bedankt: 709 keer
Ivob slaat enkele nagels met koppen. Het is niet omdat je een regel niet logisch vindt of dat een situatie niet perfect is dat je die regels dan maar naast je neer moet leggen. Als iedereen zo zou redeneren dan vielen er nog een pak meer verkeersslachtoffers en zeker niet minder maar dat kan hen blijkbaar allemaal niets schelen, ikke ikke ikke.
En er is inderdaad weinig mee te winnen. Om echt tijd te winnen moet je al echt een kamikaze spelen en hoe lang ga je dan "winnen"? Ja, ik heb uw dochter levenslang verlamd maar ja, ik was toch 2 seconden sneller bij de bakker, zoiets?
En dan het gejank over heiligen. Niemand is hier heilig en iedereen zal al eens te snel rijden MAAR dan kom je niet de verongelijkte uithangen als ze u pakken en bovendien zal de meerderheid ook beseffen dat het een stommiteit is die de risico's totaal niet waard zijn. Maar ja, daar heb je zeldzame eigenschappen voor nodig zoals zelfkritiek en eens verder kijken dan uw neus lang is. Neen, ikke ikke ikke en de rest kan...
En er is inderdaad weinig mee te winnen. Om echt tijd te winnen moet je al echt een kamikaze spelen en hoe lang ga je dan "winnen"? Ja, ik heb uw dochter levenslang verlamd maar ja, ik was toch 2 seconden sneller bij de bakker, zoiets?
En dan het gejank over heiligen. Niemand is hier heilig en iedereen zal al eens te snel rijden MAAR dan kom je niet de verongelijkte uithangen als ze u pakken en bovendien zal de meerderheid ook beseffen dat het een stommiteit is die de risico's totaal niet waard zijn. Maar ja, daar heb je zeldzame eigenschappen voor nodig zoals zelfkritiek en eens verder kijken dan uw neus lang is. Neen, ikke ikke ikke en de rest kan...
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: 19 okt 2016, 12:36
- Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
- Bedankt: 31 keer
Is dat niet die 5km/u marge die er ook bij auto's is?duizend schreef: 11 maa 2024, 15:20 Nee hoor, zijn elektrische fiets die max. 25 km/u mag, heeft ie laten opvoeren naar +30km/u
-
- Elite Poster
- Berichten: 6162
- Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
- Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
- Bedankt: 312 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Bij een snelheidsovertreding word je snelheid verlaagd met 6 km/uur. Boven de 100 km/uur hanteert men een correctie van 6% (wat dus nog meer is dan een correctie van 6 km/uur).
Het is dus niet zo dat men vanaf 1 km te snel rijden in België al een boete krijgt. Ook niet vanaf 5 km te snel.
Bovendien wordt er beboet op basis van geijkte snelheidsmeters. Een snelheidsmeter van een auto (en zeker van een fiets) is niet geijkt en wijkt naar boven af. Afhankelijk van de snelheid is dat ook nog eens 3 tot 5 km extra bovenop de max. toegelaten snelheid.
Maar ook totaal naast de kwestie.
Het is niet omdat je gehomologeerde auto (of een ander voertuig) 180 km per uur mag rijden dat je er dan op de openbare weg 180 km/uur mee mag rijden. Het is niet omdat een verkeersbord C43* bv. een max. snelheid van 50 km/uur aangeeft dat je daar 50 km/uur moet aanhouden en al zeker niet dat je er een snelheid mag aanhouden die je voertuig max. kan bereiken. Minder mag ook (behoudens de wegen waar een min. snelheid van toepassing is en de omstandigheden dit toelaten) maar meer mag niet want het is een verbodsbord en geen gebodsbord.
Wanneer de omstandigheden het vereisen moet je als bestuurder je snelheid zelfs aanpassen aan deze omstandigheden ook al is er max. een hogere snelheid toegelaten.
*C43: Vanaf het verkeersbord tot en met het volgend kruispunt, of tot elk verkeersbord C43 met of zonder zonale geldigheid, of tot het verkeersbord dat het begin of het einde van een bebouwde kom, van een woonerf of erf, of van een voetgangerszone aanduidt, verbod te rijden met een grotere snelheid dan deze die is aangeduid.
Iedere bestuurder kan, afhankelijk van het voertuig waarmee hun zich verplaatst, harder rijden dat max. toegelaten.
Het punt is dat dit dan je eigen keuze was en dat je dan gewoon zelf de eventuele gevolgen van die keuze moet dragen en niet zitten jammeren dat het niet jouw fout was maar allemaal de schuld van de anderen.
Het punt is ook niet dat er bestuurders zijn die nooit eens verstrooid zijn of nooit eens bewust een (kleine) overtreding begaan. Het punt is dat men de gevolgen van zijn eigen gedrag moet leren dragen en niet als een klein kind op alle mogelijke manieren de eigen verantwoordelijkheid moet doorschuiven naar een ander.
Om onnodige discussie te vermijden heeft men een technische marge ingebouwd voor vaststelling overdreven snelheid en doen constructeurs hetzelfde en dit telkens in het voordeel van de bestuurders zodat zeveraars niet telkens kunnen komen zagen dat ze niet konden zien dat ze maar 1 km te snel reden en/of dat de snelheidsmeter van hun voertuig minder aangaf dan de werkelijke snelheid. Wie beboet wordt met 1 km boven de max. toegelaten snelheid reed op de aangegeven snelheidsmeter doorgaans al bijna 10 km te snel. En hoe sneller men rijdt hoe groter de afwijking in het voordeel van de bestuurder. Maar voor wie daar nooit naar kijkt of geen rekening mee wil houden maakt dat uiteraard ook geen verschil.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
- Dizzy
- Elite Poster
- Berichten: 12316
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
- Locatie: Hier ter plaatse
- Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
- Bedankt: 709 keer
https://www.hln.be/mortsel/twee-voetgan ... ~af1d68a4/
En de ikke, ikke, ikke mentaliteit kwam ook naar voor in een artikel van de overlevende fietsers in Gent: "Hij was alleen met zichzelf bezig”: drie vrienden over het moment waarop dronken chauffeur hun twee fietsmakkers doodreed.
Straatracende’ broers die dood van Paul (77) veroorzaken voor rechter: “Getuigen zagen ze als een gek rijden, daarna hoorden ze een slag”
Het moest een rustig fietsritje worden op weg naar vrienden, maar dat draaide voor Hasselaar Paul Briers (77) anders uit. Ter hoogte van een bocht in de Koorstraat in Kermt werd hij gegrepen door een razende auto en meters verder gekatapulteerd. De bestuurder maakte zich vliegensvlug uit de voeten. Ook diens broer, met wie hij enkele minuten eerder nog op café zat, speelde volgens het Openbaar Ministerie een cruciale rol in de feiten. “Hun voertuig wordt beschouwd als speelgoed en de baan als een speelplein.”
En de ikke, ikke, ikke mentaliteit kwam ook naar voor in een artikel van de overlevende fietsers in Gent: "Hij was alleen met zichzelf bezig”: drie vrienden over het moment waarop dronken chauffeur hun twee fietsmakkers doodreed.
Straatracende’ broers die dood van Paul (77) veroorzaken voor rechter: “Getuigen zagen ze als een gek rijden, daarna hoorden ze een slag”
Het moest een rustig fietsritje worden op weg naar vrienden, maar dat draaide voor Hasselaar Paul Briers (77) anders uit. Ter hoogte van een bocht in de Koorstraat in Kermt werd hij gegrepen door een razende auto en meters verder gekatapulteerd. De bestuurder maakte zich vliegensvlug uit de voeten. Ook diens broer, met wie hij enkele minuten eerder nog op café zat, speelde volgens het Openbaar Ministerie een cruciale rol in de feiten. “Hun voertuig wordt beschouwd als speelgoed en de baan als een speelplein.”
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
- Petrikske
- Elite Poster
- Berichten: 5117
- Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
- Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
- Bedankt: 151 keer
Gisteren gelede autobus vol met schoolkinderen, net voor het centrum van Oostmalle komt een jongedame met een kleine Abarth uit een zijstraat en gooit haar auto net voor m'n bus en we weten dat er gisteren slechts 1 weertype was "regen"
Mensen beseffen echt niet dat je met een groot voertuig een grote remafstand nodig hebt op een kletsnat wegdek.
De kinderen vlogen door de bus en aan de verkeerslichten heb ik snel een foto van haar nummerplaat gemaakt (ja dat mag niet weet ik wel, ik deed dit voor het geval er toch iemand gewond moest zijn)
En eenmaal de lichten weer op groen kon ze er niet snel genoeg vandoor gaan nadat ik dmv m'n claxon haar op haar stupide gedrag wees.
Enkele uren later centrum Antwerpen ,wilde een auto even over de trambedding maar die gelede autobus had hij ook niet gezien, gevolg...opnieuw vol in de remmen.
Waar zijn mensen mee bezig als ze met hun auto onderweg zijn?
Zeker niet met het verkeer.
Mensen beseffen echt niet dat je met een groot voertuig een grote remafstand nodig hebt op een kletsnat wegdek.
De kinderen vlogen door de bus en aan de verkeerslichten heb ik snel een foto van haar nummerplaat gemaakt (ja dat mag niet weet ik wel, ik deed dit voor het geval er toch iemand gewond moest zijn)
En eenmaal de lichten weer op groen kon ze er niet snel genoeg vandoor gaan nadat ik dmv m'n claxon haar op haar stupide gedrag wees.
Enkele uren later centrum Antwerpen ,wilde een auto even over de trambedding maar die gelede autobus had hij ook niet gezien, gevolg...opnieuw vol in de remmen.
Waar zijn mensen mee bezig als ze met hun auto onderweg zijn?
Zeker niet met het verkeer.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
-
- Elite Poster
- Berichten: 3565
- Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
- Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
- Bedankt: 328 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Neen, die marge bestaat niet.
Het gaat over hetgeen men al wel eens de Amerikaanse stand noemt.
Voorbeeld de vanmoof fietsen zijn daarvoor gekend, maar er zijn nog andere merken.
De e-bikes van VanMoof zijn al jaren in te stellen op een Europese of een Amerikaanse stand. In die laatste stand kunnen de elektrische fietsen van de ingebouwde elektromotor ondersteuning krijgen tot 32 km/u, wat in de VS is toegestaan. Maar in de Europese Unie geldt voor e-bikes een maximum van 25 km/u.
Maar de hypocrisie der schijnheiligen komt alweer vlotjes bovendrijven.

- iceke
- Elite Poster
- Berichten: 6884
- Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
- Uitgedeelde bedankjes: 227 keer
- Bedankt: 624 keer
Yup, die moeten uit het verkeer...geen enkele flitscamera of snelheidsbeperking dat zo'n gedrag gaat tegenhouden. Het enige dat ons kan beschermen tegen dat gedrag is een betere infrastrucuur en flikken die hun prioriteiten kennen.Dizzy schreef: 12 maa 2024, 09:37 https://www.hln.be/mortsel/twee-voetgan ... ~af1d68a4/
En de ikke, ikke, ikke mentaliteit kwam ook naar voor in een artikel van de overlevende fietsers in Gent: "Hij was alleen met zichzelf bezig”: drie vrienden over het moment waarop dronken chauffeur hun twee fietsmakkers doodreed.
Straatracende’ broers die dood van Paul (77) veroorzaken voor rechter: “Getuigen zagen ze als een gek rijden, daarna hoorden ze een slag”
Het moest een rustig fietsritje worden op weg naar vrienden, maar dat draaide voor Hasselaar Paul Briers (77) anders uit. Ter hoogte van een bocht in de Koorstraat in Kermt werd hij gegrepen door een razende auto en meters verder gekatapulteerd. De bestuurder maakte zich vliegensvlug uit de voeten. Ook diens broer, met wie hij enkele minuten eerder nog op café zat, speelde volgens het Openbaar Ministerie een cruciale rol in de feiten. “Hun voertuig wordt beschouwd als speelgoed en de baan als een speelplein.”
Blijkbaar is het voor sommigen hééél moeilijk om het verschil te zien tussen 35 rijden in een zone 30 en tegen 90 in zatte toestand over een fietspad te scheuren

- Dizzy
- Elite Poster
- Berichten: 12316
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
- Locatie: Hier ter plaatse
- Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
- Bedankt: 709 keer
Hier maak je een denkfout. De flitscamera's en trajectcontroles kunnen ervoor zorgen dat veelplegers ook meer gepakt worden en dat kan in combinatie met een rijbewijs met punten of efficiënte database er wel degelijk voor zorgen dat deze piraten aangepakt worden.
Het gaat hier over wegpiraten en niet over iemand die eens nipt te snel rijdt en zich dan aanpast zonder te janken als een huilbaby over het onrecht dat hij over zichzelf heeft afgeroepen.
Weer een geval dat niets met snelheid te maken had, waarschijnlijk was de poort in fout want de wagen kwam van rechts
Jonge bestuurder doorboort gevel van woning in Sint-Martens-Lierde
In de Watermolenstraat in Sint-Martens-Lierde is een jonge bestuurder dinsdagavond om 22.15 uur met zijn wagen door de gevel van een woning gereden. Niemand raakte gewond, maar de schade is groot.
De bewoner zat in de woonkamer toen hij plots een luide klap hoorde. “Ik dacht dat er iemand tegen mijn auto gereden was. Toen ik ging kijken zag ik de voorkant van een wagen in mijn hal staan. Die was door de poort geknald, een poort die vorig jaar nog vernieuwd was", getuigt de bewoner. Omdat er instortingsgevaar dreigde, kwam de brandweer ter plaatse om de woning te stutten.
Het gaat hier over wegpiraten en niet over iemand die eens nipt te snel rijdt en zich dan aanpast zonder te janken als een huilbaby over het onrecht dat hij over zichzelf heeft afgeroepen.
Weer een geval dat niets met snelheid te maken had, waarschijnlijk was de poort in fout want de wagen kwam van rechts

Jonge bestuurder doorboort gevel van woning in Sint-Martens-Lierde
In de Watermolenstraat in Sint-Martens-Lierde is een jonge bestuurder dinsdagavond om 22.15 uur met zijn wagen door de gevel van een woning gereden. Niemand raakte gewond, maar de schade is groot.
De bewoner zat in de woonkamer toen hij plots een luide klap hoorde. “Ik dacht dat er iemand tegen mijn auto gereden was. Toen ik ging kijken zag ik de voorkant van een wagen in mijn hal staan. Die was door de poort geknald, een poort die vorig jaar nog vernieuwd was", getuigt de bewoner. Omdat er instortingsgevaar dreigde, kwam de brandweer ter plaatse om de woning te stutten.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4272
- Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
- Uitgedeelde bedankjes: 128 keer
- Bedankt: 172 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik wil de fietsers niet te eten geven waarvan hun fiets gechipped is (da's dus een hardware ingreep en niet eenvoudig een stand)... maar waarschijnlijk is dat geen probleem want het zijn de "zwakke" weggebruikers terwijl de automobilist de "racer" is.duizend schreef: 12 maa 2024, 23:28 Het gaat over hetgeen men al wel eens de Amerikaanse stand noemt.
Voorbeeld de vanmoof fietsen zijn daarvoor gekend, maar er zijn nog andere merken.
Meteen zone 30 maken, een flitspaal zetten... en dan is het probleem opgelost toch ?Dizzy schreef: 13 maa 2024, 09:54 Weer een geval dat niets met snelheid te maken had, waarschijnlijk was de poort in fout want de wagen kwam van rechts
Jonge bestuurder doorboort gevel van woning in Sint-Martens-Lierde
-
- Elite Poster
- Berichten: 6162
- Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
- Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
- Bedankt: 312 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Er wordt in België, ondanks dat jij het tegendeel keer op keer probeert aan te tonen, dan ook niemand beboet omdat hij/zij in een zone 30 deze tegen 35 per uur heeft doorkruist. Dat is iets dat jij verzint om eigen gedrag te kunnen goedpraten.iceke schreef: 13 maa 2024, 08:23 Blijkbaar is het voor sommigen hééél moeilijk om het verschil te zien tussen 35 rijden in een zone 30 en tegen 90 in zatte toestand over een fietspad te scheuren![]()
En de politie moet de verschillende wetten handhaven en zich niet aanpassen aan de individuele interpretaties van die wetten door individuen welke wensen dat hun eigen prioriteiten daar de bovenhand halen.
Wie dat laatste niet kan laten moet zijn individueel plezier maar gaan zoeken op het circuit en dat louter voor zichzelf afhuren (want in groep gelden daar ook regels die voor iedereen op dat circuit gelden).
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
- Petrikske
- Elite Poster
- Berichten: 5117
- Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
- Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
- Bedankt: 151 keer
Tijdje geleden reed ik met m'n bus naast een e-step, kerel haalde een snelheid van 45km/u op een plankje met wieltjes en zonder helm.DarkV schreef: 13 maa 2024, 12:36Ik wil de fietsers niet te eten geven waarvan hun fiets gechipped is (da's dus een hardware ingreep en niet eenvoudig een stand)
Een NL collega vertelde me enkele weken geleden dat hij 60km/u. kan halen met z'n fatbike, moeten we dan verbaasd zijn dat het aantal fietsdoden blijft stijgen?
https://www.gld.nl/nieuws/8040197/deze- ... n-illegaal
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
-
- Elite Poster
- Berichten: 6162
- Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
- Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
- Bedankt: 312 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Inderdaad, die zijn er ook.DarkV schreef: 13 maa 2024, 12:36 Ik wil de fietsers niet te eten geven waarvan hun fiets gechipped is (da's dus een hardware ingreep en niet eenvoudig een stand)... maar waarschijnlijk is dat geen probleem want het zijn de "zwakke" weggebruikers terwijl de automobilist de "racer" is.
En wanneer deze bestuurders na een controle tegen de lamp lopen zullen ze eveneens de gevolgen daarvan moeten dragen.
(Voor alle duidelijkheid, zelf heb ik geen enkele fiets die geschipt is en rij ik op de openbare weg* ook niet harder dan max. toegelaten, mij moet je in deze dus al niet te eten geven

*Uiteraard wel bij gelegenheden waar een andere reglementering van toepassing is, bv. off road en bergaf tijdens een georganiseerde wedstrijd.
Nee, het echte probleem is de mentaliteit van "het is de schuld van de anderen en het systeem" en het niet durven onder ogen zien van de eigen verantwoordelijkheid. Dan kan je maar beter daar met alle middelen tegenin gaan (al zal dat in een democratie nooit sluitend zijn) en de pakkans verhogen met alle mogelijke middelen. Handhaving en verhoging pakkans lossen nooit alle problemen op. Toch niet zolang de mentaliteit van sommige deelnemers aan het verkeer niet wijzigt. Wie niet horen wil moet dan maar voelen.Meteen zone 30 maken, een flitspaal zetten... en dan is het probleem opgelost toch ?
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
- Dizzy
- Elite Poster
- Berichten: 12316
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
- Locatie: Hier ter plaatse
- Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
- Bedankt: 709 keer
Tja, is het vreemd als het aantal fietsers toeneemt en de snelheid van de fietsen toeneemt dat er ook meer ongevallen zijn met fietsers? Eigenlijk is dat gewoon een bevestiging van het punt dat snelheid een rol speelt.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
- Sinna
- Elite Poster
- Berichten: 3219
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
- Twitter: KrSi78
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 333 keer
- Bedankt: 227 keer
- Contacteer:
Snelheid zal inderdaad een rol spelen, maar ook de relatieve snelheid tov. elkaar: als je ziet hoeveel verschillende snelheden er op eenzelfde (veel te smal) moordstrookje gereden wordt...
Computer(k)nul
- Dizzy
- Elite Poster
- Berichten: 12316
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
- Locatie: Hier ter plaatse
- Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
- Bedankt: 709 keer
Door de drukte zijn de oude fietspaden vaak inderdaad niet meer voldoende, vandaar dat steeds meer steden over gaan tot fietsstraten. Er is dan meer plaats en wagens kunnen ook niet meer sneller rijden en andere opties kiezen. Met de huidige verschillen in snelheid en de nieuwe vormen van fietsen is het moeilijk er dan vroeger maar anderzijds zijn er op veel plaatsen ook gewoon geen fietspaden en die er zijn trekken op niet veel.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
- Petrikske
- Elite Poster
- Berichten: 5117
- Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
- Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
- Bedankt: 151 keer
Waar automobilisten die de regels volgen (30/u) dan worden voorbij gestoken door fietsers.

"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
- Dizzy
- Elite Poster
- Berichten: 12316
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
- Locatie: Hier ter plaatse
- Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
- Bedankt: 709 keer
Dat moet voor sommigen zowat de ultieme vernedering zijnPetrikske schreef: 13 maa 2024, 16:42 Waar automobilisten die de regels volgen (30/u) dan worden voorbij gestoken door fietsers.![]()

Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4272
- Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
- Uitgedeelde bedankjes: 128 keer
- Bedankt: 172 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Als fietser heb ik er de pest aan gebruikt te worden als levende snelheidsremmer.
Liever een normale straat waar ieder z'n eigen plekje heeft in het verkeer met het nodige respect voor elkaar (iets waar veel fietsers het tegenwoordig moeilijk mee hebben).
- MaT
- Elite Poster
- Berichten: 2165
- Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 168 keer
- Bedankt: 317 keer
+1DarkV schreef: 13 maa 2024, 16:57 Als fietser heb ik er de pest aan gebruikt te worden als levende snelheidsremmer.
Ook gebeurd het in fietstraten en opzettelijk smal gemaakte straten vaak dat er een trage fietser voorop rijd (ouder persoon of moeder met kind bijv), met daarachter 1 of meerdere auto's waardoor ik zelf moeilijk of niet voorbij kan. Perfecte motivatie om de fiets te nemen hoor

Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Bron