Verbrekingsvergoeding operationele lease

Plaats reactie
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 763 keer
Te Koop forum

Uiteraard besef ik héél goed dat onderstaande post een hele "ik krijg m'n goesting niet gelijk een klein kind"-vibe, maar de grootste reden daarvoor is omdat ik het niet snap en personeelsdienst het mij niet wil uitleggen 😀

Sinds 07-10-2019 heb ik een salariswagen, origineel een KBC BE Operating Lease contract van 4 jaar/125000Km, maar dat origineel contract is aan het einde van de corona-periode naar 5 jaar/120000Km gezet, waardoor de einddatum nu 06-10-2024 is.

In mei 2023 (17 maanden voor het einde van m'n contract (!)) heb ik een nieuwe EV mogen bestellen. Deze is nu een paar dagen geleden aangekomen in België, en zal klaar voor levering zijn eerste helft van Maart.

Nu personeelsdienst wil de nieuwe wagen nog niet inschrijven omdat het einde van het contract van de huidige dus nog 8 maand loopt.
Ze beweren dat de verbrekingsvergoeding van de lease van de huidige "vijf duizend euro!" is. De huidige wagen is in perfecte staat: zeer minimale gebruiksschade, nooit een ongeval gehad, momenteel 102.655Km van de 120.000Km gereden.

Alleen, ze willen het bedrag van die verbrekingsvergoeding niet opvragen/meedelen.

Is er hier iemand die wat thuis is in die wereld van die verbrekingsvergoedingen? Welke informatie heb je nodig voor een berekende gok te maken - exact zullen we het nooit weten. Of is dat - zoals ik vermoed - onmogelijk om in te schatten?

Maar bovenal maak ik me zorgen over de batterij van de EV als die 8 maanden niet belast of gebruikt wordt. Volgens mij is dat zeer slecht voor batterijen als je ze niet gebruikt, en dan zeker in een auto. Er zullen wel wat beveiligingssystemen inzitten waardoor de batterij in slaapmodus gebracht wordt, maar of dat allemaal voldoende is om de batterij op zijn 'fabriek'-performance te houden over een periode van 8 maand betwijfel ik.

Oh, en ik ken de ballen van leasing-dingen, maar als een leasemaatschappij een auto besteld en die wordt geleverd, dan begint dat contract toch te lopen? Dat kan toch niet zijn dat de leasing firma 0€ moet betalen voor die nieuwe wagen die in de garage van de garage voor 8 maand blijft staan?
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 145 keer
Provider

Ik ken de exacte bedragen niet, maar dat loopt wel stevig op. Ik heb al een aantal keer collectieve ontslagen meegemaakt waarbij het blijkbaar goedkoper is auto's 9 maanden ongebruikt op de parking te laten staan dan ze voortijdig in te leveren. De meeste bedrijven proberen dit soort van timingproblemen op te lossen door te schuiven met wagens; als er een nieuwe collega start mag die nog 8 maanden met jouw huidige wagen rondrijden en ondertussen een nieuwe bestellen.
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
Bedankt: 312 keer
Recent bedankt: 14 keer

Daar valt moeilijk iets specifiek over te vertellen gezien de carpolicy van ieder bedrijf kan verschillen en de werkwijze van iedere leasingfirma niet gelijk is.

Ik kan alleen maar aangeven hoe men hier met salarisauto's omgaat:

- De eventuele verbrekingsvergoeding wordt nooit doorgerekend aan het personeelslid.*
- Je kan pas een nieuwe auto bestellen zes maanden voor einde lease.
- Je kan wel de lease verlengen van de standaard vier jaar naar max. vijf jaar. Wordt de volgende salarisauto dan geleverd voor afloop vorige lease (wat de laatste jaren standaard is want oplevering kan oplopen tot een jaar en is bij offerte niet gegarandeerd) dan neemt de leaseMij van de huidige wagen deze bij aflevering van de volgende gewoon terug zonder kosten (ook al zijn het twee verschillende leasemaatschappijen).
- Desnoods gaat zo'n wagen een paar maanden in de carpool van het bedrijf om werknemers uit de nood te helpen wiens contract al is afgelopen (en niet verlengd) en de volgende nog niet is opgeleverd.
- Met deze werkwijze alleen ervaring met Leaseplan, Arval, Alphabet.

- Met KBC lease wordt opzettelijk niet gewerkt (en dat zal dan wel zijn redenen hebben maar die ken ik persoonlijk niet).
- De firma heeft 7.000 leaseauto's in beheer dus dat geeft iets meer drukkingsmiddel dan een firma met bv. 5 werknemers.

Kortom, iedere situatie kan niet 1:1 met een andere vergeleken worden.

Maar ik neem wel aan dat wanneer jouw firma je toestemming geeft een volgende te bestellen, het lopende contract met een jaar laat verlengen ze er wel van kunnen uitgaan dat het aflopen van het lopende contract en de oplevering van de volgende auto niet mooi gaat samenvallen en de verantwoordelijkheid (voor een eventuele verbrekeningsvergoeding) dan bij hen ligt. Maar dat zal je zelf moeten waarmaken.

* Er is daarop (hier) één uitzondering en dat is wanneer een werknemer een auto buiten standaard contract besteld (bv. een bestelauto ipv een personenauto). Dan moet het contract volledig uitgedaan worden en indien dit niet kan nagekomen worden (bv. werknemer neemt ontslag) dan is de resterende schuld voor hem. zo'n voertuig kan immers niet zomaar doorgeschoven worden binnen de firma noch binnen de leaseMij.

Wat betreft de accu van een EV: tussen rollen van de band in de fabriek, stalling parking fabriek, verscheping, stalling haven, transport naar dealers en aflevering eindklant gaat meestal sowieso maanden overheen.
Een EV heeft een "transportstand" (niet toegankelijk voor een klant als je die software procedure niet kent) waarbij de accu tijdelijk "dood" gemaakt wordt.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
Bedankt: 1176 keer
Recent bedankt: 10 keer

Bij ontslagen heb ik ook al vaker meegemaken dat een auto op "de parking" houden goedkoper is dan het contract te verbreken. Niemand kan het zeker weten behalve uw HR-dienst zelf, maar het verhaal klinkt niet onmogelijk.

Dat van de planning met de EV: dat is eigenlijk de fout van de leasemaatschappij. Zij horen de levertijd van de nieuwe auto af te stemmen op de einde-contractdatum van de huidige auto. En de fabrikant past de productie van het voertuig daar dan ook op aan.
Want wie betaalt die auto nu? Niet uw bedrijf, want de huidige lease loopt nog. Vermoedelijk ook niet de leasemaatschappij, want zij hebben er nog geen lopend contract voor. De constructeur dan maar? Die zal er niet mee lachen...
Hakki
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 27 keer

Triestig, maar vorig jaar zelfde probleem gehad.
Door corona en bijgevolg lagere km's, werd de leasing en jaar verlengd van nov22 naar nov23.
Nieuwe wagen besteld in nov22, leveringstermijn was toch 9-12maanden. Ideaal denk je dan.

Eind juni23 stond de wagen bij de dealer. Uiteindelijk pas in november23 mogen gaan ophalen.. heeft daar dus 5maanden gestaan.
Garage deed daar niet moeilijk over (geen idee of ze vergoeding krijgen). Ik heb geprobeerd via de directie om de wagen vroeger los te peuteren, maar dat was een 'no go'.. zonder expliciete vermelding van kosten of regels. Gewoon dat het nogal een 'bazaartje' zou worden als dat gedaan moest worden.
Ik ging er toch ook van uit dat ze bij een verlenging flexibel zouden geweest zijn. LeasePlan had er alvast baat bij om de auto sneller vrij te geven, want die kost bijna het dubbele in maandelijkse kost dan de voorgaande. Voor mij dus niet duidelijk of het bij onwil directie of kosten LeasePlan lag. Gaat om bedrijf met 20-25wagens, dus drukkingsmiddel zal laag zijn.

Om nog maar te zwijgen van de laadpaal die ze in hun klanten hun strot rammen voor schandalige bedragen :-(
Wat betreft lange stilstand wagen: enige probleem dat ik erbij kan vermelden: ruitenwissers. Die waren helemaal verhard van altijd stil te staan en te 'bakken' in volle zon. Bij gebruik maakten ze dus enorm lawaai en slecht wissen, die heeft de garage op eigen kost gewisseld (komt goedkoper uit dan hele procedure te moeten gaan doorlopen)

En ja, zeer frustrerend als je weet dat je auto daar staat te wachten, maar luxe problemen zeker ;-)
Gelukkig mijn (financieel) probleem niet, maar dezelfde wagen nu bestellen kost 200€/maand minder dan een jaar geleden (en intussen heeft de wagen veel meer pk's en nieuwe software door modeljaarwissel). Da's extra zuur..

Maar we zijn tevreden met wat we uiteindelijk 'gekregen' hebben :-)
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
Bedankt: 312 keer
Recent bedankt: 14 keer

Hakki schreef: 28 feb 2024, 10:25 Voor mij dus niet duidelijk of het bij onwil directie of kosten LeasePlan lag. Gaat om bedrijf met 20-25wagens, dus drukkingsmiddel zal laag zijn.
Volgens mij bij je wagenpark want zoals je zelf schrijft heeft LeasePlan daar weinig voordeel bij en doet o.a. LeasaPlan daar hier nooit moeilijk over.
Hier is het common practice dat bij wisseling tussen voertuigen bij oplevering van de opvolger de "oude" gewoon wordt ingeleverd wanneer de eerste vier jaar om zijn. Of de eventuele verlenging dan al dan niet is afgelopen doet er niet toe.
LeaseMij bestellen doorgaans ook niet rechtstreeks bij de fabrikant maar ook gewoon bij de merkdealer.
En zelfs merkdealers kunnen tegenwoordig bij opstellen offerte (ook niet bij salarisauto's) een exacte levertijd opgeven.
Of het zou moeten zijn dat de bestelde configuratie toevallig op stock is bij de dealer of LeaseMij. Bij BEV is het al lang geen standaard meer om een grote stock aan te houden. Doorgaans gaat een EV pas in productie nadat er een bestelling werd geplaatst.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 128 keer
Bedankt: 172 keer
Recent bedankt: 2 keer

SpecialK schreef: 28 feb 2024, 08:42 De meeste bedrijven proberen dit soort van timingproblemen op te lossen door te schuiven met wagens; als er een nieuwe collega start mag die nog 8 maanden met jouw huidige wagen rondrijden en ondertussen een nieuwe bestellen.
Ik vrees dat je weinig kan doen aan de afspraken behalve je HR/fleet afdeling te laten bekijken of zoals SpecialK het aangeeft niet kan geschoven worden.
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 631 keer
Recent bedankt: 11 keer
Provider

Onze zoon moest ook wachten om zijn nieuwe wagen te bestellen tot april/mei voor levering eind oktober. Omdat hij al gehoord had dat er redelijk wat verschil op de levertermijnen zat was hij toch al eens bij verschillende garages langs geweest en waar er korte levertermijnen waren zei men steeds dat het geen probleem was om te wachten met afhalen, ook als de auto veel vroeger zou binnen komen.
Hoewel hij officieel nog niet mocht bestellen gaf de CEO toch toelating om finaal te beslissen. Resultaat, zeer grote korting (saloncondities), nieuwste versie (groter scherm, nieuwe soft enz), meer opties dan zijn collega die een paar weken eerder bestelde en lagere prijs (en dus ook lagere maandelijkse kost). Levering waarschijnlijk september waarbij ofwel de auto nog in de garage blijst staan ofwel al geleverd wordt en zijn wagen nog tot oktober in de firma blijft.
Het gaat wel om een bedrijfswagen, geen salariswagen.

Ik ga er van uit dat de "oude" wagen goedkoper kan ingezet worden binnen het bedrijf dan dat men hem te vroeg teruggeeft aan de leasingmaatschappij.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Recent bedankt: 9 keer
Te Koop forum

Hier ook zo. Wagen al een jaar geleden besteld en ondertussen een vervangwagen (hogere categorie wel). Nadien bericht dat het model veranderde. Wel positief want grotere batterij en meer opties standaard waardoor prijs daalde. Wel langer wachten maar we zitten niet zonder wagen en uiteindelijk is het toch een metalen bak om van A naar B te gaan.

Enkele maanden geleden dan bericht dat de wagen klaar was, wat dat ook mocht betekenen want bij garage wisten ze van niets. Nu is hij daadwerkelijk bij de garage maar moet er nog trekhaak en keuring op gebeuren. Ondertussen hangt de laadpaal er al maanden werkloos bij. Soit, luxeproblemen want gegoven is gegoven :)
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Dave
Pro Member
Pro Member
Twitter: davefrombelgium
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 9 keer
Provider

ivob schreef: 28 feb 2024, 09:01 - Je kan pas een nieuwe auto bestellen zes maanden voor einde lease
Die 6 maanden is ook bij ons de belangrijkste regel, die ervoor moet zorgen dat nieuwe wagens niet extreem vroeg toekomen/veel te lang moeten blijven staan...
In principe geeft men ook geen toestemming om tot inschrijving/aflevering over te gaan voor de einddatum van de huidige leasing.
Als een nieuwe auto vroeger bij de garage komt te staan, moet je toch wachten...

In jouw geval lijkt het me dat ze je gewoon veel te vroeg hebben laten bestellen (of ze had toen al die verlenging vh contract met 1 jaar moeten terugdraaien, maar dat gaat niet zo maar (zonder kosten))...
In principe is het ook niet nodig om zo vroeg te bestellen (zelfs als levertijden zouden oplopen), zolang je km-stand niet extreem hoog is, nog wat langer door blijven rijden met de huidige zal dan immers slechts beperkte meerkosten opleveren.
Block
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 189 keer
Bedankt: 133 keer
Recent bedankt: 7 keer

Bij Leaseplan krijg je het bedrag pas te horen als de wagen effectief binnen is geweest in hun hoofdkantoor in Boortmeerbeek. De opzeggingen dat ik ken lag 'maar' rond de 600 euro.

Accu is geen probleem, is toch een lease.

Normaal gezien krijgt de autobouwer zijn geld ook maar in schijven. Het is niet dat een Leasebedrijf eerst de auto koopt en de volle mep betaalt.
SELECT * FROM users WHERE clue >0;
pfuhu
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 78 keer
Recent bedankt: 4 keer
Te Koop forum

Op m'n werk (redelijk wat auto's in lease) werken ze met een paar leasefirma's (niet alle eieren in 1 mandje leggen). Als er bij vernieuwen van een lease geen te grote prijsverschillen zijn, wordt standaard voor dezelfde leasefirma geopteerd. Ik heb al verschillende auto's KBC Lease. Sommige collega's al verschillende auto's bvb Leaseplan.

Mijn huidige lease was ook een half jaar te vroeg. Maar KBC deed er niet moeilijk over. Het éne contract werd vroeger opgezegd, maar in ruil hadden ze wel al meteen een nieuw. Als het van de ene leasefirma naar de andere gaat, kan het wel zijn dat ze op hun strepen gaan staan. Soms wordt er bij ons ook koehandel gedaan. Leasefirma krijgt een nieuwe bedrijfswagen toegewezen (die nog besteld moet worden), in ruil voor het eerder beëindigen van een ander contract. Willen ze dat niet, lopen ze een toekomstig contract mis omdat ze het éne contract enkele maanden langer willen uitmelken.

Los daarvan wordt het eerder vaker nog anders opgelost (wat ik hierboven al las). Er begint maximum om de 2 maanden iemand nieuw (we groeien, hebben dus geen verloop waarbij wagens vrijkomen) dus een eventuele wagen staat amper op de parking alvorens aan een beginneling als tijdelijke wagen te worden toegewezen. Beter uitgerust en goedkoper dan een tijdelijke lease. Sommige nieuwe collega's wisselen zo in het eerste jaar mss wel 4 keer van wagen.

Op m'n vorig werk heb ik in jouw situatie gezeten, maar het anders opgelost. Wagen had mankementen (al veel km's gedaan, viel eigenlijk niet meer mee te rijden). Toen ik te horen kreeg nog enkele maanden te moeten wachten (nieuwe was binnen), ben ik langs garage gepasseerd voor herstelling (was nodig). Na aanvraag goedkeuring bij de leasing, kreeg ik een berichtje van de leasing dat ik mijn nieuwe wagen mocht afhalen. Oude werd niet hersteld ... Was niet mijn bedoeling, maar wel mooi meegenomen :)
selder
Moderator
Moderator
Te Koop forum

Hier maar zo'n slordige 150 salariswagens.

Die verbrekingsvergoeding (in mijn geval, dus in het 4de jaar van de wagen, terwijl in de loop van het originele contract datzelfde contract verlengd is naar 5 jaar, in dat laatste jaar zit ik nu) is nooit zo hoog als personeelsdienst beweert.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 673 keer
Provider

Kan je niet zelf naar de leasingmaatschappij bellen, de situatie voorleggen en de open vraag stellen ? je hoeft daarom geen exacte bedragen te krijgen, grootte ordes of zelfs een oplossing zouden zomaar kunnen. Het is niet zeker dat ze daar het volledige plaatje kennen en het kan ook zomaar zijn dat ze bij uw HR veronderstellingen maken gebaseerd op eerdere situaties.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
selder
Moderator
Moderator
Te Koop forum

Al gedaan, maar ze nemen hun goede tijd om te antwoorden ... 6 werkdagen gewacht op m'n eerste vraag.
pfuhu
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 78 keer
Recent bedankt: 4 keer
Te Koop forum

Ik ga je mijn eerlijke mening geven, overweeg zelf wat je doet. Zie het als opbouwende kritiek en niet om je aan te vallen.

Als je een quiet quitter bent: probeer dan het onderste uit de kan te halen en stop met lezen van deze post na deze zin.

Ben je gemotiveerd en heb je ambitie in je carriere, lees verder :)

Ik ga je de verschillende scenario's beschrijven en hoe ze binnen een bedrijf ervaren worden (heb het op managementniveau ook al meegemaakt en weet dus ook hoe zulke dingen kunnen overkomen.

Regel je het zelf met de leasing, dan passeer je duidelijk de HR-afdeling. Het zal logischerwijze ook sowieso terugkomen (op een allicht niet zo positieve manier) van HR naar je rechtstreekse n+1 (maar die ken je normaliter goed en maakt er mss niks van, maar kan zich zelf mss ook evengoed gepasseerd voelen). Als hij het ermee eens is dat je het zelf doet, kan je het nog overwegen, maar vergeet niet: opslag en promotie worden vaak met HR beslist en geëvalueerd. Daar heb je dan liever geen slechte naam want het komt absoluut niet loyaal over ...

Bespreek het met je N+1 en benadruk het belang dat je er persoonlijk aan hecht. Hij kan dan overwegen dit bij HR nog eens aan te halen. Dat gaat normaliter door HR meer geapprecieerd worden dan wanneer je zelf dingen onderneemt. Wil hij het niet doen, let it be. Heeft hij het gedaan en doet HR er niks aan, also let it be.

Als je toch aandringt of dingen achter de rug van HR regelt, kan het als zeer vervelend gedrag overkomen. Er is gekozen door HR om er geen gevolg aan te geven, en dan probeert iemand anders (jij dus) dingen te regelen die mss impact hebben op de dingen die ze zelf proberen te regelen. Mss zit er wel meer reden achter die jij niet kent en proberen ze je daarom maar iets wijs te maken. Niet correct in dat geval, maar niet of moeilijk te bewijzen. Als jij dingen zelf regelt, zoveel te meer van wel.

Héél mss haal je gelijk op korte termijn, maar op lange termijn vrees ik dat je alleen maar verliest. Effe doorbijten ...

/edit: nog een aanvulling: vergeet ook niet dat veel fleetverantwoordelijken overstelpt worden door individuele vragen van mensen die wel ergens iets specifiek van regeling of info of dergelijke voor hun leasewagen willen en zij daar quasi nooit tijd in steken omdat er belangrijkere zaken zijn.
Ik hoor mijn zus (eindverantwoordelijke voor een fleet van enkele duizenden voertuigen) over niets anders klagen dan mensen die vinden dat hun vervangwagen niet de juiste kleur heeft, het merk van naftpomp dat gebruikt wordt enkele kilometers te ver van de woonplaats ligt, het leasebudget niet eerlijk is omdat collega's tijdens het autosalon konden bestellen en zij niet meer, etc etc etc. En dan heeft zij daar nog niet eens meteen last van omdat het meeste door de mensen onder haar wordt opgevangen ...
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 673 keer
Provider

Zeg tegen uw zus dat ze een andere job zoekt als ze er niet mee om kan dat haar klanten vragen stellen over dingen die binnen haar verantwoordelijkheid vallen en dat ze die vragen voor een groot stuk kan vermijden door een gedegen open communicatie omtrent de materie. Een tip van zo een klant.

Voor de rest van uw betoog, klopt waarschijnlijk veelal in de praktijk, maar openheid langs beide kanten lost veel op.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Funfile
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 37 keer

Sorry, maar ik kan die zus haar standpunt heel goed begrijpen :

't Is niet omdat het volgens jou haar job is, dat ze wat jij wenst zomaar mag doen. Ik spreek uit ervaring.

En wie zegt dat zij bevoegdheid heeft om die 'door jou gewenste open communicatie' te mogen voeren ? Zij zal vast ook wel iemand boven haar hebben, die zij niet gaat passeren.
Pluk de dag

Internet : Hoofdlocatie : Hey (Orange)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 34 keer

Het bedrag vd verbrekingsvergoeding wordt per dag berekend en staat op de originele bestelbon. Bij Arval toch alleszins.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 182 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ontslag na 3 jaar tijdens 4jarige lease. We vragen aan HR of we de wagen mogen overnemen om zo niet snel snel een andere te moeten vinden. Volgens HR was dat niet mogelijk omdat de werkgever een te hoge "boete" moest betalen aan de leasefirma (Leaseplan).
Vreemd toch want dan moest Leaseplan geen moeite doen om te verkopen en eventuele verliezen verhalen met een hogere vraagprijs.
(of HR heeft ons een blaas wijsgemaakt en gunde ons het niet)
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”