Oekraïne
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
- on4bam
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
- Bedankt: 631 keer
Idd. En dan zal die 50 miljard niet genoeg zijn.
Beter nu "investeren" zodat we later niet met een pak hogere kosten zitten. Iets als "beter voorkomen dan genezen".
Beter nu "investeren" zodat we later niet met een pak hogere kosten zitten. Iets als "beter voorkomen dan genezen".
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
- Petrikske
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
- Bedankt: 151 keer
En de dichte buurlanden begrijpen dit des te beter en doen daarom ook wat ze kunnen.heist_175 schreef: 10 jan 2024, 15:58Als we Oekraïne niet helpen, staan de Russen in Polen over minder dan 10 jaar. En nadien DE, NL en ook BE.
(kijk maar naar de inbreng hiervoor van de kleine landen)
Terwijl de grote buurlanden zoals Polen en Duitsland bijna komen smeken bij de andere landen om meer te doen.
Noord-Korea kan ondertussen dankzij Poetin z'n grote kruisraketten laten testen in Oekraïne (ja ze worden reeds gebruikt)
Dus ook nog af te wachten wat die dictator nog van plan is, hij is nu al granaten aan het afvuren richting Zuid-Korea.
Het lijkt wel dat gans de wereld elkaar zo'n beetje aan het uitdagen is.
Tot iemand op een foute knopt drukt vermoed ik.
Nee zeker niet, maar de kans zou nu toch bestaan dat de Republikeinen in de US overstag zouden gaan en dat die grote pot met geld
misschien ook vrij zou komen.
Bedenk ook dat er in de US veel alarmbellen afgaan nu Noord-Korea gratis wapentesten kan uitvoeren in Oekraïne.
De export van China richting Rusland is ook fel de hoogte in gegaan in 2023, dus dit jaar zou belangrijk kunnen worden voor vele brandhaarden in de wereld.
Het moet zo snel mogelijk stoppen ook want er zijn meer en meer gekkies die rare gedachten krijgen.
Kijk nu maar wat er weer gebeurd in Equador.
Laatst gewijzigd door Petrikske 10 jan 2024, 16:21, in totaal 2 gewijzigd.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 211 keer
Ik vraag me werkelijk af of jullie zoiets echt geloven... (en vind het gelijktijdig verontrustend)heist_175 schreef: 10 jan 2024, 15:58 Als we Oekraïne niet helpen, staan de Russen in Polen over minder dan 10 jaar. En nadien DE, NL en ook BE.
Bob Dylan - Universal soldier / Boudewijn de groot - Eeuwige soldaat => dit zijn eye-openers
Het is niet door meer wapens, oorlog en geweld dat een oorlog wordt voorkomen. Het is net door wapens, oorlog en geweld dat oorlog blijft voortgaan
- Petrikske
- Elite Poster
Zolang Poetin aan de macht blijft is dit gewoonweg niet uit te sluiten.
Er is daaromtrent trouwens van hem ook nooit enige ontkenning geweest van dit plan.
Hij blijft het volk ondertussen ook ophitsen met verhalen als "de navo valt ons land aan dus we moeten ons verdedigen"
(grapje hé Wouter)
Tijdens de aanval op de Commandopost in Sevastopol op 04/01 zou ook de commandant van de luchtverdediging zijn omgekomen.
(Kolonel Vadim Nailievich Ismagilov)
Ondertussen van Gerasimov nog geen spoor.
Michael Roth (Voorzitter van de Commissie Buitenlandse Zaken van de Duitse Bondsdag )
Trump of niet. De VS zullen waarschijnlijk hun militaire inzet voor Oekraïne en Europa verminderen.
Klagen helpt niet.
De Weimardriehoek (

) moet samen met
het nieuwe managementteam worden.
1/5
Er is daaromtrent trouwens van hem ook nooit enige ontkenning geweest van dit plan.
Hij blijft het volk ondertussen ook ophitsen met verhalen als "de navo valt ons land aan dus we moeten ons verdedigen"
Wie o wie zong ooit alweer over... "langharig werkschuw tuig"woutervh schreef: 10 jan 2024, 16:20Ik vraag me werkelijk af of jullie zoiets echt geloven... (en vind het gelijktijdig verontrustend)
Bob Dylan - Universal soldier / Boudewijn de groot - Eeuwige soldaat => dit zijn eye-openers.

De ellende in Oekraïne is anders goed begonnen nadat ze hun kernwapens afstonden.woutervh schreef: 10 jan 2024, 16:20Het is niet door meer wapens, oorlog en geweld dat een oorlog wordt voorkomen. Het is net door wapens, oorlog en geweld dat oorlog blijft voortgaan.
Tijdens de aanval op de Commandopost in Sevastopol op 04/01 zou ook de commandant van de luchtverdediging zijn omgekomen.
(Kolonel Vadim Nailievich Ismagilov)
Ondertussen van Gerasimov nog geen spoor.
Michael Roth (Voorzitter van de Commissie Buitenlandse Zaken van de Duitse Bondsdag )
Trump of niet. De VS zullen waarschijnlijk hun militaire inzet voor Oekraïne en Europa verminderen.
Klagen helpt niet.
De Weimardriehoek (
Laatst gewijzigd door Petrikske 10 jan 2024, 16:41, in totaal 2 gewijzigd.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 128 keer
- Bedankt: 172 keer
Gelukkig had de rest van de wereld een ander idee toen ze ons kwamen redden van de Duitsers destijds.woutervh schreef: 10 jan 2024, 15:13 Willen we echt 50 miljard (50 000 000 000) euro in die bodemloze put gooien?![]()
Roepen dat het onze oorlog niet is (en ons dus niets mag kosten) is eenvoudig maar dan doe je de geschiedenis onrecht aan wat mij betreft.
-
- Elite Poster
Als je het eens vanop een afstand WIL bekijken, dan zie je ook dat Navo gewoon dreigt richting Rusland. Sinds de koude oorlog zijn we er nog niet mee gestopt, en met de val van de Sovjet Unie zijn we er gewoon mee doorgegaan. Nochtans was toen het moment om Rusland te omarmen ipv als vijand te houden. Kun je de Russen dus verwijten dat ze de Navo als bedreiging zien?
-
- Elite Poster
Inderdaad... China heeft ook nogmaals laten horen dat er geen compromis voor Taiwan dus het ook een kwestie van tijd dat ze daar binnen vallen.Petrikske schreef: 10 jan 2024, 16:20 Het moet zo snel mogelijk stoppen ook want er zijn meer en meer gekkies die rare gedachten krijgen.
Wanneer dit zou gebeuren zou wel eens kunnen afhangen van Putin zijn resultaat in Oekraïne.
- Petrikske
- Elite Poster
En de verkiezingen in de US?DarkV schreef: 10 jan 2024, 16:40Wanneer dit zou gebeuren zou wel eens kunnen afhangen van Putin zijn resultaat in Oekraïne.
Op welke manier?woutervh schreef: 10 jan 2024, 16:39Als je het eens vanop een afstand WIL bekijken, dan zie je ook dat Navo gewoon dreigt richting Rusland.
Want ik zie nu vooral buurlanden van Rusland die komen smeken om lid te mogen worden.
Allemaal omdat Rusland zo vredelievend is?
Laatst gewijzigd door Petrikske 10 jan 2024, 16:46, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
Op basis van gezond verstand geloof ik niet dat Putin ooit een NAVO land zou aanvallen... maar da's dus op basis van gezond verstand !woutervh schreef: 10 jan 2024, 16:20 Ik vraag me werkelijk af of jullie zoiets echt geloven... (en vind het gelijktijdig verontrustend)
Die moet je toch eens uitleggen want met de grootste verbeelding lukt me dat zelfs niet.woutervh schreef: 10 jan 2024, 16:20 Als je het eens vanop een afstand WIL bekijken, dan zie je ook dat Navo gewoon dreigt richting Rusland
De NAVO bestaat uit landen die één voor één hun militaire apparaat haast ontbonden hebben de laatste decennia en jij gaat ons vertellen dat we dreigen ?
Laatst gewijzigd door DarkV 10 jan 2024, 17:00, in totaal 1 gewijzigd.
- Petrikske
- Elite Poster
Gorbatsjov, Jeltsin? ik denk dat de Russen vooral zichzelf in de voet hebben geschoten met hun interne twisten.
-
- Elite Poster
https://www.wanttoknow.nl/politiek/hond ... verraders/DarkV schreef: 10 jan 2024, 16:45 Die moet je toch eens uitleggen want met de grootste verbeelding lukt me dat zelfs niet.
Probeer het eens. Ja, kan worden weggezet als pro-Rusland propaganda, maar is even waardevol of waardeloos als de anti-Rusland propaganda in onze contreien.
- Petrikske
- Elite Poster
Stapte nog geen jaar geleden over van de partij van Geert Wilders naar roeptoeteraar Thierry Baudet (3 zetels bij de onlangs gehouden kamerverkiezingen)
Die, en ik citeer... bewondert in het bijzonder de Russische president Vladimir Poetin. Baudet noemde Poetin een prachtvent en streefde naar normalisering van de betrekkingen met Rusland. Hij onderschreef regelmatig de Russische voorstelling van zaken. Zo ontkende hij dat Aleksej Navalny vergiftigd zou zijn door de Russische geheime dienst.
Baudet weigerde ook de Russische invasie van Oekraïne in 2022 te veroordelen en zei dat het Westen schuldig was aan de oorlog.
Moest Filip Dewinter hetzelfde propageren zou je dit dus ook voor waar aannemen?
Maar ik ga me verder niet uitlaten over het artikel, buiten het feit dat niemand er ook maar enige zaken mee heeft tot welke alliantie eender welk land zou mogen behoren.
Aangezien veel landen weg willen uit de Russische invloedssfeer en het juk van het Kremlin zal de navo zo slecht nog niet zijn.
Zijn er geurende potjes die beter gedekt zouden blijven?
Twijfel ik niet aan, maar tot nader order ben ik nog niet bevreesd wanneer ik een propere onderbroek aantrek of wanneer het raam open staat.
Die, en ik citeer... bewondert in het bijzonder de Russische president Vladimir Poetin. Baudet noemde Poetin een prachtvent en streefde naar normalisering van de betrekkingen met Rusland. Hij onderschreef regelmatig de Russische voorstelling van zaken. Zo ontkende hij dat Aleksej Navalny vergiftigd zou zijn door de Russische geheime dienst.
Baudet weigerde ook de Russische invasie van Oekraïne in 2022 te veroordelen en zei dat het Westen schuldig was aan de oorlog.
Moest Filip Dewinter hetzelfde propageren zou je dit dus ook voor waar aannemen?
Maar ik ga me verder niet uitlaten over het artikel, buiten het feit dat niemand er ook maar enige zaken mee heeft tot welke alliantie eender welk land zou mogen behoren.
Aangezien veel landen weg willen uit de Russische invloedssfeer en het juk van het Kremlin zal de navo zo slecht nog niet zijn.
Zijn er geurende potjes die beter gedekt zouden blijven?
Twijfel ik niet aan, maar tot nader order ben ik nog niet bevreesd wanneer ik een propere onderbroek aantrek of wanneer het raam open staat.
-
- Elite Poster
Ik weet zelfs niet wie van wie dat artikel uit gaat. Strookt gewoon min of meer met hoe ik tegen de situatie aan kijk. En of dat nu verkondigd wordt door een Philippe Geubels, een Thierry Baudet, een Filip de Winter, of paus Franciscus boeit me niet.
Het is niet alsof ik dat artikel als DE waarheid wil propageren of 'geloof' of zo. De waarheid heeft altijd verschillende insteken
Het is niet alsof ik dat artikel als DE waarheid wil propageren of 'geloof' of zo. De waarheid heeft altijd verschillende insteken
- Petrikske
- Elite Poster
Dus eender welke clown kan toeteren wat hij wil, als het in uw kraam past is het de waarheid?
Wow..
In m'n kindertijd werd vaak de term gebruik gemaakt "schelden doet geen pijn" (lang geleden) ,pas als je iemand een lap gaf dan mocht je het komen uitleggen.
Wie is waar binnen gevallen en is burgers beginnen te martelen/vermoorden?
Voor mij is dat de essentie, ga rond de tafel zitten en praat dingen uit en kom tot een concensus, wanneer je eerst een volk wil uitmoorden
word het moeilijker..
-
- Elite Poster
Dat is niet wat ik zeg. Mijn 'wereldbeeld' en 'visie' hebben zich gedurende de laatste 20 jaar ontwikkeld min of meer. Daarvoor heb ik geen huidige influencers of dergelijke nodig. En ik zeg gewoon dat deze uitleg nogal strookt met hoe ik het zie.Petrikske schreef: 10 jan 2024, 19:46 Dus eender welke clown kan toeteren wat hij wil, als het in uw kraam past is het de waarheid?
Wow..
- Petrikske
- Elite Poster
En je hebt natuurlijk volledig het recht om uw beeld van de wereld te vormen en dit te propageren, dat is nu immers de verworven vrijheid die we allemaal hebben en waarvoor we zonder vrees voor enige represaille dan ook gebruik van mogen maken Wouter. 

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
- Bedankt: 312 keer
Er is wel een groot verschil tussen Oekraïne daadwerkelijk steunen en ze zo vlug mogelijk, tegen de eigen regels in, lid laten worden van de EU.Dizzy schreef: 10 jan 2024, 15:49 Als we Rusland laten doen dan regent het al snel geen druppen maar bommen. De pest en cholera dus als keuzemogelijkheden.
Onbegrijpelijk dat wie Hongarije out wil wel een nog corrupter land als Oekraïne bij de club zou willen.
Je geraakt er, Hongarije indachtig, nadien nog maar moeilijk vanaf.
Het is niet verboden Oekraïne militair te steunen zonder dat ze lid zijn van de EU.
Eenmaal de oorlog voorbij kan je dan nog rustig bekijken hoe ze evolueren en of ze dan aan alle voorwaarden voldoen.
Vlugge besluiten uitsluitend op basis van buikgevoel en korte termijn denken draaien op termijn zelden gunstig uit.
Toegevoegd na 14 minuten 33 seconden:
Tja jullie trappen wel in hetzelfde verhaaltje van de westerse haviken en wapenlobby: "blijf miljarden wapentuig in Oekraïne pompen anders staan ze over tien jaar voor jouw deur".Petrikske schreef: 10 jan 2024, 16:35 Hij blijft het volk ondertussen ook ophitsen met verhalen als "de navo valt ons land aan dus we moeten ons verdedigen"

Toegevoegd na 2 minuten 25 seconden:
Ik zou de geschiedenis dan toch maar eens grondiger bestuderen.DarkV schreef: 10 jan 2024, 16:35 Roepen dat het onze oorlog niet is (en ons dus niets mag kosten) is eenvoudig maar dan doe je de geschiedenis onrecht aan wat mij betreft.
Vooral de hoofdstukken over de diepere oorzaken en de gevolgen.

De wereld is nooit zwart/wit noch goed/slecht geweest maar een redelijk complex kluwen.
En wat ik o.a. van WO II geleerd heb is dat de vijand van gisteren de bondgenoot van morgen kan zijn en omgekeerd.
En dat je nooit langdurige vrede kan bekomen door de vijand van heden eenzijdig te demoniseren en dat de enige oplossing van de zelfverklaarde "goei" is de "andere" een kopje kleiner te maken.
Gelukkig voor ons hebben ze het na WOII iets anders aangepakt dan na WOI en dit met, voor ons, het gekende positieve gevolg.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
-
- Elite Poster
Dat klopt. Ik prijs me dan ook gelukkig om als Belg geboren te zijn. En ik zou de ganse wereldbevolking de zelfde luxe en vrijheden willen toewensen. Jammer genoeg heb ik zelf daar bitter weinig invloed op. En ik heb ook niet de pretentie van te vinden dat ons systeem het enige goede is, en nog minder om dit elders met geweld te gaan opdringen. Of andere systemen met geweld te gaan omver gooien. Elk systeem is geëvolueerd tot wat ze nu is. En werkt op één of andere manier.Petrikske schreef: 10 jan 2024, 20:07 verworven vrijheid die we allemaal hebben en waarvoor we zonder vrees voor enige represaille dan ook gebruik van mogen maken Wouter.![]()
Ik ben op 1 jaar tijd toevallig zowel in China als in de VS geweest. Ik ben blij dat ik niet moet ruilen, want het zou een moeilijke zijn...
Iedereen heeft nu bijvoorbeeld de mond vol van de dreiging van China richting Taiwan. Of Rusland die Oekraïne binnenvalt? Gaan we eens bekijken hoeveel landen de VS de afgelopen 20 jaar alleen al is binnen gevallen? Of welke landen en regimes ze militair gesteund hebben? Israël? Zelfs het riedeltje van democratieën gaat niet op. Saudi Arabië is een goeie partner. En de vrouwen mogen zich gelukkig prijzen dat ze nu sedert een paar jaar ook in auto mogen rijden. Maar ik ga ophouden met mijn betoog. Parels voor de zwijnen. Laat ons het maar weer hebben over generaals die uit vensters vallen
- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
- Bedankt: 1176 keer
Voor mij heeft het weinig met geloof te maken, maar alles met de feiten.
Kijk eens welke stappen Poetin al gezet heeft, beginnend met (lachwekkende) retoriek, om nadien tanks te sturen: eerst de Donbass, dan de rest van Oekraïne, maar idem in Georgië, Moldavië, Armenië, Azerbeidzjan. En de volgende zal Polen zijn.
Gewoon omdat Poetin een externe vijand nodig heeft als afleiding van zijn binnenlandse repressie en corruptie.
Kan je het de landen die zich bedreigd zien door Rusland kwalijk nemen dat ze een andere economische en politieke toekomst nastreven dan corruptie en achtergesteldheid?woutervh schreef: 10 jan 2024, 16:39 Als je het eens vanop een afstand WIL bekijken, dan zie je ook dat Navo gewoon dreigt richting Rusland. Sinds de koude oorlog zijn we er nog niet mee gestopt, en met de val van de Sovjet Unie zijn we er gewoon mee doorgegaan. Nochtans was toen het moment om Rusland te omarmen ipv als vijand te houden. Kun je de Russen dus verwijten dat ze de Navo als bedreiging zien?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
- Bedankt: 68 keer
Lang geleden 1980 ongeveer zat men in de situatie dat de Russen alle omliggende landen hadden ingenomen en alle mannelijke inwoners tussen 18 en 60 ingelijfd hadden in hun eigen leger (Warschou pakt) Ook Duitsland was voor ongeveer 50% in Russisch handen daardoor waren allen landen die ons omringen eigenlijk in staat van paraatheid veel Belgische Miliciens zaten effectief in Duitse kazernes om de Rode golf eventueel op te vangen.(Zoals Nederlanders/Fransen /Engelsen enz.
Als er een probleem was aan de Berlijnse muur (bijv. iemand die erin slaagde om erover te geraken en levend ons te bereiken) werd dit gezien als een provocatie en stonden er al eenheden van de Sovjet Unie klaar om ons te bestormen.
Er zijn in het Westen toen speciale auto s gemaakt met dubbele bodem om mensen over te brengen.
Dus ja nu zeggen dat het allemaal zo geen vaart zal lopen... praat eens met mensen die het hebben meegemaakt, en toen kwam er ook een boek uit: De Russen in 24 uren aan de Rein : ja geen enkele Westerling was nog op zijn gemak.
De muur is eigenlijk gevallen omdat deze langs de andere kant opeens zagen dat de levensstandaard in het Westen met rasse schreden vooruit ging. Een van de voorbeelden was toen zij met hun trabant wij met onze BMW. En ja de levensstandaard langs de kant v/d Russen bleek enorm slecht te zijn wisten we achteraf (na de val v/d muur) te vertellen
Als er een probleem was aan de Berlijnse muur (bijv. iemand die erin slaagde om erover te geraken en levend ons te bereiken) werd dit gezien als een provocatie en stonden er al eenheden van de Sovjet Unie klaar om ons te bestormen.
Er zijn in het Westen toen speciale auto s gemaakt met dubbele bodem om mensen over te brengen.
Dus ja nu zeggen dat het allemaal zo geen vaart zal lopen... praat eens met mensen die het hebben meegemaakt, en toen kwam er ook een boek uit: De Russen in 24 uren aan de Rein : ja geen enkele Westerling was nog op zijn gemak.
De muur is eigenlijk gevallen omdat deze langs de andere kant opeens zagen dat de levensstandaard in het Westen met rasse schreden vooruit ging. Een van de voorbeelden was toen zij met hun trabant wij met onze BMW. En ja de levensstandaard langs de kant v/d Russen bleek enorm slecht te zijn wisten we achteraf (na de val v/d muur) te vertellen
- heist_175
- Moderator
Dat is vandaag niet anders.fluppie schreef: 11 jan 2024, 09:39En ja de levensstandaard langs de kant v/d Russen bleek enorm slecht te zijn wisten we achteraf (na de val v/d muur) te vertellen
Nog een verschil: hier wordt gepalaverd over gemeenschapsdienst bij werkloosheid, in Rusland word je dan "geheel vrijwillig" ingeschakeld als kanonnenvoer.
- Dizzy
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
- Bedankt: 709 keer
Eugh, waar haal je dat ik überhaupt voorstander ben van aansluiting van Oekraïne?ivob schreef: 10 jan 2024, 20:37Er is wel een groot verschil tussen Oekraïne daadwerkelijk steunen en ze zo vlug mogelijk, tegen de eigen regels in, lid laten worden van de EU.Dizzy schreef: 10 jan 2024, 15:49 Als we Rusland laten doen dan regent het al snel geen druppen maar bommen. De pest en cholera dus als keuzemogelijkheden.
Onbegrijpelijk dat wie Hongarije out wil wel een nog corrupter land als Oekraïne bij de club zou willen.
Je geraakt er, Hongarije indachtig, nadien nog maar moeilijk vanaf.
Het is niet verboden Oekraïne militair te steunen zonder dat ze lid zijn van de EU.
Eenmaal de oorlog voorbij kan je dan nog rustig bekijken hoe ze evolueren en of ze dan aan alle voorwaarden voldoen.
Vlugge besluiten uitsluitend op basis van buikgevoel en korte termijn denken draaien op termijn zelden gunstig uit.
Ik wil Hongarije ook niet vervangen door Oekraïne.
Oekraine steunen en de evolutie bekijken van dat land lijkt mij ook een betere piste.
Helaas is de agressie van Rusland geen verhaaltje van Westerse havikken en wapenlobby maar trieste realiteit. Rusland geeft trouwens zelf aan dat hun plannen daar niet stoppen. Wegkijken hiervan is pas in een val trappen, meer nog men wijst u de val aan en nog trap je erin.
Zaken zijn inderdaad zelden zwart/wit maar ik denk niet dat Rusland snel onze bondgenoot zal worden. Sommige landen hebben dat lang geloofd en betalen daar nu de harde prijs voor. Men dacht hen met handel en economische relaties beter te betrekken maar dat hebben ze weggebombardeerd en gesaboteerd/gechanteerd. Er is geen zinnig mens meer die de Russen nog vertrouwt op enkele VB'ers na

Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
- heist_175
- Moderator
En het is niet omdat Oekraïne vandaag stijf staat van de corruptie dat we hen maar moeten laten bezetten door het imperialisme van Poetin.
Waarschijnlijk kunnen we de corruptie sterker reduceren door hen een aanbod tot EU-lidmaatschap te doen, met een bak nodige hervormingen.
Het is niet dat Italië, Roemenië of Hongarije zo vrij zijn van corruptie trouwens.
Waarschijnlijk kunnen we de corruptie sterker reduceren door hen een aanbod tot EU-lidmaatschap te doen, met een bak nodige hervormingen.
Het is niet dat Italië, Roemenië of Hongarije zo vrij zijn van corruptie trouwens.
- Dizzy
- Elite Poster
Kuch, kuch, gelukkig is er geen corruptie in België 

Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
- heist_175
- Moderator
Zeker wel, om het over het "digitale statiegeld" via een vriendje van de NVA maar niet te hebben, maar niet op de schaal van Italië en al helemaal niet op de schaal van Oekraïne.
Als je bij uw gemeentebestuur afkomt met "een envelop" om iets gedaan te krijgen, zal je in het beste geval raar bekeken worden, in het slechtste geval staat een politiecombi u op te wachten.
Als je bij uw gemeentebestuur afkomt met "een envelop" om iets gedaan te krijgen, zal je in het beste geval raar bekeken worden, in het slechtste geval staat een politiecombi u op te wachten.
- Petrikske
- Elite Poster
Altijd het eerste wat in me opkomt als mensen beginnen over corruptie in Oekraïne.
Maar Belgie is zeker het land niet van de achterpoortjes en de steekpenningen.

- Dizzy
- Elite Poster
Hangt van het gemeentebestuur en de individuele medewerker af. Je moet ook niet naar het gemeentehuis maar je spreekt beter af in een gezellig restaurant zoals 't Fornuis 

- Petrikske
- Elite Poster
"Kom in de buurt van de frontlijn en je lijkt als het ware terecht te komen in een bijennest." (Dmitry Rogozin voormalig hoofd Roscosmos)
De lucht hangt vol met drones met elk hun eigen opdracht..
En ook de bevolking helpt mee om drones in elkaar te knutselen voor het leger.
https://odessa-journal.com/public/in-uk ... med-forces
In de laatste 3 dagen verloren de Russen 71 voertuigen, 54 daarvan (76%) werden uitgeschakeld door FPV drones.
Oekraïne verloor 17 voertuigen en 8 daarvan werden uitgeschakeld door FPV drones (47%)
(verliezen 13/01/2023)
De lucht hangt vol met drones met elk hun eigen opdracht..
En ook de bevolking helpt mee om drones in elkaar te knutselen voor het leger.
https://odessa-journal.com/public/in-uk ... med-forces
In de laatste 3 dagen verloren de Russen 71 voertuigen, 54 daarvan (76%) werden uitgeschakeld door FPV drones.
Oekraïne verloor 17 voertuigen en 8 daarvan werden uitgeschakeld door FPV drones (47%)
(verliezen 13/01/2023)
-
- Elite Poster
Hier iets over de Economie en de Vrouwen beweging in Rusland.
Ik lees in het art hierboven dat ieder Oekrains peleton nu 2 bestuurders heeft op FPV drones, die trouwens meestal per twee of meerdere tegelijk aanvallen dat moet een enorme stress geven aan de Russen.
www.youtube.com/watch?v=K0pPcifs77k
Ik lees in het art hierboven dat ieder Oekrains peleton nu 2 bestuurders heeft op FPV drones, die trouwens meestal per twee of meerdere tegelijk aanvallen dat moet een enorme stress geven aan de Russen.
www.youtube.com/watch?v=K0pPcifs77k
- Petrikske
- Elite Poster
Er zijn er veel meer actief hoor, in het artikel dat ik deelde kon je lezen dat op een gegeven moment 14 FPV's een Russische jeep aan het volgen waren in een poging om deze te vernietigen.fluppie schreef: 14 jan 2024, 18:16Ik lees in het art hierboven dat ieder Oekrains peleton nu 2 bestuurders heeft op FPV drones, die trouwens meestal per twee of meerdere tegelijk aanvallen dat moet een enorme stress geven aan de Russen.
Maar ik zie heel wat drone beelden en ik moet vaststellen dat er vaak minstens 3 worden gebruikt bij een aanval.
Je hebt 1 drone die vrij hoog in de lucht hangt en meer een overzicht heeft en ook de acties van de aanval kan filmen.
Dan heb je een FPV die een aanval doet op 1 of meerdere soldaten of een voertuig.
Wanneer deze drone een soldaat kan verwonden zou deze moeten bijgestaan worden door een medesoldaat om hem de eerste zorgen toe te dienen ik denk hierbij bv aan het aanbrengen van een tournicet en eventueel het in veiligheid brengen van z'n gewonde medesoldaat.
Hierbij komt er dan een derde drone in actie die opnieuw een aanval zal inzetten op de gewonde soldaat en op degene die hem komt helpen.
Net om die reden kijken de Russen niet meer om naar hun gewonden omdat ze donders goed weten dat wanneer ze hulp bieden ze de volgende aan de beurt zijn.
In deze beelden die naar mijn gevoel totaal geen gruwel bevatten ondanks de waarschuwing, zie je dus een 'overview' drone die mee gaat verkennen en de eigenlijke aanval en de afloop gaat filmen.
Zo'n drone die hoog in de lucht hangt neerschieten met een geweer is eigenlijk al onmogelijk, en een FPV drone neerhalen is nog veel moeilijker omdat die dingen heel wendbaar zijn.
Heb het zelf getest en wanneer je drone 100m hoog in de lucht hangt dan hoor of zie je die nog amper.
En mijn simpele drone kan 500m hoog dus vergeet het maar om zoiets neer te schieten.
Toegevoegd na 23 minuten 11 seconden:
Kijk eens naar de mogelijkheden van zo'n FPV drone.
Toegevoegd na 5 uren 29 minuten 52 seconden:
Niet Oekraïne maar Rusland zou vanavond 2 eigen vliegtuigen hebben geraakt boven de Zee van Azov.
Een A-50 (AWACS toestel, waarde 330miljoen) zou in zee zijn neergestort.
Een IL-22 zou nog een luchthaven hebben kunnen bereiken.
Als dit bericht waar is dan is dit opnieuw een zwaar verlies voor de Russen
Van die A-50's hebben ze er trouwens maar enkele, maar belangrijker nog is de bemanning die zeer gespecialiseerd is en dus naar alle waarschijnlijkheid is omgekomen.
https://x.com/Gerashchenko_en/status/17 ... 53488?s=20
-
- Elite Poster
Die Awacs toestellen zijn ook bijzonder duur zelfs de US heeft er daar niet zoveel van en dan nog door hun eigen luchtafweer daar is dus echt wel een probleem mee, bij een confrontatie tussen de F-16 en SU toestellen zou het kunnen dat de Russische afweergewoon meer eigen toestellen naar beneden haalt.
- Petrikske
- Elite Poster
De US luchtmacht heeft 32 toestellen en de US zeemacht heeft er.. 55 (zijn toch andere cijfers hé) 
Maar ik blijf herhalen wat ik reeds lang zit te verkondigen, eenmaal de goed getrainde mensen zijn omgekomen krijg je te maken met mensen die om te oefenen 'enkele' kogels mochten afvoeren en hop naar het front.
Hetzelfde verhaal voor mensen die een technische opleiding zouden moeten krijgen om voertuigen en wapensystemen te bedienen, er is simpelweg geen tijd voor of de opleiders zelve zijn misschien al omgekomen.
De Russen zouden sinds het begin van de oorlog al 90% van hun tanks zijn verloren, het aantal nieuwe dat ze kunnen produceren staat lang niet in verhouding met de verliezen die ze lijden.
Ze moeten dus echt in de dorpjes oude museumtanks van hun sokkel gaan halen en hopen dat ze die nog gestart kunnen krijgen.
Een land als Rusland dat noodgedwongen z'n munitie moet gaan aankopen bij landen als Noord-Korea en Iran.. moeten we nog meer zeggen?
Oekraïne begint ondertussen meer en meer te focussen op de inzet van drones nu de leveringen van wapenleveringen/munitie dreigen stil te vallen.
Ze gaan proberen om zelf 200.000 drones/maand te fabriceren dankzij de massale inzet van burgers die gaan helpen om deze in elkaar te zetten.
En ondertussen zitten heel veel Russen thuis zonder electriciteit en verwarming en dat bij temperaturen tot -35
En wat is de reactie van het Kremlin?
Ze gaan de verwarming in hun gevangenissen uitschakelen in een poging om de gedetineerden zover te krijgen dat ze zich laten inlijven bij het leger om vervolgens naar Oekraïne gestuurd te worden.
En met zulk barbaars volk zou men dan aan tafel moeten gaan zitten om vredesgesprekken op te starten.
Laat die winter nog maar een tijdje duren daar in Moskou...

Maar ik blijf herhalen wat ik reeds lang zit te verkondigen, eenmaal de goed getrainde mensen zijn omgekomen krijg je te maken met mensen die om te oefenen 'enkele' kogels mochten afvoeren en hop naar het front.
Hetzelfde verhaal voor mensen die een technische opleiding zouden moeten krijgen om voertuigen en wapensystemen te bedienen, er is simpelweg geen tijd voor of de opleiders zelve zijn misschien al omgekomen.
De Russen zouden sinds het begin van de oorlog al 90% van hun tanks zijn verloren, het aantal nieuwe dat ze kunnen produceren staat lang niet in verhouding met de verliezen die ze lijden.
Ze moeten dus echt in de dorpjes oude museumtanks van hun sokkel gaan halen en hopen dat ze die nog gestart kunnen krijgen.
Een land als Rusland dat noodgedwongen z'n munitie moet gaan aankopen bij landen als Noord-Korea en Iran.. moeten we nog meer zeggen?
Oekraïne begint ondertussen meer en meer te focussen op de inzet van drones nu de leveringen van wapenleveringen/munitie dreigen stil te vallen.
Ze gaan proberen om zelf 200.000 drones/maand te fabriceren dankzij de massale inzet van burgers die gaan helpen om deze in elkaar te zetten.
En ondertussen zitten heel veel Russen thuis zonder electriciteit en verwarming en dat bij temperaturen tot -35
En wat is de reactie van het Kremlin?
Ze gaan de verwarming in hun gevangenissen uitschakelen in een poging om de gedetineerden zover te krijgen dat ze zich laten inlijven bij het leger om vervolgens naar Oekraïne gestuurd te worden.
En met zulk barbaars volk zou men dan aan tafel moeten gaan zitten om vredesgesprekken op te starten.
Laat die winter nog maar een tijdje duren daar in Moskou...
-
- Elite Poster
Zwitserland organiseert op vraag van Kiev vredestop over Oekraïne
Dat lijkt me toch een heel vreemd uitgangspunt...Zelensky maakte maandag bekend dat Rusland alvast niet uitgenodigd zal zijn voor de top.
- Petrikske
- Elite Poster
Dat is omdat Oekraïne 'open' staat voor alle landen van de wereld die de soevereniteit van het land respecteren.
En net om die reden is Rusland niet welkom.
Hoe simpel wil je het hebben?
Om het op z'n Vlaams te zeggen.. "vrede op aarde aan alle mensen van goeie wil"
En ja dan ga je geen landen zoals *Iran, Noord-Korea en Rusland uitnodigen natuurlijk.
Het voorstel kwam trouwens van Viola Amherd en niet van Volodymyr Zelensky
*Ik vermoed dat Iran spoedig een gedegen antwoord van de US mag verwachten nadat ze daarnet de US Harrir luchtmachtbasis en de Erbil internationale luchthaven van Irak hebben aangevallen met kruisraketten en kamikaze drones.
En net om die reden is Rusland niet welkom.
Hoe simpel wil je het hebben?
Om het op z'n Vlaams te zeggen.. "vrede op aarde aan alle mensen van goeie wil"
En ja dan ga je geen landen zoals *Iran, Noord-Korea en Rusland uitnodigen natuurlijk.
Het voorstel kwam trouwens van Viola Amherd en niet van Volodymyr Zelensky
*Ik vermoed dat Iran spoedig een gedegen antwoord van de US mag verwachten nadat ze daarnet de US Harrir luchtmachtbasis en de Erbil internationale luchthaven van Irak hebben aangevallen met kruisraketten en kamikaze drones.
Laatst gewijzigd door Petrikske 15 jan 2024, 23:10, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
Dan snap ik het doel van vredesonderhandelingen niet...
Ik zou denken dat je hierin probeert tot een akkoord te komen met diegene waarmee je in een oorlog verwikkeld zit. Maar dat zal te simplistisch zijn van mij zeker?
Ik zou denken dat je hierin probeert tot een akkoord te komen met diegene waarmee je in een oorlog verwikkeld zit. Maar dat zal te simplistisch zijn van mij zeker?
- Petrikske
- Elite Poster
Het zijn dan ook helemaal geen 'vredesonderhandelingen' ,eerder gesprekken die in de toekomst zouden 'kunnen' leiden tot..
Ze gaan beginnen met een 'Global Peace Summit' ,gewoon praten en proberen aanvoelen dus, waar liggen de grootste pijnpunten etc...
Zelensky zal eerder afgeschoten worden door z'n eigen volk vooraleer hij met Poetin iets kan 'regelen' zolang er kans is dat Oekraïne als sterkste uit de strijd kan komen vermoed ik.
En afgaande op de gebeurtenissen van de laatste weken vraag ik me af of Poetin het wel gaat uitzingen tot z'n herverkiezing.
Heb het altijd verteld...owee als we een stevige winter krijgen.
Waarom is Wildberries plots helemaal kunnen afbranden, tiens, tiens..
Drastische maatregelen kunnen leiden tot drastische reacties, zelfs in Rusland.
Ze gaan beginnen met een 'Global Peace Summit' ,gewoon praten en proberen aanvoelen dus, waar liggen de grootste pijnpunten etc...
Zelensky zal eerder afgeschoten worden door z'n eigen volk vooraleer hij met Poetin iets kan 'regelen' zolang er kans is dat Oekraïne als sterkste uit de strijd kan komen vermoed ik.
En afgaande op de gebeurtenissen van de laatste weken vraag ik me af of Poetin het wel gaat uitzingen tot z'n herverkiezing.
Heb het altijd verteld...owee als we een stevige winter krijgen.
Waarom is Wildberries plots helemaal kunnen afbranden, tiens, tiens..
Drastische maatregelen kunnen leiden tot drastische reacties, zelfs in Rusland.
- Petrikske
- Elite Poster
10.000 protesterende mensen in de vrieskou enkel en alleen omdat een lokale activist (Fail Alsynov) een gevangenisstraf heeft gekregen van 4 jaar of is er toch meer aan de hand in Bashkortostan? (17.000 inwoners) https://www.rferl.org/a/russia-bashkort ... 75278.html
Wat is nu het probleem in Bashkortostan?
Fail Alsynov zou hebben opgeroepen om af te scheuren van Rusland (rara..)
Hij zou nu een gevangenisstraf hebben gekregen na protesten van hem omdat De Russen een bestaande goudmijn zouden willen gaan en exploiteren en hierbij zouden ze gebruik willen maken van goedkope arbeidskrachten (migranten)
Ondertussen is er in Shakhty, Rostov een gloednieuwe fabriek aan het afbranden.
Volgens de Russen door een fout in de electrische bedrading.
Frankrijk gaat na de 80 eerder beloofde Scalp kruisraketten er nogmaals 40 leveren.
De kans bestaat nog steeds dat Duitsland uiteindelijk toch overstag kan gaan wat betreft de levering van hun Taurus kruisraketten.
https://english.nv.ua/nation/german-mp- ... 80961.html
Duitsland gaat in 2024 voor zo'n 7 miljard aan steun leveren aan Oekraïne.
En Viktor Orbán zou alsnog de blokkering van EU steun aan Oekraïne (50 miljard) willen opheffen nu blijkt dat de blokkering van z'n stemrecht steeds dichterbij komt na telling van de stemmen.
Ondertussen komen er details naar buiten hoe Oekraïne het voor elkaar heeft gekregen om een Russisch AWACS toestel neer te halen.
Blijkbaar hebben ze gebruikt gemaakt van een SU-24S om enkele radarinstallaties op de Krim uit te schakelen.
De Russen besloten hierop om hun A-50Us (dit toestel is een upgrade kostprijs ongeveer 500 miljoen) verder door te laten vliegen om zodoende toch radardekking te hebben.
Hierdoor kwam deze in het bereik van de meest noordelijk geplaatste Patriot en S-300 installaties van Oekraïne.
Deze activeerden voor een periode van enkele seconden hun radar om de data te verkrijgen en de rest is geschiedenis.
Wat is nu het probleem in Bashkortostan?
Fail Alsynov zou hebben opgeroepen om af te scheuren van Rusland (rara..)
Hij zou nu een gevangenisstraf hebben gekregen na protesten van hem omdat De Russen een bestaande goudmijn zouden willen gaan en exploiteren en hierbij zouden ze gebruik willen maken van goedkope arbeidskrachten (migranten)
Ondertussen is er in Shakhty, Rostov een gloednieuwe fabriek aan het afbranden.
Volgens de Russen door een fout in de electrische bedrading.

Frankrijk gaat na de 80 eerder beloofde Scalp kruisraketten er nogmaals 40 leveren.
De kans bestaat nog steeds dat Duitsland uiteindelijk toch overstag kan gaan wat betreft de levering van hun Taurus kruisraketten.
https://english.nv.ua/nation/german-mp- ... 80961.html
Duitsland gaat in 2024 voor zo'n 7 miljard aan steun leveren aan Oekraïne.
En Viktor Orbán zou alsnog de blokkering van EU steun aan Oekraïne (50 miljard) willen opheffen nu blijkt dat de blokkering van z'n stemrecht steeds dichterbij komt na telling van de stemmen.
Ondertussen komen er details naar buiten hoe Oekraïne het voor elkaar heeft gekregen om een Russisch AWACS toestel neer te halen.
Blijkbaar hebben ze gebruikt gemaakt van een SU-24S om enkele radarinstallaties op de Krim uit te schakelen.
De Russen besloten hierop om hun A-50Us (dit toestel is een upgrade kostprijs ongeveer 500 miljoen) verder door te laten vliegen om zodoende toch radardekking te hebben.
Hierdoor kwam deze in het bereik van de meest noordelijk geplaatste Patriot en S-300 installaties van Oekraïne.
Deze activeerden voor een periode van enkele seconden hun radar om de data te verkrijgen en de rest is geschiedenis.
-
- Elite Poster
Die mensen in Bashkortostan willen eigenlijk onafhankelijk worden, en Kazakstan is ook niet ver daar. Dit komt natuurlijk omdat er meer en meer onvrede is over alles en nog wat door die oorlog .
- Petrikske
- Elite Poster
En vergeet ook niet dat het vooral die minderheden zijn die naar de oorlog worden gestuurd.
Eenmaal alle mannen daar opgebruikt heb je dus een bevolkingsgroep uitgemoord. (genocide)
Eenmaal alle mannen daar opgebruikt heb je dus een bevolkingsgroep uitgemoord. (genocide)
-
- Elite Poster
Ja natuurlijk dit zijn in feite de bijwerkingen van een oorlog die veel meer kost dan begroot vooral dan aan Russische kant. Stilaan gaan we meer van dergelijke verhalen horen eerst de eieren daarna een vrouwengroep die nog steeds groter word nu een regio die onafhankelijkheid wil benieuwd wat het volgende is want % gezien gaat er veel te veel naar die oorlog in Oekraine dat is niet vol te houden.