Ik zit nu al een maand op 512 Kbps met men Always More ADSL. Lijn is duidelijk gecapt aan hun kant want ik haal constant 512 terwijl ik sync aan 1120.
Er was mij beloofd dat alles in de eerste week van januari ging opgelost worden. Yeah right. Door tijdsgebrek heb ik nu pas nog is kunnen terugbellen.
Na 2 weken sturen ze een reply op men mail met "bel ons". Eikels, bel me zelf is terug??!!
Net gebeld dus, kreeg ik doodleuk te horen "ahja ik zie dat ze daar nog niets voor gedaan hebben". Maar het zou geen algemeen probleem zijn. Yeah right. De bewuste helpdesk-medewerker (lees: part-time snotneus die daar zit) ging wel een mailtje sturen "aan de persoon die dat oplost". Hij ging ook morgen "zelf is tot daar gaan". En ik ben de paus.
Bedankt voor de bloemen, maar den deze is weg zodra realdsl weer klanten aanpakt.
Al een maand op 512 Kbps (Always More)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
WhiteDog schreef:De bewuste helpdesk-medewerker (lees: part-time snotneus die daar zit) ging wel een mailtje sturen "aan de persoon die dat oplost". Hij ging ook morgen "zelf is tot daar gaan". En ik ben de paus.
Beetje meer respect voor first-liners mag wel vind ik ! Vaak zijn zij gebonden aan bepaalde regels van hogerhand ( informatie die ze al dan niet mogen verstrekken en dergelijke)!
Inderdaad respect voor degenen die zo'n job aandurven. Maar totaal geen respect voor firma's die ongeschoolden aannemen en aan de helpdesk zetten.
Bij Versatel/Tele2 zit 90% daar niet op hun plaats. Helpdesk is heel wat meer dan algemene problemen en oplossingen voorlezen van een scherm.
Bij Versatel/Tele2 zit 90% daar niet op hun plaats. Helpdesk is heel wat meer dan algemene problemen en oplossingen voorlezen van een scherm.
ditCh schreef:WhiteDog schreef:De bewuste helpdesk-medewerker (lees: part-time snotneus die daar zit) ging wel een mailtje sturen "aan de persoon die dat oplost". Hij ging ook morgen "zelf is tot daar gaan". En ik ben de paus.
Beetje meer respect voor first-liners mag wel vind ik ! Vaak zijn zij gebonden aan bepaalde regels van hogerhand ( informatie die ze al dan niet mogen verstrekken en dergelijke)!
Respect? Ik heb zelf een jaar first-line gedaan. Maar ik heb nooit ene klant afgewimpelt met standaard gezeik!
Informatie die ze al dan niet mogen verstrekken? Togeven dat ze op 3 weken tijd niks gedaan hebben staat dan denk ik ook wel op dat lijstje.
Die mensen horen daar niet thuis. Het zijn gewoon studenten die daar part-time zitten om wat bij te verdienen en maar 2 dingen kunnen:
1. draaiboek volgen voor de standaard probleemkes.
2. klanten zo rap mogelijk afwimpelen als ze u niet kunnen helpen. En dit is gewoon de harde waarheid want ik heb indertijd ook een opleiding gekregen om klanten binnen de 6 minuten van de lijn te werken.
Als het een extern callcenter is > elke call is kassa kassa voor hun.
-
- Elite Poster
WhiteDog schreef:2. klanten zo rap mogelijk afwimpelen als ze u niet kunnen helpen. En dit is gewoon de harde waarheid want ik heb indertijd ook een opleiding gekregen om klanten binnen de 6 minuten van de lijn te werken.
Dan vrees dat jij je opleiding helemaal het misbegrepen ! Poor you (heb zelf ook een jaar first line gedaan, zowel bij de ISP zelf als bij een callcenter)
ditCh schreef:WhiteDog schreef:2. klanten zo rap mogelijk afwimpelen als ze u niet kunnen helpen. En dit is gewoon de harde waarheid want ik heb indertijd ook een opleiding gekregen om klanten binnen de 6 minuten van de lijn te werken.
Dan vrees dat jij je opleiding helemaal het misbegrepen ! Poor you (heb zelf ook een jaar first line gedaan, zowel bij de ISP zelf als bij een callcenter)
En jij mocht altijd een uur aan de lijn plakken met de klant en zitten wachten terwijl hij 7x moet rebooten? Ik heb nooit mensen afgewimpeld maar ik moest wel mijn aantallen hebben op het eind van de dag want anders lag je rap buiten.
Hoe zou jij reageren als uw internet al een maand pokketraag is en ze u aan de telefoon (na 25 minuten wachten btw) nog is vertellen dat er niks gebeurd is? Oh wacht, jij vind dat vast normaal.
-
- Elite Poster
WhiteDog schreef:En jij mocht altijd een uur aan de lijn plakken met de klant en zitten wachten terwijl hij 7x moet rebooten? Ik heb nooit mensen afgewimpeld maar ik moest wel mijn aantallen hebben op het eind van de dag want anders lag je rap buiten.
Hoe zou jij reageren als uw internet al een maand pokketraag is en ze u aan de telefoon (na 25 minuten wachten btw) nog is vertellen dat er niks gebeurd is? Oh wacht, jij vind dat vast normaal.
Ik heb nooit x-aantal calls per dag moeten doen, ik moest daarentegen wel naar een hoge kwaliteit van mijn calls streven !
Nogmaals ... je werkt je frustatie uit op de helpdesk, die zoals je zelf wel zal weten, weinig kan doen als er bv. een cap geplaatst is ! Daarenboven heb ik nog NOOIT problemen gehad met mijn provider(s): Telenet & Skynet !
ditCh schreef:WhiteDog schreef:En jij mocht altijd een uur aan de lijn plakken met de klant en zitten wachten terwijl hij 7x moet rebooten? Ik heb nooit mensen afgewimpeld maar ik moest wel mijn aantallen hebben op het eind van de dag want anders lag je rap buiten.
Ik heb nooit x-aantal calls per dag moeten doen, ik moest daarentegen wel naar een hoge kwaliteit van mijn calls streven !
Nogmaals ... je werkt je frustatie uit op de helpdesk, die zoals je zelf wel zal weten, weinig kan doen als er bv. een cap geplaatst is ! Daarenboven heb ik nog NOOIT problemen gehad met mijn provider(s): Telenet & Skynet !
En waar zou ik dan anders moeten naar bellen om mijn probleem opgelost te zien? De kabouterkes?
Mijn probleem niet dat ik hun mijn gedacht zeg. Hopelijk heb ik morgen weer dezelfde aan de lijn en kan ik hem nog is uitschelden. Misschien dat hij dan zijn gat is gaat opheffen is gaat rondbellen om mijn probleem op te lossen (dat is toch wat ik vroeger altijd deed als ik het zelf niet kon oplossen)
Tele2 Call Center = IP Globalnet
bling bling per call dus.
-
- Elite Poster
WhiteDog schreef:Tele2 Call Center = IP Globalnet
Ik heb zelf voor IPG gewerkt ( Telenet 070 ), en vanuit Telenet uit was er nog een 2de strenge kwaliteitscontrole op de calls (en niet op het snel afwimpelen van klanten) !
Nogmaals ... veel meer als iets doorgeven aan second line (bij de provider zelf) kan die firstliner niet doen ! Hem uitschelden helpt jou niets voorruit en getuigt van zeer weinig respect van jou en gaat zeker niet helpen om die jongen zijn gat te verzetten !
IPV die jongen uit te schelden kan je beter tele2 zelf eens aanschrijven ?
-
- Elite Poster
WhiteDog schreef:Ik stop met lezen.
HAHA
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 7 keer
- Contacteer:
ach ik heb hier hetzelfde probleem sinds december.. haal nog amper een 60kb/s op nen 1.1mbit sync.. vroeger altijd constant 115kb/s.. sinds da tele2 zich is komen bemoeien bij versatel is heel hunne goeie service naar de klote.
- MacE501
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 10 keer
ditCh schreef:WhiteDog schreef:Tele2 Call Center = IP Globalnet
Ik heb zelf voor IPG gewerkt ( Telenet 070 ), en vanuit Telenet uit was er nog een 2de strenge kwaliteitscontrole op de calls (en niet op het snel afwimpelen van klanten) !
Wel, ik heb ook bij IPG gewerkt, maar op een ander "project". Je had er "de vaste kern" van dedicated agents, en af en toe werden er (andere) interims in gegooid (letterlijk!). Die kregen amper een opleiding, laat staan documentatie. En hoppa! Daar zit je dan: bestellingen noteren, technische problemen en vragen verwerken, leveringsproblemen oplossen, facturatie, internet problemen, en zo kan ik nog wel effe doorgaan...
Punt is: als je als bedrijf je support en dergelijke "outsourced" aan een derde partij, dan dien je ervoor te zorgen dat de mensen die daar in dienst zijn óók weten waarover ze praten, en dat je die mensen informeert. Dat gebeurde bij "mijn" project ook niet altijd. Heb je van die dagen dat een klant belt: "Meneer, kan ik de Aerocino al bestellen ?", ikke: "de watte?"
Communicatie, communicatie, communicatie... het is overal hetzelfde!
ik heb ook versatel adsl more
en mijn snelheid wordt ook gecapt, op 100 KBs dan wel
Tele 2 heeft door dat de klanten van Always more grootverbruikers zijn
en zijn systematisch bezig deze klanten weg te pesten zodat ze zich meer kunne richten op all in
en zijn systematisch bezig deze klanten weg te pesten zodat ze zich meer kunne richten op all in
-
- Elite Poster
dicamillo schreef:WhiteDog (of iemand anders), kan je me vertellen hoe je kan zien aan welke snelheid je syncht? Ben zelf nieuw in het adsl wereldje.
Kan je normaal in de webinterface van je modem zien !
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
ditCh schreef:dicamillo schreef:WhiteDog (of iemand anders), kan je me vertellen hoe je kan zien aan welke snelheid je syncht? Ben zelf nieuw in het adsl wereldje.
Kan je normaal in de webinterface van je modem zien !
.... NIET dus, als je een Tele2 box hebt.
brick schreef:ik heb ook versatel adsl more
... en de Allin gebruikers zijn ze dan weg aan het pesten naar ... euh .... wacht eens even. Dit plan moeten we nog eens overdenken.
Nee, maar ik vrees dat je gelijk hebt. Maar dat ze dit niet wisten is natuurlijk onzin, dat weet iedereen. Versatel was de enige met een in-praktijk-unlimited. Vandaar natuurlijk dat ze zo veel mogelijk More gebruikers hebben proberen weg te lokken naar All-in, om die mensen dan (verwacht ik) volgend jaar ook een "10 gig" limiet in hun strot te kunnen duwen. Vandaar ook de GEDOELDE onduidelijkheid over de unlimited-status van het All-in systeem. Als je daarvoor ging, kreeg je een mooie voorwaarden-email waar het door jouw gekozen systeem (Allin) zelfs _niet vermeld stond_. (niet te geloven eigenlijk)
Zal niet lukken met den deze hier : ik zit mijn jaarjte Tele2 wel uit, desnoods met lage snelheden maar toch zonder limieten. Tegen die tijd zullen de nieuwe Abo's van EDpnet en Dommel wel bewezen hebben wat ze waard zijn, en ga ik gewoon terug naar een van die jongens. Met een beetje geluk is dan ook de huidige Tele2 box terug te flashen naar een gewone 716, zodat ik ook deze nog verder kan gebruiken. Of misschien werkt dan alles naar behoren, zijn mijn poorten open, kan ik aan mijn Tele2 box configuratie wanneer ik dat wens ... en waarschijnlijk valt dan Kerstmis en Nieuwjaar op dezelfde dag.
Erg, maar ik ga me mijn jaar niet laten verpesten door de heren van Tele2 hoor.
-
- Elite Poster
dicamillo schreef:@ dItch, wat is de webinterface van de modem, en hoe kan ik die controleren/vinden?? Sorry voor mijn domme vragen...
Blijkbaar dus niet mogelijk met die TELE2ALL in box ! Als je der een normale adsl modem aan vast hangt zal die wel die read-out kunnen geven me dunkt !
-
- Elite Poster
Hangt van je modem af.
Als het een Tele2 box is, heb je daar GEEN toegang toe.
Bij een Ethernet SMC ADSL is dat per default meestal 192.168.2.1 (idem Philips), of 192.168.1.1 . Bij een oudere Thomson wordt dat dan 10.0.0.138 .....
Hangt van de configuratie van je specifieke modem af.
Als het een Tele2 box is, heb je daar GEEN toegang toe.
Bij een Ethernet SMC ADSL is dat per default meestal 192.168.2.1 (idem Philips), of 192.168.1.1 . Bij een oudere Thomson wordt dat dan 10.0.0.138 .....
Hangt van de configuratie van je specifieke modem af.
Verdorie, je hebt dus nog een tweede modem nodig om daar achter te komen (eens wat geburen aanspreken). Aangezien ik nooit boven 90-100 kbyte/s kom, heb ik een sterk vermoeden dat er ergens een verkeerde instelling is gebeurt. Lijken me eerder snelheden voor een 1mbit lijn. Sleept nu al bijna 4 weken aan.
Bedankt voor jullie snelle antwoorden.
Bedankt voor jullie snelle antwoorden.
-
- Plus Member
Heb dit ook bijna een maand voor gehad, bij de overschakeling van gewone Always ADSL naar het More abbo.
Na de zoveelste klacht kreeg ik gewoon geen antwoord meer op de emails.
En opeens had ik volle snelheid, zeer raar, maar sindsdien geen probs meer gehad. Lijn stond al 2 dagen na aanvraag op 1Mbit en het heeft 1 maand geduurd om die snelheid effectief te hebben, was ergens geknepen.
Na de zoveelste klacht kreeg ik gewoon geen antwoord meer op de emails.
En opeens had ik volle snelheid, zeer raar, maar sindsdien geen probs meer gehad. Lijn stond al 2 dagen na aanvraag op 1Mbit en het heeft 1 maand geduurd om die snelheid effectief te hebben, was ergens geknepen.
En nog steeds geen oplossing. Daarnet nog gebeld en kreeg doodleuk te horen dat ik Skype moet afzetten. UH??!! Die heeft het wel mogen horen
Hebben ze nog het lef om ne mail te sturen met "doe een snelheidstest". ik weet wat mijn snelheid is *zucht*.
toch al maar is nen aangetekende brief sturen en alvast een schadevergoeding vragen. Al die telefoontjes (30 min wachten op 02 kost ook geld!) wil ik ook terugbetaald zien. Is een schande dat zoiets simpel zo lang moet aanslepen.
Hebben ze nog het lef om ne mail te sturen met "doe een snelheidstest". ik weet wat mijn snelheid is *zucht*.
toch al maar is nen aangetekende brief sturen en alvast een schadevergoeding vragen. Al die telefoontjes (30 min wachten op 02 kost ook geld!) wil ik ook terugbetaald zien. Is een schande dat zoiets simpel zo lang moet aanslepen.
-
- Elite Poster
WhiteDog schreef:En nog steeds geen oplossing. Daarnet nog gebeld en kreeg doodleuk te horen dat ik Skype moet afzetten. UH??!! Die heeft het wel mogen horen
.... heb ik ook gehad. Downloadsnelheden van 6 tot 23 K/sec via speedtest.versateladsl.be , en dan komen ze met een email van "doe een snelheidstest".
Bellen, zeuren, zagen, dreigen, maar zeker het er niet bij laten. Want ook de Tele2 TD heeft zoiets van "geen nieuws is goed nieuws". (02/6080100)
Heeft trouwens bij mij ook nog niks geholpen hoor. En die 02 bel ik ofwel van niet bij mijn eigen nummer, ofwel na piekuur.
- dietervanb
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 7 keer
kaween schreef:
Zal niet lukken met den deze hier : ik zit mijn jaarjte Tele2 wel uit, desnoods met lage snelheden maar toch zonder limieten. Tegen die tijd zullen de nieuwe Abo's van EDpnet en Dommel wel bewezen hebben wat ze waard zijn, en ga ik gewoon terug naar een van die jongens. Met een beetje geluk is dan ook de huidige Tele2 box terug te flashen naar een gewone 716, zodat ik ook deze nog verder kan gebruiken. Of misschien werkt dan alles naar behoren, zijn mijn poorten open, kan ik aan mijn Tele2 box configuratie wanneer ik dat wens ... en waarschijnlijk valt dan Kerstmis en Nieuwjaar op dezelfde dag.
Erg, maar ik ga me mijn jaar niet laten verpesten door de heren van Tele2 hoor.
Als ze binnen een jaar de limieten veranderen benik ook weg, alleen als ze me niet alle gegevens van mijn modem bezorgen betaal ik de laatste factuur niet. Anders 80 euro kwijt. Doe beroep op de 2 jaar garantie die voorzien is in de wet op de handelspraktijken.