Oekraïne
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 128 keer
- Bedankt: 172 keer
Ondertussen heeft Oekraïne drone aanvallen uitgevoerd op een grote olie verwerkingssite alsook op de grootste kruitfabriek van Rusland.
Zoals gewoonlijk meld Rusland dat er niets geraakt werd en geen problemen zijn... beelden tonen echter andere dingen.
Zoals gewoonlijk meld Rusland dat er niets geraakt werd en geen problemen zijn... beelden tonen echter andere dingen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
- Bedankt: 68 keer
Heel ver in Rusland, ik lees 3000 km vogelvlucht het zou mij verwonderen dat die sites goed waren bewaakt de Russen zijn niet gewoon om in eigen land te worden aangevallen en hun luchtafweer staat in Moskou- De Crim of aan de grenzen van Oekraine als men die nog moet herverdelen wil ik wel zien of er nog genoeg luchtafweer zal zijn.
Toegevoegd na 40 minuten 20 seconden:
Russische en Turkse banken zetten operaties met Rusland stilaan stop dit is toch wel zeer belangrijk nieuws vind ik .
Toegevoegd na 40 minuten 20 seconden:
Russische en Turkse banken zetten operaties met Rusland stilaan stop dit is toch wel zeer belangrijk nieuws vind ik .
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 364 keer
- Bedankt: 118 keer
In China lijkt men ook iets te doen.
https://beursbrink.com/chinese-banken-b ... t-rusland/
https://businessam.be/nu-toch-turkse-en ... en-volgen/
https://beursbrink.com/chinese-banken-b ... t-rusland/
https://businessam.be/nu-toch-turkse-en ... en-volgen/
Laatst gewijzigd door Abusimbal 20 jan 2024, 12:37, in totaal 1 gewijzigd.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Microsoft Surface Pro 8
-
- Elite Poster
Meerdere andere (onpartijdige landen) zullen uiteindelijk ook hun mening herzien en China en Turkeye volgen in de beslissingen heb ik ook al gelezen maar niet overal, dit is een grote verandering vind ik.
- Petrikske
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
- Bedankt: 151 keer
Merk op dat een jaar geleden Rusland alle moeite deed om de bevolking van Oekraïne in de vrieskou te zetten en dat het nu vooral de Russen zijn die zonder verwarming en electriciteit zitten.DarkV schreef: 19 jan 2024, 11:56Ondertussen heeft Oekraïne drone aanvallen uitgevoerd op een grote olie verwerkingssite alsook op de grootste kruitfabriek van Rusland.
Zou het ook niet desinteresse kunnen zijn?fluppie schreef: 19 jan 2024, 19:54 Heel ver in Rusland, ik lees 3000 km vogelvlucht het zou mij verwonderen dat die sites goed waren bewaakt de Russen zijn niet gewoon om in eigen land te worden aangevallen en hun luchtafweer staat in Moskou- De Crim of aan de grenzen van Oekraine als men die nog moet herverdelen wil ik wel zien of er nog genoeg luchtafweer zal zijn.
Als een kind van 16 brand kan stichten op een SU-34 dan zegt dat toch alles, wil zeggen dat er zelfs geen wacht word gelopen op zo'n vliegveld. Totaal niet te begrijpen.
Er zullen weer wel achterpoortjes worden gevonden om dit te omzeilen.
China en Turkije zijn nu net de 2 landen die van 2 walletjes eten.fluppie schreef: 20 jan 2024, 09:05 Meerdere andere (onpartijdige landen) zullen uiteindelijk ook hun mening herzien en China en Turkeye volgen in de beslissingen heb ik ook al gelezen maar niet overal, dit is een grote verandering vind ik.
Laatst gewijzigd door Petrikske 20 jan 2024, 12:43, in totaal 1 gewijzigd.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
-
- Elite Poster
In september 2022 was er nog een video om Europa bang maken, haha. Nu andersom.Petrikske schreef: 20 jan 2024, 12:33 Merk op dat een jaar geleden Rusland alle moeite deed om de bevolking van Oekraïne in de vrieskou te zetten en dat het nu vooral de Russen zijn die nu zonder verwarming en electriciteit zitten.
https://observers.france24.com/en/europ ... ikely-fake
Dat we barre Kerst gingen krijgen in 2022, geen verwarming en dat we van ellende onze huisdieren gingen eten.
https://www.dailymail.co.uk/news/articl ... video.html
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Microsoft Surface Pro 8
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Microsoft Surface Pro 8
- Petrikske
- Elite Poster
Jaja ik kan me die ook nog herinneren, dat we onze hamsters zouden gaan opeten hahaha...
De Baltische landen die een grens hebben met Rusland hebben de aankondiging gedaan dat ze langs die volledige grenslijn 600 bunkers gaan bouwen.
https://twitter.com/hashtag/BalticDefen ... htag_click
Nog een rood lijntje voor Putler?
Ondertussen zie ik elke dag video's voorbij komen van Russische soldaten die zich van pure ellende door het hoofd schieten.
(het is dat of leeg bloeden of dood vriezen)
De Baltische landen die een grens hebben met Rusland hebben de aankondiging gedaan dat ze langs die volledige grenslijn 600 bunkers gaan bouwen.
https://twitter.com/hashtag/BalticDefen ... htag_click
Nog een rood lijntje voor Putler?
Ondertussen zie ik elke dag video's voorbij komen van Russische soldaten die zich van pure ellende door het hoofd schieten.
(het is dat of leeg bloeden of dood vriezen)
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
- Petrikske
- Elite Poster
Een Gazpromavia "Falcon 10" charter toestel is neergestort in de bergen van Afghanistan tijdens een vlucht van India naar Moskou)
Het kan niet anders dan fout aflopen natuurlijk wanneer vliegtuigen geen onderhoudsbeurten meer krijgen.
Turkije is ondertussen het bezoek van Ibrahim Raisi (Iran) aan het voorbereiden. (volgende week)
Bezoek van Poetin staat gepland voor 10 februari, drukke agenda voor 'dubbelzak' Erdogan.
De moderne drones van Oekraïne beginnen de Russen toch koude rillingen te bezorgen wanneer ze zoals ik een tijdje geleden reeds aankondigde tot 1000km diep Rusland kunnen binnen dringen.
Russische luchtafweer schiet blijkbaar enkel op Russische vliegtuigen dus vermoedelijk zal dit nog wel vaker gaan gebeuren.
Er word ondertussen grote sier gemaakt met de prestatie van een kleine M2A2 Bradley die een moderne Russische T-90 tank aan flarden schiet.
In het interview achteraf deelde de gunner van de Bradley mee dat hij de T-90 kon vernietigen omdat hij dankzij "War Thunder" wist waar hij de T-90 moest raken.
Oorlog is geen videogame maar op deze manier toch weer een beetje wel..
(in de golfoorlog kon de kleine Bradley al meer tanks uitschakelen dan de Abrams tank)
Toegevoegd na 4 uren 1 minuut 22 seconden:
Combat vet. Paul heeft ook het nieuws van de T-90 die werd gefileerd door een Bradley opgepikt.
Verbaasd me niet want Paul is ook een gamer dus ik dacht wel dat hij het er over zou hebben. (wel niet een volledige video)
Wel een heel sterk verhaal van die kerels die een opleiding in Duitsland kregen.
Zelf heb ik ook een tijdje 'War Thunder' uitgetest maar ik vond 'World of Tanks' (Modern Armor) beter en die staat nog steeds op m'n console
na zo'n jaartje de premium versie te hebben gedaan.
Wat me onmiddellijk opviel toen ik de video vh gevecht zag op Telegram was hé.. "die kerels gebruiken echt ontwijkmanoeuvers die je ook in een game gebruikt".
Oftewel, zoveel mogelijk blijven bewegen zelfs opnieuw terugtrekken na het vuren zodat de vijand het moeilijker heeft om goeie data te krijgen voor een goed schot.
De info over het verblinden van de T-90 nadat de Bradley problemen kreeg met z'n munitie was een meesterlijke vondst.
Maar ook die info zit in games zoals War Thunder en World of Tanks.
Het kan niet anders dan fout aflopen natuurlijk wanneer vliegtuigen geen onderhoudsbeurten meer krijgen.
Turkije is ondertussen het bezoek van Ibrahim Raisi (Iran) aan het voorbereiden. (volgende week)
Bezoek van Poetin staat gepland voor 10 februari, drukke agenda voor 'dubbelzak' Erdogan.
De moderne drones van Oekraïne beginnen de Russen toch koude rillingen te bezorgen wanneer ze zoals ik een tijdje geleden reeds aankondigde tot 1000km diep Rusland kunnen binnen dringen.
Russische luchtafweer schiet blijkbaar enkel op Russische vliegtuigen dus vermoedelijk zal dit nog wel vaker gaan gebeuren.
Er word ondertussen grote sier gemaakt met de prestatie van een kleine M2A2 Bradley die een moderne Russische T-90 tank aan flarden schiet.
In het interview achteraf deelde de gunner van de Bradley mee dat hij de T-90 kon vernietigen omdat hij dankzij "War Thunder" wist waar hij de T-90 moest raken.
Oorlog is geen videogame maar op deze manier toch weer een beetje wel..
(in de golfoorlog kon de kleine Bradley al meer tanks uitschakelen dan de Abrams tank)
Toegevoegd na 4 uren 1 minuut 22 seconden:
Combat vet. Paul heeft ook het nieuws van de T-90 die werd gefileerd door een Bradley opgepikt.
Verbaasd me niet want Paul is ook een gamer dus ik dacht wel dat hij het er over zou hebben. (wel niet een volledige video)
Wel een heel sterk verhaal van die kerels die een opleiding in Duitsland kregen.
Zelf heb ik ook een tijdje 'War Thunder' uitgetest maar ik vond 'World of Tanks' (Modern Armor) beter en die staat nog steeds op m'n console
na zo'n jaartje de premium versie te hebben gedaan.
Wat me onmiddellijk opviel toen ik de video vh gevecht zag op Telegram was hé.. "die kerels gebruiken echt ontwijkmanoeuvers die je ook in een game gebruikt".
Oftewel, zoveel mogelijk blijven bewegen zelfs opnieuw terugtrekken na het vuren zodat de vijand het moeilijker heeft om goeie data te krijgen voor een goed schot.
De info over het verblinden van de T-90 nadat de Bradley problemen kreeg met z'n munitie was een meesterlijke vondst.
Maar ook die info zit in games zoals War Thunder en World of Tanks.

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 211 keer
https://www.hln.be/buitenland/slowaakse ... ~a2dac294/
Ik begrijp het niet meer zo goed. Ik dacht dat al die aanliggende landen zo bang zijn voor een Russische opmars dat ze alles op alles zetten om Oekraïne te helpen de Russen te verdrijven? Hoe kan het dan dat een uitermate pro-Russische partij nu reeds voor de derde keer met overmacht aan stemmen wordt verkozen in zo'n ex-oostblok land?Slowaakse premier: “Oekraïne moet grondgebied opgeven om oorlog te stoppen”
- MaT
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 168 keer
- Bedankt: 317 keer
Zelfde manier waarop Poetin met overmacht aan stemmen steeds opnieuw word verkozen?
Zelfde manier waarop de veroverde gebieden met overmacht aan stemmen bij Rusland willen behoren?

Zelfde manier waarop de veroverde gebieden met overmacht aan stemmen bij Rusland willen behoren?

Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Bron
-
- Elite Poster
Welke manier zou dat dan mogen zijn?MaT schreef: 22 jan 2024, 13:15 Zelfde manier waarop Poetin met overmacht aan stemmen steeds opnieuw word verkozen?![]()
Zelfde manier waarop de veroverde gebieden met overmacht aan stemmen bij Rusland willen behoren?![]()
Slovakije hoort bij de Europese Unie en behoort zelfs tot de eurozone?
Dan zouden we er toch mogen vanuit gaan dat deze aan onze Europese normen en waarden voldoet?
- Dizzy
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
- Bedankt: 709 keer
Men zegt het toch zelf, een pro Russische partij. Wij van WC-eend zeggen dat WC-eend gewoon wat extra territorium moet krijgen. Werkelijk verbazend.
En zo gek is dat helemaal niet in een ex-oostblokland, ook hier zijn er partijen populair die niet minder dan het einde van het land willen en democratische instellingen als het gerecht ondermijnen. Maar het kan eenvoudiger, waarom geeft slowakije geen stuk land op of gaan ze weer onder Rusland leven, het is toch zo schoon, juist
En zo gek is dat helemaal niet in een ex-oostblokland, ook hier zijn er partijen populair die niet minder dan het einde van het land willen en democratische instellingen als het gerecht ondermijnen. Maar het kan eenvoudiger, waarom geeft slowakije geen stuk land op of gaan ze weer onder Rusland leven, het is toch zo schoon, juist

Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
Een pro Russische partij tot daar. Maar wanneer het volk democratisch op deze partij stemt, en deze partij zo aan de macht komt, kun je toch niet zeggen dat dat "land" bang is van zijn grote buur? Het is trouwens al de 3e ambtstermijn van deze premier. Net zo in Hongarije? Waar komt die grote angst voor Rusland dan vandaan die ons hier zo voor de neus wordt gehouden? Je zou net denken dat die ex-oostbloklanden er net alles willen aan doen om te vermijden dat Rusland komt opzetten?
Denk dat Rusland weinig interesse heeft in een stukje Slowakije. Of zit daar ook een Russische enclave die zich wil afscheuren van Slowakije?Dizzy schreef: 22 jan 2024, 14:10 Maar het kan eenvoudiger, waarom geeft slowakije geen stuk land op of gaan ze weer onder Rusland leven, het is toch zo schoon, juist![]()
- Dizzy
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
- Bedankt: 709 keer
Komaan, blijf serieus he. Er is een enorm verschil tussen pro-Russische ideeën en tot Rusland behoren. Was dat niet zo dan waren al die landen niet gaan lopen en waren ze nu al terug lid van het grote Rusland, not dus. Vergeet ook niet dat ook Oekraïne zo'n land is, erg veel zin om terug ingelijfd te worden merk ik toch niet. Het was Putin die raaskalde over een broedervolk dat bevrijd moest worden, onzin natuurlijk. Hij had zijn Russische broeders gewoon naar Rusland kunnen laten komen, daar konden ze perfect genieten van de prachtige Russische maatschappij 
En mensen stemmen wel vaker vreemd en zelfs tegen de eigen belangen in, we moeten echt niet ver kijken daarvoor.

En mensen stemmen wel vaker vreemd en zelfs tegen de eigen belangen in, we moeten echt niet ver kijken daarvoor.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
- Petrikske
- Elite Poster
Slowakije is bij mijn weet geen buurland van Rusland dus is er ook geen onmiddellijke dreiging.woutervh schreef: 22 jan 2024, 12:25Ik begrijp het niet meer zo goed. Ik dacht dat al die aanliggende landen zo bang zijn voor een Russische opmars dat ze alles op alles zetten om Oekraïne te helpen de Russen te verdrijven? Hoe kan het dan dat een uitermate pro-Russische partij nu reeds voor de derde keer met overmacht aan stemmen wordt verkozen in zo'n ex-oostblok land?
En euh 'overmacht'? geen enkele partij die deelnam had na bekendmaking van de uitslag een 'overmacht'
7 partijen haalden de kiesdrempel van 5% en de partij van Fico was wel de grootste met 22.9%
Wil toch zeggen dat zo'n 77% van de bevolking niet achter Fico en z'n gedachtegoed staan.
Trouwens 3x op rij gewonnen klopt ook niet...
Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Robert_Fico
Tijdens de parlementsverkiezingen van 2020 fungeerde premier Pellegrini namens SMER als lijsttrekker. De partij verloor echter fors en werd na acht jaar regeren weer in de oppositie gedwongen.
Wat hieraan vooraf ging... (opnieuw: https://nl.wikipedia.org/wiki/Robert_Fico)
Eind februari 2018 werd de Slowaakse journalist Ján Kuciak samen met zijn vriendin vermoord. Kuciak deed onderzoek naar banden tussen adviseurs van Fico en de Italiaanse maffia. De kritiek op Fico en zijn passieve beleid ten aanzien van corruptie leidden er na de moord toe dat de premier aftrad. Zijn partijgenoot en vicepremier Peter Pellegrini werd naar voren geschoven als zijn opvolger. Fico nam opnieuw zitting in het Slowaakse parlement en bleef tevens partijleider van SMER.
Maar wat we hier vaker op het forum lezen..
De mensen krijgen waarvoor ze gestemd hebben, als dat nu mensen zijn met Italiaanse roots die banden hebben met de maffia en heulen met dictators als Poetin tja, dan is dat hun keuze.
Het vermoorden van een onderzoeksjournalist die te dicht bij de waarheid komt is dat ook zo'n Europese norm?woutervh schreef: 22 jan 2024, 14:02Dan zouden we er toch mogen vanuit gaan dat deze aan onze Europese normen en waarden voldoet?
De leiders van een land kunnen heulen met Rusland in ruil voor? Gas? Olie? wapens?woutervh schreef: 22 jan 2024, 14:39 Een pro Russische partij tot daar. Maar wanneer het volk democratisch op deze partij stemt, en deze partij zo aan de macht komt, kun je toch niet zeggen dat dat "land" bang is van zijn grote buur? Het is trouwens al de 3e ambtstermijn van deze premier. Net zo in Hongarije? Waar komt die grote angst voor Rusland dan vandaan die ons hier zo voor de neus wordt gehouden? Je zou net denken dat die ex-oostbloklanden er net alles willen aan doen om te vermijden dat Rusland komt opzetten?
77% van de bevolking heeft niet op Fico gestemd dus wie weet is er wel bezorgdheid bij die mensen.
Als op 9 juni volgend het Vlaams Belang de grootste word dat zou ook zomaar kunnen natuurlijk.
Het is een bekend gegeven dat in tijden van crisis mensen naar de extremen durven neigen omdat de traditionele partijen aan alles schuldig zijn.
Maar is dat ook zo?
Toegevoegd na 1 uur 54 minuten 43 seconden:
€611 million
-
- Elite Poster
In een nieuwe video van Jake Bro komt het ter sprake dat Trump Republikeinen zou aansturen geen "Border deal" toe te laten tot hij verkozen is.
Hij kan dit gebruiken om verkozen te raken
En er worden zaken aangehaald om aan te tonen dat het vliegtuig geen krijgsgevangenen bevat.
Er zouden geen 65 lichamen van de krijgsgevangenen te vinden zijn op de crash site.
Margarita Simonyan heeft post gedaan met zogezegd 65 namen van die POW's, maar 17 namen zijn van POW's die al op 3/1/24 vrij gelaten zijn.
Hij kan dit gebruiken om verkozen te raken
En er worden zaken aangehaald om aan te tonen dat het vliegtuig geen krijgsgevangenen bevat.
Er zouden geen 65 lichamen van de krijgsgevangenen te vinden zijn op de crash site.
Margarita Simonyan heeft post gedaan met zogezegd 65 namen van die POW's, maar 17 namen zijn van POW's die al op 3/1/24 vrij gelaten zijn.
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Microsoft Surface Pro 8
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Microsoft Surface Pro 8
- Petrikske
- Elite Poster
Ik had dit gisteren reeds geschreven in het topic van de Amerikaans verkiezingen, alles maar dan ook alles wat Biden enigzins zou kunnen helpen richting een 2é termijn word simpelweg geblokkeerd door Trump die de Republikeinse partij volledig in z'n macht heeft.
Dit wil dus zeggen dat er tot het einde van dit jaar miljoenen vluchtelingen de US kunnen binnen komen en dat er in Oekraïne nog vele extra doden gaan vallen simpelweg omdat de Republikeinen (Trump) de vinger op de knip houden en alles blokkeren.
Alle richting met de realiteit verloren, maar dat heb je met narcisme..
Als de Russen zaken verkondigen dan is de helft van hun verhaal nog niet de helft van de waarheid.
Als er daadwerkelijk krijgsgevangenen op dat vliegtuig hadden gezeten (wat de zoveelste overtreding op de krijgswet zou betekenen)
dan hadden we reeds in het lang en het breed lichamen, ledematen, chevrons en andere herkenbare tekens gezien)
Maar weet je.. de Russen spinnen nog liever een verhaaltje dat ze per vergissing een eigen vliegtuig hebben geraakt dan dat ze credits zouden geven aan Oekraïne omdat ze een succesvolle operatie hebben kunnen afronden.
Maar laat ze maar lekker stenen kloten krijgen daar in de vrieskou in Rusland, heb daarstraks het nieuwe pakket van de Duitsers gezien.
De oorlog is nog lang niet voorbij.
Dit wil dus zeggen dat er tot het einde van dit jaar miljoenen vluchtelingen de US kunnen binnen komen en dat er in Oekraïne nog vele extra doden gaan vallen simpelweg omdat de Republikeinen (Trump) de vinger op de knip houden en alles blokkeren.
Alle richting met de realiteit verloren, maar dat heb je met narcisme..
Als de Russen zaken verkondigen dan is de helft van hun verhaal nog niet de helft van de waarheid.
Als er daadwerkelijk krijgsgevangenen op dat vliegtuig hadden gezeten (wat de zoveelste overtreding op de krijgswet zou betekenen)
dan hadden we reeds in het lang en het breed lichamen, ledematen, chevrons en andere herkenbare tekens gezien)
Maar weet je.. de Russen spinnen nog liever een verhaaltje dat ze per vergissing een eigen vliegtuig hebben geraakt dan dat ze credits zouden geven aan Oekraïne omdat ze een succesvolle operatie hebben kunnen afronden.
Maar laat ze maar lekker stenen kloten krijgen daar in de vrieskou in Rusland, heb daarstraks het nieuwe pakket van de Duitsers gezien.
De oorlog is nog lang niet voorbij.
-
- Elite Poster
Op dit moment is er in Texas anders een standoff tussen de Texas National Guard en de US Border Controll. Die eerste heeft de toegang tot een grensgebied ontzegd aan de feds. Raar dat dit hier eigenlijk geen nieuws is bij ons...Petrikske schreef: 26 jan 2024, 20:03 Dit wil dus zeggen dat er tot het einde van dit jaar miljoenen vluchtelingen de US kunnen binnen komen en dat er in Oekraïne nog vele extra doden gaan vallen simpelweg omdat de Republikeinen (Trump) de vinger op de knip houden en alles blokkeren.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Standoff_at_Eagle_Pass
En veel extra doden in Oekraïne, dat is het nadeel van een oorlog hé...
- Petrikske
- Elite Poster
Lijkt erop Wouter dat die vluchtelingen als ware het als pasmunt worden gebruikt in de verkiezingen van november.
https://www.bbc.com/news/world-us-canada-68101927
Politieke spelletjes...
Hetzelfde voor Oekraïne, draai de US geldkraan dicht zodat Poetin weer hoop krijgt, tandje bijsteekt en dus nog meer slachtoffers kan maken.
Toegevoegd na 48 minuten 39 seconden:
Update: als ik op Telegram kijk zie ik wel veel berichten hierover.
En het klopt lijkt me dat het te maken heeft met de verkiezingen.
Biden heeft het nagelaten om het een halt toe te roepen maar.. niet vergeten dat groente en fruittelers in de US ook zitten te schreeuwen om goedkope arbeidskrachten.
Dus mocht Trump alle grenzen nu sluiten dan zitten veel Amerikanen met een probleem.
Welk Amerikaans gezin heeft bv. ook geen goedkope Mexicaanse nanny om op de kinderen te letten?
Toegevoegd na 4 minuten 35 seconden:
Heb net enkele voorbeelden gehoord (van Amerikanen) wat het kost bv. om een huis te laten bouwen of renoveren gebruik makende van goedkope buitenlands arbeidskrachten.
Ik begin meer en meer te begrijpen waarom de Democraten getalmd hebben hierover.
De Amerikanen worden als het ware slapend rijk door die goedkope arbeidskrachten, neem dit weg en ze gaan zwarte sneeuw zien.
Toegevoegd na 7 minuten 24 seconden:
* De US zou ter verdediging kernwapens gaan installeren in de UK (Lakenheath)
Toegevoegd na 1 uur 4 minuten 13 seconden:
https://www.youtube.com/live/iAb4flTOIyk?feature=shared
https://www.bbc.com/news/world-us-canada-68101927
Politieke spelletjes...
Hetzelfde voor Oekraïne, draai de US geldkraan dicht zodat Poetin weer hoop krijgt, tandje bijsteekt en dus nog meer slachtoffers kan maken.
Toegevoegd na 48 minuten 39 seconden:
Update: als ik op Telegram kijk zie ik wel veel berichten hierover.
En het klopt lijkt me dat het te maken heeft met de verkiezingen.
Biden heeft het nagelaten om het een halt toe te roepen maar.. niet vergeten dat groente en fruittelers in de US ook zitten te schreeuwen om goedkope arbeidskrachten.
Dus mocht Trump alle grenzen nu sluiten dan zitten veel Amerikanen met een probleem.
Welk Amerikaans gezin heeft bv. ook geen goedkope Mexicaanse nanny om op de kinderen te letten?
Toegevoegd na 4 minuten 35 seconden:
Heb net enkele voorbeelden gehoord (van Amerikanen) wat het kost bv. om een huis te laten bouwen of renoveren gebruik makende van goedkope buitenlands arbeidskrachten.
Ik begin meer en meer te begrijpen waarom de Democraten getalmd hebben hierover.
De Amerikanen worden als het ware slapend rijk door die goedkope arbeidskrachten, neem dit weg en ze gaan zwarte sneeuw zien.
Toegevoegd na 7 minuten 24 seconden:
* De US zou ter verdediging kernwapens gaan installeren in de UK (Lakenheath)
Toegevoegd na 1 uur 4 minuten 13 seconden:
Datzelfde volk komt anders wel in grote getale op straat nu en ik versta er niet veel van maar de woorden 'mafia' en 'corruptie' klinken overal hetzelfde.woutervh schreef: 22 jan 2024, 14:39Maar wanneer het volk democratisch op deze partij stemt, en deze partij zo aan de macht komt, kun je toch niet zeggen dat dat "land" bang is van zijn grote buur?
https://www.youtube.com/live/iAb4flTOIyk?feature=shared
- Petrikske
- Elite Poster
Hilarisch dat er zwaar bewapende soldaten staan en 2 kilometer verder staan de poorten wagewijd open en is er geen levende ziel te bespeuren.woutervh schreef: 26 jan 2024, 23:36Op dit moment is er in Texas anders een standoff tussen de Texas National Guard en de US Border Controll. Die eerste heeft de toegang tot een grensgebied ontzegd aan de feds. Raar dat dit hier eigenlijk geen nieuws is bij ons...
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Standoff_at_Eagle_Pass
Blijkbaar is dit probleem al 40 jaar aan de gang.
Jake Broe heeft net een uitgebreide video geupload waarin hij het ganse migratieverhaal uit de doeken doet.
Tas koffie erbij en ik krijg m'n zondagmiddag weer gevuld. (uitleg van A tot Z, goeie informatieve video)
- Matt555
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 49 keer
Nu dat de woorden corruptie i.v.m. Trump HIER zijn gevallen ....hier in Oekraine topic
, blijkbaar ook corruptie onder Zelensky bewind...
https://www.hln.be/buitenland/geheime-d ... ~a952b716/
(Geen + artikel tot nu )
Geheime dienst Oekraïne ontdekt fraude met wapens: bijna 37 miljoen euro verdwenen
UpdateDe Oekraïense geheime dienst SBU heeft een fraudezaak ontdekt met de aankoop van wapens voor het leger. Ambtenaren van het ministerie van Defensie en managers van wapenleverancier Lviv Arsenal hebben volgens SBU voor ongeveer veertig miljoen dollar (bijna 37 miljoen euro) ontvreemd.
RL 28-01-24, 04:35 Laatste update: 11:29 Bron: ANP, Belg
meer....

https://www.hln.be/buitenland/geheime-d ... ~a952b716/
(Geen + artikel tot nu )
Geheime dienst Oekraïne ontdekt fraude met wapens: bijna 37 miljoen euro verdwenen
UpdateDe Oekraïense geheime dienst SBU heeft een fraudezaak ontdekt met de aankoop van wapens voor het leger. Ambtenaren van het ministerie van Defensie en managers van wapenleverancier Lviv Arsenal hebben volgens SBU voor ongeveer veertig miljoen dollar (bijna 37 miljoen euro) ontvreemd.
RL 28-01-24, 04:35 Laatste update: 11:29 Bron: ANP, Belg
meer....
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
Intel Core m3 7Y30 @ 1.10GHz 47 °C
Kaby Lake-U/Y 14nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 931MHz (14-17-17-40)
238GB Netac SSD 256GB (SATA (SSD))
Motherboard
CHUWI Innovation And Technology(ShenZhen)co.Ltd UBook Pro
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
- Petrikske
- Elite Poster
Zou dus gaan over mortiergranaten die werden betaald via verschillende rekeningen maar die dingen werden nooit geleverd.
Oleksij Reznikov was bij deze deal betrokken (hij werd een tijd geleden vervangen na geruchten over geschoemel dus misschien betrof het zaken zoals deze aankoop)https://www.hln.be/buitenland/zelensky- ... ~aad7e470/
Het artikel in HLN is redelijk simpel voor meer info verwijs ik je naar bv deze website waarin meer tot in detail word ingegaan op de aankoop van die granaten. https://www.pravda.com.ua/eng/news/2023/07/21/7412314/
Als je het leest dan begrijp je pas hoe ingewikkeld het allemaal moet zijn zo'n aankoop van wapens of munitie en dat terwijl je land in oorlog is.
Wat zou er in Belgie op zo'n moment gebeuren wanneer we zelfs in vredestijd amper iets kunnen aankopen zonder dat er ergens
geld aan vingers blijft kleven of steekpenningen worden betaald.
Oleksij Reznikov was bij deze deal betrokken (hij werd een tijd geleden vervangen na geruchten over geschoemel dus misschien betrof het zaken zoals deze aankoop)https://www.hln.be/buitenland/zelensky- ... ~aad7e470/
Het artikel in HLN is redelijk simpel voor meer info verwijs ik je naar bv deze website waarin meer tot in detail word ingegaan op de aankoop van die granaten. https://www.pravda.com.ua/eng/news/2023/07/21/7412314/
Als je het leest dan begrijp je pas hoe ingewikkeld het allemaal moet zijn zo'n aankoop van wapens of munitie en dat terwijl je land in oorlog is.
Wat zou er in Belgie op zo'n moment gebeuren wanneer we zelfs in vredestijd amper iets kunnen aankopen zonder dat er ergens
geld aan vingers blijft kleven of steekpenningen worden betaald.
- Petrikske
- Elite Poster
Of over spuitjes.. https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/01/25 ... -conflict/
-
- Elite Poster
Russisch oorlogsschip "Ivanovets" gezonken na aanval.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/02/01 ... tploffing/
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/02/01 ... tploffing/
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Microsoft Surface Pro 8
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Microsoft Surface Pro 8
- Petrikske
- Elite Poster
Jep, alweer een vers koraalrif ter waarde van 60 a 70 miljoen, en dit alles door een land zonder zeemacht.
En niet vergeten dat de Russen de laatste tijd opnieuw hele zware verliezen lijden, zowel op het gebied van mankracht als tanks en artillerie.
Iemand nog iets gehoord van Gerasimov?
En niet vergeten dat de Russen de laatste tijd opnieuw hele zware verliezen lijden, zowel op het gebied van mankracht als tanks en artillerie.
-
- Elite Poster
Heb er tot nu toe al extra proberen op te letten, maar Gerasimov? die lijkt onvindbaar ik vind het bizar, de man had de leiding over wat er in Oekraine gebeurde en hij is nu ....verdwenen wie is nu daar diegene die de lakens uitdeeld??
Oekraine zou nu ook al zee- drones hebben die een soort van raketten kan afschieten, ik zie op beelden v/d aanval op de Ivanovets dat men daar nog is tegen gevaren (men heeft die drone trouwens heel erg proberen te raken met een machine gun)maar het zou niet lang meer duren of die drones zouden dus ook een soort van raket kunnen afschieten.
Oekraine zou nu ook al zee- drones hebben die een soort van raketten kan afschieten, ik zie op beelden v/d aanval op de Ivanovets dat men daar nog is tegen gevaren (men heeft die drone trouwens heel erg proberen te raken met een machine gun)maar het zou niet lang meer duren of die drones zouden dus ook een soort van raket kunnen afschieten.
- Matt555
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 49 keer
En hier als aanmoediging een nieuw raketje ....Petrikske schreef: 01 feb 2024, 22:26 Jep, alweer een vers koraalrif ter waarde van 60 a 70 miljoen, en dit alles door een land zonder zeemacht.

https://www.hln.be/buitenland/een-belan ... ~afbff9f6/
( heden nog geen +artikel )
“Een belangrijke troef”: Oekraïne zal als eerste land ter wereld gloednieuwe raket inzetten op slagveld
Oekraïne zou sinds deze week beschikken over een gloednieuw langeafstandswapen om de Russen tot ver achter de frontlinies te bedreigen. De trefzekere Ground Launched Small Diameter Bombs (GLSDB) kunnen doelen raken tot op 150 kilometer. Dat is bijna dubbel zo ver als het bereik van de eerder gestuurde HIMARS-raketten.
KVE 02-02-24, 11:55 Laatste update: 12:03 Bron: Politico, De Morgen,
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
-
- Elite Poster
Nadat de raket afgeschoten is, komt deze in een ballistische baan met een maximale hoogte van 15 tot 25 km en een snelheid van 900-1200 m/s. Aansluitend worden draagraket en zweefbom ontkoppeld en vervolgt de zweefbom haar baan zonder vleugels. Als de snelheid onder 2000-2300 km/h komt, worden de vleugels geopend en kan de vliegbaan gestuurd worden.
Door het ontbreken van een aandrijving, kan de bom niet met infraroodapparatuur gedetecteerd worden en op grond van de geringe grootte kan zij alleen middels radar gezien worden binnen een afstand van ca. 5 km. De besturing maakt een grillige vliegbaan mogelijk, die een onderschepping door afweergeschut bemoeilijkt.
Volgens de producent heeft het systeem een reikwijdte van 150 km en kunnen doelen met een nauwkeurigheid van 1 meter getroffen worden.[5]
Door het ontbreken van een aandrijving, kan de bom niet met infraroodapparatuur gedetecteerd worden en op grond van de geringe grootte kan zij alleen middels radar gezien worden binnen een afstand van ca. 5 km. De besturing maakt een grillige vliegbaan mogelijk, die een onderschepping door afweergeschut bemoeilijkt.
Volgens de producent heeft het systeem een reikwijdte van 150 km en kunnen doelen met een nauwkeurigheid van 1 meter getroffen worden.[5]
- Petrikske
- Elite Poster
Het zou me niet verbazen mocht het voor hem geweest zijn dat die helicopter werd opgetrommeld om iemand vanuit de Krim recht naar Moskou te vliegen na de aanval waarbij heel wat hoge officieren om het leven zouden zijn gekomen.fluppie schreef: 02 feb 2024, 10:35Heb er tot nu toe al extra proberen op te letten, maar Gerasimov? die lijkt onvindbaar ik vind het bizar
Dus ofwel ligt hij ergens in een hospitaal of wie weet is hij reeds geKremlineerd..
Klopt, heb daar ook al beelden van gezien, natuurlijk kan men daar geen oorlogsschepen mee uitschakelen maar de ontwikkeling gaat alsmaar verder natuurlijk, in het begin van de oorlog werd er nog gelachen met goedkope drones maar stilaan lijken die drones het belangrijkste wapen van Oekraïne te worden.fluppie schreef: 02 feb 2024, 10:35Oekraine zou nu ook al zee- drones hebben die een soort van raketten kan afschieten,
Wat betreft de aanval op de Ivanovets, deze zou zijn aangevallen met met 6 MAGURA V5 drones, vandaar dat je in die 2 minuten video samengestelde video beelden te zien krijgt die vanuit meerder hoeken werden gefilmd.
https://www.navalnews.com/event-news/ds ... dsei-2023/
Je kan op een gegeven moment dmv de thermische beelden ook zien dat er reeds een groot gapend gat in dat schip zit terwijl een nieuwe drone op die plaats inslaat.
Blijkt een tactiek te zijn om een schip snel te laden zinken, steeds op dezelfde plaats raken.
De Duitse kustwacht zou ook een noodoproep hebben ontvangen van de zinkende Ivanovets..
(Duitse humor...)
Gerucht gaat dat Oekraïne er wel eens heel veel zou kunnen krijgen omdat die dingen spotgoedkoop zijn, 40.000$ tegenover zo'n 2.3miljoen Euro voor 1 Storm Shadow of Scalpe raket. (tel uit je winst) Oh ja.. ze kunnen afgevuurd worden dmv een Himars systeem.DarkV schreef: 02 feb 2024, 16:04Ik zou zeggen stuur er dan maar meteen 62 tegelijk richting de Krim burg
Luchthaven van Belbek (Sevastopol) zou zijn aangevallen met een 7-tal Storm Shadow/Scalp kruisraketten, er zouden er verschillende zijn neergehaald maar enkele zijn er toch doorheen geraakt en er zouden verschillende vliegtuigen uitgeschakeld zijn ook zouden 10 soldaten zijn omgekomen maar ook Big Chief Lieutenant Generaal Oleksandr Tatarenko zou het huidige met het eeuwige hebben gewisseld.
https://www.kyivpost.com/post/27514
Sinds 2023 zouden die stiekeme Zwitsers maandelijks honderden drones van fabrikant Destinus naar Oekraïne sturen.
Plan is nu om ook een fabriek te gaan bouwen in Oekraïne aangezien dat land hun belangrijkste afnemer is geworden.
Dagenlang zwerven er geruchten over het net dat de bevelvoerder van de strijdkrachten van Oekraïne Valery Zaluzhny de zak zou krijgen van Zelensky, Syrskyi en Budanov zouden reeds hebben bedankt vor de eer om Zaluzhny op te volgen.
(gerucht gaat dat Zaluzhny populairder aan het worden is dan Zelensky en die laatste vreest dat Zaluzhny hem van de troon zou kunnen stoten bij verkiezingen)
Joe Biden die op dit moment door de Republikeinen word geblocked om Oekraïne te sponsoren is toch alles uit de kast aan het halen om via
achterpoortjes (Belgische roots?) 1 en ander te omzeilen.
Zou zou er een wissel in de maak zijn waarbij Griekenland z'n Russische luchtafweer zou afstaan aan Oekraïne in ruil voor 40 F-35's.
(de Russen weer heel blij natuurlijk..)
https://en.defence-ua.com/news/greece_p ... -9344.html
Koeweit zal 100 M-84AV tanks, een moderne variant van de Russische T-72 tank via Kroatië aan Oekraïne geven. Ze zullen eerst worden gemoderniseerd en zijn al gespot in Europa.
-
- Elite Poster
En al de grote leiders maar met de lach op het gezicht aan elkaar blijven verklaren dat ze geen gevaar zijn voor de ander en niet op conflict uit zijn. Maar ondertussen toch altijd maar straffere aanvalswapens ontwikkelen...
-
- Elite Poster
Vrij ernstig dat Zwitserland ook maar iets levert aan die oorlog, normaal gezien blijft men volledig neutraal en kan men zowel Europees als Russisch geld aantrekken iets wat tot nu toe altijd gebeurd is,(WO1,en WO2 Met Duitsland e n alle andere Europese landen) kan alleen maar betekenen dat ook de Zwitsers de Russen een gevaarlijke en niet te vertrouwen macht vinden.
- Petrikske
- Elite Poster
Zoals Poetin die 2 dagen voor de invasie nog de aankondiging deed dat hij never nooit niet Oekraïne zou aanvallen.woutervh schreef: 02 feb 2024, 19:14 En al de grote leiders maar met de lach op het gezicht aan elkaar blijven verklaren dat ze geen gevaar zijn voor de ander en niet op conflict uit zijn.
Voor mij minder belangrijk momenteel is het gebral van regeringsleider uit Rusland, Noord-Korea, Iran etc.
Dan acht ik de waarschuwing van veel regeringsleiders uit Navo lidstaten meer gewaarheidsgetrouw, het feit dat ze alsmaar verder hun geldbuidel open trekken 'kan' een teken aan de wand zijn dat er zaken zijn die het gewone volk word onthouden.
Om nog maar te zwijgen van alle kernwapens die momenteel over de ganse wereld worden verplaatst.
We hebben maar 1 gek nodig die bereid is om op die knop te drukken.
Toegevoegd na 5 minuten :
In weze doen ze misschien niets verkeerd.fluppie schreef: 02 feb 2024, 19:55Vrij ernstig dat Zwitserland ook maar iets levert aan die oorlog.
Ze leveren drones, als Oekraïne granaten aan die drones wil hangen dan hebben de Zwitsers daar vermoedelijk niet veel tegenin te brengen buiten het aloude.. "Wir haben es nicht..."
Met een auto kan je mensen dood rijden, voorlopig worden ze nog niet verboden.
Toegevoegd na 10 minuten 10 seconden:
US bommenwerpers (B-1) zouden onderweg zijn naar het midden oosten, ik vermoed niet om pamfletten te droppen.
-
- Elite Poster
Ik doel op niemand specifiek hoor. Ook de Rus komt met hun nieuw ontwikkelde supersonische raket daar.Petrikske schreef: 02 feb 2024, 21:24 En al de grote leiders maar met de lach op het gezicht aan elkaar blijven verklaren dat ze geen gevaar zijn voor de ander en niet op conflict uit zijn.
Of drones van Iran, of raketten uit Noord Korea. Hoe lang gaat het non-prolifetatie verdrag van de ruimte nog standhouden? Als puntje bij paaltje komt zal blijken dat alle grote jongens reeds alles klaar hebben om mekaar de duvel aan te doen ginder boven ook.
Efkes dromerig doen. Stel nu eens voor dat een pacifist president wordt van de VS (persoonlijk al lang fan van Sanders), en zo een type die hier gisteren op het nieuws kwam in Rusland. Een VS die zich minder aggressief opstelt, een Rusland dat toenadering zoekt tot Europa. Een China dat vooral zaken wil doen. Gewoon, een frisse wind overal. En dan allen samen beetje masseren in't Midden-Oosten. Gewoon de lont uit het kruitvat en spanningen afbouwen. Momenteel zitten we nog altijd in dezelfde wij-zij structuren van net na WO2. En anders had 'Doe maar' in de jaren 80 eigenlijk al gewoon gelijk. "Laat maar vallen want het komt er toch ooit van het maakt niet dat je't rekt"
Laatst gewijzigd door woutervh 02 feb 2024, 23:07, in totaal 1 gewijzigd.
- Petrikske
- Elite Poster
Een zalig mooie droom Wouter, ik wil hem graag beleven.
Maar zoals het er nu voor staat vrees ik dat er eerst iets ergs zal dienen te gebeuren vooraleer er van toenadering ook maar sprake kan zijn.
Over hypermoderne wapens waar sommigen met graagte mee uitpakken is het voorlopig wachten tot het WWII spul is opgebruikt denk ik.
Nieuwe aanwinst voor Oekraïne (net gelezen) granaten om te bevestigen aan drones die deels bestaan uit thermiet bestaan.
Branden voor ongeveer 2,5 minuten aan een temperatuur van zo'n 2500 graden.
Kostprijs per granaat = 12 dollar.
Ze gaan de Russische toer op...
https://www.ed.nl/buitenland/beelden-to ... gle.com%2F
Maar zoals het er nu voor staat vrees ik dat er eerst iets ergs zal dienen te gebeuren vooraleer er van toenadering ook maar sprake kan zijn.
Over hypermoderne wapens waar sommigen met graagte mee uitpakken is het voorlopig wachten tot het WWII spul is opgebruikt denk ik.
Nieuwe aanwinst voor Oekraïne (net gelezen) granaten om te bevestigen aan drones die deels bestaan uit thermiet bestaan.
Branden voor ongeveer 2,5 minuten aan een temperatuur van zo'n 2500 graden.
Kostprijs per granaat = 12 dollar.
Ze gaan de Russische toer op...

https://www.ed.nl/buitenland/beelden-to ... gle.com%2F
-
- Elite Poster
Daar ben ik niet mee akkoord. In een ruzie of conflict zijn er altijd meerdere partijen. Maar er is maar één die je kunt beïnvloeden, en dat ben je zelf. En zelf kun je op 2 manieren reageren. In een overtreffende vorm, wat enkel zorgt voor escalatie. Of in een ingetogen vorm, wat zorgt voor een bedaren van de gemoederen. De eerste reactie ontaard inderdaad ultiem in 'iets ergs'. De tweede reactie zorgt dat er een de-escaltie mogelijk is zonder 'iets ergs'. Zet schreeuwerige Trump naast iemand met kennis van zaken die al de bagger straal negeert en rustig zijn punt maakt, en Trump staat in zijn blootje. Negeer alle anti-weet-ik-veel schreeuwers, en je zult zien dat ze ultiem stilvallen. Haal de agressie richting Rusland weg, en Poutin is zijn machtsbasis kwijt. Stop met Iran af te dreigen en het probleem zal zich intern wel vanzelf oplossen. Etc... Er is altijd een vijand nodig om een machtsblok in stand te houden. Haal die vijand weg, en het machtsblok heeft geen bestaansrecht meer (als het intern voor geen stabiliteit en rechtvaardigheid zorgt).Petrikske schreef: 02 feb 2024, 22:49 Maar zoals het er nu voor staat vrees ik dat er eerst iets ergs zal dienen te gebeuren vooraleer er van toenadering ook maar sprake kan zijn.
Maar iemand moet de slimste zijn en bereid zijn om te de-escaleren.
Edit: maar van de huidige machthebbers gaan we het niet moeten hebben...
https://www.hln.be/buitenland/vs-voeren ... ~a948dfe2/
- Petrikske
- Elite Poster
En dat is je volste recht natuurlijk, we volgen allemaal de nieuwsgaring en interpreteren die niet noodzakelijk op dezelfde manier en dat hoeft ook niet.
Mijn interpretatie is dat we naar mijn vermoeden nooit dichter bij een totale oorlog zijn geweest dan vandaag.
Kijk maar wat de US nu aan het doen is met z'n aanvallen, en de Republikeinen springen gelijk op de barricaden want Biden is te soft en z'n antwoord veel te laat en veel te mager en yadda yadda...
Het is niet anders dan stoerdoenerij en elkaar uit de tent proberen te lokken om wanneer de brokken dan niet meer te lijmen vallen in de handen te kunnen wrijven met de melding 'zie je wel, met ons was dit nooit gebeurd'
Trump in een gesprek het zwijgen opleggen is een onmogelijke opdracht denk ik, wie je er ook tegenover zet Trump zal er altijd in overheersende trap overheen brallen met de grootst mogelijke onzin die je maar kan bedenken, jammerlijk feit is dan dat hij zoveel loonies aan z'n lippen heeft hangen.
Die man moet zo snel mogelijk van het podium gehaald worden, eerste stap met 83 miljoen is reeds geslaagd nu is het wachten op de volgende slag (mogelijks met een prijskaartje van $370 miljoen tot gevolg)
De getrouwen van Trump verlaten 1 na 1 het zinkende schip voor ze in de gevangenis belanden zoals mogelijks Allen Weisselberg opnieuw te wachten staat na liegen onder ede in een rechtzaak.
Ik hoop dat rechter Arthur Engoron een wijze en juiste beslissing zal nemen.