https://www.hln.be/bonheiden/chauffeur- ... ~a7ed8f0e/
https://www.hln.be/menen/bmw-crasht-lan ... ~a696023b/
Het is 5 over 12 voor de beleidsmensen om hier paal en perk aan te stellen, enkele buurlanden zijn ons hierin al voorgegaan.
Voor de brave burger een incentive om zich aan de regels te houden, wat die vermoedelijk zowiezo doet.
Ik snap dat dus niet. Als je je op de openbare weg gaat begeven in iets wat een ton weegt en waarmee je zonder veel problemen mensen gewoon dood kan rijden... mag wel wat verantwoordelijkheid gevraagd worden alsook kennis van de wegcode.Rocky2014 schreef: 02 jan 2024, 20:41 Zelfs brave mensen schieten in paniek en vluchten weg omdat ze hun rijbewijs niet kwijt willen spelen omdat ze ik zeg maar wat 5 kleine en 1 grote overtreding zijn begaan.
Veel BMW rijders hier precies hahaha...Sasuke schreef: 02 jan 2024, 19:47 Als bmw rijder voel ik mij nu aangesproken om toch even te melden dat dat een perceptie is die gedreven wordt door het simpele feit dat BMW het meest populaire merk is in België, meer niet. Verder gebruik ik WEL mijn pinkers, ben ik GEEN bumperklever, rijd ik niet onder invloed en heb ik nog nooit een ongeval in fout gehad…
Is echt niet van de poes dat systeem in de UK.Rocky2014 schreef: 02 jan 2024, 20:41Ik weet niet juist hoelang dat die zeg maar strafpunten blijven staan maar als dat een tijdje is dan zou ik ook al mijn rijbewijs zijn kwijtgespeeld.
Ik ben daar absoluut geene voorstander van.
Alle zaken door jou net vernoemd kunnen perfect in grote mate aanwezig zijn bij een jonge bestuurder.devilkin schreef: 02 jan 2024, 21:56Ik snap dat dus niet. Als je je op de openbare weg gaat begeven in iets wat een ton weegt en waarmee je zonder veel problemen mensen gewoon dood kan rijden... mag wel wat verantwoordelijkheid gevraagd worden alsook kennis van de wegcode.
Als we daar al eens mee zouden beginnen..
Ga eens kijken op de parkings van sociale woningblokken, staan er anders toch vele hoor.
Als jij een duur koksmes uitleent aan iemand en die andere vermoord daar iemand mee, ga je dat ook niet terugkrijgen van de politie.stefke schreef: 03 jan 2024, 09:06 wagens in beslag nemen goed, maar een kanttekening. De wegpiraat heeft een wagen van de werkgever. Hoe ga je dit dan regelen??? Meeste zware wagens zijn leasings. Staat op naam van de zaak.
Bwa dat helpt toch niet, de praktijk heeft dat al bewezen..Dizzy schreef: 02 jan 2024, 19:19 Rijbewijs met punten. De wegpiraten zijn niet met zoveel maar we laten ze gewoon doen. Maarja, als je een piraat wil pakken ben je blijkbaar zelf een rover![]()
Dit is toch niet te begrijpen hé.
Toch echt wel meer. BMW heeft gewoon een zeer sportief imago, dus het trekt nu eenmaal ook jonge Johnnies aan. Recent overigens nog een artikel gelezen dat ging over het verband tussen ongevallen en de marketing van het merk, waarbij het dus over BMW ging die toch uitdrukkelijk de sportieve kaart speelt.Sasuke schreef: 02 jan 2024, 19:47 Als bmw rijder voel ik mij nu aangesproken om toch even te melden dat dat een perceptie is die gedreven wordt door het simpele feit dat BMW het meest populaire merk is in België, meer niet.
Laten we er Zone 30 invoeren en het probleem is opgelost !Moonboy schreef: 02 jan 2024, 18:45 Het is 5 over 12 voor de beleidsmensen om hier paal en perk aan te stellen
Vandaar de vraag voor een lik op stuk beleid, ik woon in een zone 30, je moet ze hier eens zien (en horen) voorbij vliegen.DarkV schreef: 03 jan 2024, 13:41Laten we er Zone 30 invoeren en het probleem is opgelost !
NOT ! Als iemand zich te pletter rijdt aan 120 km/u waar je 70 mag dan lost een snelheidsverlaging NIETS op.