Mijn vrouw volgt sinds kort een bacheloropleiding verpleegkunde. Dit is vooral zelfstudie, maar soms moet ze hiervoor naar Vives zelf.
Momenteel neemt ze een kleine laptop mee die zijn werk zeer goed doet, maar ze spreekt meer en meer van een tablet met stylus om aantekeningen te maken.
Tablet wordt niet gebruikt om te gamen ofzo, enkel wel sporadisch eens netflix streamen.
Zelf zocht ik al een en ander op en kwam uit op een Nokia t21 en refurbished Ipad 2019.
Waarom deze modellen?
- Zeer weinig bloatware
- Betaalbaar.
Heeft iemand advies?
Tablet voor school
- devilkin
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 663 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Die nokia zou ik laten. Alles met maar 4gb ram ga je niet blij van worden.
Ikzelf ben zeer tevreden van de Samsung galaxy tab reeks, maar das wel een andere prijscategorie.
Zelf geen fan van de Apple stylus want das met harde plastic op glas schrijven, je moet er al een cap op zetten om wat frictie te hebben.
Ikzelf ben zeer tevreden van de Samsung galaxy tab reeks, maar das wel een andere prijscategorie.
Zelf geen fan van de Apple stylus want das met harde plastic op glas schrijven, je moet er al een cap op zetten om wat frictie te hebben.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 78 keer
Aansluitend bij devilkin en zonder zelf in detail gezocht te hebben: hebben die een standaard inbegrepen stylus, of eerder zo een universeel pennetje dat op ieder tabletscherm zou moeten werken? Met die laatste heb ik slechte ervaringen.
Mijn ervaring uit het verleden (zowel met tablets, laptops als bvb NAS): betaalbaar betekent: veel rapper aan vervanging toe wegens te traag, versleten, etc. Sinds ik "deftig" materiaal koop, gaat alles veel langer mee. Ik ben bvb van een TAB S3 naar een TAB S8 gegaan (na 5 jaar, vooral omdat de batterij versleten was), die trouwens allebei een stylus hadden die super werkt. De tablets ervoor was ongeveer om de 1,5 jaar een nieuwe, wat over die 5 jaar duurder uitgekomen zou zijn en ik steeds een slechter model gehad zou hebben. Idem smartphones.
Gewoon een overweging die je moet maken.
Als het impact heeft op je budget om rond te komen: koop idd betaalbaar zodat je je rekeningen nog kan betalen.
Als je het geld hebt, maar gewoon zuinig wil doen (mijn geval): koop toch kwaliteit. " I'm not rich enough to buy cheap stuff ... "
Mijn ervaring uit het verleden (zowel met tablets, laptops als bvb NAS): betaalbaar betekent: veel rapper aan vervanging toe wegens te traag, versleten, etc. Sinds ik "deftig" materiaal koop, gaat alles veel langer mee. Ik ben bvb van een TAB S3 naar een TAB S8 gegaan (na 5 jaar, vooral omdat de batterij versleten was), die trouwens allebei een stylus hadden die super werkt. De tablets ervoor was ongeveer om de 1,5 jaar een nieuwe, wat over die 5 jaar duurder uitgekomen zou zijn en ik steeds een slechter model gehad zou hebben. Idem smartphones.
Gewoon een overweging die je moet maken.
Als het impact heeft op je budget om rond te komen: koop idd betaalbaar zodat je je rekeningen nog kan betalen.
Als je het geld hebt, maar gewoon zuinig wil doen (mijn geval): koop toch kwaliteit. " I'm not rich enough to buy cheap stuff ... "
- devilkin
- Administrator
Ja, een actieve stylus wil je echt wel als het neerkomt op notities maken.
- devilkin
- Administrator
Vermoedelijk zullen er wel wat aanbiedingen in de solden komen?
- Goztow
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
- Bedankt: 1450 keer
- Recent bedankt: 38 keer
Vooreerst super dat je vrouw verpleging studeert! Het is een heel mooie job met enorme werkzekerheid! Dank aan haar voor haar engagement.
Mijn ervaring met tablets is inderdaad ook dat je toch een zekere prijs moet leggen om niet gefrustreerd te geraken en iets deftig te hebben. Maar dat nu ook moet geen arm kosten.
We hebben goede ervaring met de Samsung tablets met een s pen. Je zal dan wel rond de 350 euro zitten denk ik
Mijn ervaring met tablets is inderdaad ook dat je toch een zekere prijs moet leggen om niet gefrustreerd te geraken en iets deftig te hebben. Maar dat nu ook moet geen arm kosten.
We hebben goede ervaring met de Samsung tablets met een s pen. Je zal dan wel rond de 350 euro zitten denk ik
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 14 keer
https://www.totaaltv.nl/tests/xiaomi-re ... r-je-geld/
Met de meeste passieve pennen kan je goed op ieder android tablet schrijven. De precisie hangt ook erg van de pen af.
Als je meer wilt is n aktieve pen met tablet aan te raden.
Met de meeste passieve pennen kan je goed op ieder android tablet schrijven. De precisie hangt ook erg van de pen af.
- devilkin
- Administrator
De tablets die ze aanbieden zijn op z'n zachtst gezegd antiek... updates kan je wel vergeten.thmj schreef: 24 dec 2023, 10:55 Al eens gaan kijken.
https://www.tweedehandslaptop.com/nl/home
Zelf goede ervaringen mee.
Xiaomi heb ik gemengde gevoelens bij mbt update beleid persoonlijk. Ze zijn technisch wel goed, maar 3j updates is ondermaats tegenwoordig.franjo schreef: 24 dec 2023, 16:21 https://www.totaaltv.nl/tests/xiaomi-re ... r-je-geld/
Er is een wereld van verschil tussen een actieve pen en een passieve - ik had eerst een tablet met passieve pen maar dat was me absoluut niet gevoelig genoeg.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
- Bedankt: 41 keer
iPad's uit 2015 en 2017 als ik het goed zie, die krijgen vast niet lang meer updates (als die uit 2015 dat zelfs nog krijgt?)
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters
maar de upload is wel gewoon 20Mbps
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters

- svermassen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 60 keer
Klinkt misschien tegendraads.
Maar wij hebben hier bewust voor iPad's gekozen, ook voor de kids.
Deze gaan ook al een jaartje of 3 mee.
De batterijen zijn nog cava na deze tijd.
Ik begrijp dat dit een duurdere oplossing is.
Maar de Androids ervoor waren een ramp hier.
Waren Lenovo's.
Hoor ook van familie hetzelfde verhaal.
Spijtig eigenlijk
Maar wij hebben hier bewust voor iPad's gekozen, ook voor de kids.
Deze gaan ook al een jaartje of 3 mee.
De batterijen zijn nog cava na deze tijd.
Ik begrijp dat dit een duurdere oplossing is.
Maar de Androids ervoor waren een ramp hier.
Waren Lenovo's.
Hoor ook van familie hetzelfde verhaal.
Spijtig eigenlijk

- devilkin
- Administrator
Een recente (refurbished) iPad is zeker een goed toestel - enkel niet eentje van 2015/2017 

- svermassen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 60 keer
Nu dat ik eraan denk, die van de jung waren refurbished.devilkin schreef: 27 dec 2023, 10:19 Een recente (refurbished) iPad is zeker een goed toestel - enkel niet eentje van 2015/2017![]()
En draaien nog altijd dus

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 182 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Als het echt is om te noteren of om documenten, cursussen etc te lezen en verwerken:
https://remarkable.com/
Geen multimedia (en bijhorende afleidingen) en zeer geschikt om te noteren in lessen en vergaderingen. E-ink, dus goed leesbaar en zeer laag batterijverbruik.
https://remarkable.com/
Geen multimedia (en bijhorende afleidingen) en zeer geschikt om te noteren in lessen en vergaderingen. E-ink, dus goed leesbaar en zeer laag batterijverbruik.
- devilkin
- Administrator
Vergeet niet dat je hier wel een subscription fee hebt als je de cloud sync wilt gebruiken na het 1e jaar: https://support.remarkable.com/s/articl ... ut-Connect
(ik zie zelf de meerwaarde niet direct, maar 't is iets om mee te nemen in de overwegingen)
(ik zie zelf de meerwaarde niet direct, maar 't is iets om mee te nemen in de overwegingen)
- Sasuke
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 248 keer
- Bedankt: 544 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Puur voor notes: Remarkable is wel top ... qua Tablet ... iPAD is echt wel de max voor een gebruiksvriendelijke tablet mét goeie stylus support. Enkel wel prijzig, de stylus en een cover zorgen al voor 100+ EUR extra bovenop de prijs van de tablet. Een refurbished iPAD van 2020 of later is de meest interessante en budgetvriendelijke keuze.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 14 keer
https://www.apple.com/be-nl/shop/refurbished/ipad
ietsje duurder maar je krijgt n ipad die niet van nieuw is te onderscheiden met garantie.
heb daar al n ipad air2 en ipad pro gekocht, geen dag spijt
ietsje duurder maar je krijgt n ipad die niet van nieuw is te onderscheiden met garantie.
heb daar al n ipad air2 en ipad pro gekocht, geen dag spijt