Voor een projectje verbind ik enkele esp32 met een ssid
Deze wordt uitgezonden door een tp-link eap610 outdoor
De esp bordjes ontvangen multicast pakketjes (e1.31) via een softwarepakket
Als gateway staat er geflashte linksys met dd-wrt
De setup is volledig stand alone en niet verbonden met internet.
Alles werke voor een uur en zonder aanwijsbare reden stop de esp bordjes met ontvangen van die pakketjes over de ssid van de tplink
Verbind ik de esp32 met de ssid van de dd-wrt dan werkt alles terug.
Ik koos voor de tp link voor beter zendvermogen.
Nu is mijn deadline vrijdag en weet totaal niet waarom er geen multicast pakketen meer over de tp link gaan
Heeft iemand een suggestie of desnoods een AP met zendvermogen dat multicast aankan en deze een week kan missen ?
Ap en multicast : hoe doen werken
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 598 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Kan je geen OpenWRT draaien op die TP-Link?
Commit: https://git.openwrt.org/?p=project/firm ... b446ef2d48
Mits het een EAP610 v3 is lijkt het gelijk te zijn aan de EAP613 dewelke momenteel in de OpenWRT snapshot ondersteund wordt.
Edit: blijkbaar niet, de "-outdoor" variant draait toch op andere hardware. In de veronderstelling dat het een WRT54G is, kan je niet gewoon wat grotere antennes op de Linksys zetten om de range te verbeteren?
Commit: https://git.openwrt.org/?p=project/firm ... b446ef2d48
Mits het een EAP610 v3 is lijkt het gelijk te zijn aan de EAP613 dewelke momenteel in de OpenWRT snapshot ondersteund wordt.
Edit: blijkbaar niet, de "-outdoor" variant draait toch op andere hardware. In de veronderstelling dat het een WRT54G is, kan je niet gewoon wat grotere antennes op de Linksys zetten om de range te verbeteren?
- Sinna
- Elite Poster
- Twitter: KrSi78
- Uitgedeelde bedankjes: 333 keer
- Bedankt: 227 keer
- Recent bedankt: 3 keer
- Contacteer:
Je mag zendvermogen niet zomaar opkrikken, ook niet met betere antennes (wettelijke limieten).
Wat heeft het voor zin dat een van de twee staat te roepen maar de ander niet even hard terug kan roepen?
Is het zendvermogen trouwens het probleem? Meten is weten.
Wat heeft het voor zin dat een van de twee staat te roepen maar de ander niet even hard terug kan roepen?
Is het zendvermogen trouwens het probleem? Meten is weten.
Computer(k)nul
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 27 keer
Bedankt om mee te denken .
Flashen van de AP is geen mogelijkheid
De GW is een E2000 Cisco , dus interne antenne.
De vraag is waarom werkt multicast soms en soms niet , deze ochtend voor 10 minuten geen problemen.
Lig het aan de GW die stopt met multicast door te zenden naar de AP , of ligt het aan de AP ?
vandaag zoek ik me een tweede GW alsook een tweede AP ,moet dit echt vinden tegen vrijdag.
Flashen van de AP is geen mogelijkheid
De GW is een E2000 Cisco , dus interne antenne.
De vraag is waarom werkt multicast soms en soms niet , deze ochtend voor 10 minuten geen problemen.
Lig het aan de GW die stopt met multicast door te zenden naar de AP , of ligt het aan de AP ?
vandaag zoek ik me een tweede GW alsook een tweede AP ,moet dit echt vinden tegen vrijdag.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 598 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Kan ik op basis van de gegeven informatie niet analyseren, er zijn te weinig details. Een packet capture zou dit wel snel moeten uitklaren.helmuteke schreef: 07 feb 2024, 08:37 Lig het aan de GW die stopt met multicast door te zenden naar de AP , of ligt het aan de AP ?
De kans is theoretisch hoger dat het de AP is, issues met multicast vallen daar wel vaker voor.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 27 keer
Ik probeer deze avond met een Fortigate en een Dlink APCCatalyst schreef: 07 feb 2024, 14:46Kan ik op basis van de gegeven informatie niet analyseren, er zijn te weinig details. Een packet capture zou dit wel snel moeten uitklaren.helmuteke schreef: 07 feb 2024, 08:37 Lig het aan de GW die stopt met multicast door te zenden naar de AP , of ligt het aan de AP ?
De kans is theoretisch hoger dat het de AP is, issues met multicast vallen daar wel vaker voor.
Indien geen combinatie werkt maar enkel de dd-wrt GW dan bouw ik morgen er externe antennes op