Amazon prime van BE of toch NL

Plaats reactie
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 189 keer
Bedankt: 146 keer

Ik had eerst Prime bij DE. Dan kwam er NL en ben ik na een poos overgestapt omdat Prime NL goedkoper was.

Nu is er al een poos de BE website. Amazon is mij sinds de lancering van BE al aan het aan te sporen om over te stappen. Berichten op de website, emails en heel veel sms'en.

Nu heb ik opgemerkt dat Prime NL nu plots €4,99 is geworden per maand in de plaats van de €2,99 dat het was sinds altijd. Ik ben gaan zien op BE Amazon en daar is de prijs per maand nog steeds €2,99 en er is zelfs een optie van €25 per jaar.

Dat klinkt niet slecht.

Ik gebruik van de prime de gratis verzending en PrimeVideo.

Het lijkt nu het moment om over te stappen. Mis ik iets?

Het feit dat Amazon mij zo aan het aansporen was om over te stappen maakte mij achterdochtig en heeft mij laten blijven waar ik was aangezien ik daar tevreden over was.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 162 keer
Bedankt: 387 keer

als het voor films te kijken is zou ik zeggen doen, maar dingen kopen zijn meestal veel duurder dan de of fr of nl
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
Jap
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 8 keer

Zeker vermijden om over te stappen, als je het mij vraagt'. Het productaanbod is véél groter op .nl dan op .com.be en producten zijn doorgaans goedkoper. Eens je overstapt kan je overigens nooit nog terug.
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
Bedankt: 1176 keer
Recent bedankt: 9 keer

Ik behoud mijn DE (voor zolang het nog kan) en shop via hagglezon bij FR/BE/NL als de prijs ergens beter is.
Soms is het prijsverschil echt onwaarschijnlijk: FR/DE/BE = €200 en in NL vind je dan hetzelfde voor €150.
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 148 keer
Bedankt: 108 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Ik ben al jaren klant bij .de. Soms kom ik op de com.be of .nl en krijg ik ook de vraag om over te stappen, maar ik negeer dat gewoon.
Ik heb nog geen echte mail van .de zelf gehad met de vraag om daar (verplicht) te stoppen.

En als teruggaan niet zou lukken, zou je dan niet gewoon met een ander email adres een nieuwe account kunnen aanmaken?
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
Belgissschenaap
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
Bedankt: 137 keer

Dat hangt er gewoon super hard vanaf.
Elke shop kan voor ene goedkoper zijn dan het andere, ik vind vaak het beste aanbod op de .be voor mijn aankopen.

Ik heb wel nergens prime meer, aangezien ik gerust kan wachten tot ik voldoende heb om aan de aankoplimiet voor gratis zendingen kan geraken (plus belgie altijd gratis als je het naar postpunt stuur).

En ik heb nooit iets super snel nodig, kan wel paar dagen wachten.

Voor amazon video, maakt webwinkel niets uit
ubremoved_29832
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 67 keer

amazon.be heeft nogal eens de neiging te denken dat België franstalig is. Nog niet veel opgemerkt op videos (gebruik het zelf weinig, netflix & disney+ zelfde probleem) maar kan toch wel verschil maken.
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster

Amazon Prime nu van NL die ik te zien krijg is ook deels in eentalig in het Frans

Aanvulling; ook Engelstalige films enkel beschikbaar gedubt in het Frans. Of een Engelstalige films met niet eens Engelstalige ondertiteling. Zeer irritant.
liber!
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: nathan_gs
Uitgedeelde bedankjes: 277 keer
Bedankt: 97 keer
Recent bedankt: 1 keer
Te Koop forum

Ik dacht dat er voor Prime Video geen verschil is in welk land je je abonnement hebt afgesloten.
ubremoved_29832
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 67 keer

Het aanbod van de extra channels is in duitsland iets anders (maar mgm is al niet alles van mgm en enige die ik hier eventueel zou overwegen... laat dat dus al maar)
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

Even gechekt in de bank app en inderdaad, prijs voor Prime NL naar 4,99 euro gegaan, zonder bericht. Krijg hier ook regelmatig mails om over te schakelen, maar als je veel bestelt, zoals ik (vaak onder de limiet van verzendkosten) blijf je toch genoeg voordeel doen.

Ik ga alvast niet overschakelen, het prijsverschil van veel producten blijft significanct. Al is DE toch vaak nog de goedkoopste en ook gratis verzending boven 39 euro.

BTW als genoeg Belgen zijn overgestapt, stijgt hun prijs ongetwijfeld óók naar 4,99 euro - nu is het gewoon een lokmiddel.
Laatst gewijzigd door phil48 12 jan 2024, 15:36, in totaal 1 gewijzigd.
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 663 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider
Te Koop forum

Hier wel degelijk mails gehad om te melden dat de prijs omhoog ging gaan.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Albert Peetermans
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 19 keer

Ik kom van ".de" en ben enkele jaren geleden overgeschakeld naar ".nl"
Ik bestel op beide. Meestal is ".de" goedkoper maar soms is het omgekeerd.
".com.be" is bijna altijd duurder en het Nederlands daar is amper beter dan op ".de". De referentie is Frans.
Ben net gaan kijken naar mijn Prime en inderdaad, ".nl" is nu 4.99 EUR per maand i.p.vp 2.99 EUR. Daar hebben ze niets van laten weten en daar kan ik niet tegen. Ik ben dus meteen prime af. Ik denk er niet aan om ".be" te worden.
Voor de rest geen kwaad woord over Amazon.
(Dat verschil van 2 EUR per maand ben je meestal snel kwijt als je iets bestelt op ".be")
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 663 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider
Te Koop forum

Mail van 2 november:
Dear XXX,

Thank you for being a valued member of Amazon Prime. We are writing to you about an upcoming change to your membership.

As of November 2, 2023, the price of the Amazon Prime membership is changing from €2.99 per month to €4.99 per month. As an existing member, the new price will apply during the first payment cycle after December 12, 2023. We are also introducing a new annual plan where you can get 12 months of Amazon Prime for the price of 10. You can change your subscription now into the annual plan (€49.90 per year) by clicking here.

We continue to invest in making Amazon Prime even more valuable for our members. Since launch of Amazon Prime in the Netherlands in 2020, we have added more product selection for fast, free, unlimited Amazon Prime shipping and we launched same day delivery, scheduled delivery and Sunday delivery free of charge for our members. In addition, Prime Video has expanded the number of Amazon Original series and movies including ‘The Lord of the Rings: The Rings of Power’, and ‘The Continental: from the world of John Wick’ and we continue adding hundreds of movies and series to our library, including new seasons of ‘Reacher', 'The Grand Tour' and local titles such as 'Last One Laughing'. This is on top of savings from exclusive deals for you as a member during Prime Day and other Amazon Prime events over the years.

You can view the next payment cycle date of your membership or make changes to your membership by visiting your account or through contacting Amazon Customer Service. In case of cancellation, your membership will continue until the end of your current payment cycle.

Sincerely,
Amazon Prime Team
Ik ben er nu es 100% zeker van dat die mails wel zullen verzonden zijn. Een bedrijf zoals Amazon doet niks manueel, da's gewoon 1 grote job op AWS Cloud.
Spam nagekeken?
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Albert Peetermans
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 19 keer

Je hebt gelijk, ik heb de email ook aangekregen op 2 november. Was mij niet opgevallen tussen de "Wij dachten dat het volgende item je wel zou interesseren" emails. Bedankt!
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb een heleboel zaken die ik het laatste jaar kocht bij Amazon NL vergeleken met BE.

Een aantal artikels waren gewoon niet beschikbaar. Diverse waren duurder op BE. Een paar waren goedkoper op BE.
De meeste hadden dezelfde prijs.

Het aantal artikels goedkoper op BE en de waarde was zeer beperkt. Het aantal artikels duurder op BE dan NL was duidelijk meer en van hogere waarde dan omgekeerd. Maar uiteindelijk waren de meeste zaken toch gelijk.

Lastig.

Prime via NL kost €4,99 per maand. Dat is €59,88
Prime via BE kost €2,99 per maand. Dat is €35,88. Of €25 voor een jaar. - En 1 maand gratis.

Dat maakt het minder lastig. Zelfs evident.

Extra voordeel: Zodra je je aanmeldt, wordt je lidmaatschap op Amazon.nl geannuleerd en ontvang je een volledige terugbetaling van je laatst betaalde lidmaatschapsgeld.

Dus overstappen juist voor het vervallen van de maand op NL is de boodschap.
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 459 keer
Bedankt: 28 keer
Te Koop forum

Belgissschenaap schreef: 11 jan 2024, 09:06 plus belgie altijd gratis als je het naar postpunt stuur
Is dat enkel bij Amazon.com.be zo?
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 598 keer
Recent bedankt: 2 keer

DaNi0 schreef: 18 jan 2024, 13:44 Is dat enkel bij Amazon.com.be zo?
Amazon.com.be is de enige waarbij je naar postpunten kan sturen (ook iets dat niet echt logisch is dat dat bij de andere EU sites weer niet kan - maar soit).

Bij Amazon.fr kan je wel nog naar DPD punten sturen hier, ook gratis zonder Prime.

De overige Amazons hebben voor zover ik weet geen rechtstreekse levering aan afhaalpunten bij ons.
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”