en nog eens 60 volt om de versterkers te voeden die om de 200 meter staan .
hehe, die heb ik zeker al gevoelt, asge ne coax kabel uittrekt ofzo en dan aan beide kanten voelt
FST schreef:en nog eens 60 volt om de versterkers te voeden die om de 200 meter staan .
hehe, die heb ik zeker al gevoelt, asge ne coax kabel uittrekt ofzo en dan aan beide kanten voelt
dopke schreef:Die 60 volt komt nie bij uw binnen via die coax hé . Dit wordt door de verdeeldoos (tab ) eraf gehaald . die 60volt gaat alleen over de distributie lijn buiten .
FST schreef:ja, en toch voel ik iet
ik zeg ni dat het die 60V is want kheb het nogni gemeten...
FST schreef:ha gij zijt nen technieker ?
khem dus is gemeten he:
der ga ongeveer DC 6mV van TV naar de kant waar kabelTV van komt (telenet kaske) en vant kaske naar de TV's varieert het, soms blijft da ff steke op 30mV, en soms gaat da nen tijd naar 130mV .. weird ze
ma het is ni zoveel meer als toen, toen kwamen er vonken af als ik kabel in en uittrok...
r2504 schreef:Anthony schreef:qua beeldkwaliteit staat IN.DI op kop, gevolgd door Belgacom.
Zowel IN.DI als TN gebruiken pure DVB-C... ik zie dus niet in hoe er verschil kan zijn in kwaliteit (mits eventueel een andere symbol rate - heb je deze dus met andere woorden objectief vergeleken ?).
Je zal dan alvast een nieuwe decoder mogen kopen... maar dat zal je dan de normaalste zaak van de wereld vinden veronderstel ik ? Voor mij hoeft al dat interactief gedoe ook niet... maar dat ik het nieuws kan bekijken wanneer ik wil (gratis trouwens) is toch een mooie service.
Anthony schreef:Ik durf zelfs te stellen dat het analoge signaal van Integan het digitale signaal van Telenet - wiens analoge signaal gewoon barslecht is - benadert.
Wat een nonsens... de TN digitale kanalen hebben een symbolrate van meer dan 6 Mbit/s wat ruim voldoende is voor uitstekende kwaliteit.
Buster schreef:Kwaliteit van in-di is nochtans ook heel goed..
Die 60 volt komt nie bij uw binnen via die coax hé . Dit wordt door de verdeeldoos (tab ) eraf gehaald . die 60volt gaat alleen over de distributie lijn buiten .
Is zeker niet normaal, maar gebeurd wel meer...Mahimahi schreef:@ DopkeDie 60 volt komt nie bij uw binnen via die coax hé . Dit wordt door de verdeeldoos (tab ) eraf gehaald . die 60volt gaat alleen over de distributie lijn buiten .
Er zit in ieder geval, ook bij mij, spanning op de TN kabel Dopke.
Vanwaar komt die dan, hoeveel is het en is dat normaal?
Edit: het is zeer goed voelbaar, (ik weet niet of 6 milliVolt al voelbaar is)