Hoewel de gezichtsherkenning lang goed gewerkt heeft in mijn Google Photos account blijkt dat nu niet meer actief.
Personen die voordien geïndexeerd waren, zijn dat nog altijd maar nieuwe foto's worden niet meer geïndexeerd. Ik vind in de instelling ook niet meer waar je dit aan of uit zou kunnen zetten.
Heb ik iets gemist en is dat afgeschakeld wegens privacy issues of zo?
Toen het werkte was het wel verbazend hoe goed het soms werkte. Gezichten die amper in beeld waren, onderbelicht of zelf babyfoto's werden aan de juiste persoon toegewezen. Niet altijd, dus soms met foutjes, maar toch zeer indrukwekkend en vooral handig.
gezichtsherkennning bij Google Photos?
- Dizzy
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
- Bedankt: 709 keer
Heeft misschien te maken met Europese regelgeving?
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 1 keer
Als je even in VS bent, dan kan je de toggle aan en uit zetten voor gezichtsherkenning 

- Ptoeneigh
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 584 keer
- Bedankt: 140 keer
Ik heb het destijds inderdaad okk ontdekt en geactiveerd in de VS bij het activeren van een nieuwe iPhone.yuan_lee86 schreef: 25 dec 2023, 09:25 Als je even in VS bent, dan kan je de toggle aan en uit zetten voor gezichtsherkenning![]()
Maar gelukkig hoef je in de praktijk die reis niet te maken en lukt met VPN ook een hoop.