Daar volg ik je ook in. Dat is inderdaad zoals we nu bezig zijn. En dat is de weg van escalatie. Ik ben enkel niet akkoord dat dit de enige weg isPetrikske schreef: 03 feb 2024, 14:15 Mijn interpretatie is dat we naar mijn vermoeden nooit dichter bij een totale oorlog zijn geweest dan vandaag.
Kijk maar ...
Oekraïne
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 211 keer
- Matt555
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 49 keer
Blijkbaar zijn er nog andere rechters ......Petrikske schreef: 03 feb 2024, 14:15En dat is je volste recht natuurlijk, we volgen allemaal de nieuwsgaring en interpreteren die niet noodzakelijk op dezelfde manier en dat hoeft ook niet.
Mijn interpretatie is dat we naar mijn vermoeden nooit dichter bij een totale oorlog zijn geweest dan vandaag.
Kijk maar wat de US nu aan het doen is met z'n aanvallen, en de Republikeinen springen gelijk op de barricaden want Biden is te soft en z'n antwoord veel te laat en veel te mager en yadda yadda...
Het is niet anders dan stoerdoenerij en elkaar uit de tent proberen te lokken om wanneer de brokken dan niet meer te lijmen vallen in de handen te kunnen wrijven met de melding 'zie je wel, met ons was dit nooit gebeurd'
Trump in een gesprek het zwijgen opleggen is een onmogelijke opdracht denk ik, wie je er ook tegenover zet Trump zal er altijd in overheersende trap overheen brallen met de grootst mogelijke onzin die je maar kan bedenken, jammerlijk feit is dan dat hij zoveel loonies aan z'n lippen heeft hangen.
Die man moet zo snel mogelijk van het podium gehaald worden, eerste stap met 83 miljoen is reeds geslaagd nu is het wachten op de volgende slag (mogelijks met een prijskaartje van $370 miljoen tot gevolg)
De getrouwen van Trump verlaten 1 na 1 het zinkende schip voor ze in de gevangenis belanden zoals mogelijks Allen Weisselberg opnieuw te wachten staat na liegen onder ede in een rechtzaak.
Ik hoop dat rechter Arthur Engoron een wijze en juiste beslissing zal nemen.
https://www.hln.be/buitenland/rechter-s ... a612fc8d4/
(nog geen +artikel heden ...)
Rechter stelt proces Trump over verkiezingsfraude in Washington uit
Het proces tegen de voormalige Amerikaanse president Donald Trump rond verkiezingsfraude in Washington zal later beginnen dan gepland vanwege onopgeloste juridische kwesties. Dat heeft de rechtbank in Washington bepaald. Een nieuwe datum is er nog niet.
IB 03-02-24, 01:45 Laatste update: 01:56 Bron: Belga
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
Intel Core m3 7Y30 @ 1.10GHz 47 °C
Kaby Lake-U/Y 14nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 931MHz (14-17-17-40)
238GB Netac SSD 256GB (SATA (SSD))
Motherboard
CHUWI Innovation And Technology(ShenZhen)co.Ltd UBook Pro
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 128 keer
- Bedankt: 172 keer
woutervh schreef: 02 feb 2024, 23:24 Daar ben ik niet mee akkoord. In een ruzie of conflict zijn er altijd meerdere partijen. Maar er is maar één die je kunt beïnvloeden, en dat ben je zelf. En zelf kun je op 2 manieren reageren. In een overtreffende vorm, wat enkel zorgt voor escalatie. Of in een ingetogen vorm, wat zorgt voor een bedaren van de gemoederen.
Volgens mij moet je wel echt naïef zijn om te geloven dat met ingetogen zijn tegenover Putin (of welke dictator dan ook) iets kan bereiken.
Ingetogen partijen zijn “watjes” er daar loopt dergelijk soort gewoon over. Trouwens als ik de helft van je huis afneem en je vrouw mishandel, ga je dan ook ingetogen zijn en de andere helft ook nog aanbieden om te vermijden dat het zal escaleren en men je kinderen ook nog kwaad doet ?
Geloof je dit nu echt ?
-
- Elite Poster
Ik ga niet opnieuw met een riedeltje vergelijkingen starten. Maar ik geloof wel sterk in de-escalatie door eigen gedrag aan te passen, ja. Waartoe het tegengestelde leidt (lijdt?) merken we ganse dagen.
- Petrikske
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
- Bedankt: 151 keer
Natuurlijk is er steeds de weg van de vreedzame oplossing.woutervh schreef: 03 feb 2024, 14:35Daar volg ik je ook in. Dat is inderdaad zoals we nu bezig zijn. En dat is de weg van escalatie. Ik ben enkel niet akkoord dat dit de enige weg isPetrikske schreef: 03 feb 2024, 14:15 Mijn interpretatie is dat we naar mijn vermoeden nooit dichter bij een totale oorlog zijn geweest dan vandaag.
Kijk maar ...
Ik zie deze weg jammer genoeg niet aan de horizon opdoemen.
Hier de reden waarom...Matt555 schreef: 03 feb 2024, 15:37 Blijkbaar zijn er nog andere rechters ......
https://www.hln.be/buitenland/rechter-s ... a612fc8d4/
(nog geen +artikel heden ...)
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
- Matt555
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 49 keer
@Petrikske
USA Processen zijn en blijven een schaakbord blijkbaar ,waar de rechters pionnen zijn ,en aan elkaar gewaagd .....,zal wel zijn beslag krijgen in het allerhoogste ," supreme court " .....
USA Processen zijn en blijven een schaakbord blijkbaar ,waar de rechters pionnen zijn ,en aan elkaar gewaagd .....,zal wel zijn beslag krijgen in het allerhoogste ," supreme court " .....
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
-
- Elite Poster
Gans die dreiging van rechtszaken speelt enkel maar in de kaarten van Trump... Jammer en raar dat tegenstanders dat niet beseffen. Ze zouden het ginder beter snel over inhoud laten gaan ipv 'pas op want anders wordt het Trump'.
En Trump is een beoefenaar van een 3e weg trouwens. Door leugen, bluf en grofheid geraakt iedereen in de war wat de intenties nu eigenlijk echt zijn. Wat ook zorgt dat de tegenstander of medestander vaak een escalatie niet aandurft.
En Trump is een beoefenaar van een 3e weg trouwens. Door leugen, bluf en grofheid geraakt iedereen in de war wat de intenties nu eigenlijk echt zijn. Wat ook zorgt dat de tegenstander of medestander vaak een escalatie niet aandurft.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
- Bedankt: 282 keer
Heel treffend, alhoewel zijn tegenstanders doorgaans niet moeten onderdoen inzake leugen en bluf

Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
- Petrikske
- Elite Poster
Er zijn inderdaad rechters die hun postje te danken hebben aan Trump, maar de supreme court voorgezeten door meerdere rechters en de meerderheid van de stemmen zal voor een geldig vonnis zorgen ipv 1 rechter die in het voordeel van Trump kan vonnissen en dus een veroordeling op de helling zetten.Matt555 schreef: 04 feb 2024, 09:26USA Processen zijn en blijven een schaakbord blijkbaar ,waar de rechters pionnen zijn ,en aan elkaar gewaagd .....,zal wel zijn beslag krijgen in het allerhoogste ," supreme court " .....
Oh nee hoor, weet dat hij nu van rechtbank naar rechtbank moet hollen terwijl alle bagger van die rechtzaken in het lang en in het breed dagelijks in de media worden uitgesmeerd.woutervh schreef: 04 feb 2024, 10:09Gans die dreiging van rechtszaken speelt enkel maar in de kaarten van Trump...
Wees maar zeker dat dit een grote impact zal hebben in november, misschien niet op de loonies waarvoor Trump nooit te ver kan gaan.
Maar respectabele burgers gaan Trump en z'n vele strapatsen spuugzat zijn tegen de verkiezingen.
Veel van die rechtzaken slepen ondertussen ook al vele jaren aan en Trump blijft alles uit de kast halen om eventuele uitspraken uit te stellen tot na de verkiezingen.
De vraag van 1 miljoen zal zeker ook zijn, hoeveel geld heeft Trump?
Elk uitstel of in beroep gaan kost geld, veel geld.
Z'n grote mond en weigering om te zwijgen zorgde onlangs wel voor een bijkomende boete van 65 miljoen. (Punitive damages)woutervh schreef: 04 feb 2024, 10:09En Trump is een beoefenaar van een 3e weg trouwens. Door leugen, bluf en grofheid...
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
Kunnen we discussie over Trump en de de Amerikaanse Presidentsverkiezingen 2024 verder zetten in het juiste topic?
Heeft niet veel met Oekraine te maken
Heeft niet veel met Oekraine te maken
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
Het gedrag aanpassen zoals in 2014 toen men de Krim annexeerde ? En nu ga je nogmaals je gedrag aanpassen zodat men de rest van Oekraine kan annexeren... hoe ver ga je je gedrag zo eigenlijk aanpassen ? Tot ze hier aan je bed staan al heb ik de indruk dat je daar zelfs blij van zou wordenwoutervh schreef: 03 feb 2024, 22:52 Ik ga niet opnieuw met een riedeltje vergelijkingen starten. Maar ik geloof wel sterk in de-escalatie door eigen gedrag aan te passen, ja. Waartoe het tegengestelde leidt (lijdt?) merken we ganse dagen.

Op diverse forums en sociale media zijn het steeds dezelfde Russia lovers (Frans Peeters bij HLN is er ook zo eentje) die met dergelijke verhalen afkomen... als we stoppen met wapens leveren is het probleem volgens hen ook opgelost (dat het volk dan onder een dictatuur moet leven laat ons dan maar koud, stel je voor dat de rest van de wereld dezelfde attitude had in WOII... dan spraken we allemaal Duits nu).
- Dizzy
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
- Bedankt: 709 keer
Ach het is aan de andere kant zo ook vrij eenvoudig om de Russia-minded personen er makkelijk uit te halen 
Zeg niet ik ben pro-Rusland, maar zeg: ik ben voor het aanpassen van het eigen gedrag wat eigenlijk een andere vorm is van laat Rusland maar doen wat ze willen, wij moeten er ons maar aan aanpassen.
De vergelijking is al vaak gemaakt, bullebakken veranderen niet door je aan te passen aan hen, ze gaan dan enkel nog een pak verder. Ze doen wat ze doen want het zijn nu eenmaal klootzakken. Wie lief is voor klootzakken zal geen liefde ontvangen ook al proberen sommigen ons dat wijs te maken.

Zeg niet ik ben pro-Rusland, maar zeg: ik ben voor het aanpassen van het eigen gedrag wat eigenlijk een andere vorm is van laat Rusland maar doen wat ze willen, wij moeten er ons maar aan aanpassen.
De vergelijking is al vaak gemaakt, bullebakken veranderen niet door je aan te passen aan hen, ze gaan dan enkel nog een pak verder. Ze doen wat ze doen want het zijn nu eenmaal klootzakken. Wie lief is voor klootzakken zal geen liefde ontvangen ook al proberen sommigen ons dat wijs te maken.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
- Petrikske
- Elite Poster
De stille protesten van echtgenotes, moeders, zussen en andere familieleden en vrienden van gemobiliseerden is al een tijdje bezig en ze hebben nu eenmaal een sterk punt omdat het merendeel van die gemobiliseerden destijds een contract ondertekenden voor 1 jaar en dan zouden ze vervangen worden.
Het vervangen gebeurde niet, beloofde soldij werd niet betaald, kistegeld (bij overlijden) werd niet betaald omdat betrokkene was 'vermist'
en de lijst gaat alsmaar verder om niet te moeten betalen.
(ik denk wel dat voor officieren en onderofficieren de uitbetalingen vrij correct zullen gebeuren, al is het ook daar puur giswerk)
Bij deze 1 van de filmpjes van dit weekend, ik heb er op telegram heel wat meer gezien en ik denk ook dat de vrouw met witte sjaal na het interview werd opgepakt.
Die vrouw begint stilaan een bekendheid (lees: dreiging) te worden omdat ze vaak met stille protestacties in de media komt.
Wees maar zeker dat de zenuwachtigheid nog veel meer zal toenemen naarmate de (her)verkiezing van Putler alsmaar dichterbij komt.
Zo zijn de Russen in Oekraïne een grote aanval aan het voorbereiden met volgens geruchten 500 tanks, 40.000 soldaten, massa's gepantserde voertuigen en artilleriestukken en alles voor de simpele reden dat Poetin iets moet kunnen verkopen tijdens diezelfde verkiezingen.
Zou me niet verbazen dat dit moment de uitgelezen kans zal zijn voor Oekraïne om de Krimbrug te laten springen.
Toegeven aan Poetin heeft verder ook totaal geen zin omdat hij nog steeds dezelfde retoriek blijft aanhouden van het plan dat hij nog steeds voor ogen heeft zijnde de eenmaking van het grote Russische Rijk.
Net zo gek als Hitler destijds was dus.
Verder blijven de Navo lidstaten veel moeite doen om extra munitie en wapens te leveren zo heeft NL bekend gemaakt dat ze 6 extra F-16 toestellen zal leveren wat de Nl bijdrage op 24 toestellen zal brengen.
Het vervangen gebeurde niet, beloofde soldij werd niet betaald, kistegeld (bij overlijden) werd niet betaald omdat betrokkene was 'vermist'
en de lijst gaat alsmaar verder om niet te moeten betalen.
(ik denk wel dat voor officieren en onderofficieren de uitbetalingen vrij correct zullen gebeuren, al is het ook daar puur giswerk)
Bij deze 1 van de filmpjes van dit weekend, ik heb er op telegram heel wat meer gezien en ik denk ook dat de vrouw met witte sjaal na het interview werd opgepakt.
Die vrouw begint stilaan een bekendheid (lees: dreiging) te worden omdat ze vaak met stille protestacties in de media komt.
Wees maar zeker dat de zenuwachtigheid nog veel meer zal toenemen naarmate de (her)verkiezing van Putler alsmaar dichterbij komt.
Zo zijn de Russen in Oekraïne een grote aanval aan het voorbereiden met volgens geruchten 500 tanks, 40.000 soldaten, massa's gepantserde voertuigen en artilleriestukken en alles voor de simpele reden dat Poetin iets moet kunnen verkopen tijdens diezelfde verkiezingen.
Zou me niet verbazen dat dit moment de uitgelezen kans zal zijn voor Oekraïne om de Krimbrug te laten springen.
Toegeven aan Poetin heeft verder ook totaal geen zin omdat hij nog steeds dezelfde retoriek blijft aanhouden van het plan dat hij nog steeds voor ogen heeft zijnde de eenmaking van het grote Russische Rijk.
Net zo gek als Hitler destijds was dus.
Verder blijven de Navo lidstaten veel moeite doen om extra munitie en wapens te leveren zo heeft NL bekend gemaakt dat ze 6 extra F-16 toestellen zal leveren wat de Nl bijdrage op 24 toestellen zal brengen.
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 227 keer
- Bedankt: 624 keer
Tot er een status quo is waar iedereen zich kan in vinden ? Niet ?DarkV schreef: 05 feb 2024, 17:41
Het gedrag aanpassen zoals in 2014 toen men de Krim annexeerde ? En nu ga je nogmaals je gedrag aanpassen zodat men de rest van Oekraine kan annexeren... hoe ver ga je je gedrag zo eigenlijk aanpassen ? Tot ze hier aan je bed staan al heb ik de indruk dat je daar zelfs blij van zou worden![]()
Die van Rusland kennen we, die van de Navo ?
Rusland = toch heel duidelijk, de navo niet tot aan ons voordeur.Punt
- Dizzy
- Elite Poster
Telkens opnieuw grondgebied claimen is geen status quo.
Rusland wil NAVO niet aan voordeur, daarom vallen ze landen in om zo dichter bij... diezelfde NAVO te komen
Rusland wil NAVO niet aan voordeur, daarom vallen ze landen in om zo dichter bij... diezelfde NAVO te komen

Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
- Petrikske
- Elite Poster
Met de toetreding tot de Navo van Finland hebben ze er zomaar even 1300km 'nieuwe' navo buren bijgekregen, ook maar binnen vallen dus.iceke schreef: 06 feb 2024, 08:56Rusland = toch heel duidelijk, de navo niet tot aan ons voordeur.Punt
Eenmaal Finland ingenomen botsen ze op Zweden, ook maar annexeren...
Geloof 50% van wat de Russen verkondigen en je gelooft nog steeds 50% teveel.
- iceke
- Elite Poster
Vooral niet verder kijken dan je neus lang is natuurlijk.Dizzy schreef: 06 feb 2024, 09:06 Telkens opnieuw grondgebied claimen is geen status quo.
Rusland wil NAVO niet aan voordeur, daarom vallen ze landen in om zo dichter bij... diezelfde NAVO te komen![]()
Na afloop van de Koude Oorlog, vanaf de jaren '90, voegde een grote groep voormalig communistische landen zich bij de NAVO: in 1999 Hongarije, Polen en Tsjechië, in 2004 Bulgarije, de Baltische staten, Slowakije, Slovenië en Roemenië. De meest recente toetredingen zijn Albanië en Kroatië, in 2009.
En zo rukt die Navo dus steeds meer op naar de voordeur van Rusland.... maar ik zal het ff anders uitleggen zodat je het mischien beter verstaat : als ge uwen hond elke morgen wakker maakt met een pets rond zijn oren en op een zeker moment bijt dien uw vinger eraf...dan heeft het weinig zin om alleen daar het gedrag van die hond te kijken.
-
- Elite Poster
"Oprukken" klinkt echt als een veroveringstocht... volgens mij is de NAVO geen enkele van die landen binnen gevallen om er een dictatuur te installeren en er zo snel mogelijk kernwapens te plaatsen, maar hebben al die landen vrijwillig gekozen voor het lidmaatschap van een "verdedigings alliantie".iceke schreef: 06 feb 2024, 11:10 En zo rukt die Navo dus steeds meer op naar de voordeur van Rusland....
Dat je als dicator merkt dat de landen en bevolking slimmer worden en onder je juk vandaan willen geeft je nog steeds niet het recht van dergelijke souvereine landen aan te vallen om hen tot andere gedachten te dwingen (al geef je hier de indruk dat dit precies de normale procedure is).
En wat je analogie betreft... ik denk niet dat we de hond iedere dag een pets geven... we kijken er zelfs niet naar, de hond kijkt eigenlijk naar ons aan de andere kant van de draad en kan z'n frustratie niet kwijt omdat hij opgesloten zit terwijl wij ons vrij kunnen gedragen. Als zo'n honden uiteindelijk aanvallen worden ze afgemaakt (en wat mij mag dat gebeuren met iedere Rus die een voet zet in Oekraine).
- Dizzy
- Elite Poster
Die landen zijn VRIJWILLIG gaan lopen om zeer goede redenen. Dat dit een frustratie is bij de Russen kan goed zijn maar dan hadden ze iets aan die redenen moeten doen en zorgen dat die landen niet weg wilden. Uiteraard is het makkelijker de fout op een ander te steken, het is de schuld van... Het Russisch/communistisch systeem werkt niet, heeft nooit gewerkt en zal ook nooit werken, een harde waarheid.iceke schreef: 06 feb 2024, 11:10 Vooral niet verder kijken dan je neus lang is natuurlijk.
Na afloop van de Koude Oorlog, vanaf de jaren '90, voegde een grote groep voormalig communistische landen zich bij de NAVO: in 1999 Hongarije, Polen en Tsjechië, in 2004 Bulgarije, de Baltische staten, Slowakije, Slovenië en Roemenië. De meest recente toetredingen zijn Albanië en Kroatië, in 2009.
En zo rukt die Navo dus steeds meer op naar de voordeur van Rusland.... maar ik zal het ff anders uitleggen zodat je het mischien beter verstaat : als ge uwen hond elke morgen wakker maakt met een pets rond zijn oren en op een zeker moment bijt dien uw vinger eraf...dan heeft het weinig zin om alleen daar het gedrag van die hond te kijken.
Als uw hond steevast over de omheining van een ander blijft springen en mensen agressief aanvalt dan zal de hond toch ooit eens kletsen krijgen. De hond en zijn eigenaar kunnen ook thuis blijven maar het is nu eenmaal een totaal onbetrouwbare en agressieve hond

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
- Bedankt: 68 keer
Het kan Rusland niet zoveel schelen dat de Navo aan zijn grens zit, er ontstaat alleen een probleem als de mensen in Rusland beginnen te herkennen dat het leven langs de andere kant v/d grens veel beter is voor de gewone mensen daar zit het hem gewoon, en zo is de muur ook gevallen, mensen v/h ex- oostblok zagen dat de andere kant bijv. met mooie auto s reden en mooie kleding hadden alsook goede voeding/medicatie en verzorging.
Dan is het stilaan aan het gebeuren van deze die met een traband reden zagen het niet meer zitten,en waren er bewust van dat er betere dingen waren langs de andere kant,en dan op een onverwacht moment breekt de dam....
Oekraine wil niet meer bij Rusland horen omdat ze de enorme evolutie zien van de polen die enorme sprongen vooruit aan het maken zijn.
Dan is het stilaan aan het gebeuren van deze die met een traband reden zagen het niet meer zitten,en waren er bewust van dat er betere dingen waren langs de andere kant,en dan op een onverwacht moment breekt de dam....
Oekraine wil niet meer bij Rusland horen omdat ze de enorme evolutie zien van de polen die enorme sprongen vooruit aan het maken zijn.
- Dizzy
- Elite Poster
Klopt, dat systeem werkt niet als je mensen niet opsluit en massaal indoctrineert. Eens men ervaart dat anders en beter wel degelijk kan... dan ben je weg natuurlijk. Mensen willen een beloning voor werk, what's in it for me, en daarom zal hun systeem nooit werken, het is onnatuurlijk.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 9 keer
Oekraïne en Georgië hebben in 2008 gepolst om lid te kunnen worden van navo.iceke schreef: 06 feb 2024, 11:10
En zo rukt die Navo dus steeds meer op naar de voordeur van Rusland....
Als de navo toch zo "oprukt" als u beweert, hadden beide landen al bij de navo geweest. In plaats daarvan kregen zij een zéér vage belofte van "ooit misschien".
Oekraïne heeft daarom in 2010 de neutraliteit verankerd in hun grondwet. Pas nadat rusland Oekraïns territorium bezette is dit opnieuw uit de grondwet gehaald.
Dat zijn feiten. En geen scheef getrokken vergelijking met een hond.
- iceke
- Elite Poster
https://www.demorgen.be/voor-u-uitgeleg ... ~b59d4e3a/Med schreef: 06 feb 2024, 15:30Oekraïne en Georgië hebben in 2008 gepolst om lid te kunnen worden van navo.iceke schreef: 06 feb 2024, 11:10
En zo rukt die Navo dus steeds meer op naar de voordeur van Rusland....
Als de navo toch zo "oprukt" als u beweert, hadden beide landen al bij de navo geweest. In plaats daarvan kregen zij een zéér vage belofte van "ooit misschien".
Oekraïne heeft daarom in 2010 de neutraliteit verankerd in hun grondwet. Pas nadat rusland Oekraïns territorium bezette is dit opnieuw uit de grondwet gehaald.
Dat zijn feiten. En geen scheef getrokken vergelijking met een hond.
We gaan dus van 200km aangrenzend gebied naar 2500.km aangrenzend gebied...ook feiten.
- Dizzy
- Elite Poster
Ze kunnen zich altijd terugtrekken uit de ingepikte zones en zo het aangrenzend gebied verkleinen 

- Petrikske
- Elite Poster
Ja en?iceke schreef: 06 feb 2024, 17:16 We gaan dus van 200km aangrenzend gebied naar 2500.km aangrenzend gebied...ook feiten.
Laat Rusland lekker verder imploderen.
Net of de navo ook maar een greintje interesse zou hebben om Russisch grondgebied in te nemen.
Daar ga ik ook in mee.fluppie schreef: 06 feb 2024, 11:48 Het kan Rusland niet zoveel schelen dat de Navo aan zijn grens zit, er ontstaat alleen een probleem als de mensen in Rusland beginnen te herkennen dat het leven langs de andere kant v/d grens veel beter is voor de gewone mensen daar zit het hem gewoon, en zo is de muur ook gevallen, mensen v/h ex- oostblok zagen dat de andere kant bijv. met mooie auto s reden en mooie kleding hadden alsook goede voeding/medicatie en verzorging.
Ik heb genoeg berichten gelezen hoe Russische soldaten hun ogen open trokken nadat ze waren binnen gedrongen in appartementen van Oekraïners.
Waarom denk je dat ze zoveel toiletpotten en wasmachines richting Rusland gingen sleuren?
Zeker in achtergestelde Russische gebieden is het armoede troef.
Er gaat een tijd komen dat de Russen Poetin vgaan uitspuwen, het is gewoon afwachten maar gebeuren zal het.
Hoe zijn de tafels gedraaid vergeleken met vorige winter.
Deze winter zijn het de Oekraïners die de energievoorzieningen van de Russen gaan aanvallen.
-
- Pro Member
En nogmaals, voor wie zijn die landen bang? De navo?iceke schreef: 06 feb 2024, 17:16
We gaan dus van 200km aangrenzend gebied naar 2500.km aangrenzend gebied...ook feiten.

Als rusland hun buren een beetje meer gerespecteerd zou hebben, en minder bedreigingen gebruikt hebben sinds 1991, zouden zoveel landen niet naar de navo getrokken zijn.
En heel dat fabeltje van grenslengte is ook al door putin zelf ontkracht. Maar misschien weet u het beter dan putin zelf

https://www.ft.com/content/b3f29756-06e ... 98c7cd19d4
- Petrikske
- Elite Poster
Komaan, serieus?
2 pedo's en een Hitler copycat?
De afbeelding alleen al is genoeg zum kotzen...
2 pedo's en een Hitler copycat?
De afbeelding alleen al is genoeg zum kotzen...
- iceke
- Elite Poster
1 komiek, 1 journalist & 1 wereldleider.?
Moet ik je comments dan serieus nemen ?
Ik heb welgeteld 1 reactie gezien die het lezen waard was (van med) spijtig genoeg achter een paywall
Ik heb welgeteld 1 reactie gezien die het lezen waard was (van med) spijtig genoeg achter een paywall

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
- Bedankt: 169 keer
Als iemand zegt dat de oorlog in Oekraïne gestart is in 2014 is die fout. @Med zelfs in 2004 was er al sprake van. Ofja sindsdien toch geruchten.
It had been the same story for quite some time. In conversations with the Americans, leading Ukrainian politicians would insist that they aspired to NATO membership – particularly Yushchenko, a leader of the 2004 Orange Revolution, with its promise of freedom and prosperity. His one-time political ally turned bitter rival Yulia Tymoshenko also wanted Ukraine to become part of the trans-Atlantic alliance. Even the pro-Kremlin opposition leader Viktor Yanukovych, who would ultimately flee to Russia in 2014, would occasionally give the impression that he wasn't opposing Ukrainian NATO membership for all eternity.
Zatlers says that even back in 2008, Kaczyński was concerned that Moscow might attack neighboring countries Ukraine and Georgia, which was also seeking to join NATO at the time. A powerful show of unity by the alliance at the Bucharest summit, it was hoped, would deter Putin and improve the strategic position of Central and Eastern European countries.
With the Americans firmly sticking to Bush's course on Ukraine, Washington took advantage of every tool in the diplomatic toolbox. They pressured the Germans, sought to maneuver and wooed them. When Bush's people learned that Heusgen's family was in Washington on vacation, his wife and children were invited to the White House for a tour. Seemingly by chance, the president turned up. They did everything they could to buy us, says a Merkel adviser.
The chancellor had her doubts about Ukraine's democratic maturity. She was also concerned about Russia's Black Sea fleet, the contractually agreed headquarters of which was on the Crimean Peninsula, which would become NATO territory if Ukraine were to accede. She pointed to the North Atlantic Treaty, which founded the NATO alliance and limits membership to countries that can "contribute to the security of the North Atlantic area." Nobody, Merkel felt, could seriously claim that the clause applied to Ukraine and Georgia. Furthermore, countries involved in regional conflicts should not be allowed to join, she emphasized – and Georgia was involved in a spat with Moscow over two provinces that wanted to escape the clutches of Tbilisi.
bron: https://www.spiegel.de/international/eu ... 45f1fad542Bush, together with the Central and Eastern Europeans, was able to claim that they had achieved more than expected. Normally, a commitment to allow a country to join NATO came at the end of the accession process – and not at the beginning. Rice and others later gave the impression that Merkel, as a German, had probably not properly understood what she had written in English, namely: a clear commitment. The Germans, in turn, could claim that they had prevented the immediate accession of Ukraine and Georgia.
From the internal policy perspective of the West, Bucharest was a reasonable compromise, for which Merkel received praise from German media
omg, ja, nu wordt alles mij duidelijkiceke schreef: 07 feb 2024, 22:24 Hou het aub vol tot minuut 17, alles daarvoor mag je van mijn part comedy noemen

mss toch maar effe de figuur Bobby Kennedy kaderen: https://en.wikipedia.org/wiki/Robert_F._Kennedy_Jr.
- Petrikske
- Elite Poster
Hier nog zo'n Poetin vazal die niet liever doet dan Oekraïne beschuldigen van corruptie terwijl in eigen land een journalist die onderzoek deed naar corruptie samen met z'n vriendin werd vermoord waardoor Fico destijds moest opstappen.
Fico nu opnieuw aan de macht wil nu niet alleen de speciale anti-corruptieafdeling afschaffen, maar ook straffen voor corruptie verlagen en zaken eerder laten verjaren.
https://nos.nl/artikel/2507963-slowaken ... tie-aanpak
Fico nu opnieuw aan de macht wil nu niet alleen de speciale anti-corruptieafdeling afschaffen, maar ook straffen voor corruptie verlagen en zaken eerder laten verjaren.
https://nos.nl/artikel/2507963-slowaken ... tie-aanpak
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 70 keer
- Bedankt: 43 keer
In de hoofden van Russische bevolking is de Georgische kwestie en Oekrainse kwestie van totaal andere orde, want de 2 afgescheurde provincies zijn 2 landen geworden terwijl in Oekraine ze zijn geannexeerd en dat zal ook altijd zo blijven, "Rusland heeft geen interesse in de 2 nieuwe landen" 
Ze zijn wss niet ge annexeerd omdat Rusland zo kan zeggen dat het niet tegen Georgië vecht maar die 2 "landen" tegen Georgie vechten.
Waarom is Tjetjenië niet jaloers op Abhazië? Abhazië heeft "gekregen" wat zij historisch altijd van droomden
Ahja, in wezen is er weinig anders buiten Tjetjenië heel veel geld heeft gekregen om zich koest te houden.
Trouwens, voor etnische Russen is de hele caucasus Afrika he, zoals wij graag op reis gaan naar Afrika maar liever hen niet zien in onze eigen buurt. (Niet iedereen natuurlijk). Russen beschouwen hen als minderwaardig.

Ze zijn wss niet ge annexeerd omdat Rusland zo kan zeggen dat het niet tegen Georgië vecht maar die 2 "landen" tegen Georgie vechten.
Waarom is Tjetjenië niet jaloers op Abhazië? Abhazië heeft "gekregen" wat zij historisch altijd van droomden

Trouwens, voor etnische Russen is de hele caucasus Afrika he, zoals wij graag op reis gaan naar Afrika maar liever hen niet zien in onze eigen buurt. (Niet iedereen natuurlijk). Russen beschouwen hen als minderwaardig.
- iceke
- Elite Poster
Yup, perfect gekaderd imho...maar ik dacht dat het covid onderwerp ondertussen afgesloten was hierbvhaute schreef: 07 feb 2024, 23:37 mss toch maar effe de figuur Bobby Kennedy kaderen: https://en.wikipedia.org/wiki/Robert_F._Kennedy_Jr.

Als je die beerput ook nog ff wil open trekken gaan we in in die thread wel ff verder discussiëren over' dat onderwerp. (Dat gaat lachen worden, de grootste wappies uit de eerste pagina's hebben ondertussen gelijk gekregen)
-
- Pro Member
1 komiek, 1 maga propagandist & 1 gezochte oorlogsmisdadiger zou een betere omschrijving zijn.iceke schreef: 07 feb 2024, 23:10 1 komiek, 1 journalist & 1 wereldleider.?
Ik heb welgeteld 1 reactie gezien die het lezen waard was (van med) spijtig genoeg achter een paywall![]()
Hier dan een andere link.
https://www.reuters.com/world/europe/ru ... 022-05-16/
@boonpwnz
Voor 2014 was er geen echte openlijke oorlog of bezetting, al was er in 2003 al bijna een aanleiding, waarbij uiteindelijk Oekraïne reeds toegevingen heeft moeten doen ivm toegang tot Azov zee.
Maar maakt ook duidelijk dat Oekraïne reeds toen op putin's radar stond.
-
- Elite Poster
Geopolitieke belangen gaan verder dan een paar jaar natuurlijk. Of denk je dat de VS en Europa sleuren aan Oekraïne uit menslievendheid? Het wordt tijd dat deze zinloze oorlog stopt. En ja, net zoals alle oorlogen in de laatste 10 000 jaar, waarbij de grenzen hertekend worden. Iedereen die dat niet onder ogen wenst te zien staat met zijn voeten gewoon niet in de realiteit
- iceke
- Elite Poster
Alinea 2 notabeneMed schreef: 08 feb 2024, 08:31
Hier dan een andere link.
https://www.reuters.com/world/europe/ru ... 022-05-16/
@boonpwnz
Voor 2014 was er geen echte openlijke oorlog of bezetting, al was er in 2003 al bijna een aanleiding, waarbij uiteindelijk Oekraïne reeds toegevingen heeft moeten doen ivm toegang tot Azov zee.
Maar maakt ook duidelijk dat Oekraïne reeds toen op putin's radar stond.
Putin, Russia's paramount leader since 1999, has repeatedly cited the post-Soviet enlargement of the NATO alliance eastwards toward Russia's borders as a reason for the conflict of Ukraine.
- Dizzy
- Elite Poster
OK, wees dan consequent en vraag aan de landen die de grenzen hertekenen met agressieve invallen om terug naar huis te keren en zo de zinloze oorlog die ze zelf begonnen zijn ook te stoppenwoutervh schreef: 08 feb 2024, 08:44 Geopolitieke belangen gaan verder dan een paar jaar natuurlijk. Of denk je dat de VS en Europa sleuren aan Oekraïne uit menslievendheid? Het wordt tijd dat deze zinloze oorlog stopt. En ja, net zoals alle oorlogen in de laatste 10 000 jaar, waarbij de grenzen hertekend worden. Iedereen die dat niet onder ogen wenst te zien staat met zijn voeten gewoon niet in de realiteit

-
- Elite Poster
Dit is (jammergenoeg) niet hoe een oorlog werkt. 10 000 jaar geleden niet, en nu nog steeds niet. Tot spijt van wie het benijdtDizzy schreef: 08 feb 2024, 09:51 OK, wees dan consequent en vraag aan de landen die de grenzen hertekenen met agressieve invallen om terug naar huis te keren en zo de zinloze oorlog die ze zelf begonnen zijn ook te stoppen![]()