GeekDSL static ip's verandert?
- Block
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 76 keer
dit vond ik in een andere topic
Tracer07 schreef:hmm .. net ff down gegaan.. paar minuten..
opeens ander ip gekregen ( heb basic abo dus np .. had gewoon al van in het begin (enkele maanden nu ) hetzelfde ) zijn we aan het migreren ofzo ?
edit : en atm surf ik verdomd snel speedtest is 250kb+ .. en surf zonder timeouts.. hoop dat het zo blijft.. me nspeed i dont mind.. ma da surfgedrag is wel leuker
wh4t3v3r schreef:hoi, sinds gisteren is mijn ip verandert.
Maar aangezien ik een GeekDSL abo heb zou dit statisch moeten zijn .. nog iemand het zelfde meegemaakt ?
Kheb nog steeds hetzelfde, heb wel de duurdere variant met vast ip (geek)
-nickx- schreef:wh4t3v3r schreef:hoi, sinds gisteren is mijn ip verandert.
Maar aangezien ik een GeekDSL abo heb zou dit statisch moeten zijn .. nog iemand het zelfde meegemaakt ?
Kheb nog steeds hetzelfde, heb wel de duurdere variant met vast ip (geek)
net als de threadstarter dus..
ikzelf heb basic ma had gewoon al maanden hetzelfde.. nu ist veranderd.. dusjah mss gelle ook
edit : en terug men oud nu.. weird
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Nadelen? Just nie. Mailserver, FTP server, enzovoort kunde mooi draaien zonder dyndns 'bucht' (niet dat het bucht is want ik gebruik het zelfs).flt schreef:Waarom zou je willen meer betalen voor een static ip?
Volgens mij zijn daar alleen maar nadelen aan maar bon
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
- netdata
- Elite Poster
- Twitter: wdhaeseleer
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 8 keer
- Contacteer:
flt schreef:Waarom zou je willen meer betalen voor een static ip?
Om nog even off topic te gaan
Hier zijn mijn 5 beweegreden:
Ik hou mij professioneel bezig met de technische kanten van webhosting.
Omdat ik niet wens dat iedereen even SSH toegang krijgt tot mijn servers is SSH restricted op IP, probeer zo maar iets met dynamisch IP
Draai een eigen SMTP / IMAP server maakt dat ik zeer flexibel mail systeem heb dat daarenboven ook nog transparant draait (webmail met zelfde folder indeling als op mijn mail client op windows alsook linux)
De meest leuke toepassing vind ik de volgende maar die is nogal ingewikkeld:
In mijn hobby hou ik me ook bezig met troubleshooting van gewone PC problemen bij kleine KMO's
Die draaien windows die mensen. Op de desktop van die windows PC's staat een icoon 'hulp op afstand' dit is een een VNC connectie naar een locale linux server (client PC start broadcasting zijn desktop naar de linux locale linux server)
Bij het ontvangen van een VNC connectie van een client start die LinUX op zijn beurt weer een VNC connectie naar mij thuis (via X-forward) om dit te kunnen doen moet mijn kant een fixed IP zijn)
omdat ik een laptop heb en niet veel thuis ben is het wel wenselijk om overal mijn home-office te hebben, dit doe je via VPN
fixed IP is hier heel erg welkom
Mijn muziek (legaal !) kan ik waar dan ook ter wereld op eender welke PC beluisteren dankzij een streaming programma. Die website + Streaming draait achter fixed IP (en ja hoor met een 512kbps lijntje kan je al deftige kwaliteit doorstreamen )
prodata schreef:flt schreef:Waarom zou je willen meer betalen voor een static ip?
Om nog even off topic te gaan
Hier zijn mijn 5 beweegreden:
Ik hou mij professioneel bezig met de technische kanten van webhosting.
Omdat ik niet wens dat iedereen even SSH toegang krijgt tot mijn servers is SSH restricted op IP, probeer zo maar iets met dynamisch IP
Draai een eigen SMTP / IMAP server maakt dat ik zeer flexibel mail systeem heb dat daarenboven ook nog transparant draait (webmail met zelfde folder indeling als op mijn mail client op windows alsook linux)
De meest leuke toepassing vind ik de volgende maar die is nogal ingewikkeld:
In mijn hobby hou ik me ook bezig met troubleshooting van gewone PC problemen bij kleine KMO's
Die draaien windows die mensen. Op de desktop van die windows PC's staat een icoon 'hulp op afstand' dit is een een VNC connectie naar een locale linux server (client PC start broadcasting zijn desktop naar de linux locale linux server)
Bij het ontvangen van een VNC connectie van een client start die LinUX op zijn beurt weer een VNC connectie naar mij thuis (via X-forward) om dit te kunnen doen moet mijn kant een fixed IP zijn)
omdat ik een laptop heb en niet veel thuis ben is het wel wenselijk om overal mijn home-office te hebben, dit doe je via VPN
fixed IP is hier heel erg welkom
Mijn muziek (legaal !) kan ik waar dan ook ter wereld op eender welke PC beluisteren dankzij een streaming programma. Die website + Streaming draait achter fixed IP (en ja hoor met een 512kbps lijntje kan je al deftige kwaliteit doorstreamen )
[offtopic]
respect altijd leuk als er mensen met zo'n dingen bezigzijn.. als je die streaming software eens zou willen noemen.. kan leuk zijn
[/offtopic]
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
mp3act ?
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
flt schreef:Waarom zou je willen meer betalen voor een static ip?
Ik heb eens in een thread alle voordelen van een statisch ip opgenoemd en alle voordelen van een dynamisch en dynamisch was er niet 1 voor de consument. En ik kan me der op dit moment nog steeds geen 1 bedenken. Dus vraag ik me af hoe jij dit ziet als een voordeel.
nu ik heb niet geekdsl genomen omdat ik persee dat statisch ip wou, daarom vind ik het ook niet zo erg dat het verandert is .. ik heb geekdsl genomen omdat ik er van uit ga dat Rdsl minder snel zou klagen over mijn euh .. grootverbruik.
Tracer07 schreef:al wat ik kan bedenken is dat als je gamet of ergens gebanned wordt op een IP dan kan je na een reconnect er terug op ..
voor gamers mss wel belangrijk..
belangrijker voor cheaters e.d
mensen die wensen een static IP te hebben zijn meestal ook mensen die niet zomaar gebanned worden denk ik, als het al gamers zijn...
iMac OSx 10.5.4 (Bootcamp XP SP3)
Telenet FunkyShake (ComfornetXL).
Telenet FunkyShake (ComfornetXL).
- netdata
- Elite Poster
- Contacteer:
Tracer07 schreef:respect altijd leuk als er mensen met zo'n dingen bezigzijn.. als je die streaming software eens zou willen noemen.. kan leuk zijn
Zoals crapiecorn al vermelde:
mp3act gebruik ik voor streaming, ik vind dit veruit het beste programma voor zulke toepassingen, ongelofelijke kerel die dat gemaakt heeft !
Wel als ik onder andere van een gameserver gesmeten wordt (nee nee geen cheaten, maar je hebt altijd van die noobadmins die je direct bannen als je score te hoog wordt...).
Rapidshare (en de meeste andere die zo'n diensten aanbieden) registreren ook je IP
Rapidshare (en de meeste andere die zo'n diensten aanbieden) registreren ook je IP
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
flt schreef:Wel als ik onder andere van een gameserver gesmeten wordt (nee nee geen cheaten, maar je hebt altijd van die noobadmins die je direct bannen als je score te hoog wordt...).
Hieruit kan ik alleen maar aflezen dat jij misbruikt maakt van bv. diensten zoals Rapidshare, als je betaald kan je daar wel zoveel voor downloaden als je wil ... met een static ip idd maar zoveel mb per dag !
Als je correct omgaat met het internet en je ip is een static ip volgens mij beter als een dyn. !
ditCh schreef:flt schreef:Wel als ik onder andere van een gameserver gesmeten wordt (nee nee geen cheaten, maar je hebt altijd van die noobadmins die je direct bannen als je score te hoog wordt...).
Hieruit kan ik alleen maar aflezen dat jij misbruikt maakt van bv. diensten zoals Rapidshare, als je betaald kan je daar wel zoveel voor downloaden als je wil ... met een static ip idd maar zoveel mb per dag !
Als je correct omgaat met het internet en je ip is een static ip volgens mij beter als een dyn. !
Misbruik... ? Ze geven per IP 50MB/uur/IP. Aangezien ik kan beschikken over verschillende IP's zie ik niet in waar ik misbruik maak van het systeem...
-
- Elite Poster
flt schreef:Misbruik... ? Ze geven per IP 50MB/uur/IP. Aangezien ik kan beschikken over verschillende IP's zie ik niet in waar ik misbruik maak van het systeem...
Jij beschikt niet over meerdere ip's ( tenzij je bv. een /29 hebt ofzo), jij moet telkens reconnecten om over een nieuw ip te beschikken, en dat doe je omdat je gewoon meer wil downloaden dan 50 mb / uur / IP !!! Dus tis misbruik ... en door mensen zoals jij worden bv. hele ranges op bepaalde sites, irc-servers geband, ... door dergelijk misbruik !
- netdata
- Elite Poster
- Contacteer:
ditCh schreef: hele ranges op bepaalde sites, irc-servers geband, ... door dergelijk misbruik !
/OFF-Topic
Daar heb jij wel een handje van weg :-s
-
- Elite Poster
prodata schreef:/OFF-Topic
Daar heb jij wel een handje van weg :-s
Your point being ? Voor zover ik weet kan jij nog perfect op de irc server (dus geen k-line / g-line wat ik bedoelde) ! And no need to take this personal ... AGAIN !
Alé dan sorry aan alle mensen omdat ik 2 maanden geleden eens gedisconnect hebt omdat ik de 2de rar van mn trailer nodig had en geen zin had om 1u te wachten. Verder zie ik zelfs niet in wat irc hier heeft mee te maken?
- Ofloo
- Elite Poster
Tracer07 schreef:al wat ik kan bedenken is dat als je gamet of ergens gebanned wordt op een IP dan kan je na een reconnect er terug op ..
voor gamers mss wel belangrijk..
ook niet waar gamers worden gebanned met wonid of steamid bv
en als je gebanned wordt zijt ge ongewenst kunde der toch niks gaan doen als dat het beste is aan een dynamisch ip daar moet je het echt niet voor doen ze ..
dus jij laat liever al je voordelen vallen voor als je gebanned word dat je dan nog steeds terug kan gaan..
trouwens echte gamers hebben een vaste stek waar ze dan wel gewenst zijn.
Ofloo schreef:trouwens echte gamers hebben een vaste stek waar ze dan wel gewenst zijn.
Das wel een feit, maar ik kan er niet aan doen om zo eens een noobserver te joinen en ff zwaar te ownen (goed voor je zelfvertrouwen )
- Ofloo
- Elite Poster
flt schreef:Ofloo schreef:trouwens echte gamers hebben een vaste stek waar ze dan wel gewenst zijn.
Das wel een feit, maar ik kan er niet aan doen om zo eens een noobserver te joinen en ff zwaar te ownen (goed voor je zelfvertrouwen )
toch dat resulteert niet in een ban of wel soms..
-
- Plus Member
- Contacteer:
De basic users hebben een ander ip gekregen (dynamic vanaf nu)... zoals het hoort.
De geek users zouden hetzelfde ip nog steeds moeten hebben. als dit niet het geval is kunnen ze best even bellen.
De geek users zouden hetzelfde ip nog steeds moeten hebben. als dit niet het geval is kunnen ze best even bellen.