devilkin schreef: 14 dec 2023, 11:07
Waarom heeft bpost nog geen zelf-scan pak-drop automaat. Ik wil gewoon iets kunnen versturen, betaald en al, gewoon scannen en droppen, lijkt me toch echt geen rocket science.
Hebben ze toch wel? Hun automaten?
Ha. Ik wist niet dat je daar pakjes kon droppen! (nog nooit gebruikt)
Merci @heist_175
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
heist_175 schreef: 14 dec 2023, 08:20
Je mag een fiets maar op het voetpad stallen als er nog 1,5m vrije ruimte is:
Waarmee men erkent dat de vrije ruimte op een voetpad minstens 1,5m moet zijn. Dus een voetpad van 1,5m is niet voldoende want dat staat meestal vol met "straatmeubilair", nutsvoorzieningen (verdeelkasten, parkeerautomaten, ...) en vooral ook de willekeurig geplaatste verkeersborden en verlichtingspalen waardoor er van vrije ruimte niet veel overblijft.
En als men dus (enkel) die fietsen gaat verbieden, waar moeten die dan staan. Is de wegcode dan zo aangepast dat je je fiets op straat kan parkeren?
Hier was het vermoedelijk een Proximus technieker die onze Scarlet verbinding vorige week uit de wijkkast kegelde, en blijkbaar nog 3 andere huizen uit de buurt. Geen internet/tv/vaste telefoon voor 6 dagen is in deze tijden toch al redelijk onrustgevend wegens het aantal zaken dat enkel nog online gebeurt.
Het probleem dat de provider niet goed kan zien/beslissen waar de netwerkbeheerder mee bezig is, is een oud zeer dat al lang een betere uitwerking had moeten krijgen. Zo zag de Scarlet helpdesk dat er een "boeking" openstond (van een technieker, neem ik aan), 3 dagen na onze eerste vraag, maar was er geen datum/tijd vermeld en konden ze zelf ook geen nieuwe boeking aanmaken.
groot (en gekend) probleem bij pxm is dat er eind december *altijd* techniekers te kort zijn (verlof + ziekte + ...).
combineer dat dan met een hele hoop wegenwerken en co dat bezig zijn, waardoor de beschikbare techniekers (surtout lasploegen) continu bezig zijn met kapot getrokken kabels te herstellen en eventueel een nieuwe technieker die de informatie in zijn werkorder fout leest en een kabeltje fout herprikt in de kast, et voila....
Voor een miljardenbedrijf als Proximus is dat nog erger dat ze een publiek gekend wederkerend personeelsprobleem niet zouden kunnen oplossen. Lijkt eerder op onwil.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
als ze permanent extra capaciteit voorzien, dan kost het veel in de maanden dat ze (standaard) geen tekort aan techniekers hebben.
willen ze tijdelijk extra capaciteit voorzien, dan kost het jaarlijks veel om die nieuwe techniekers op te leiden.
dus, proximus schuift dat door naar de aannemers (ik denk dat het merendeel van techniekers op de baan al lang niet meer pxm is, maar een van de aannemers)
met die aannemers hebben ze dan bepaalde contracten, die (ik dacht jaarlijks) herzien worden waarin ze capaciteit (zowel in techniekers als in beschikbaar werk voor die techniekers) vastleggen (procentueel, i suppose)
dus proximus neemt zelf geen hoop extra techniekers aan, want dat kost hun teveel geld, maar steken het meeste door naar aannemers, dewelke dan techniekers voorziet
en het is voor pxm veel interessanter om een tekort te hebben aan techniekers (fout aannemer) dan een teveel (want: te weinig werk voor de aannemer, fout pxm),
en ze zullen dus met plezier het jaarlijkse 'sorry, het is druk' excuus gebruiken terwijl ze (eventueel) boetes uitschrijven aan de aannemers, dan dat ze meer geld zouden (kunnen) kwijtraken.
after all, het is toch niet alsof pxm zich veel moet aantrekken.. zelfs als ze 0 klanten zouden overhouden, zijn ze nog steeds de eigenaar van de koper en dus zeker van inkomsten.
Het is toch overal: de flexibiliteit wordt aan de kant van de klant gezocht. Lange wachttijden, onbereikbare klantendienst, auto reply, chatbot,...
En overal die waardeloze excuses: "Wegens een tijdelijke overbelasting van onze dienst kan het antwoord op uw bericht vertraging oplopen." Maar die tijdelijke overbelasting is dus permanent.
anderzijds wil de klant ook altijd alles goedkoper, en dan mag het natuurlijk niet verbazen dat de klantendienst en technische diensten erop achteruitgaan.
het upper-management concept van "de meest nuttigen moeten altijd de eersten zijn om te sneuvelen, want ik wil mijn pré"
(en nee, daarmee zeg ik niet dat belgie goedkoop is, dat helemaal niet... maar dat is dan weer een heel andere discussie op zichzelf)
R2D2 schreef: 20 dec 2023, 22:36
Het is toch overal: de flexibiliteit wordt aan de kant van de klant gezocht. Lange wachttijden, onbereikbare klantendienst, auto reply, chatbot,...
En overal die waardeloze excuses: "Wegens een tijdelijke overbelasting van onze dienst kan het antwoord op uw bericht vertraging oplopen." Maar die tijdelijke overbelasting is dus permanent.
Het probleem is dat wanneer je de helpdesk nodig hebt, je zelden alleen bent want het gaat meestal om algemene storingen.
In dat geval bellen 100'den mensen tegelijk en moet je dus lang(er) wachten.
Je kan dan 100 calltakers extra aannemen maar die zouden dan de helft van de dag zonder werk zitten, en die kosten zou je als ook klant dus ook moeten dragen terwijl het nu al duur is.
Maar ik vind het eigenlijk nog wel meevallen bij proximus, bij een algemene storing krijg je al een automatisch bericht als je belt.
hier eentje (duralex) waarmee ik in het verleden geen problemen had.... hebben normaal een levertijd van een weekje ongeveer.
we zijn ondertussen een goede 4 weken verder.... (paypal case is dus ook open ondertussen)
tandproblemen, fijn, tandarts van wacht, oops 0903 nummer aan 1.5 euro/minuut..
dan bel je toch, probeert de 'operator' 4, ja vier, tandartsen te bellen, zonder succes... schande.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Helaas hebben wij politici die de moed niet hebben om van verkeersveiligheid een echte prioriteit te maken.
Echte lafaards die bij ieder verkeersslachtoffer hun medeleven betuigen maar nooit de daad bij het woord voegen.
Het rijbewijs met punten is al (heel) lang goedgekeurd maar geen enkele minister durft het daadwerkelijk in te voeren. Handhaving wordt ook al jaren op een laag pitje gezet omdat "men het administratief niet kan bolwerken". Wat tegelijk een bewijs is dat er overal en permanent (te) veel overtredingen begaan worden. En de media zijn ook medeplichtig: spectaculaire ongevallen zijn mooi lezersvoer en als er dan een flitspaal echt veel overtredingen registreert (Craeybeckxtunnel) dan maakt men daar een schande van wegens geldklopperij.
In Frankrijk liep het ook de spuitgaten uit, daar heeft men zowat alles herzien en een zeer strenge aanpak van deze zware overtreders voorzien, dit werpt duidelijk zijn vruchten af. Een motorrijder die aan 245 km/h werd geflits werd aangehouden en voor de rechtbank veroordeeld tot 2 jaar effectieve gevangenis + de bijhorende hoge boetes en jarenlang rijverbod.
De wildplasser die we tot voor kort hadden deed zowat niets aan deze problemen op de weg, en nu loopt het helemaal uit de hand.
Ik denk dat Q wel effectief de tolerantiemarge wou afschaffen of verminderen, maar geen idee of hij daarin geslaagd is. https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/07/27 ... ntiemarge/
Ik denk het niet eigenlijk, want dan zou er een golf van verontwaardiging ontstaan zijn.
we zullen maar niets zeggen over de provincie zeker
R2D2 schreef: 24 dec 2023, 11:57
Wat tegelijk een bewijs is dat er overal en permanent (te) veel overtredingen begaan worden.
of dat er effectief te weinig agenten zijn om én de misdaad tegen te gaan én de klagende burger te helpen én het verkeer correct aan te pakken.
het kan aan mij liggen, en het gestegen verkeer in de tussentijd zal er ook mee te maken hebben, maar ik heb het gevoel dat het vlotter ging VOOR de hervorming van de politiediensten.
Moonboy schreef: 24 dec 2023, 13:11
Een motorrijder die aan 245 km/h werd geflits werd aangehouden en voor de rechtbank veroordeeld tot 2 jaar effectieve gevangenis
met het gerecht dat nu al jaren achterloopt, onze gevangenissen die nu al vol zitten, cipiers die nu al klagen en staken, en enkelbanden die geregeld nog problemen hebben... lijkt me dat zo'n oplossing enkel meer problemen gaat geven, indien er geen structurele aanpak komt.
Schrappen van rijbewijs, inbeslagname van voertuig, en bepaalde rechten kwijt voor 2 jaar.
Dan is er geen kost voor de maatschappij en heeft de persoon in kwestie toch een stevige impact.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Vivaldi heeft er een puinhoop van gemaakt, land in verval, politiek die bulkt van het amateurisme, bedenkelijke mentaliteit, niet meer voor herhaling vatbaar, zo raak je wel eens wat gefrustreerd.
Dringend tijd voor een keiharde aanpak qua alcohol misbruik.
Gepakt zat achter 't stuur? Auto kwijt, rijbewijs kwijt. Geen discussie. Nultolerantie zou ook een zeer goede zaak zijn.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
In bovenstaand geval is inbeslagname zeker een goede (en ontradende) maatregel.
Het deed mij denken aan wat een oud-collega me ooit vertelde van iemand uit zijn buurt die rijverbod had (geen idee van de reden), opnieuw was betrapt achter het stuur en na het buitenstappen van de rechtbank opnieuw met de auto naar huis reed.
Als ik zie hoeveel keer ik gecontroleerd ben op 40+ jaar rijden, zowel privé als met werkauto's dan ik zonder rijbewijs rijden haast risicoloos. Ik kom met 1 hand toe... waarvan 2 keer moeten blazen (key chains available as proof )
De politie hier vertelde dat ze gewoon wisten van een aantal mensen in de gemeente dat ze zonder/met ingetrokken rijbewijs rondreden, maar "je kan een steen niet uitpersen"...
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
brubbel schreef: 26 dec 2023, 12:58
Nieuwe formule!
Heb hier eerder ook al gepost over shrinkflation. Al is dat in jouw geval nog een twijfelgeval, omdat de nieuwe flacon duidelijk smaller/kleiner is. Minder inhoud in dezelfde verpakking vind ik pas echt bedrog.
Ik snap die shrinkflation overigens niet goed. Vroeger deden fabrikanten er alles aan om hun verpakkingen zo compact mogelijk te krijgen, omdat dat zorgde voor goedkoper transport. Nu wordt er steevast 10% lucht getransporteerd.
Tomby schreef: 26 dec 2023, 13:23
Al is dat in jouw geval nog een twijfelgeval, omdat de nieuwe flacon duidelijk smaller/kleiner is.
We moeten niet naïef zijn. Als ze een halve meter van elkaar staan is het verschil niet te zien. Ze weten perfect waarmee ze bezig zijn.
Mocht de prijs gewoon aangepast zijn tot daar. Nu voelt het een beetje als oplichting.
devilkin schreef: 24 dec 2023, 14:14
Schrappen van rijbewijs, inbeslagname van voertuig, en bepaalde rechten kwijt voor 2 jaar.
Dan is er geen kost voor de maatschappij en heeft de persoon in kwestie toch een stevige impact.
Schrappen van rijbewijs is voor dat soort "flikken-zijn-klootzakken-bestuurders" gelijk aan "straf met uitstel".
Een auto start ook zonder rijbewijs in de wagen.
Anderzijds weer duidelijk het zoveelste geval van geen gordel dragen. De passagiersruimte is nagenoeg intact, zelfs de deuren konden gewoon open. Dus met een gordel ga je daar niet zwaargewond uitgehaald worden.