Mijn kleine frustratie van de dag ...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 663 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider
Te Koop forum

heist_175 schreef:
devilkin schreef: 14 dec 2023, 11:07 Waarom heeft bpost nog geen zelf-scan pak-drop automaat. Ik wil gewoon iets kunnen versturen, betaald en al, gewoon scannen en droppen, lijkt me toch echt geen rocket science.
Hebben ze toch wel? Hun automaten?
Afbeelding
Ha. Ik wist niet dat je daar pakjes kon droppen! (nog nooit gebruikt)

Merci @heist_175
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 182 keer
Recent bedankt: 5 keer

heist_175 schreef: 14 dec 2023, 08:20 Je mag een fiets maar op het voetpad stallen als er nog 1,5m vrije ruimte is:
Waarmee men erkent dat de vrije ruimte op een voetpad minstens 1,5m moet zijn. Dus een voetpad van 1,5m is niet voldoende want dat staat meestal vol met "straatmeubilair", nutsvoorzieningen (verdeelkasten, parkeerautomaten, ...) en vooral ook de willekeurig geplaatste verkeersborden en verlichtingspalen waardoor er van vrije ruimte niet veel overblijft.

En als men dus (enkel) die fietsen gaat verbieden, waar moeten die dan staan. Is de wegcode dan zo aangepast dat je je fiets op straat kan parkeren?
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
Bedankt: 710 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider
Te Koop forum

Joe de Mannen schreef: 14 dec 2023, 09:08 Auto's met slechts 1 voorlicht
Auto's zonder lichten, "vergeten aan te zetten" denk ik.
Of met mistlichten vooraan in combinatie met standlichten, lekker cool. :roll:
Flying
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 80 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider

“Sorry, ik kan Philips Hue niet bereiken” - Google

Dan maar zelf de Hue-app openen om het licht te bedienen. Die Google Home wordt met de dag nuttelozer.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 169 keer
Provider
Te Koop forum

Kom er een beetje moe van

Internet is down ze hebben het nagekeken. Die persoon aan de lijn geeft me een dossiernummer en binnen de 3 werkdagen word ik teruggebeld.

Reden waarom ik geen internet heb is onbestaande....

Echt wat doen zij met mijn internet de laatste tijd....
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 248 keer
Bedankt: 544 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

I feel your pain … Orange komt er bij mij nooit of te nimmer meer in.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 748 keer
Bedankt: 250 keer
Provider
Te Koop forum

Hier was het vermoedelijk een Proximus technieker die onze Scarlet verbinding vorige week uit de wijkkast kegelde, en blijkbaar nog 3 andere huizen uit de buurt. Geen internet/tv/vaste telefoon voor 6 dagen is in deze tijden toch al redelijk onrustgevend wegens het aantal zaken dat enkel nog online gebeurt.

Het probleem dat de provider niet goed kan zien/beslissen waar de netwerkbeheerder mee bezig is, is een oud zeer dat al lang een betere uitwerking had moeten krijgen. Zo zag de Scarlet helpdesk dat er een "boeking" openstond (van een technieker, neem ik aan), 3 dagen na onze eerste vraag, maar was er geen datum/tijd vermeld en konden ze zelf ook geen nieuwe boeking aanmaken.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 598 keer
Te Koop forum

groot (en gekend) probleem bij pxm is dat er eind december *altijd* techniekers te kort zijn (verlof + ziekte + ...).
combineer dat dan met een hele hoop wegenwerken en co dat bezig zijn, waardoor de beschikbare techniekers (surtout lasploegen) continu bezig zijn met kapot getrokken kabels te herstellen en eventueel een nieuwe technieker die de informatie in zijn werkorder fout leest en een kabeltje fout herprikt in de kast, et voila....
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 673 keer
Provider

Voor een miljardenbedrijf als Proximus is dat nog erger dat ze een publiek gekend wederkerend personeelsprobleem niet zouden kunnen oplossen. Lijkt eerder op onwil.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

niet zozeer onwil, vooral $$$

als ze permanent extra capaciteit voorzien, dan kost het veel in de maanden dat ze (standaard) geen tekort aan techniekers hebben.
willen ze tijdelijk extra capaciteit voorzien, dan kost het jaarlijks veel om die nieuwe techniekers op te leiden.

dus, proximus schuift dat door naar de aannemers (ik denk dat het merendeel van techniekers op de baan al lang niet meer pxm is, maar een van de aannemers)
met die aannemers hebben ze dan bepaalde contracten, die (ik dacht jaarlijks) herzien worden waarin ze capaciteit (zowel in techniekers als in beschikbaar werk voor die techniekers) vastleggen (procentueel, i suppose)

dus proximus neemt zelf geen hoop extra techniekers aan, want dat kost hun teveel geld, maar steken het meeste door naar aannemers, dewelke dan techniekers voorziet

en het is voor pxm veel interessanter om een tekort te hebben aan techniekers (fout aannemer) dan een teveel (want: te weinig werk voor de aannemer, fout pxm),
en ze zullen dus met plezier het jaarlijkse 'sorry, het is druk' excuus gebruiken terwijl ze (eventueel) boetes uitschrijven aan de aannemers, dan dat ze meer geld zouden (kunnen) kwijtraken.

after all, het is toch niet alsof pxm zich veel moet aantrekken.. zelfs als ze 0 klanten zouden overhouden, zijn ze nog steeds de eigenaar van de koper en dus zeker van inkomsten.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Alsof ze geen dynamisch contract kunnen opstellen. Maar soit, het is dus wat het is en ze komen er mee weg.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
R2D2
Elite Poster
Elite Poster

Het is toch overal: de flexibiliteit wordt aan de kant van de klant gezocht. Lange wachttijden, onbereikbare klantendienst, auto reply, chatbot,...
En overal die waardeloze excuses: "Wegens een tijdelijke overbelasting van onze dienst kan het antwoord op uw bericht vertraging oplopen." Maar die tijdelijke overbelasting is dus permanent.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

anderzijds wil de klant ook altijd alles goedkoper, en dan mag het natuurlijk niet verbazen dat de klantendienst en technische diensten erop achteruitgaan.

het upper-management concept van "de meest nuttigen moeten altijd de eersten zijn om te sneuvelen, want ik wil mijn pré"

(en nee, daarmee zeg ik niet dat belgie goedkoop is, dat helemaal niet... maar dat is dan weer een heel andere discussie op zichzelf)
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 372 keer
Bedankt: 156 keer

R2D2 schreef: 20 dec 2023, 22:36 Het is toch overal: de flexibiliteit wordt aan de kant van de klant gezocht. Lange wachttijden, onbereikbare klantendienst, auto reply, chatbot,...
En overal die waardeloze excuses: "Wegens een tijdelijke overbelasting van onze dienst kan het antwoord op uw bericht vertraging oplopen." Maar die tijdelijke overbelasting is dus permanent.
Het probleem is dat wanneer je de helpdesk nodig hebt, je zelden alleen bent want het gaat meestal om algemene storingen.
In dat geval bellen 100'den mensen tegelijk en moet je dus lang(er) wachten.
Je kan dan 100 calltakers extra aannemen maar die zouden dan de helft van de dag zonder werk zitten, en die kosten zou je als ook klant dus ook moeten dragen terwijl het nu al duur is.

Maar ik vind het eigenlijk nog wel meevallen bij proximus, bij een algemene storing krijg je al een automatisch bericht als je belt.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Een webwinkel die adverteert met levertijd 2 a 3 werkdagen en na bijna 2 weken nog niet geleverd heeft...
J.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

hier eentje (duralex) waarmee ik in het verleden geen problemen had.... hebben normaal een levertijd van een weekje ongeveer.
we zijn ondertussen een goede 4 weken verder.... (paypal case is dus ook open ondertussen)
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

tandproblemen, fijn, tandarts van wacht, oops 0903 nummer aan 1.5 euro/minuut..
dan bel je toch, probeert de 'operator' 4, ja vier, tandartsen te bellen, zonder succes... schande.
J.
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
Bedankt: 1176 keer
Recent bedankt: 10 keer

Dank de arts- en tandartslobby voor deze bewust gecreëerde en perfect te voorkomen schaarste.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 169 keer
Provider
Te Koop forum

Vooral de tandartsenlobby is heel sterk. Is vrij vergelijkbaar met de kinesitherapie lobby.
Moonboy
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 34 keer
Recent bedankt: 1 keer

R2D2
Elite Poster
Elite Poster

Helaas hebben wij politici die de moed niet hebben om van verkeersveiligheid een echte prioriteit te maken.
Echte lafaards die bij ieder verkeersslachtoffer hun medeleven betuigen maar nooit de daad bij het woord voegen.
Het rijbewijs met punten is al (heel) lang goedgekeurd maar geen enkele minister durft het daadwerkelijk in te voeren. Handhaving wordt ook al jaren op een laag pitje gezet omdat "men het administratief niet kan bolwerken". Wat tegelijk een bewijs is dat er overal en permanent (te) veel overtredingen begaan worden. En de media zijn ook medeplichtig: spectaculaire ongevallen zijn mooi lezersvoer en als er dan een flitspaal echt veel overtredingen registreert (Craeybeckxtunnel) dan maakt men daar een schande van wegens geldklopperij.
Moonboy
Pro Member
Pro Member

In Frankrijk liep het ook de spuitgaten uit, daar heeft men zowat alles herzien en een zeer strenge aanpak van deze zware overtreders voorzien, dit werpt duidelijk zijn vruchten af. Een motorrijder die aan 245 km/h werd geflits werd aangehouden en voor de rechtbank veroordeeld tot 2 jaar effectieve gevangenis + de bijhorende hoge boetes en jarenlang rijverbod.

De wildplasser die we tot voor kort hadden deed zowat niets aan deze problemen op de weg, en nu loopt het helemaal uit de hand.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20231224_93615520

Frankrijk heeft t.o.v 2021 een daling van 11% van de zware en dodelijke ongevallen.
Kan men hier enkel maar van dromen.
Laatst gewijzigd door Moonboy 24 dec 2023, 13:24, in totaal 1 gewijzigd.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster

Ik denk dat Q wel effectief de tolerantiemarge wou afschaffen of verminderen, maar geen idee of hij daarin geslaagd is.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/07/27 ... ntiemarge/
Ik denk het niet eigenlijk, want dan zou er een golf van verontwaardiging ontstaan zijn.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Moonboy schreef: 24 dec 2023, 11:28 Wegpiraten, wat een zootje op onze wegen alweer.

https://www.hln.be/antwerpen/....
https://www.hln.be/mechelen/.....
we zullen maar niets zeggen over de provincie zeker :angel:
R2D2 schreef: 24 dec 2023, 11:57 Wat tegelijk een bewijs is dat er overal en permanent (te) veel overtredingen begaan worden.
of dat er effectief te weinig agenten zijn om én de misdaad tegen te gaan én de klagende burger te helpen én het verkeer correct aan te pakken.
het kan aan mij liggen, en het gestegen verkeer in de tussentijd zal er ook mee te maken hebben, maar ik heb het gevoel dat het vlotter ging VOOR de hervorming van de politiediensten.
Moonboy schreef: 24 dec 2023, 13:11 Een motorrijder die aan 245 km/h werd geflits werd aangehouden en voor de rechtbank veroordeeld tot 2 jaar effectieve gevangenis
met het gerecht dat nu al jaren achterloopt, onze gevangenissen die nu al vol zitten, cipiers die nu al klagen en staken, en enkelbanden die geregeld nog problemen hebben... lijkt me dat zo'n oplossing enkel meer problemen gaat geven, indien er geen structurele aanpak komt.
devilkin
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

Schrappen van rijbewijs, inbeslagname van voertuig, en bepaalde rechten kwijt voor 2 jaar.
Dan is er geen kost voor de maatschappij en heeft de persoon in kwestie toch een stevige impact.
Moonboy
Pro Member
Pro Member

Vivaldi heeft er een puinhoop van gemaakt, land in verval, politiek die bulkt van het amateurisme, bedenkelijke mentaliteit, niet meer voor herhaling vatbaar, zo raak je wel eens wat gefrustreerd.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 91 keer
Provider

Zelf op feestdagen is er tijd voor gezeik.
Moonboy
Pro Member
Pro Member

devilkin
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

Dringend tijd voor een keiharde aanpak qua alcohol misbruik.
Gepakt zat achter 't stuur? Auto kwijt, rijbewijs kwijt. Geen discussie. Nultolerantie zou ook een zeer goede zaak zijn.
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 631 keer
Recent bedankt: 11 keer
Provider

In bovenstaand geval is inbeslagname zeker een goede (en ontradende) maatregel.
Het deed mij denken aan wat een oud-collega me ooit vertelde van iemand uit zijn buurt die rijverbod had (geen idee van de reden), opnieuw was betrapt achter het stuur en na het buitenstappen van de rechtbank opnieuw met de auto naar huis reed.
Als ik zie hoeveel keer ik gecontroleerd ben op 40+ jaar rijden, zowel privé als met werkauto's dan ik zonder rijbewijs rijden haast risicoloos. Ik kom met 1 hand toe... waarvan 2 keer moeten blazen (key chains available as proof 8) )
Bye, Maurice
https://on4bam.com
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 81 keer
Bedankt: 179 keer

imgg.png
Nieuwe formule!
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

De politie hier vertelde dat ze gewoon wisten van een aantal mensen in de gemeente dat ze zonder/met ingetrokken rijbewijs rondreden, maar "je kan een steen niet uitpersen"...
J.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1374 keer
Bedankt: 508 keer

brubbel schreef: 26 dec 2023, 12:58 Nieuwe formule!
Heb hier eerder ook al gepost over shrinkflation. Al is dat in jouw geval nog een twijfelgeval, omdat de nieuwe flacon duidelijk smaller/kleiner is. Minder inhoud in dezelfde verpakking vind ik pas echt bedrog.

Ik snap die shrinkflation overigens niet goed. Vroeger deden fabrikanten er alles aan om hun verpakkingen zo compact mogelijk te krijgen, omdat dat zorgde voor goedkoper transport. Nu wordt er steevast 10% lucht getransporteerd.
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer

Dat was jaren geleden bij de Nutella-potten ook.
Zat minder in, het glas bleef hetzelfde en was even duur :bang:
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 81 keer
Bedankt: 179 keer

Tomby schreef: 26 dec 2023, 13:23 Al is dat in jouw geval nog een twijfelgeval, omdat de nieuwe flacon duidelijk smaller/kleiner is.
We moeten niet naïef zijn. Als ze een halve meter van elkaar staan is het verschil niet te zien. Ze weten perfect waarmee ze bezig zijn.
Mocht de prijs gewoon aangepast zijn tot daar. Nu voelt het een beetje als oplichting.
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 18 keer
Provider

Je kan maar 1 ding doen hiertegen.De potten in de winkel laten.Als ze hun omzet zien dalen,zal er iets veranderen.
VoIP:OVH
Provider:Edpnet VDSL (100/30 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7530 ax FRITZ!OS: 8.02
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
Bedankt: 710 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider
Te Koop forum

devilkin schreef: 24 dec 2023, 14:14 Schrappen van rijbewijs, inbeslagname van voertuig, en bepaalde rechten kwijt voor 2 jaar.
Dan is er geen kost voor de maatschappij en heeft de persoon in kwestie toch een stevige impact.
Schrappen van rijbewijs is voor dat soort "flikken-zijn-klootzakken-bestuurders" gelijk aan "straf met uitstel".
Een auto start ook zonder rijbewijs in de wagen.
devilkin
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

Daarmee dat dit moet gebeuren samen met het in beslag nemen van het voertuig. Geen rijbewijs EN geen voertuig.
Moonboy
Pro Member
Pro Member

Zowat elke dag is het raak, dit land doet het heel slecht.

Afbeelding

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20231227_92828954

https://www.hln.be/deurne/auto-crasht-t ... ~a74c401c/

Trieste ontwikkeling.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1374 keer
Bedankt: 508 keer

Anderzijds weer duidelijk het zoveelste geval van geen gordel dragen. De passagiersruimte is nagenoeg intact, zelfs de deuren konden gewoon open. Dus met een gordel ga je daar niet zwaargewond uitgehaald worden.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”