TomTom Go <-> Waze

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
Bedankt: 710 keer
Provider
Te Koop forum

Via iBood kan je nu voor een jaar TomTom Go aanschaffen voor €0,50.
https://www.ibood.com/nl/s-nl/o/voucher ... tie/962005
Kan iemand dat vergelijken met Waze?

Normaal kost TTG €20/jaar. Wat maakt hun app zoveel beter? (behalve privacy)
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 584 keer
Bedankt: 140 keer

Ik heb deze app een tijd gebruikt / getest:

Voordelen: offline navigatie, je kunt GPX routes inladen.
Werkt stabiel. Mooie app. Veel mogelijkheden.

Nadeel tegenover Waze en Google Maps: veel locaties zijn niet te vinden / niet bekend / niet actueel.

Ik vind Waze (visueel) iets fijner werken in Apple CarPlay.
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 333 keer
Bedankt: 227 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Wel opletten dat je niet automatisch in een abonnement rolt... De commentaren op die deal geven dit duidelijk aan.
Computer(k)nul
kurtcockaert
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 17 keer
Provider

Tomtom kaarten zijn vreselijk achter op Waze. Nieuwe snelheidsbeperkingen al maanden correct in Waze en nog steeds niet correct in TomTom. Test TomTom Amigo eens. is gratis en geeft direct beeld van hoe oud hun kaarten zijn.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

@Sinna bij dit soort aankopen zet ik altijd een "opzeggen" herinnering in mijn agenda, maar toch bedankt om te verwittigen.

Het zal waze blijven bij mij. Bedankt voor jullie mening.
marzman
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 20 keer

Ze geven het weg voor 50 cent omdat iedereen Maps of Waze gebruikt. Natuurlijk in de hoop dat je daarna het blijft gebruiken.

Of het beter is, ik denk het niet meer.
depeje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 44 keer

Ik ben er toch een tevreden gebruiker van. Al moet ik wel zeggen dat ik om privacy en andere redenen waze helemaal niet, en google maps niet voor navigatie gebruik.
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 584 keer
Bedankt: 140 keer

depeje schreef: 28 feb 2024, 11:15 Ik ben er toch een tevreden gebruiker van. Al moet ik wel zeggen dat ik om privacy en andere redenen waze helemaal niet, en google maps niet voor navigatie gebruik.
Handig ook als je eens in gebieden wilt navigeren waar je geen data roaming hebt.

Trouwens aangaande de privacy (wat ik uiteraard begrijp en respecteer) heb ik eens iets positiefs meegemaakt: er kwamen op het werk twee forse boetes binnen van een snelheidsovertreding met een wagen waarvan ze dachten dat ik daarmee had gereden.

Aangezien het weken duurt voordat je die boete binnenkrijgt, wist ik het eigenlijk zelf niet meer goed.

De foto was nogal vaag, volgens de politie was het zeker een man, dus mijn diensthoofd dacht dit in mijn schoenen te kunnen schuiven.

Toen heb ik via Google Maps mijn “lokatie geschiedenis” bekeken (die ook aanstaat als je deze app niet gebruikt voor navigatie) en toen zag ik dat ik de overtreding onmogelijk begaan zou kunnen hebben.

Sterker nog, zij had zonder dat ze het wist dit ook aanstaan en zij was degene die de overtreding had begaan.

Op dat moment was Google toch voor een dag m’n vriend :-)
Taaner242
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 29 keer
Provider
Te Koop forum

kurtcockaert schreef: 28 feb 2024, 10:21 Tomtom kaarten zijn vreselijk achter op Waze. Nieuwe snelheidsbeperkingen al maanden correct in Waze en nog steeds niet correct in TomTom. Test TomTom Amigo eens. is gratis en geeft direct beeld van hoe oud hun kaarten zijn.
TomTom maakt (oa.) gebruik van OpenStreeMap. Check eens of daar de snelheidsbeperking correct staat? https://www.openstreetmap.org
Je kan ze ook doorgeven via hun eigen tool https://www.tomtom.com/mapshare/tools/new/mapshare/

Routeplanner kan je ook gewoon online testen via https://plan.tomtom.com
Rocky2014
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 3 keer

Ik gebruik tomtom go app, ben daar tevreden over als je weet hoe goedkoop het is en ik geraak altijd op de juiste bestemming. Soms kan het gebeuren bepaalde nieuwere flitspalen en trajectcontroles er niet of nog niet inzitten maarja, als je beetje oplet en op je snelheid, tomtomgo vindk zeer goeie app, ik koop niks gps systeem meer, alles via de smartphone doe ik.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Ptoeneigh schreef: 28 feb 2024, 17:22 Toen heb ik via Google Maps mijn “lokatie geschiedenis” bekeken (die ook aanstaat als je deze app niet gebruikt voor navigatie) en toen zag ik dat ik de overtreding onmogelijk begaan zou kunnen hebben.
Dit exact is de reden waarom ik deze optie in maps aan heb staan.
Ik had het er vandaag nog over met een collega.
Privacy is tegenwoordig quasi onbestaande. Je moet je vooral bewust zijn van wat er is en wat er kan. Blokkeren wat stoort en toelaten wat je accepteert.
En daar dan jouw voordeel uit halen.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”