Dommel.com Netconnect ADSL

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
MeYeR
Member
Member

Ik ben ook aan het kijken om eventueel over te stappen. Heb zelf ook nog een mailtje gestuurd met enkele vragen en wacht nog op een antwoord.
DaNi0 schreef:Voor de newsservers zit er enkel een beperking op de snelheid

4 x 256 = 1Mb

Misschien een domme vraag maar voor de zekerheid toch maar eens vragen. Wordt hier bedoeld max downloadsnelheid van 1Mbit/s dus 128kbyte/s of is het 1 Mbyte/s?
Het zal wel 1Mbit zijn maar je weet nooit :wink:

En die 4 x 256, bedoelen ze dan gelijktig 4 headers aan 256 kbit/s downloaden met een totale snelheid van 1Mbit/s?
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer

MeYeR schreef:En die 4 x 256, bedoelen ze dan gelijktig 4 headers aan 256 kbit/s downloaden met een totale snelheid van 1Mbit/s?

Precies dat. Het zal wss wel max 1mbit zijn, ja.
MeYeR
Member
Member

Wel jammer, heb nog niet zolang geleden de gebruiksvriendelijkheid van nieuwsgroepen ontdekt en dan nog aan volle snelheid en bij dommel staat er dan een max snelheid op :-(

Nuja het blijft nog altijd een mooi aanbod.
[Intel Core 2 Duo E8400 | Gigabyte GA-P35C-DS3R | ATi Radeon HD 4800 512 MB | Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 4096MB CL4 | 1.8 TB HD intern / 500 GB HD extern | Windows Vista | Tele2]
Azerty
Starter Plus
Starter Plus

[quote="GeMa"] Ze sturen je eerst hun kaderovereenkomst ter ondertekening. Zeven bladzijden die uitleggen dat zij nooit voor iets aansprakelijk zijn en de klant dat altijd is. Straffe overeenkomst, ik heb nog nooit zo'n eenzijdig contract gezien.
[/quote]

Dit is toch kenmerkend voor alle providers. Ik begrijp niet waarom daar nooit tegen gereageerd wordt door consumentenverenigingen en door de overheden.

Azerty
ph4t
Plus Member
Plus Member

1Mbit van giganews is ok. Beter dan bij andere providers.
Je kan altijd voor 7.5euro een account bij eweka.nl nemen.

Ik ga begin februari op dommel.be overschakelen. Ik hoop dat dommel geen problemen zoals adsl2fit of realdsl gaat krijgen
MeYeR
Member
Member

Net reactie gekregen op de mail die ik heb gestuurd. Bovenop de 32,95 euro komt nog eens 6,5 euro voor het gebruik van de telefoonlijn.
Om adsl bij ons te gebruiken dient u te beschikken over een actieve belgacom telefoonlijn. Het goedkoopste belgacom abonnement is de discoveryline voor 6.50 euro per maand.

Eigenlijk vind ik dit wel wat misleidend. Want ik heb nu Belgacom en de prijs is ongeveer 40 euro maar het gebruik van de telefoonlijn zit wel al in die prijs.
[Intel Core 2 Duo E8400 | Gigabyte GA-P35C-DS3R | ATi Radeon HD 4800 512 MB | Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 4096MB CL4 | 1.8 TB HD intern / 500 GB HD extern | Windows Vista | Tele2]
blondie2001
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

MeYeR schreef:Net reactie gekregen op de mail die ik heb gestuurd. Bovenop de 32,95 euro komt nog eens 6,5 euro voor het gebruik van de telefoonlijn.
Om adsl bij ons te gebruiken dient u te beschikken over een actieve belgacom telefoonlijn. Het goedkoopste belgacom abonnement is de discoveryline voor 6.50 euro per maand.

Eigenlijk vind ik dit wel wat misleidend. Want ik heb nu Belgacom en de prijs is ongeveer 40 euro maar het gebruik van de telefoonlijn zit wel al in die prijs.

Belgacom is naar mijn weten 41.95 + 6.5 euro ... er wordt in elk geval geen formule aangeboden waar kost van telefoon in adls abo is vervat.
MeYeR
Member
Member

blondie2001 schreef:Belgacom is naar mijn weten 41.95 + 6.5 euro ... er wordt in elk geval geen formule aangeboden waar kost van telefoon in adls abo is vervat.

Misschien heb ik miskeken op de factuur dan, zal het nog ff checken.
Azerty
Starter Plus
Starter Plus

[quote="ph4t"][color=green]Ik ga begin februari op dommel.be overschakelen. Ik hoop dat dommel geen problemen zoals adsl2fit of realdsl gaat krijgen[/color][/quote]
Ik hoop voor jou dat het niet die kant uitgaat. Toch is het die instabiliteitsvrees die mij nog steeds van dergelijke overstap weerhoudt. Het komt er telkens bij een nieuw contract met elke provider op neer dat je een jaar maar 1 recht hebt = betalen. Bij sommige providers zit je zelfs daarna meteen weer voor een jaar vast.
Azerty
Block
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

MeYeR schreef:Wel jammer, heb nog niet zolang geleden de gebruiksvriendelijkheid van nieuwsgroepen ontdekt en dan nog aan volle snelheid en bij dommel staat er dan een max snelheid op :-(

Nuja het blijft nog altijd een mooi aanbod.

Ik denk dat er weinig providers zijn die een betere snelheid+retentie+compleetheid+aantal groepen "gratis" aanbieden aan hun klanten.
Azerty
Starter Plus
Starter Plus

[quote="Azerty"][quote="PowerSoft"][quote="meon"]Ik vind de rechtsvorm wel vreemd. Een vereniging onder firma... Volgens mij wordt dat niet veel meer gebruikt ...

wordt steeds meer en meer gebruikt (vorige maand gezegd geweest op info-avond van unizo)

het is namelijk de goedkoopste vorm van een vennootschap (geen te volstorten kapitaal vereist, geen notariele acte, geen statuten)

de nadelen zijn dan weer dat je onbeperkt en hoofdelijk aansprakelijk bent in geval van falingen etc. [/quote]

edit: nog snel even opmerken dat het trouwens vennootschap onder firma is :)[/quote]

Weinig waarborgen voor de klant (indien de verantwoordelijke officieel weinig bezit)?
Azerty[/quote]

Blijkens informatie verstrekt door Luc Van Breakel via usenetgroep "be.providers" is men intussen overgegaan naar de vennootschapsvorm NV:

Belgisch Staatsblad 30/9/2005 : omvorming van Schedom van VOF naar NV:
http://www.ejustice.just.fgov.be/tsv_pd ... 136539.pdf
Luc

Azerty
MeYeR
Member
Member

ph4t schreef:1Mbit van giganews is ok. Beter dan bij andere providers.
Je kan altijd voor 7.5euro een account bij eweka.nl nemen.

Ik ga begin februari op dommel.be overschakelen. Ik hoop dat dommel geen problemen zoals adsl2fit of realdsl gaat krijgen

I.v.m. eweka ik ben niet zo vertrouwd met payservers. Ik zie staan dat er geen datalimiet is. Wordt hetgeen dat je dan download met die payserver opgeteld bij de datalimiet van je provider? Of kan je hier dan downloaden zoveel je wil...
Gast

het volume dat je van eweka afhaalt komt gewoon bij het volume van je internet provider bij.

dus als je 5GB download van eweka zal er ook 5GB op je verbruiksmeter bij zijn.

Ze zijn unlimited da's juist maar de hoeveelheid die jij kan afhalen zal dus afhankelijk zijn van uwen verbruiksmeter.
sgt
Plus Member
Plus Member
Contacteer:

ik ben ook van plan om dommel aan te vragen maar vind hier eigelijk zeer weinig info hoe hun service en de lijnstabiliteit enz. zijn.
kan er hier iemand mischien wat meer info posten?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik heb hier gesplitst.
De aankomende ADSL-abonnementen van EDPnet <a href="viewtopic.php?t=9544">vind je in dit topic</a>.

Dit gaat nog steeds over Dommel Netconnect ADSL.
rubenpiepers

inderdaad jammer van die snelheids cap. op nieuwsgroepen maar ik denk dat ik hem toch neem !
GeMa
Starter Plus
Starter Plus

Hallo,

Sinds gisteren ben ik overgegaan van Scarlet (ex Tiscali) naar Dommel. De bandbreedte van de ADSL connectie werd verhoogd van 384/3000 naar 512/4640. Dat is alvast een meevaller.

Mijn website was ook zo overgezet. Ik kan beschikken over 5 mailboxen met elk 3 aliassen.

Een snelheidstest op http://www.hierzo.net/test/ geeft (regio Genk) 184,6/30,2 KB/s of 1845/302 KiB/S.

Alles ziet er erg goed uit.

Mochten er problemen opduiken horen jullie het wel.

Greetz, GM
flt
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 3 keer

Oei wel niet echt fameus dan :s
theoretisch zou je 580 moeten halen! Dus ik zou maar pas content zijn mocht ik 450 - 500 of meer halen.
MeYeR
Member
Member

GeMa schreef:Een snelheidstest op http://www.hierzo.net/test/ geeft (regio Genk) 184,6/30,2 KB/s of 1845/302 KiB/S.

Haalde je bij scarlet ook zo'n snelheden, woon je mss tamelijk ver van de centrale?
Gast

MeYeR schreef:
GeMa schreef:Een snelheidstest op http://www.hierzo.net/test/ geeft (regio Genk) 184,6/30,2 KB/s of 1845/302 KiB/S.

Haalde je bij scarlet ook zo'n snelheden, woon je mss tamelijk ver van de centrale?

Ik denk niet dat ik erg ver van een centrale zit, ik weet het echter niet zeker. Bij Scarlet haalde ik lagere snelheden.

Zonet gaf de Userbase speed test de waarden 2860/314 kBit/s of 358/38 kByte/s.

MG
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Anonymous schreef: Zonet gaf de Userbase speed test de waarden 2860/314 kBit/s of 358/38 kByte/s.

Deze waarden bevallen me wel :-)
Hoelang ben je al Dommel klant?
rubenpiepers

tegen mij zij dommel dat je inprincipe dezelfde snelheden zou moeten halen als bij je vorige adsl provider (of hoger !)

ze zijden als je bij skynet go zit dat je dezelfde snelheid behoud. :P
Kurt Breezer
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

GeMa schreef:Hallo,

Sinds gisteren ben ik overgegaan van Scarlet (ex Tiscali) naar Dommel. De bandbreedte van de ADSL connectie werd verhoogd van 384/3000 naar 512/4640. Dat is alvast een meevaller.

Mijn website was ook zo overgezet. Ik kan beschikken over 5 mailboxen met elk 3 aliassen.

Een snelheidstest op http://www.hierzo.net/test/ geeft (regio Genk) 184,6/30,2 KB/s of 1845/302 KiB/S.

Greetz, GM

Ook geld teveel zeker? 151,25 euro voor internet(per maand), poef amai!
Afbeelding
flt
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 3 keer

Kurt Breezer schreef:

Greetz, GM

Dat is wel de ongelimiteerde versie, je hebt ook dommel formules met een limiet
=> 50gig : 32,95 euro/m
Kurt Breezer
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

flt schreef:
Kurt Breezer schreef:

Greetz, GM

Dat is wel de ongelimiteerde versie, je hebt ook dommel formules met een limiet
=> 50gig : 32,95 euro/m

Ja ok, maar dan heb je minder snelheid. Ik ik zag door die aanpassing dat Gema zei zou hij normaal die formule van 151€ moete hebben.
Afbeelding
ph4t
Plus Member
Plus Member

Kurt Breezer schreef:Ja ok, maar dan heb je minder snelheid. Ik ik zag door die aanpassing dat Gema zei zou hij normaal die formule van 151€ moete hebben.

Hm? Je bedoelt 512/4640? Dat is gewoon lijn sync, zelfde als bij skynet of andere providers die turboline gebruiken.
sgt
Plus Member
Plus Member
Contacteer:

voorlopig ziet het er dus goed uit maar ik ga nog heel even de kat uit de boom kijken denk ik.
ik hoop dat ik hier snel nog meer reacties ga zien van dommelklanten zodat ik snel kan beslissen.
ik wil namelijk niet nog eens hetzelfde meemaken als met A2F en tele2 all in.
hoe lang duurt het trouwens om aangesloten te worden na de aanvraag?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
GeMa
Starter Plus
Starter Plus

Svekke schreef:
Anonymous schreef: Zonet gaf de Userbase speed test de waarden 2860/314 kBit/s of 358/38 kByte/s.

Deze waarden bevallen me wel :-)
Hoelang ben je al Dommel klant?

Ik ben nog maar twee dagen bij hun. Maar de eerste indruk is een goeie.

MG
GeMa
Starter Plus
Starter Plus

Kurt Breezer schreef:

Het was me zelf ook al opgevallen. Ik heb de ADSL snelheid van de dure versie (151 Euro/maand), maar wel met de limiet van de 50 GB/maand. Ik betaal geen 151 maar wel 32,95 Euro.

Dit lijkt me een erg goede deal. Kent iemand beter?
Ik ben in ieder geval weer een tevreden ADSL gebruiker (iets wat ik niet meer was sinds Tiscali werd overgenomen door Scarlet).

MG
Kurt Breezer
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

GeMa schreef:
Kurt Breezer schreef:

Het was me zelf ook al opgevallen. Ik heb de ADSL snelheid van de dure versie (151 Euro/maand), maar wel met de limiet van de 50 GB/maand. Ik betaal geen 151 maar wel 32,95 Euro.

Dit lijkt me een erg goede deal. Kent iemand beter?
Ik ben in ieder geval weer een tevreden ADSL gebruiker (iets wat ik niet meer was sinds Tiscali werd overgenomen door Scarlet).

MG

lekker, :-D
Afbeelding
GeMa
Starter Plus
Starter Plus

sgt schreef:hoe lang duurt het trouwens om aangesloten te worden na de aanvraag?

Ik heb online besteld in de derde week van december en was omgeschakeld op 11 januari 2006.

Best snel genoeg, als je het mij vraagt.

MG
GeMa
Starter Plus
Starter Plus

Nog eens de snelheid getest, nu overdag.
Zonet gaf de Userbase speed test de waarden 3076/385 kBit/s of 314/39 kByte/s.

Regio Genk.

MG
Gast

het probleem is dat ik geen 3 weken zonder internet kan :d
GeMa
Starter Plus
Starter Plus

Anonymous schreef:het probleem is dat ik geen 3 weken zonder internet kan :d

Dat hoeft ook niet. Ik heb Dommel besteld 5 weken voor het einde van mijn Scarlet contract. Drie weken later was Dommel aktief. Ik heb momenteel dus nog twee weken een dubbele ADSL. Ik kan mijn router laten aanloggen via Scarlet of via Dommel. Ik betaal dus ook twee weken dubbel, maar dat nam ik er bij. Beter dan zonder te vallen.

MG
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

GeMa schreef:Ik kan mijn router laten aanloggen via Scarlet of via Dommel.

Hoe doet ge dat? Ik dacht dat Dommel over Turboline liep en Scarlet over BRABO-II ?
GeMa
Starter Plus
Starter Plus

meon schreef:
GeMa schreef:Ik kan mijn router laten aanloggen via Scarlet of via Dommel.

Hoe doet ge dat? Ik dacht dat Dommel over Turboline liep en Scarlet over BRABO-II ?

Geen fauw idee hoe het technisch in elkaar zit. Het is gewoon zo. Ik zit nu op Dommel, maar kan nog altijd inloggen als Scarlet.

GM
Robinvv
Pro Member
Pro Member

Sinds vandaag ook Dommel hier
en Telenet staat op het punt buiten gesmeten te worden
tot hiertoe goede snelheden, en stabiel, upload, ping goed;
download valt wel mee, maar rekening houdend dat ik wel 3km van de centrale woon ..., zal volgende dagen nog iets laten weten, i.v.m stabiel enz ...

Tot hiertoe alles Top met Dommel ADSL (Netconnect)

Wie niet horen wil moet voelen!
nu nog brief maken opzegging Telenet vanwege Datalimiet natuurlijk en prijs

Greetz
Robinvv
GeMa
Starter Plus
Starter Plus

Robinvv schreef:Wie niet horen wil moet voelen!

Je zit nu minstens 20 % goedkoper, voor meer comfort.
Dat kan tellen. Mochten er nog meer mensen geregeld wisselen en hun provider duidelijk laten weten waarom ze dat doen en naar waar ze gaan, de concurentie zou aanwakkeren en dat zou iedereen ten goede komen.

Hoeveel families met studenten in huis hebben bvb Skynet Go aan 39,95 Euro terwijl ze recht hebben op Skynet Go Student voor 29,95 Euro?

GM

3063/279 KBit/s of 383/35 KByte/s (Regio Genk).
anton
Starter
Starter

Ik maak binnenkort ook de overstap van Telenet naar Belgacom Discovery + dommel (50 gb ) ... nu zit ik bij telenet met een mono-abonnement van 6 jaar terug ... betaal elke maand 52 euro met extra volumeblokken etc ...

dus met een 10 euro korting kan ik upgraden naar 50 gbyte + leuke upload-policies :)

Ben wel al enkele jaren klant voor mijn hosting noden ... soit, dommel is het enige bedrijf waar ik altijd binnen de 24 uur een antwoord krijg via mail, of via het 070 nummer waar binnen de 5 minuten mijn problemen zijn opgelost :)

Enige nadeel is dat ik niet weet hoeveel telenet afsluiten mij zou kosten. De opzegging doe ik deze week met een aangetekend schrijven, maar volgens mij moeten er ook nog mensen komen om alle apparatuur weg te halen etc.

Bij mijn wete heb ik 6 jaar geleden nog 10.000 Bef betaald voor mijn aansluiting met een waarborg in ... heb daar wel geen bewijs meer van ( ik hou geen prutsen bij van 6 jaar geleden :( )

Anyhow, hopelijk kan ik binnenkort bij de happy dommel-aars horen :)
tuning is not a crime ... maar dus wel f*** belachelijk
Robinvv
Pro Member
Pro Member

GeMa schreef:
Robinvv schreef:Wie niet horen wil moet voelen!

Je zit nu minstens 20 % goedkoper, voor meer comfort.
Dat kan tellen. Mochten er nog meer mensen geregeld wisselen en hun provider duidelijk laten weten waarom ze dat doen en naar waar ze gaan, de concurentie zou aanwakkeren en dat zou iedereen ten goede komen.

Hoeveel families met studenten in huis hebben bvb Skynet Go aan 39,95 Euro terwijl ze recht hebben op Skynet Go Student voor 29,95 Euro?

+ 21,45 % goedkoper :-)

nu nog zien dat ik Telenet voor het einde van de maand kan opzeggen, hoop maar dat ze niet moeilijk doen, want worden niet méér betaald nu ze...

en snelheden zitten goed momenteel, dat het maar zo blijft :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”