In het nieuwe appartementsgebouw is de gsm ontvangst een ramp. Er is spiksplinternieuwe telenet ONE met een snelheid van 250mps. Dus met "bellen via Wifi" zou het opgelost moeten zijn. Aanvinken en zien wat het geeft. Niks dus. Geen inkomende of uitgaande gesprekken mogelijk. In de Telenet winkel de tip gekregen om even vliegtuigmodus aan te zetten en weer uit. Maar dat maakt geen verschil. Apple is apple, dus behalve aan of uitvinken kan je verder niks instellen.
Iemand tips die wel werken? Zou het icoon veranderen als het werkt? Nu zie ik wel een sterk wifi signaal. Maar geen enkel streepje bij gsm ontvangst.
Bellen via WiFi op iphone max
- TheCeet
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
- Bedankt: 141 keer
Icoon zal niet veranderen.
Enkel in jouw settings kan je zien of je op vowifi zit of niet.
Werkt bij mij al jaren super. Wel op Proximus netwerk.
Ik kan zelfs bellen als ik vliegtuigmodus aan zet en enkel wifi inschakel.
Geef is wat meer info ook.
Welke iPhone Max?
iOS versie?
Net dit gevonden:
https://www.netweters.be/t5/Surfen-bell ... d-p/162095
Enkel in jouw settings kan je zien of je op vowifi zit of niet.
Werkt bij mij al jaren super. Wel op Proximus netwerk.
Ik kan zelfs bellen als ik vliegtuigmodus aan zet en enkel wifi inschakel.
Geef is wat meer info ook.
Welke iPhone Max?
iOS versie?
Net dit gevonden:
https://www.netweters.be/t5/Surfen-bell ... d-p/162095
iPhone 13 Pro:
Citymesh - 300GB
Lenovo M720q(i5-8400T): OPNsense - 25.1.7_4
Lenovo M720q(i5-9400T): Proxmox server - 8.4.1
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:
Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!

Lenovo M720q(i5-8400T): OPNsense - 25.1.7_4
Lenovo M720q(i5-9400T): Proxmox server - 8.4.1
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:

AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
De tip is niet om "even vliegtuigmodus aan te zetten en weer uit", maar om vliegtuigmodus aan te zetten, en de WiFi terug in te schakelen (terwijl vliegtuigmodus aanstaat)....Pleuris schreef: 21 dec 2023, 23:00 In de Telenet winkel de tip gekregen om even vliegtuigmodus aan te zetten en weer uit.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 480 keer
- Bedankt: 114 keer
Ik gebruik voice over wifi ook al jaren in combinatie met een iPhone, eerst bij Proximus en nu bij Orange/Hey, en dat werkt heel goed. Gewoon de toggle aangezet in de instellingen en zorgen dat je een goede wifiverbinding hebt natuurlijk.
Het icoon rechtsbovenaan dat je cellulair bereik aanduidt (de vier streepjes) verandert inderdaad niet. In control centre of de instellingen zou je wel een ander netwerk moeten zien: bij Orange is dat "Orange B WiFi" in plaats van "Orange B" en bij Proximus was het dacht ik "Proximus B" in plaats van "Proximus". Iemand die de juiste waarde weet voor Telenet?
Het icoon rechtsbovenaan dat je cellulair bereik aanduidt (de vier streepjes) verandert inderdaad niet. In control centre of de instellingen zou je wel een ander netwerk moeten zien: bij Orange is dat "Orange B WiFi" in plaats van "Orange B" en bij Proximus was het dacht ik "Proximus B" in plaats van "Proximus". Iemand die de juiste waarde weet voor Telenet?
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 2 keer
Proximus is VoWiFi, hier toch op mijn iPhone 13.butskristof schreef: 22 dec 2023, 01:38 Het icoon rechtsbovenaan dat je cellulair bereik aanduidt (de vier streepjes) verandert inderdaad niet. In control centre of de instellingen zou je wel een ander netwerk moeten zien: bij Orange is dat "Orange B WiFi" in plaats van "Orange B" en bij Proximus was het dacht ik "Proximus B" in plaats van "Proximus". Iemand die de juiste waarde weet voor Telenet?
Indien actief kan je dit raadplegen:
- of bij Instellingen > Mobiel netwerk > Netwerkselectie
- of in het controlepaneel links bovenaan waar je netwerknaam vermeld staat.
- devilkin
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 663 keer
Zelf heb ik op het proximus forum moeten vragen op VoWifi en VoLTE te activeren op mijn nummer. Pas nadien werkte dat...
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)