Fiber installatie aanvragen bij Edpnet is een ramp

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
GeertD
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 6 keer

Ik ben teneinde raad bij Edpnet,
Na zoveel keer over en het weer via bericht, email of tel contact op te nemen begrijpt Edpnet nog altijd niet dat ik een
Volledige kant en klare fiber installatie aanvraag , met trekken van fiber kabels naar 1ste verdiep installatie modem en aansluiting op de Fritz box.
Heb daarom vandaag terug de installatie moeten annuleren voor deze redenen.
Kan iemand mij daarbij helpen of moet ik echt naar Proximus gaan voor een jaar om fiber kant en klaar te hebben. :bang:

Beste Joachim

Dit is mijn klantnr. bij edpnet = 18720

er zijn vershillende tickets aangevraagd voor overstap naar fiber, maar telkens komt het erop neer dat edpnet niet de installatie
van het fiber niet volledig kan voltooien.
Doorloop eens die tickets er zijn fotos toegevoegd van het intro punt die in de kelder staat.
Van daaruit is al een fiber kabel die vertrekt naar het 1 van mijn gebeuren in het appartement.
Wat ik wil is
1 : aanleg fiber kabel van kelder tot het 1ste verdiep, indien nodig boren of kabelgoten.
2 : installatie fibermodem.
3 : van fiber modem tot de frit box 7490 utp kabel aansluiten en configuratie van fiber modem en fritzbox.
4 : testen van modem en fritz op signaal sterkte.

De proximus installateur is net aan de deur geweest
Toen ik vroeg wat hij allemaal ging doen zij hij, enkel het placement van de fiber kabel, meer niet
Ik heb hem dan maar vriendelijk doorgestuurd naar zijn volgende klant
Voor mij is het echt genoeg geweest bij Edpnet, volgens mij weten ze daar echt niets over de fiber installatie, het zijn wel
supper vriendelijk mensen en heel behulpzaam.
Ik heb de volledige annulatie van de fiber installatie aangevraagd via email.
Ik geef Edpnet nog een beperkte ademruimte om hun zaken op orde te brengen, en dan probeer ik opnieuw, indien hen dat niet lukt
volgt voor mijn een logische keuze,Mobile Vikings, ben daar tenslotte ook al tenminste 15 jaar klant en die doen wel de volledige instalatie.

De routerconfiguratie is peanut.
Daar gaat het niet om,
Dit is de glasvezelmodem, die Proximus niet installeert.
Zie de shema
Introductiepunt van de ONTP ̈
Van daaruit gaat de glasvezelkabel helemaal naar mijn appartement.
De fritzbox is aangesloten op de glasvezelmodem.
Het enige wat je hoeft te doen is de Fritzbox als router in te stellen en je bent klaar om te gaan
Afbeelding
Laatst gewijzigd door GeertD 25 jan 2024, 12:44, in totaal 4 gewijzigd.
Joachim
ISP Staff
ISP Staff
Twitter: jslabbaert
Uitgedeelde bedankjes: 158 keer
Bedankt: 555 keer

Hey Geert, dat lijkt me nochtans inderdaad niet zo moeilijk, stuur je me even via DM jouw gegevens, dan kijk ik dat na voor jou.

Mijn excuses alvast voor de frustraties...
GeertD
Starter Plus
Starter Plus

Proximus is gisteren gekomen voor de Fiber instalatie, Alles is goed verlopen, de installateur heeft heel mooi werk geleverd met de plaatsing van de fiber kabel, wandoos en ont.
Na de instalatie gewoon via de wizard in de fritzbox de fiber configuratie gedaan en mijn fiber was in orde.
Ik raad Fiber van edpnet zeker aan.
Flying
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 80 keer
Bedankt: 80 keer
Provider

Blij dat er dan toch een oplossing is gekomen voor de frustratie die je had.
GeertD
Starter Plus
Starter Plus

Flying schreef: 13 feb 2024, 09:25 Blij dat er dan toch een oplossing is gekomen voor de frustratie die je had.
10% in België is nog maar overgestapt naar fiber en dat komt niet door het tekort aan belachelijke reclames van fiber op tv, dit komt omdat de Belg niet graag veranderd
het werkt zeggen ze, laat het dan maar zo.
De persoon van Proximus die de aanleg van fiber in Frankrijk heeft gedaan zegt, hier in België is het gratis, in Frankrijk is het betalend, maar dat gratis zou opeens betalend
kunnen worden zegt hij.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 673 keer
Provider

Vergeet niet dat er nog heel veel potentiele klanten niet kunnen aangesloten worden omdat ze er, in Belgie, een zootje van maken met loze beloftes en slechte planning. Dat zal in Frankrijk ook wel anders zijn.

En als wat nu gratis is betalend wordt zullen er nog minder overstappen.
Laat ons ook eerlijk zijn, welk voordeel heeft jan-met-de-pet-en-een-werkende-internetaansluiting aan fiber ? juist, geen.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1934 keer

Joe de Mannen schreef: 13 feb 2024, 11:45 Vergeet niet dat er nog heel veel potentiele klanten niet kunnen aangesloten worden omdat ze er, in Belgie, een zootje van maken met loze beloftes en slechte planning. Dat zal in Frankrijk ook wel anders zijn.
Op wat is dit gebaseerd? Er worden elk kwartaal bijna 35 000 fiberlijnen geactiveerd. (zie https://www.proximus.com/nl/investors/r ... sults.html)
Joe de Mannen schreef: 13 feb 2024, 11:45Laat ons ook eerlijk zijn, welk voordeel heeft jan-met-de-pet-en-een-werkende-internetaansluiting aan fiber ? juist, geen.
Er zijn genoeg voordelen waar Jan met de pet van geniet: stabiele snelheden tijdens de piekuren, lagere latency, hogere upload.
Of denk je dat de tienerkinderen van Jan met de pet niet gamen of video's op Tiktok, Twitch en Youtube uploaden?

Het blijft ook de vrije keuze van Jan met de pet om voor coaxkabel te kiezen.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”