identificatie van aansluiting coax

Algemene discussies over telecommunicatie
Plaats reactie
Mxds02
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer

Dag iedereen,

Ik stap binnenkort over naar Hey Telecom voor vast internet.

De vorige bewoners waren klant bij SFR (nu Telenet) en in de meterkast is de kabel dan ook aangesloten en op de muur zit er een
verdeeldoos waarvan ik niet helemaal kan opmaken wat de benaming hiervan is.

Ik weet wel dat het signaal werkt: ik heb al eens een coax kabel bevestigd aan die doos om op mijn tv dvb-c FTA kanalen te ontvangen.
IMG_0949.JPG
Sorry voor de lage resolutie.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 598 keer

Franse 2-way coax splitter van "EuroTechnoCom" https://www.eurotechnocom.fr/boitier-sp ... -data.html

Isoleert daarnaast ook eventuele stroom die zou vloeien op de geconnecteerde kabels, zodat er geen pad is naar de andere kabels (vermindert noise en andere problemen).

Kan geen datasheet of ISP-specifieke info vinden, wat precies de bedoeling daarvan was zal je dus aan de vorige eigenaar moeten vragen. Misschien kabelmodem en een TV, twee TV's, of een TV en radio, of een TV voor DVB-T en een STB voor DVB-C zoals ze in Frankrijk soms hebben? In ieder geval, wat hier dus binnenkomt op de ingang wordt vervolgens op de twee uitgangen gezet (met enkele dB verlies), en omgekeerd.
Mxds02
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer

Bedankt! De exacte setup ken ik niet. Het is ondertussen ook wel 7 jaar geleden. Ben benieuwd wat de Orange (Hey Telecom) technieker daarmee gaat doen.
Zolang het de snelheid van mijn verbinding niet impacteert, maakt het me niet uit.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”