Aanrekening overschreiding limietoverschreiding

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
blondie2001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 264
Lid geworden op: 24 sep 2005, 13:00
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Ik heb een aansluiting bij surdadsl ... deze zijn recent overgenomen door scarlet. Bij surfadsl had ik limiet van 20 Gig. Ik ging daar geregeld vlot over. Ik kreeg dan op het einde van de maand wel een waarschuwing dat ik te vele had verbruikt en dat ik moest inbinden anders zou er worden aangerekend. Zulke aanrekeningen zijn echter nooit gebeurd.

Ik stel me de vraag wat de gang van zaken is bij scarlet. Vermits surfadsl is overgenomen zal ik me allicht op termijn toch naar hun wijze van beoordelen moeten aanpassen.

Dus wie heeft ervaring met limietoverschreidingen bij Scarlet? Rekenen ze aan vanaf de eerste extra Gig. Of pas als je het echt gortig maakt ...
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1158
Lid geworden op: 03 maa 2004, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Vanaf de eerste bit dat je over je limiet gaat...
blondie2001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 264
Lid geworden op: 24 sep 2005, 13:00
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

dan weet ik dat ik daar weg moet ...
rottekop
Plus Member
Plus Member
Berichten: 212
Lid geworden op: 26 okt 2005, 09:20

blondie2001 schreef:Dus wie heeft ervaring met limietoverschreidingen bij Scarlet? Rekenen ze aan vanaf de eerste extra Gig. Of pas als je het echt gortig maakt ...

Het tarief is 1€ per gig... en geloof me, ze rekenen het echt aan :eek:

Rekenen kunnen ze daar wel. Een vast IP kost bij $carlet 107/ maand met een contract van 3 jaar en een limiet van 30GB :smash2:

Bij Belgacom is het 91/ maand voor een vast IP en een limiet van 35GB
freeke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 05 okt 2004, 21:48

Ik heb een Jumbo pack bij surfadsl . Dus ik kan 50 Giga downloaden per maand .

En ik zit daar bijna elke maand over . Soms met 15 Giga overschrijding .
Ik heb nog nooit extra moeten betalen .
En ik ben al 13 maanden aangesloten bij hun .

Ik vraag mij wel af wanneer ze diene meter is opnieuw online gaan zetten .
Je kan niet eens zien hoeveel je maandelijks download .
Ja , je kan hun tooltje downloaden om te checken wat je maandelijks download . Maar ik kan daar niets mee doen , want ik zit hier met een router , en ik stuur constant gegevens door naar de pc van mijn broer .
En ik heb geen zin om dat constant aan en af te zetten telkens als ik iets doorstuur naar een andere pc .

Ik heb ze ook al is gemaild , ergens in oktober .
En ik had een mail 2 dagen later teruggekregen met vermelding dat diene meter terug zou werken op het einde van de maand .(dus einde oktober)

Maar ondertussen zijn ze al overgenomen door Scarlet , en nog geen nieuwe meter .

Dus ik weet niet wat er allemaal gaat gebeuren .
Je weet gewoon van niets bij die provider .
Ik kom van telenet , en ik moet zeggen dat je bij telenet van het minste dat er iets mis liep , waren we daar meteen van op de hoogte in tegenstelling tot Surfadsl.

Voila , moest je verder nog iets weten .
Gebruikersavatar
ikkejonge
Pro Member
Pro Member
Berichten: 296
Lid geworden op: 22 maa 2004, 20:11
Locatie: Zulte
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

freeke schreef:
Ja , je kan hun tooltje downloaden om te checken wat je maandelijks download . Maar ik kan daar niets mee doen , want ik zit hier met een router , en ik stuur constant gegevens door naar de pc van mijn broer .
En ik heb geen zin om dat constant aan en af te zetten telkens als ik iets doorstuur naar een andere pc .


Ik dacht dat de tool BW Meter (Bandwith Meter) een onderscheid maakte tussen lan en internettraffiek. Dat kan je al beetje helpen je eigen verbruik te meten.
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Je kan via mijn.scarlet.be je toch op smallband laten zetten als je de limiet overgaat ipv van direct bij te betalen.
blondie2001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 264
Lid geworden op: 24 sep 2005, 13:00
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

freeke schreef:Ik heb een Jumbo pack bij surfadsl . Dus ik kan 50 Giga downloaden per maand .

En ik zit daar bijna elke maand over . Soms met 15 Giga overschrijding .
Ik heb nog nooit extra moeten betalen .
En ik ben al 13 maanden aangesloten bij hun .

Ik vraag mij wel af wanneer ze diene meter is opnieuw online gaan zetten .
Je kan niet eens zien hoeveel je maandelijks download .
Ja , je kan hun tooltje downloaden om te checken wat je maandelijks download . Maar ik kan daar niets mee doen , want ik zit hier met een router , en ik stuur constant gegevens door naar de pc van mijn broer .
En ik heb geen zin om dat constant aan en af te zetten telkens als ik iets doorstuur naar een andere pc .

Ik heb ze ook al is gemaild , ergens in oktober .
En ik had een mail 2 dagen later teruggekregen met vermelding dat diene meter terug zou werken op het einde van de maand .(dus einde oktober)

Maar ondertussen zijn ze al overgenomen door Scarlet , en nog geen nieuwe meter .

Dus ik weet niet wat er allemaal gaat gebeuren .
Je weet gewoon van niets bij die provider .
Ik kom van telenet , en ik moet zeggen dat je bij telenet van het minste dat er iets mis liep , waren we daar meteen van op de hoogte in tegenstelling tot Surfadsl.

Voila , moest je verder nog iets weten .


In den beginne ging alles goed bij surfadsl ... heb zelf ook eens naar helpdesk gebeld ivm probleem meter ... ik werk hier zelf ook met verschillende pc's in netwerk ... gebruik tevens login van familie voor extra download. Op het moment valt dit gewoon niet op te volgen met een tool van surfadsl. Heb ergens tool gevonden 'isp monitor' en die kan blijkbaar de meter van surfadsl wel uitlezen. Meter loopt dus nog steeds maar is ontoegankelijk gemaakt. De laatste maanden haal ik echter telkens minimum 50 gig binnen (limiet van 20 Gig)op eigen login. Krijg enkel mail met verwittiging op einde abonnementsperiode ... maar helemaal geen aanrekening. Als het zo blijft dan is surfadsl de ideale provider ... maar ik vrees dat het niet al te lang zo zal blijven :cry:
blondie2001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 264
Lid geworden op: 24 sep 2005, 13:00
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Block schreef:Je kan via mijn.scarlet.be je toch op smallband laten zetten als je de limiet overgaat ipv van direct bij te betalen.


huidige ex-surfadsl klanten hebben voorlopig nog geen toegang hiertoe ...
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Met isp monitor kan je ook uw limiet in de gaten houden, werkt voor veel providers ... waaronder scarlet, surfadsl, skynet, etc ...
te vinden op http://www.ispmonitor.be
mvg :P
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Gebruikersavatar
FezzFest
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 05 jan 2006, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 16 keer

Kleine opmerking nog ivm downloadlimiet bij Scarlet

Tarieven voor extra verbruik :
ADSL premium (15 GB) of Scarlet One (20 GB): als u over de standaardlimiet gaat, en u verhoogt deze niet, wordt uw ADSL-lijn naar smallbandsnelheid teruggeschroefd (56K/sec). Verbruikt u nog eens 1GB op smallband, dan wordt alles boven de contractuele limiet aangerekend tegen 1 euro per 1 GB (ook die 1 GB die u op smallband verbruikte).

Bron: http://www.scarlet.be/residential/nl/support/adsl/a146098
rTn
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jan 2006, 18:23

lol ze rekenen door hoor:)

heb bij scarlet een abonement en ik download veel :) en ik heb keer een totaal aantal gigs van 83 gig in 1 maand:) toen ik de factuur kreeg kon me ouders er niet mee lachen :)
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”