BMW laadpas?

Vragen, suggesties, reviews, discussies over elektrische voertuigen en opladen doe je hier!
Plaats reactie
tdemeyer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 45 keer
Provider

Bij de aankoop van uw elektrische BMW wagen of plug-in-hybride zijn laadkabels en een BMW Charging Card voor het openbare laadnetwerk inbegrepen.
Dit stukje komt van de BMW website.

Zijn er BMW rijders die me kunnen vertellen of je met deze kaart zowel praktisch als financieel iets kan aanvangen?
Binnenkort staat hier zo'n EV voor de deur, en van mijn werkgever zou ik een laadpas krijgen die enkel in BE werkt. Nu vraag ik me af of ik, zoals ik regelmatig lees en hoor, ook een ganse collectie passen moet aanschaffen om eventueel in het buitenland (occasionele vakantie in FR of DE) niet in de problemen te komen... Of dat ik misschien met die BMW kaart voldoende mogelijkheden heb..
charlez
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 36 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider

Aan die BMW laadpas hangt na een jaar een maandelijkse abonnementskost aan vast.
DaNat
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 7 keer

tdemeyer schreef: 10 feb 2024, 14:54
Bij de aankoop van uw elektrische BMW wagen of plug-in-hybride zijn laadkabels en een BMW Charging Card voor het openbare laadnetwerk inbegrepen.
Dit stukje komt van de BMW website.

Zijn er BMW rijders die me kunnen vertellen of je met deze kaart zowel praktisch als financieel iets kan aanvangen?
Binnenkort staat hier zo'n EV voor de deur, en van mijn werkgever zou ik een laadpas krijgen die enkel in BE werkt. Nu vraag ik me af of ik, zoals ik regelmatig lees en hoor, ook een ganse collectie passen moet aanschaffen om eventueel in het buitenland (occasionele vakantie in FR of DE) niet in de problemen te komen... Of dat ik misschien met die BMW kaart voldoende mogelijkheden heb..
1e jaar gratis, na 1 jaar hebt u de keuze om automatisch over te schakelen naar een abonnement of overschakelen naar de gratis formule, meer info; https://bmw-public-charging.com/web/nl/bmw-be/tariffs
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 248 keer
Bedankt: 544 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Maar ... met de BMW pas kan ik echt 'overal' laden (behalve Tesla) ... kost het iets meer, ja .. soms, soms ook goedkoper, maar i.t.t. anderen is dat wel een beetje de 'one card to rule them all' vind ik persoonlijk.

Wil je steeds het laagste tarief, dan moet je inderdaad een kaartendoosje aanschaffen ...
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 480 keer
Bedankt: 114 keer

Bij de BMW-kaart heb je twee formules:
- ofwel betaal je een maandelijkse kost, en dan kan je aan alle palen laden aan hetzelfde tarief
- ofwel betaal je geen maandelijkse kost, en dan betaal je gewoon de prijs die de paal aanrekent

Het eerste jaar vallen de maandelijkse kosten van de eerste formule weg, daarna kan je overschakelen naar de gratis formule. Als het is om als backup te gebruiken kan ik dat wel aanraden: ik laad mijn PHEV niet zo vaak publiek op (heb ook enkel mijn persoonlijke BMW-laadkaart + tankkaart van het werk, geen laadpas), maar de BMW-kaart werkte tot nu toe wel overal dat ik het al geprobeerd heb. Bij andere kaarten heb je ook soms een extra supplement voor de kaartprovider bovenop de prijs van de paal. Dat heb je al niet in de gratis formule van BMW, dus het is m.i. sowieso geen slecht aanbod.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 128 keer
Bedankt: 172 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik heb de BMW kaart ook geactiveerd puur als backup (tot op heden nog niet nodig gehad).
tdemeyer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 45 keer
Provider

Allemaal dikke dank voor jullie reacties.

De kaart zal als ik het zo hoor dus inderdaad een goeie backup vormen.
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische voertuigen en opladen”