Oproep acties tegen Tele2

Alle discussies over BASE kunnen hier terecht
Plaats reactie
The Conquer
Plus Member
Plus Member

Bij deze wil ik alle forumlezers oproepen om hun klachten te formuleren naar [email protected] <[email protected]> en [email protected] <[email protected]> . Dit heb ik zonet gedaan. Ik ben die walgelijke helpdesk meer dan beu. Hier moet een einde aan komen! :-(

Dit was mijn mail:

Beste,

Bij deze wens ik jullie op de hoogte te brengen van de wanpraktijken die Tele2 momenteel uitvoert.

Ik schreef me in voor de All In formule op 17 november 2005. De week nadien ontving ik al een brief dat de installatie hiervan zou doorgaan ten laatste in de week van 19 december 2005. Na die week bijna dagelijks gebeld naar hun duur (onwettig) 070 nummer van de klantendienst. Telkens krijg ik daar andere personen aan de lijn die mij niet kunnen antwoorden wanneer de installatie nu eindelijk zal doorgaan. Er werd mij vele malen beloofd terug te bellen met een antwoord maar zonder resultaat, dit gebeurde nog nooit. Heden, op 11 januari, heb ik nog steeds geen antwoord.
Verder verplichten ze er ons toe om een "Tele2 Box" aan te kopen bij hen. Deze box is echter niks anders dan een Speedtouch 710g router, behalve dan dat ze deze volledig beveiligd hebben met een paswoord. Is het niet zo, dat wanneer je iets aankoopt, daar het volledige gebruik moet van kunnen hebben?
Er bestaat hier een forum over dat te lezen is via http://www.userbase.be . Daar zijn heel wat mensen ontevreden over de service die Tele2 levert.
Misschien verandert er iets als jullie aan hun belletje trekken.

Vriendelijke groeten,
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Heb gisteren bericht gehad dat de ombudsdienst mijn klacht ontvankelijk heeft verklaard.
Vandaag kreeg ik 4 mails van de klantendienst van Versatel.
Dacht eerst : HAHA, die hebben die klacht van de ombudsdienst ontvangen en gaan er nu eindelijk eens werk van maken, maar noppes : weer allemaal antwoorden naast de kwestie of "dat ze het aan de bevoegde dienst zouden doorgeven".

Wil het ook wel doorgeven aan "recht van antwoord", maar zelf ben ik op mijn privacy gesteld en wil absoluut niet op tv komen.

Misschien wel een goed idee dat alle leden van Test-Aankoop hun belangenvereniging aanscrhijven, of eens bellen om te weten hoe dat juridisch zit.

Die dienst is gratis.
Als iemand iets meer te weten kan komen, laat het dan hier weten.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Ik heb, naar Dieter's voorbeeld, ook mijn klachtenbrief verstuurd.

Het erge is eigenlijk nog, ik ben waarschijnlijk de klant die het makkelijkste tevreden te houden was geweest. Snelheid is voor mij geen punt, zelf af en toe uitvallen is iets waarop ik had geanticipeerd. Zelfs het feit dat ik geen handleiding heb van mijn toestel (zat er niet bij, dus die programmeercodes van die centrale heb ik ook niet), zelfs DAAR kan ik noch voorlopig mee leven.

Maar het hele "wachtwoord en poortverhaal" is me er toch teveel aan. Vandaar.

Ik verwacht niet dat dit veel gaat uitmaken, maar continu enkel zitten klagen op dit forum zal dat ook niet.
The Conquer
Plus Member
Plus Member

Nu werd het nog wat erger:

Gisteren ontving ik een brief met de melding dat mijn installatie uitgesteld is tot na 27 maart! Hierop belde ik opnieuw naar de klantendienst om mijn aanvraag te laten annuleren. Daarop wisten ze me te vertellen dat ik een opzeggingsvergoeding van 12x 39,90€ zou moeten betalen! Mijn contract is nog niet eens begonnen! Zijn zij dan niet de eerste om contractbreuk te doen gezien ze de leveringstermijn van 6 tot 8 weken niet respecteren?
Bijlagen
Tele2.jpg
Brief ontvangen van Tele2
(253.52 KiB) 132 keer gedownload
GeertAki
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

The Conquer schreef:Zijn zij dan niet de eerste om contractbreuk te doen gezien ze de leveringstermijn van 6 tot 8 weken niet respecteren?
Als er iets over die levertermijn in de algemene voorwaarden staat, dan kan je ze in gebreke stellen via aangetekend schrijven en zo eisen dat je kosteloos kan opzeggen. Zet er ook maar bij dat ze (=tele2) hier aangetekend verzet tegen kunnen aantekenen binnen een termijn van 7 dagen en dat de datum van aflevering hierbij telt. Doen ze dit niet, dan is uw aangetekend schrijven bindend. Zo dwing je ze om snel te reageren en zowel op Dieter als op mijn aangetekend schrijven hebben ze niet gereageerd...

Je zou natuurlijk ook altijd kunnen ontkennen dat je hun bevestigingsbrief hebt ontvangen, waardoor je nog niet gebonden bent aan het contract. Je kan eveneens ontkennen dat jij het wel was die je (online) hebt ingeschreven en dat iemand anders dat blijkbaar gedaan heeft zonder jouw medeweten...
Maar dan moet je al staan liegen en dat is niet echt de bedoeling denk ik. Hoewel zij daar ook recht in ons gezicht (via de telefoon dan) zitten te liegen op de helpdesk met hun valse beloftes van 'jaja meneer, u krijgt dat wachtwoord')
fred_be9300
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 12 keer

The Conquer schreef:Gisteren ontving ik een brief met de melding dat mijn installatie uitgesteld is tot na 27 maart!
Ze beweren dat dit veroorzaakt wordt door het enorme succes... mij zou het niet verbazen dat het te maken heeft met het enorme protest, en dat ze een paar maand uitstel nodig hebben om hun architectuur te herzien (hopelijk incl. unlocken van T2 box)

F.
sgt
Plus Member
Plus Member

ik heb mijn aanvraag ook al geannuleerd,3x zelfs.
juist gebeld naar het 078 nr(waar ze trouwens veel beter helpen dan op het 070 nr) en nu zou het eindelijk opgelost moeten zijn.
Hij heeft me zelfs geen kosten aangerekend.
Moest ik nu toch een faktuur gaan ontvangen dan moest ik gewoon terug bellen en dan ging hij dat in orde maken.
ik wou ook klacht indienen bij de ombudsdienst maar voorlopig ga ik dat nog niet doen.
moest ik nu toch iets betalen aan tele2 dan doe ik dat wel.

in het kort nog even mijn verhaal :
*op 19november tele2all in aangevraagd.
*op 2december gebeld 070 nr omdat ik nog steeds geen brief had gekregen,mijn bus nr was nog steeds niet toegevoegd aan mijn adres.
*op 12 december gebeld nog steeds geen brief,nog steeds geen correct adres
*op 17 december gebeld ivm verandering voorwaarden,nog steeds geen correct adres.
*op 30 december aanvraag geannuleerd,adres zou weer aangepast worden.
*op 9januari om 9u een technieker voor men deur(zonder afspraak) voor installatie tele2 all in,opnieuw geannuleerd.
*op 11 januari de 1ste brief van tele 2 met de vermelding dat de nieuwe activeringsdatum 7februari is,nog steeds geen bus nr maar gelukkig wel aangekomen.
gebeld naar tele2 hoe het nu zat,geen antwoord gekregen,ze gingen mij zelf opbellen hetgeen niet is gebeurt!!
*op 13 december gebeld naar 078 nr(nu zou het eindelijk opgelost moeten zijn) mijn status staat geannuleerd en er zouden geen kosten worden aangerekend.
eveneens zou ik geen aangetekende brief moeten versturen omdat telefonisch opzeggen voldoende is.
ps : eindelijk was mijn busnr toegevoegd,helaas op de plaats van het huisnr dat kompleet was verdwenen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Inmiddels heb ook ik het bericht gekregen dat mijn klacht ontvankelijk is verklaard door de Ombudsdienst voor Telecommunicatie, en dat Tele2 1 maand tijd krijgt om hierop te reageren. Ik verwacht er heel eerlijk gezegd absoluut NIKS van, maar als GENOEG mensen tegen genoeg schenen beginnen te stampen, veranderd er misschien toch nog eens iets.

Ten tweede heb ik gisteren op record tijd een respons gehad op mijn 5 grote bezwaren/problemen tov Tele2. Maar ANDERS als bij de vorige keer, heb de klacht nu naar VERSATEL gestuurd ipv Tele2. Maakt een huizenhoog verschil : de dag erop, onmiddelijk reaktie. Veel "dit wordt nu voorgelegd aan de technische dienst" antwoorden, een paar rechtstreekse antwoorden op mindere vragen. Maar allersinds geen dooddoener van "binnen 5 dagen ....", wat het enige is wat ik tot nu toe van Tele2 heb ontvangen.

Opnieuw stel ik me weinig voor van de dossiers die Versatel nu aanmaakt, maar het is belangrijk dat er tenminste BEVESTIGING is gekomen, en geen "oh maar da's normaal en daar doen we niks aan" antwoord.

Even advocaat van de duivel : ik begin echt MEDELIJDEN te krijgen met de mensen van Versatel ZELF. Ze hadden een goed werkend team (ik kreeg er echt veel gedaan, zonder gezeur en zonder gezaag, en regelmatig gingen ze zelfs een stuk verder als ik had gevraagd), een goed lopende organisatie, en volgens mij ook plezier aan hun werk. Nu krijgen ze de ene verbolgen gebruiker na de andere, veroorzaakt door tekortkomingen die ze zelf niet hebben veroorzaakt, maar ook niet hebben kunnen tegenhouden. In de eerste dagen van Versatel Always waren er ook serieus wat problemen, maar deze werden professioneel, snel en uitermate correct behandeld en opgelost. Zelfs een ongelukkig financieel geschil, veroorzaakt door een administratieve fout, werd zonder enige probleem en zonder enige dreiging in der minne geregeld (ik was wel in mijn recht, maar in plaats van de boel te laten hangen, werd het op minder als 1 week in orde gebracht). Goede voorbeelden van Versatel Service VOOR Tele2 : ontelbaar. En dan moet je zien hoe het nu loopt. Om te wenen.

Uit eigen ervaring kan ik bevestigen : het is heel erg voor mensen die zich 100% hebben gegeven om op te bouwen wat men tot nu toe had, en nu enkel met lede ogen te moeten zien hoe de nieuwe eigenaars tegen een recordtempo de boel de soep in aan het draaien zijn.
Laatst gewijzigd door kaween 13 jan 2006, 22:17, in totaal 1 gewijzigd.
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Ik kan dat van Versatel beamen.
Had destijds een klacht dat ik geen verbinding kreeg. Kreeg als antwoord dat er inderdaad een probleem geweest was, maar dat ik als klant moest kunnen rekenen dat de verbinding altijd werkt en dat ze als tegemoetkoming mijn volgende factuur met 25 % gingen verminderen.

Those were the days ....
The Conquer
Plus Member
Plus Member

Joepie,

Mijn klacht is aanvaard:

Geachte mijnheer,

De Ombudsdienst voor Telecommunicatie heeft Uw klacht van 13/01/2006, handelend over “Telefoonaansluiting: algemeen” in goede orde ontvangen. Na onderzoek van de gegevens heb ik Uw klacht ontvankelijk verklaard en in behandeling genomen. Uw dossierbeheerder van de Ombudsdienst voor Telecommunicatie is Wendy De Bock.

Ik heb Uw klacht op 13/01/2006 verstuurd naar Pauwels Kristiaan van Tele2 Belgium en heb gevraagd mij hun standpunt te bezorgen ten laatste op 13/02/2006. Tele2 Belgium heeft maximum één maand de tijd om ons te antwoorden.

Als ik in het bezit ben van het standpunt van Tele2 Belgium, zal ik U dit overmaken en zal ik U vragen om binnen de veertien dagen op dit standpunt te willen reageren.

Eventuele bijzondere opmerkingen: nihil

Voor meer informatie kan U zich wenden tot Wendy De Bock op telefoonnummer 02 209 15 16.

Ikzelf sta vanzelfsprekend persoonlijk ook te Uwer beschikking voor bijkomende inlichtingen.

Met bijzondere hoogachting,

-

Nu maar hopen dat het ook iets uithaalt.
Van recht van antwoord nog niets ontvangen. Lezen zij hun mails niet?
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel, Snow)”