Na zoveel keer over en het weer via bericht, email of tel contact op te nemen begrijpt Edpnet nog altijd niet dat ik een
Volledige kant en klare fiber installatie aanvraag , met trekken van fiber kabels naar 1ste verdiep installatie modem en aansluiting op de Fritz box.
Heb daarom vandaag terug de installatie moeten annuleren voor deze redenen.
Kan iemand mij daarbij helpen of moet ik echt naar Proximus gaan voor een jaar om fiber kant en klaar te hebben.

Beste Joachim
Dit is mijn klantnr. bij edpnet = 18720
er zijn vershillende tickets aangevraagd voor overstap naar fiber, maar telkens komt het erop neer dat edpnet niet de installatie
van het fiber niet volledig kan voltooien.
Doorloop eens die tickets er zijn fotos toegevoegd van het intro punt die in de kelder staat.
Van daaruit is al een fiber kabel die vertrekt naar het 1 van mijn gebeuren in het appartement.
Wat ik wil is
1 : aanleg fiber kabel van kelder tot het 1ste verdiep, indien nodig boren of kabelgoten.
2 : installatie fibermodem.
3 : van fiber modem tot de frit box 7490 utp kabel aansluiten en configuratie van fiber modem en fritzbox.
4 : testen van modem en fritz op signaal sterkte.
De proximus installateur is net aan de deur geweest
Toen ik vroeg wat hij allemaal ging doen zij hij, enkel het placement van de fiber kabel, meer niet
Ik heb hem dan maar vriendelijk doorgestuurd naar zijn volgende klant
Voor mij is het echt genoeg geweest bij Edpnet, volgens mij weten ze daar echt niets over de fiber installatie, het zijn wel
supper vriendelijk mensen en heel behulpzaam.
Ik heb de volledige annulatie van de fiber installatie aangevraagd via email.
Ik geef Edpnet nog een beperkte ademruimte om hun zaken op orde te brengen, en dan probeer ik opnieuw, indien hen dat niet lukt
volgt voor mijn een logische keuze,Mobile Vikings, ben daar tenslotte ook al tenminste 15 jaar klant en die doen wel de volledige instalatie.
De routerconfiguratie is peanut.
Daar gaat het niet om,
Dit is de glasvezelmodem, die Proximus niet installeert.
Zie de shema
Introductiepunt van de ONTP ̈
Van daaruit gaat de glasvezelkabel helemaal naar mijn appartement.
De fritzbox is aangesloten op de glasvezelmodem.
Het enige wat je hoeft te doen is de Fritzbox als router in te stellen en je bent klaar om te gaan