Telenet zal geen digitale tv aanbieden in heel Vlaanderen

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
FST
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 22 jun 2005, 15:30

en nog eens 60 volt om de versterkers te voeden die om de 200 meter staan .


hehe, die heb ik zeker al gevoelt, asge ne coax kabel uittrekt ofzo en dan aan beide kanten voelt :lol:
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

FST schreef:
en nog eens 60 volt om de versterkers te voeden die om de 200 meter staan .


hehe, die heb ik zeker al gevoelt, asge ne coax kabel uittrekt ofzo en dan aan beide kanten voelt :lol:


Die 60 volt komt nie bij uw binnen via die coax hé . Dit wordt door de verdeeldoos (tab ) eraf gehaald . die 60volt gaat alleen over de distributie lijn buiten .
toerist
Pro Member
Pro Member
Berichten: 402
Lid geworden op: 25 mei 2005, 21:12
Locatie: Belgie
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

dopke schreef:Die 60 volt komt nie bij uw binnen via die coax hé . Dit wordt door de verdeeldoos (tab ) eraf gehaald . die 60volt gaat alleen over de distributie lijn buiten .


AL ooit iets van telenet gratis gekregen? :lol:
Stel je voor dat je 60V krijgt, je zou er leuke dingen kunnen mee doen gratis, en dat is toch volledig tegen de werkingswijze van telenet hé :roll:
FST
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 22 jun 2005, 15:30

ja, en toch voel ik iet :p

ik zeg ni dat het die 60V is want kheb het nogni gemeten...
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

FST schreef:ja, en toch voel ik iet :p

ik zeg ni dat het die 60V is want kheb het nogni gemeten...


Ik heb ooit eens 100 volt op m'n pollen gehad van een drop kabel , buiten 7 meter hoog aan de paal , uitkomend van een woning .

Kerel z'n tv was nietmeer helemaal in orde , en gaf dus gratis electriciteit aan TN :lol: .
FST
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 22 jun 2005, 15:30

ha gij zijt nen technieker ? :D

khem dus is gemeten he:

der ga ongeveer DC 6mV van TV naar de kant waar kabelTV van komt (telenet kaske) en vant kaske naar de TV's varieert het, soms blijft da ff steke op 30mV, en soms gaat da nen tijd naar 130mV .. weird ze

ma het is ni zoveel meer als toen, toen kwamen er vonken af als ik kabel in en uittrok...
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

FST schreef:ha gij zijt nen technieker ? :D

khem dus is gemeten he:

der ga ongeveer DC 6mV van TV naar de kant waar kabelTV van komt (telenet kaske) en vant kaske naar de TV's varieert het, soms blijft da ff steke op 30mV, en soms gaat da nen tijd naar 130mV .. weird ze

ma het is ni zoveel meer als toen, toen kwamen er vonken af als ik kabel in en uittrok...


Helemaal geen technieker , gewoon ee n lompe boer die 5 jaar gelede mee heeft gedaan aan de ombouw hier in limburg :p
FST
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 22 jun 2005, 15:30

ah, ik d8 al, op de paal klimmen enzo :)
Anthony
Plus Member
Plus Member
Berichten: 224
Lid geworden op: 10 nov 2005, 14:46

r2504 schreef:
Anthony schreef:qua beeldkwaliteit staat IN.DI op kop, gevolgd door Belgacom.


Zowel IN.DI als TN gebruiken pure DVB-C... ik zie dus niet in hoe er verschil kan zijn in kwaliteit (mits eventueel een andere symbol rate - heb je deze dus met andere woorden objectief vergeleken ?).

En toch was er een duidelijk verschil. IN.DI, dan Belgacom, en dan pas Telenet. Ik durf zelfs te stellen dat het analoge signaal van Integan het digitale signaal van Telenet - wiens analoge signaal gewoon barslecht is - benadert.

Je zal dan alvast een nieuwe decoder mogen kopen... maar dat zal je dan de normaalste zaak van de wereld vinden veronderstel ik ? Voor mij hoeft al dat interactief gedoe ook niet... maar dat ik het nieuws kan bekijken wanneer ik wil (gratis trouwens) is toch een mooie service.

Zo gaat dat nu eenmaal in het commerciele wereldje. Als jij straks HDTV wil zien, zal je bij Telenet toch ook een nieuwe decoder moeten kopen? Op dat gebied biedt Belgacom - met zijn huurdecoders - nog altijd de beste oplossing.
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1558
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Interkabel breidt aanbod digitale televisie uit

ANTWERPEN - Vanaf donderdag 1 december lanceren de Vlaamse openbare kabelmaatschappijen Integan, Interelectra, PBE en WVEM een nieuw aanbod aan digitale televisie. Het digitale basispakket wordt uitgebreid tot 52 zenders. Het betaalpakket bevat nog eens 20 zenders.
De vier kabelmaatschappijen, die zowat één derde van Vlaanderen en 790.000 huisgezinnen bedienen, zijn verenigd in de koepel Interkabel. Omdat besprekingen met Telenet om één gemeenschappelijk platform voor digitale televisie te ontwikkelen, niet tot een akkoord hebben geleid, beslisten ze hun eigen digitale aanbod te verruimen. Het nieuwe product wordt gelanceerd onder de naam iN.Di.

De vier kabelmaatschappijen, die niet schrappen in het analoge programma-aanbod, breiden het gratis digitale aanbod uit tot 52 zenders. Nieuw in het pakket zijn onder meer Discovery Channel, TF1 en BBC Prime. Daarnaast is er betalend pakket (via een maandelijks abonnement) van nog eens 20 zenders. Naast de 72 televisiestations worden er ook 23 radiostations aangeboden.

De benodigde settop box is te koop voor 99 euro of te huur voor voor 4,95 euro per maand. Voor het activeren van de smartcard (de sleutel van de iN.Di-box) betaalt men een eenmalige kost van 25 euro. Wie de 20 betalende zenders wil, betaalt maandelijks 9,95 euro. Wie zich voor eind januari 2006 registreert, ontvangt de 20 extra zenders gedurende twee maanden gratis.

Het nieuwe aanbod voorziet een elektronische programmagids en biedt de mogelijkheid om de gesproken taal en de taal van de ondertiteling te kiezen. De gebruikers kunnen via een pincode een kinderslot zetten op bepaalde zenders. Teletekst is zodanig snel dat men er doorheen kan zappen.

Interkabel wil met het nieuwe digitale aanbod massaal doordringen op het grondgebied van de betrokken kabelmaatschappijen, zeiden de aanbieders vandaag op een persconferentie. De maatschappijen zijn respectievelijk actief in Antwerpen (Integan), Limburg (Interelectra) en Vlaams-Brabant (PBE). WVEM is actief in delen van West-Vlaanderen, Vlaams-Brabant en de Antwerpse Kempen.

llc (belga ) 29/11/2005

http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... 112005_042
FST
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 22 jun 2005, 15:30

die zijn gewoon veeeel beter als telenet he!!....
Laatst gewijzigd door FST op 29 nov 2005, 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
rottekop
Plus Member
Plus Member
Berichten: 212
Lid geworden op: 26 okt 2005, 09:20

Het gaat Telenet goed voor de wind :lol:
toerist
Pro Member
Pro Member
Berichten: 402
Lid geworden op: 25 mei 2005, 21:12
Locatie: Belgie
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

frustrerend dat 5 km van hier het WVEM is, en ikke hier met die bullshit van telenet zit.
Groot deel van men kennissen zijn al overgestapt op Digitaal bij WVEM.

ik wacht af tot begin 2005 als Canal digitaal nederland begint met vlaamse zenders via de schotel uit te zenden, dan vliegt telenet hier buiten zo rap als ze ongevraagd hier binnenkwamen. (http://www.tv-vlaanderen.be/default.asp)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Anthony schreef:Ik durf zelfs te stellen dat het analoge signaal van Integan het digitale signaal van Telenet - wiens analoge signaal gewoon barslecht is - benadert.


Wat een nonsens... de TN digitale kanalen hebben een symbolrate van meer dan 6 Mbit/s wat ruim voldoende is voor uitstekende kwaliteit. Mijn analoog signaal via TN is trouwens ook prima.

Als je dus geen objectieve informatie kan geven laat je het best.
Buster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 23 jul 2004, 13:47
Locatie: Tessenderlo
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

Wat een nonsens... de TN digitale kanalen hebben een symbolrate van meer dan 6 Mbit/s wat ruim voldoende is voor uitstekende kwaliteit.


Kwaliteit van in-di is nochtans ook heel goed.. alleen jammer dat het verschil tussen pdtv en hdtv toch nog vrij groot is, zeker als je het wil cappen en nadien afspelen op je dvdspeler.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Buster schreef:Kwaliteit van in-di is nochtans ook heel goed..


Dat ga ik ook niet ontkennen, maar al die subjectieve beoordelingen over kwaliteit zijn pure nonsens. Het enige wat telt is de symbolrate (en een goed of minder goed netwerk maakt echt niet uit als er een minimum aan signaal is) en daar heb ik nog maar weinig concrete dingen over gelezen.
Gebruikersavatar
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1192
Lid geworden op: 14 nov 2002, 16:59
Locatie: Derde straatje op de rechterkant
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

@ Dopke
Die 60 volt komt nie bij uw binnen via die coax hé . Dit wordt door de verdeeldoos (tab ) eraf gehaald . die 60volt gaat alleen over de distributie lijn buiten .


Er zit in ieder geval, ook bij mij, spanning op de TN kabel Dopke.

Vanwaar komt die dan, hoeveel is het en is dat normaal?

Edit: het is zeer goed voelbaar, (ik weet niet of 6 milliVolt al voelbaar is)
:wave: So long, and thanks for all the fish :wave:
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Mahimahi schreef:@ Dopke
Die 60 volt komt nie bij uw binnen via die coax hé . Dit wordt door de verdeeldoos (tab ) eraf gehaald . die 60volt gaat alleen over de distributie lijn buiten .

Er zit in ieder geval, ook bij mij, spanning op de TN kabel Dopke.
Vanwaar komt die dan, hoeveel is het en is dat normaal?
Edit: het is zeer goed voelbaar, (ik weet niet of 6 milliVolt al voelbaar is)
Is zeker niet normaal, maar gebeurd wel meer...
Toch in Limburg schijnbaar, al een hele tijd geleden was ik ergens een TV gaan instellen na een kanalen wissel, toen de voorbode van heel die kanalen wisseling.
(zij maakten toen destijds de kanalen in band I vrij, om plaats te maken voor de out signalen van de klant naar Interelectra toe) Interactieve signalen...

Op die lokatie kwam een langere kabel van meer als 100 meter aan, ook daar was de spanning merkbaar in de handen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1192
Lid geworden op: 14 nov 2002, 16:59
Locatie: Derde straatje op de rechterkant
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Kan dit de beeldkwaliteit beinvloeden Blue?
:wave: So long, and thanks for all the fish :wave:
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

<center>Regelbare van 18 dB rechts te zien hieronder</center>
Bijlagen
hf_verzwak.jpg
(225.05 KiB) 1152 keer gedownload
Laatst gewijzigd door Blue-Sky op 11 dec 2007, 18:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Mate
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 28 jul 2005, 16:44

Ik snap nog altijd niet waarom ik maar 3 kanalen van Prime kan ontvangen enkel omdat ik niet in telenet gebied woon. (heeft uiteraard met de box te maken) We betalen amper enkele euros minder dan mensen in telenet gebied en hebben 5 kanalen minder, waaronder Sport 2, en als NFL fan moet ik dit weekend aanzien dat 3 wedstrijden op sport2 getoond worden, en niet eens herhaald worden op Sport1.

Ben ik de enige die vind dat betaaltelevisie zoals Prime hetzelfde aanbod zou moeten hebben, no matter welke maatschappij je tv brengt? Met Canal+ digitaal was dit nog te verstaan, maar dit gaat niet meer over digitaal of weigering van WVEM, want het zijn prime's eigen kanalen.

Het moest er even uit, want het ergert me mateloos !
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”