"gratis" geld uit de bankautomaat, een "foutje"?
- Dizzy
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
- Bedankt: 709 keer
Tja, een moeilijke case om iemand te overtuigen dat je 90.000 EUR onbewust hebt afgehaald, zeker als het door vele verschillende afhalingen gebeurde en niet bij één "onoplettendheid". Maar het is me ook al gebeurd dat ik achter 50 EUR ging en dat er plotsklaps 90.000 EUR in mijn portefeuille zat, dat zal iedereen wel herkennen 

Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 39 keer
Ff serieus… weet iemand wat er zal gebeuren?
1. Er zal een schuld bemiddelaar worden aangesteld met een collectieve schuldenregeling tot gevolg.
2. Stel dat die man 1800 euro verdient. Hij zal een maximum van 500 euro betalen omdat dat ongeveer het maximum is. Als die man een leefloon heeft zal hij niets hoeven te betalen.
3. De collectieve regeling duurt max 7 jaar. Hij zal in deze hypothese 42000 euro betaald hebben. De andere 48000 wordt kwijtgescholden. En dat is het meest optimistische scenario voor de bank.
4. Das niet mooi wat ik nu ga zeggen… maar sommigen kiezen ervoor om leefloon te trekken en bij te klussen in het zwart en de auto die ze verdient hebben op de naam te zetten van hun moeder. Of iets in die aard. Dit zijn de trukken die helaas gekend zijn. Toch?
1. Er zal een schuld bemiddelaar worden aangesteld met een collectieve schuldenregeling tot gevolg.
2. Stel dat die man 1800 euro verdient. Hij zal een maximum van 500 euro betalen omdat dat ongeveer het maximum is. Als die man een leefloon heeft zal hij niets hoeven te betalen.
3. De collectieve regeling duurt max 7 jaar. Hij zal in deze hypothese 42000 euro betaald hebben. De andere 48000 wordt kwijtgescholden. En dat is het meest optimistische scenario voor de bank.
4. Das niet mooi wat ik nu ga zeggen… maar sommigen kiezen ervoor om leefloon te trekken en bij te klussen in het zwart en de auto die ze verdient hebben op de naam te zetten van hun moeder. Of iets in die aard. Dit zijn de trukken die helaas gekend zijn. Toch?
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 673 keer
Ik heb dat constant voor, allez van waar komt dat geld nu zeg... of is het andersom ?Dizzy schreef: 11 maa 2024, 19:50 Tja, een moeilijke case om iemand te overtuigen dat je 90.000 EUR onbewust hebt afgehaald, zeker als het door vele verschillende afhalingen gebeurde en niet bij één "onoplettendheid". Maar het is me ook al gebeurd dat ik achter 50 EUR ging en dat er plotsklaps 90.000 EUR in mijn portefeuille zat, dat zal iedereen wel herkennen![]()
Krijgt ge dat eigenlijk wel in uw portefeuille, 90.000€ ? in briefjes van 500€ zijn dat er 180, een gemiddeld briefje meet 0,011cm dik volgens het internet, da's dus bijna 2cm dik, in de mijne kan het niet in...
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- Matt555
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 49 keer
Wees gerust ge gaat dat niet voor hebben ,daar briefjes van 500 nog wel geldig zijn diegenen die nog in omloop zijn,maar worden niet bijgedrukt ,en zul je nooit uit een ATM cash automaat krijgen ,hoogstens bij afhaling op een bankkantoor bij bestellingJoe de Mannen schreef: 12 maa 2024, 08:45
Krijgt ge dat eigenlijk wel in uw portefeuille, 90.000€ ? in briefjes van 500€ zijn dat er 180, een gemiddeld briefje meet 0,011cm dik volgens het internet, da's dus bijna 2cm dik, in de mijne kan het niet in...
100 euro uit cash automaat kan je nog weleens vinden
Weeral een zorģ minder voor je

Laatst gewijzigd door on4bam 12 maa 2024, 10:20, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: Quotes aangepast (alweer)
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
Intel Core m3 7Y30 @ 1.10GHz 47 °C
Kaby Lake-U/Y 14nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 931MHz (14-17-17-40)
238GB Netac SSD 256GB (SATA (SSD))
Motherboard
CHUWI Innovation And Technology(ShenZhen)co.Ltd UBook Pro
Windows 10 Home 64-bit ,
Intel Core m3 7Y30 @ 1.10GHz 47 °C
Kaby Lake-U/Y 14nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 931MHz (14-17-17-40)
238GB Netac SSD 256GB (SATA (SSD))
Motherboard
CHUWI Innovation And Technology(ShenZhen)co.Ltd UBook Pro
- cadsite
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
- Bedankt: 710 keer
en weer hetzelfde ook.
Ze rijden rond in zo'n klein ding.
Als je daarin 5.000 liter tankt kan het niet anders dan zwaar overladen te zijn.
Ik begrijp niet dat mensen die criminele feiten plegen niet zorgen dat ze met al de rest zoveel mogelijk in orde zijn. De aandacht niet trekken, weet je wel?
Doe dat ook op momenten dat er niemand is of in een permanent onbemand station.
Ze rijden rond in zo'n klein ding.
Als je daarin 5.000 liter tankt kan het niet anders dan zwaar overladen te zijn.
Ik begrijp niet dat mensen die criminele feiten plegen niet zorgen dat ze met al de rest zoveel mogelijk in orde zijn. De aandacht niet trekken, weet je wel?
Doe dat ook op momenten dat er niemand is of in een permanent onbemand station.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
Dan is't een nog dikker pak, het probleem wordt alleen maar groter
J.

J.
Laatst gewijzigd door on4bam 12 maa 2024, 10:22, in totaal 1 gewijzigd.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- depeje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
- Bedankt: 44 keer
Ik heb die ingewikkelde differentiaalvergelijkingen niet nodig om te weten dat dat niet in mijn protefuille past hoorJoe de Mannen schreef: 12 maa 2024, 08:45 een gemiddeld briefje meet 0,011cm dik volgens het internet, da's dus bijna 2cm dik, in de mijne kan het niet in...

- Joe de Mannen
- Elite Poster
een beetje ambitie hebben kan geen kwaad he
J.

J.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
- Bedankt: 312 keer
In de context van dit verhaal doet dat er ook helemaal niet toe want het geld stak niet in een portefeuille want blijkbaar al allemaal "uitgegeven".depeje schreef: 12 maa 2024, 11:50 Ik heb die ingewikkelde differentiaalvergelijkingen niet nodig om te weten dat dat niet in mijn protefuille past hoor![]()
![]()
En wie graag zelf altijd onmiddellijk 90K ter beschikking heeft is ook niet verplicht om dat in een portefeuille te bewaren maar kan dat gewoon op een bankrekening(en) zetten en kan dan verder met (een paar) betaalkaarten van nauwelijks merkbare dikte (in de modernere versie van de inmiddels achterhaalde portefeuille passen er minstens 6).
Lijkt me voor de overgrote meerderheid een voldoende voorraad en vooral comfortabel draagbaar aantal om de dag mee door te komen.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
Euhm in het kader van het verhaal is het wel cash geld dat afgehaald is uit bankautomaten, ik vermoed dat dat niet ter plekke is uitgegeven...dus heeft het ergens in gezeten...
J.
J.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
- Bedankt: 312 keer
Er werd helemaal geen 90K in één keer uit een bankautomaat gehaald.
Er heeft dus ook nooit 90K in één keer en in cash in iemands zak/portefeuille/ whatever gezeten.
Wat je in cash uit een bankautomaat kan halen past in ieders portefeuille/zakken/whatever.
Het verhaal van de 90K in bankbriefjes in een portefeuille is een uit de hand gelopen verzinsel en geen onderdeel van de context waar de topictitel naar refereert.
Er heeft dus ook nooit 90K in één keer en in cash in iemands zak/portefeuille/ whatever gezeten.
Wat je in cash uit een bankautomaat kan halen past in ieders portefeuille/zakken/whatever.
Het verhaal van de 90K in bankbriefjes in een portefeuille is een uit de hand gelopen verzinsel en geen onderdeel van de context waar de topictitel naar refereert.
Sol Invictus!
- on4bam
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
- Bedankt: 631 keer
Aan de andere kant, je wil echt geen Argentijnse Pesos gaan halen. Dat "stapeltje" kregen we zelfs na het onder ons verdelen niet deftig opgeborgen.
Zelfs een blinde kon zien dat €90000 "per ongeluk" afhalen slecht zou aflopen. Met €100 zou het misschien nog gelukt zijn en dan nog...

Zelfs een blinde kon zien dat €90000 "per ongeluk" afhalen slecht zou aflopen. Met €100 zou het misschien nog gelukt zijn en dan nog...
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com