Amerikaanse presidentsverkiezingen 2024

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
Gesloten
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
Bedankt: 151 keer

Ga ver genoeg in de tijd en elk land zal dan geen recht op bestaan hebben.
Je hoort trouwens de gekste dingen wanneer 'Pro Palestine' demonstranten een microfoon onder de neus krijgen tegenwoordig maar dat terzijde.

Zelfs 'dubbelzak' Erdogan doet ijverig z'n duit in het zakje terwijl net op dat moment z'n eigen soldaten Koerdische vrouwen van een berg naar beneden gooien of kogels door hun hoofd knallen.
Bij deze dan ook een warme oproep naar de "Queers for Palestine" organisatie om naar Gaza te trekken waar ze jullie met plezier ook van het hoogste op dat moment nog rechtstaande gebouw naar beneden zullen gooien.

Tijdens de kerstdagen werden in Nigeria ongeveer 200 Christenen op gruwelijke wijze vermoord (ja ik zag de beelden) door jihadisten en ander tuig van de richel.
Horen we hier iets over? Demonstraties?
Ah nee want het gaat niet over joden.

Wedden dat een oproep tot een nieuwe 'Kristallnacht' duizenden zal inspireren om opnieuw tot actie over te gaan.

Moet toch een sterk volk zijn, het betreft een minderheid die steeds opnieuw z'n rug kan rechten en er als overwinnaar uit kan komen.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 68 keer

Biden zou in alle pols achter liggen op Trump. Gezien het belang van deze verkiezingen en de gevolgen van een herverkozen Trump zou ik Biden aanraden om als Vice-President Michelle Obama proberen in te schakelen als Vice President ook rekening gehouden met de leeftijd van Biden. Die heeft een heel goede en solide reputatie en die word door iedereen gewaardeerd en kan veel meer dan gewoon haar plan trekken.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Zou best wel eens kunnen kloppen, bij elke hapering of gestotter verliest Biden stemmen aan Trump en dat terwijl Michelle Obama
inderdaad veel mensen kan bekoren.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
Bedankt: 1176 keer

Petrikske schreef: 28 dec 2023, 21:11 Bij deze dan ook een warme oproep naar de "Queers for Palestine" organisatie om naar Gaza te trekken waar ze jullie met plezier ook van het hoogste op dat moment nog rechtstaande gebouw naar beneden zullen gooien.
Is dit nu een oproep om LGBT* of andere activisten van een gebouw te gooien?
Jakkes.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Te Koop forum

Petrikske schreef: 07 jan 2024, 13:19 Zou best wel eens kunnen kloppen, bij elke hapering of gestotter verliest Biden stemmen aan Trump en dat terwijl Michelle Obama
Hahaha, die oranje clown kan geen zin van meer dan 5 woorden uitspreken en heeft samenvattingen van zijn onzin van max 1 A4 nodig, maar stotteren is het probleem :lol:

Over Obama geef ik u wel gelijk, als zijn vrouw half zo goed kan speechen als hij dan blaast ze zowel Biden als de oranje clown gemakkelijk weg.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
Bedankt: 312 keer

fluppie schreef: 07 jan 2024, 12:51 Biden zou in alle pols achter liggen op Trump. Gezien het belang van deze verkiezingen en de gevolgen van een herverkozen Trump zou ik Biden aanraden om als Vice-President Michelle Obama proberen in te schakelen als Vice President ook rekening gehouden met de leeftijd van Biden. Die heeft een heel goede en solide reputatie en die word door iedereen gewaardeerd en kan veel meer dan gewoon haar plan trekken.
Michelle Obama is een intelligente vrouw en zal hoogstwaarschijnlijk al verschillende keren bedankt hebben voor de "eer" om haar tijd te verprutsen in zo'n wespennest. Ze kan trouwens uit de eerste hand vernemen dat je eenmaal in dat wespennest de eigen idealen beter zo ver mogelijk wegsteekt om te kunnen blijven functioneren.
Iemand met eigen duidelijke principes kiest dan, met alle goede redenen, voor een andere levensweg.

De kiezer krijgt waarvoor hij kiest. Is de wens van de Amerikaanse kiezer dat dit Trump wordt dan is dit hen van harte gegund. Daar is de Amerikaanse kiezer niet heel anders in dan zijn Vlaamse evenknie => enthousiast en overtuigd kiezen voor wie in de praktijk het minste inzit met je belangen. :-D
"Make Trump great again" zou een eerlijkere slogan zijn. De "grote self made zakenman" was virtueel failliet toen hij zijn vorige campagne begon. En nog een punt van overeenkomst met lokale grote politiekers is dat ze hun politieke opgang te danken hebben aan een goed bekeken spelletjesprogramma dat van begin tot einde fake is. :angel:
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

De vergelijking gaat nog verder Ivob, als je het spelletje niet wint dan laten ze u gewoon opnieuw deelnemen, dit keer met de vragen ;) Je kan het vergelijken met Trump, als ik de verkiezingen niet win erken ik de uitslag niet. Een andere overeenkomst is dat de calimerorol hen als gegoten zit, het is de schuld van... kort samengevat: voor niets bekwaam maar wel tot alles in staat :)
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Op deze manier word Trump al slapend opnieuw president.. ok als je eruit stapt maar dan nog gaan natrappen tsss.. slechte verliezer.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/01/11 ... dentsrace/
tom35
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 52 keer

Dizzy schreef: 08 jan 2024, 09:40
Petrikske schreef: 07 jan 2024, 13:19 Zou best wel eens kunnen kloppen, bij elke hapering of gestotter verliest Biden stemmen aan Trump en dat terwijl Michelle Obama
Hahaha, die oranje clown kan geen zin van meer dan 5 woorden uitspreken en heeft samenvattingen van zijn onzin van max 1 A4 nodig, maar stotteren is het probleem :lol:

Over Obama geef ik u wel gelijk, als zijn vrouw half zo goed kan speechen als hij dan blaast ze zowel Biden als de oranje clown gemakkelijk weg.
Ik vrees dat je gelijk hebt, ik denk dat dit trouwens de enige gaat zijn die Trump van een tweede termijn gaat kunnen afhouden, de vraag is of zij geinteresseerd is.
Ze heeft er al is 8j gewoond, en ik dacht dat ze al een paar keer afgewezen heeft om dat nog is 4j gaan te doen...

We staan er slecht voor als het terug 4J trump wordt, en de kans is zeer groot.....

Onbegrijpelijk dat in een land met meer dan 300 miljoen inwoners je niemand beter en jonger kan vinden om dit te leiden...

Tom
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 598 keer

tom35 schreef: 11 jan 2024, 13:00 Onbegrijpelijk dat in een land met meer dan 300 miljoen inwoners je niemand beter en jonger kan vinden om dit te leiden...
Hoeveel keer ik dit al gehoord heb. Er zijn net wel betere en jongere mensen! Nikki Haley bijvoorbeeld. Of Marianne Williamson bij de Democraten.

Ze krijgen gewoon geen kansen. De media zijn volop "Trump Trump Trump" en de overigen moeten het met de kruimels van aandacht stellen.

De media willen opnieuw Trump. Zijn ambtstermijn was de meest lucratieve periode in de recente geschiedenis van CNN, MSNBC en de NYT.
De Democraten willen Trump. Ze denken dat dat hun garantie is op een tweede termijn voor Biden (of zijn vervanger).
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Heb je het nu over die smerige MSM? :)
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Toen ik deze van Vivek Ramaswamy hoorde kon ik niet anders denken dan dat hij z'n sollicitatieformulier om VP te worden van Trump heeft ingediend.
Trump zou trouwens ondertussen besloten hebben op wie z'n keuze is gevallen. (verbaasd me niks als ik die 'rauwe salami' bezig hoor)

Aangezien ik denk dat Nikki Haley het niet gaat halen zou het opnieuw 'Biden v Trump' kunnen worden, en ik geef Biden weinig kans om Trump te verslaan.

Stel je voor Trump en Vivek Ramaswamy.. :eek:

CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Morgen eerste primary. Volgens de polls haalt Trump die met de vingers in de neus. Wel nog benieuwd wie als tweede eindigt, DeSantis heeft al z'n campagnemiddelen op Iowa ingezet in de hoop om daarmee een boost te krijgen in zijn slabakkende campagne. Haley's campagne concentreert zich niet exclusief op Iowa maar ook op de andere staten die binnenkort volgen. Desondanks is het voor DeSantis en Haley nek-aan-nek, wat vooral veel zegt over DeSantis.

Wie tweede wordt is in deze primaries wel meer van belang dan andere keren. Mocht Trump iets "overkomen" (kuch) of hij vliegt de cel in of de Democraten spannen samen om hem van de ballot af te houden* dan zal de tweede de ticket van Trump overnemen. Die kans is dus wat groter dan in andere jaren.

* Onwaarschijnlijk gezien de Democraten net Trump willen omdat ze denken dat Biden dan zal winnen, maar staten kunnen zelf wel zo'n zaken beslissen zonder dat de Democratische top er zou in tussen kunnen komen.

Wat de dems betreft, die geven de eer voor de eerste primary voor het eerst niet meer aan Iowa, wel aan South Carolina begin februari. Biden heeft Iowa dat privilege afgenomen, hij vond Iowa niet "divers" genoeg voor de eerste primary. Dat Iowa niet voor Biden koos 4 jaar geleden zou er niets mee te maken hebben, ahum.
Petrikske schreef: 14 jan 2024, 17:42 Toen ik deze van Vivek Ramaswamy hoorde kon ik niet anders denken dan dat hij z'n sollicitatieformulier om VP te worden van Trump heeft ingediend.
Beetje rare "voorspelling," VP picks gebeuren officieel pas rond de conventie, en die is pas in juli, en als Nikki Haley de ticket niet haalt heeft ze helemaal geen VP te picken. Misschien dat hij denkt dat Haley met hem als VP al zou gaan uitpakken als DeSantis zou opgeven nav slechte primaries, maar dat is wel eerder vrij ongebruikelijk. Veeleer zou je dan zien dat DeSantis Haley zou "endorsen" en dan later wordt de pick gemaakt.

Uiteraard zal het wel meer te maken hebben met rallying tov de base want morgen is dus de eerste primary. Ramaswamy probeert wanhopig om toch nog zoveel mogelijk te winnen, terwijl hij helemaal laatste staat in de polls en zelfs niet meer voldeed om nog deel te nemen aan het laatste debat van vorige week.
Petrikske schreef: 14 jan 2024, 17:42Stel je voor Trump en Vivek Ramaswamy.. :eek:
Zou kunnen, maar ben daar nog niet volledig zeker van. De vorige keer heeft Trump zich verbrand met een VP uit the swamp, misschien dat hij deze keer dus wel zorgt dat het niet iemand zo is.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

CCatalyst schreef: 14 jan 2024, 19:07Beetje rare "voorspelling..
Hij is al pure 'Trump talk' aan het verkopen hé, hij ligt immers te ver achter om nog een kans te maken dus dan maar gelijk
in dezelfde taal als Trump toeteren hoe alles reeds geregeld is en blablabla..
Hij laat graag uitschijnen dat hij geen 2é viool wil spelen maar voor mijn part is hij nu al naar de grote baas aan het hengelen voor een postje.
Je weet nooit wat er met Trump nog kan gebeuren en dan zou Vivek Ramaswamy alsnog president kunnen worden.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Met 51% voor Trump lijkt de strijd na 1 voorverkiezing reeds gestreden, vooral ook omdat Vivek Ramaswamy die 8% haalde zich uit de strijd terug trekt en reeds aankondigde dat hij volop Trump zal steunen.
Dus zijn 8% gaan volgende keer ook naar het origineel ipv naar een copycat.

De overwinningsspeech van Trump na z'n historisch grote overwinning. (geen enkele republikein haalde ooit dergelijk hoge score in Iowa)

woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 211 keer
Provider

Mja, kijk, ik was 7 jaar geleden al blij dat Trump het haalde van Hillary. En nu ga ik blij zijn als Trump het haalt van Biden. Hoewel een Bernie Sanders of een jongere versie natuurlijk de voorkeur geniet. Maar bij gebrek aan beter... Het is kiezen tussen pest en cholera, maar dan is Trump nog de zakenman. Waar een Biden en Hillary het morele compas willen uitstralen terwijl ze eigenlijk gewoon overal hun eigen agenda uitspelen.

Het is aan de democraten om beter te doen. Als zij nu vol de kaart van Biden trekken, wint Trump met de vingers in de neus
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Trump een geslaagde zakenman? :-D :lol: :x
En sinds wanneer rijdt Trump niet meer voor de eigen individuele rekening? :roll:

Soit, het Amerikaanse kiespubliek moet vooral kiezen wat ze denken dat het beste voor henzelf is en daarna daar de gevolgen van dragen.
Wie denkt dat door er hier anders tegenaan te kijken en/of bang te zijn voor het resultaat enige invloed zal hebben op dat eindresultaat dwaalt.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

To make Trump great again zou inderdaad een betere en juistere slogan zijn :)

We kunnen het resultaat niet veranderen of zelfs maar beïnvloeden maar we zullen helaas ook de gevolgen moeten dragen. Ik ben geen fan van Biden en zag liever een andere kandidaat maar Trump is gewoon een nog grotere ramp. Ik ben echter minder pessimistisch dan velen hier en dat is vorige keer ook goed uitgedraaid en toen was hij nog geen landverrader maar een eenvoudige pussygrabber.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

woutervh schreef: 16 jan 2024, 14:54Het is aan de democraten om beter te doen. Als zij nu vol de kaart van Biden trekken, wint Trump met de vingers in de neus
Awel ik dacht precies hetzelfde..
Speech van Trump duurde meer dan 22 minuten, hoelang kan Biden het nog uithouden voor de microfoon?
Je moet ook eens kijken naar het aantal views dat zowel Trump, De Santis als Haley halen met hun toespraak na de eerste voorvverkiezing.
Een wereld van verschil, ik zie niet in hoe De Santis of Haley dit kunnen ombuigen.
Ook het feit dat ze aan elkaar gewaagd zijn qua resultaat is allemaal in het voordeel van Trump.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Dat zeiden ze vorige keer ook :)
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

ivob schreef: 16 jan 2024, 14:59Soit, het Amerikaanse kiespubliek moet vooral kiezen wat ze denken dat het beste voor henzelf is en daarna daar de gevolgen van dragen.
Gaan ook wij de gevolgen niet dragen van de keuze van de kiezer in de US?
Zeker nu een groot gedeelte van de wereld in oorlog is lijkt me dat niet zonder risico.
Stel immers dat wanneer de US de navo verlaat en Europa zijn eigen boontjes gaat moeten doppen dan gaan ook wij de gevolgen hiervan moeten dragen, om nog maar te zwijgen over het garen dat sommige dictators hierbij zouden kunnen spinnen.
Dizzy schreef: 16 jan 2024, 15:10 Ik ben echter minder pessimistisch dan velen hier en dat is vorige keer ook goed uitgedraaid en toen was hij nog geen landverrader maar een eenvoudige pussygrabber.
Deze keer pakt hij ons misschien 'by the balls'? :-D
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Dizzy schreef: 16 jan 2024, 15:10 To make Trump great again zou inderdaad een betere en juistere slogan zijn :)
"Моя идея и цель" zou Putin daarover zeggen. :-D
Sol Invictus!
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Small hands think alike ;)
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Petrikske schreef: 16 jan 2024, 15:19 Gaan ook wij de gevolgen niet dragen van de keuze van de kiezer in de US?
Zeker nu een groot gedeelte van de wereld in oorlog is lijkt me dat niet zonder risico.
Stel immers dat wanneer de US de navo verlaat en Europa zijn eigen boontjes gaat moeten doppen dan gaan ook wij de gevolgen hiervan moeten dragen, om nog maar te zwijgen over het garen dat sommige dictators hierbij zouden kunnen spinnen.
Je moet nooit bang zijn om eigen daden te stellen en de gevolgen van de eigen keuzes te dragen.
Ik zou er eerder niet gerust op zijn moest ik de eigen keuzes altijd moeten afstellen op de keuzes van anderen.
Ipv bang te zijn zou je dat resultaat dan beter als een opportuniteit kunnen zien.
Het wordt hoog tijd dat de EU er voor kiest om ook zijn eigen militaire boontjes te doppen.
Dat zou gezien het aantal inwoners en het BNP niet zo moeilijk moeten zijn.

Politiek is dat uiteraard een ander verhaal gezien zowel de politici als het merendeel van hun kiespubliek nog altijd liever het motto "verdeel en heers gevolgd door liever blode Jan dan dode Jan " aanhangen dan "united we stand gevolgd door Who Dares Wins". :angel:
Sol Invictus!
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Petrikske schreef: 16 jan 2024, 14:41 Dus zijn 8% gaan volgende keer ook naar het origineel ipv naar een copycat.
Niet noodzakelijk. Wie Trump wou, heeft op Trump gestemd, niet op Vivek. Hij had eerder de mensen die wel voor de ideeën zijn van Trump, maar niet voor zijn persoon. Zijn kiezers zullen zich over de drie andere kandidaten verspreiden, maar volgens mij misschien vooral naar DeSantis, alhoewel dat vooral buikgevoel is.
Petrikske schreef: 16 jan 2024, 14:41 Met 51% voor Trump lijkt de strijd na 1 voorverkiezing reeds gestreden
Behoudens onverwachte ontwikkelingen zal Trump idd wel vlotjes de nominatie binnenhalen. Maar de race is vooral interessant om te zien wie tweede wordt, "just in case" :-)
Petrikske schreef: 16 jan 2024, 14:41Ook het feit dat ze aan elkaar gewaagd zijn qua resultaat is allemaal in het voordeel van Trump.
DeSantis mag nu wel nipt gewonnen hebben van Haley, maar hij heeft ook wel zijn volledige campagne geconcentreerd op Iowa, wat Haley niet deed, en nog steeds wint hij maar nipt van haar. Nu moet hij dat zien te herhalen in New Hampshire en de volgende, wat allesbehalve evident is gezien de tijd kort is (NH stemt volgende week) en Haley er bijna overal een pak beter voor staat dan DeSantis (behalve in Florida). Maar er is altijd wel een effect van Iowa, en dat is dus in het voordeel van DeSantis, maar dat kunnen we nu nog niet zien in de polls.
Petrikske schreef: 16 jan 2024, 15:19 Gaan ook wij de gevolgen niet dragen van de keuze van de kiezer in de US?
Ja. Er is geen ander land dat zoveel invloed heeft op ons.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 169 keer
Provider
Te Koop forum

Sowieso wat Europa vanaf nu al moet doen en wat het al veel langer had moeten doen is eensgezindheid tonen. Want Amerika is al decennia meer en meer op zichzelf aan het plooien. Dat is al duidelijk sinds Bush alleen is het nu in een stroomversnelling.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

boonpwnz schreef: 16 jan 2024, 15:54 Sowieso wat Europa vanaf nu al moet doen en wat het al veel langer had moeten doen is eensgezindheid tonen.
Ik vrees dat Europa dat nog altijd niet doorheeft.

We hadden al veel langer vaart moeten maken met de verdere integratie van de unie, het afwerken van de integratie van de markt, de veralgemening van Schengen, de veralgemeende invoering van de Euro, een sterkere integratie van Noorwegen, Ijsland, Zwitserland en Liechtenstein in de unie, een eengemaakte EU-verkeerscode, de vrijheid van elk EU-bedrijf om zonder bijkomende beperkingen handel te verrichten overal in de EU, een concreet plan en tijdlijn richting het volledig afschaffen van de grenzen (met behoud van culturele identiteiten). Dit zou de EU zo'n enorme economische voorspoed bezorgen in deze tijden.

Maar ik zie alleen maar een EU-motor die volledig stilgevallen is. Dat is natuurlijk ook door wie aan het bestuur zit. Adenauer, Churchill, Monnet, Schuman, Spaak zijn dood en begraven. In de plaats kregen we afgedankte politici en zoontjes van (die spontaan rugpijn krijgen als reactie op kritiek), met 0 ambitie behalve zichzelf een goed leven bezorgen. En dat is opnieuw een gevolg van de particratie.

Laat ons van 9 juni 2024 een feest maken van de democratie, en niet opnieuw van de "zoontjes van". De EU en ons land kunnen het gebruiken voor wat in november op ons zou kunnen afkomen.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 16 jan 2024, 16:31, in totaal 1 gewijzigd.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

ivob schreef: 16 jan 2024, 15:28Het wordt hoog tijd dat de EU er voor kiest om ook zijn eigen militaire boontjes te doppen.
Helemaal mee eens, maar hoe gaat de EU het ooit geregeld kunnen krijgen om iedereen in het gelid te laten lopen en de geldbuidel ver genoeg te laten open te trekken voor 'ieders belang'?
ivob schreef: 16 jan 2024, 15:28Politiek is dat uiteraard een ander verhaal gezien zowel de politici als het merendeel van hun kiespubliek nog altijd liever het motto "verdeel en heers gevolgd door liever blode Jan dan dode Jan " aanhangen dan "united we stand gevolgd door Who Dares Wins". :angel:
Jep, en laat ons ook niet vergeten hoeveel 'muziek' er in onze overheidsschuld zit, die swingt immers de pan uit.
CCatalyst schreef: 16 jan 2024, 15:30 Niet noodzakelijk. Wie Trump wou, heeft op Trump gestemd, niet op Vivek. Hij had eerder de mensen die wel voor de ideeën zijn van Trump, maar niet voor zijn persoon. Zijn kiezers zullen zich over de drie andere kandidaten verspreiden, maar volgens mij misschien vooral naar DeSantis, alhoewel dat vooral buikgevoel is.
Mijn buikgevoel zegt iets anders. ;-)
Zowel Trump en Vivek zijn MAGA toeteraars terwijl De Santis en zeker Haley uit een ander vaatje tappen.
Dus ik denk toch dat de Vivek stemmers naar Trump zullen gaan, zeker ook omdat Vivek zal oproepen om voor Trump te kiezen.
CCatalyst schreef: 16 jan 2024, 15:30Behoudens onverwachte ontwikkelingen zal Trump idd wel vlotjes de nominatie binnenhalen. Maar de race is vooral interessant om te zien wie tweede wordt, "just in case" :-)
En net om die reden kan het inderdaad nog heel spannend worden tussen De Santis en Haley.
Vraag is of er een rechter het gaat aandurven om Trump buitenspel te zetten.
CCatalyst schreef: 16 jan 2024, 15:30(NH stemt volgende week)
Ok, popcorn aanvullen..
CCatalyst schreef: 16 jan 2024, 16:10Ik vrees dat Europa dat nog altijd niet doorheeft.
Ik heb daar ook geen goed oog in. Lekker graaien en blijven graaien is zoveel makkelijker.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 68 keer

Er is lang sprake geweest van een syst. binnen de EU dat er twee groepen zouden komen in de eerste de landen die veel vlugger willen gaan,(meestal deze die er van in den beginne bij waren) in de tweede de landen waarvoor het nu eigenlijk al te vlug gaat.
Men zou dan in de eerste groep bepaalde hervormingen laten doorgaan, en op termijn er veel beter voorstaan,de 2e groep zou dan met achterstand stilaan kunnen beginnen met diezelfde hervormingen.
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Petrikske schreef: 16 jan 2024, 16:41 Jep, en laat ons ook niet vergeten hoeveel 'muziek' er in onze overheidsschuld zit, die swingt immers de pan uit.
Dat is elders niet anders, de USA incluis.
Veel mensen houden er blijkbaar totaal geen rekening mee dat de financiën van een land beheren iets totaal anders is dan deze van een huishouden of een bedrijf.
Sol Invictus!
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 211 keer
Provider

ivob schreef: 16 jan 2024, 14:59 Trump een geslaagde zakenman? :-D :lol: :x
En sinds wanneer rijdt Trump niet meer voor de eigen individuele rekening? :roll:
Ik heb nergens 'geslaagde zakenman' gezegd. Maar wel iemand die met zijn ellebogen werkte. Iemand die zaken beslecht met wat geven en nemen. Het was clownesk, maar gedurende zijn regeerperiode zijn geen oorlogen gestart, met wat wringwerk zelfs een toenadering tot Noord Korea etc. De leugenachtige achterkamer politiek kwam nu gewoon open en bloot voor de micro :lol: Geen verdoezelen meer en een valse moraal uithangen. Ik ben er redelijk van overtuigd dat de wereld niet zo in oorlog zou hangen op dit moment mocht Trump nog aan de macht geweest zijn
ivob
Elite Poster
Elite Poster

woutervh schreef: 16 jan 2024, 18:13 Ik ben er redelijk van overtuigd dat de wereld niet zo in oorlog zou hangen op dit moment mocht Trump nog aan de macht geweest zijn
Daarin heb je waarschijnlijk gelijk.
Oekraïne zou dan waarschijnlijk al terug een deel van Rusland zijn en de militaire slagkracht van Rusland geen aanzienlijke knauw gekregen hebben. Of dat op termijn zoveel beter zou zijn gaan we uiteraard nooit weten.
Voor het midden-oosten zou het weinig verschil hebben gemaakt want daar zou Israël evengoed zijn gangen hebben kunnen gaan en de aanslag van Hamas zou evenmin voorkomen zijn.

Maar er zou een grotere kans geweest zijn dat de EU zowel van Rusland als de US onafhankelijker zou geweest zijn en, weliswaar noodgedwongen, wat meer zijn eigen boontjes zou hebben leren doppen.

Of je vindt dat open en bloot boertig en onherkenbaar gedrag tentoon stellen nu zoveel beter is dan meer verdoken de eigen zaken regelen moet iedereen maar voor zichzelf uitmaken.

Aan zaken beslechten door te geven wat al niet van jezelf is om er eigen garen bij te spinnen en vooral nemen voor jezelf is nu ook geen grote kunst. Dat is het basis uitgangspunt van zowat iedere crimineel.
Kleur het oranje op Trump wat roder met wat meer uitgesproken witte achtergrond (waarschijnlijk toch al zijn natuurlijke huidskleur) en hij kan doorgaan voor "The Joker". Deze wordt ook door een bepaald publiek aantrekkelijk bevonden. :angel:
Sol Invictus!
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

woutervh schreef: 16 jan 2024, 18:13Het was clownesk, maar gedurende zijn regeerperiode zijn geen oorlogen gestart,
Je kan zich ook de vraag stellen naar de reden daarachter, we weten wel hoe er tegenwoordig oeverloos moet gepalaverd worden en hoe elke toiletrol gewikt en gewogen moet worden voor we nog maar gaan denken aan de aankoop ervan.
Dit leid tot een algehele besluiteloosheid, en inderdaad is de narcist Trump van een totaal andere orde en misschien brengt dat andere regeringsleiders wel in vertwijfeling.

"Ik heb een rode knop en mijn rode knop is groter dan de jouwe"

Het is je reinste BS maar wie weet maakt het op sommigen indruk en geraakt hij er op deze manier mee weg.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 282 keer

ivob schreef: 16 jan 2024, 17:08 dat de financiën van een land beheren iets totaal anders is dan deze van een huishouden of een bedrijf.
In de US wordt dat door president en congress geregeld, onze banken daarentegen parkeren amorfe spaargelden bij de ECB...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Ik vind het wel grappig in welke bochten men zich wringt om toch maar iets positiefs over de oranje clown te kunnen zeggen. Het "geen oorlog-argument" hebben we al vaker zien passeren en dat wordt dus ook hier ijverig gepapegaaid, dat maakt het nog niet juist.

Trump was constant in oorlog met alles en iedereen dat niet extreem rechts was. Je kan moeilijk stellen dat hij voor vrede was met vrouwen, gays, LGBTQ+, nieuwkomers, rechters,... Als toppunt kan men zelfs de couppoging zien als een interne oorlog.

Dat Rusland makkelijker Oekraïne zou ingenomen hebben met Trump is naast twijfelachtig ook dubbelzinnig. Dat onze oranje clown aan het lijntje van Rusland loopt lijkt me immers niet positief, zeker niet voor de Amerikanen zelf. Het toont eerder aan dat de Russische beïnvloeding resultaat zou opgeleverd hebben. Ook voor ons zou het weinig beterschap opgeleverd hebben want de Russische dreiging zou gewoon... groter en nabijer zijn.

De enige voor wie Trump goed is... is Trump zelf.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

M'n buikgevoel was niet fout lijkt het.
De eerste gezamelijke toespraak van beide MAGA's.
Zien we hier het eerste optreden van de volgende president en z'n VP.
Ik vrees van wel.. 😐

(of gaat er een rechter nog voor party pooper spelen?)

boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 169 keer
Provider
Te Koop forum

En dan nog het feit dat niemand hier zich zorgen maakt over project 2025?
ivob
Elite Poster
Elite Poster

wied schreef: 16 jan 2024, 20:20 In de US wordt dat door president en congress geregeld, onze banken daarentegen parkeren amorfe spaargelden bij de ECB...
Geen flauw idee wat het beheren van overheidsfinanciën te maken heeft met het intern bankparkeren van "amorfe spaargelden".

Toegevoegd na 1 minuut 49 seconden:
Diegenen die zich graag zorgen maken over ieder nieuw gewapend conflict in de wijde wereld (@Petrikske ?) kunnen zich vanaf nu beginnen te concentreren over de Iraans - Pakistaanse situatie. :angel:
Tijd dus voor een nieuw topic of wordt het dan te ingewikkeld? :-D
Sol Invictus!
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Oh maar het komt allemaal voorbij hoor ivob.
Moet jammer genoeg zodadelijk starten met een werkblokje van 3 dagen dus het word een hele opdracht maar hey.. er is nog altijd MSM natuurlijk. 😉
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 282 keer

Ivob, onze belgische verkiezingen zullen daarin hopelijk klaarheid kunnen brengen...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gesloten

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”