Het enige dat ik er tot nu toe mee deed, was het fase-voltage opvolgen, want de integratie met de PV's is gestopt sinds de zomer.
In de "December Gift Guide 2023" van Tweakers tipt een redacteur de "Athom ESPHome-wifismartplug" (€18/stuk), wat een schakelbaar stopcontact is, dat integreert in HA.
In HA krijg ik nu een mooi grafiekje van het verbruik van het ondertussen aangesloten toestel. H-e-e-r-l-i-j-k. Ik wist niet dat zoiets kon

Nu zoek ik soortgelijk voor temperatuur (en eventueel vochtigheid) en CO2. Ik heb Honeywell Resideo CO2 sensoren in huis, maar die hebben geen WLAN connectiviteit.
Als ik zoek op HA/CO2, krijg ik zigbee en z-wave resultaten. Maar de RPI heeft dat niet, dus moet ik een zigbee/z-wave stick kopen, vermoed ik. Maar
- hoe weet ik hoever het z/z netwerkbereik reikt? WLAN is wat dat betreft simpel: ik heb overal in huis perfecte WiFi dekking.
- hoe kan je dat netwerk vergroten?
- wat is het verschil tussen zigbee/z-wave/matter? HA-shop verkoopt een "Home Assistant SkyConnect" met Zigbee & Matter? Is er ook iets dat alle 3 doet?
Iemand ook tips voor temperatuur & CO2 meters die in HA te integreren zijn?