Waarom loopt het zo fout bij Telenet de laatste tijd?
-
- Elite Poster
- Berichten: 4349
- Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
- Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
- Bedankt: 68 keer
Telenet is nu volledig overgenomen door een ander bedrijf, ik vraag mij af of klanten al een brief hebben gehad, met een aantal welkom woordjes plus ook wel uitleg over hoe de toekomst voor het bedrijf er nu uitziet, dat zou een goed gebaar zijn naar de klanten toe.
- devilkin
- Administrator
- Berichten: 6909
- Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 663 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Waarom?
Dat zou nu pas weggesmeten geld zijn. 99,9% vd klanten weet het niet, ligt er niet wakker van, en zal het wss nooit weten tot het moment er een naamsverandering of iets dergelijks zou gebeuren.
Je krijgt ook geen brief als je automerk opgekocht is door een groep, of als een van de vele merken aan kuisproducten of eetbare producten deel gaat uitmaken van een concern.
Dat zou nu pas weggesmeten geld zijn. 99,9% vd klanten weet het niet, ligt er niet wakker van, en zal het wss nooit weten tot het moment er een naamsverandering of iets dergelijks zou gebeuren.
Je krijgt ook geen brief als je automerk opgekocht is door een groep, of als een van de vele merken aan kuisproducten of eetbare producten deel gaat uitmaken van een concern.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Elite Poster
- Berichten: 6162
- Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
- Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
- Bedankt: 312 keer
- Recent bedankt: 11 keer
Je verwart een klant die betaalt voor een dienstverlening bij een bedrijf met een aandeelhouder van een bedrijf.fluppie schreef: 08 dec 2023, 20:00 Telenet is nu volledig overgenomen door een ander bedrijf, ik vraag mij af of klanten al een brief hebben gehad, met een aantal welkom woordjes plus ook wel uitleg over hoe de toekomst voor het bedrijf er nu uitziet, dat zou een goed gebaar zijn naar de klanten toe.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 6151
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1934 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Neen, Liberty Global is niet alleen aandeelhouder.
Liberty Global is tevens de grootste dienstenleverancier van Telenet.
Uiteindelijk is Telenet een lege doos, ze zijn gebonden om de producten van Liberty Global aan te bieden. Net zoals Sunrise in Zwitserland, UPC in Slovakije, Ziggo in Nederland en Virgin Media in Groot-Brittanië moeten doen.
Liberty Global is tevens de grootste dienstenleverancier van Telenet.
Uiteindelijk is Telenet een lege doos, ze zijn gebonden om de producten van Liberty Global aan te bieden. Net zoals Sunrise in Zwitserland, UPC in Slovakije, Ziggo in Nederland en Virgin Media in Groot-Brittanië moeten doen.
-
- Pro Member
- Berichten: 447
- Lid geworden op: 05 sep 2019, 14:15
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 37 keer
We leven in een samenleving waarin "openheid" de facto een veralgemeende legitimatiegrond geworden is, en als gevolg daarvan een waardevol retorisch goed dat constant door iedereen gecontesteerd wordt. In de eerste plaats leidt dat tot een verlaging van alle maatschappelijke standaarden (moreel, educationeel, professioneel,...) omdat tekortkomingen opeens veel minder erg worden, en op lange termijn de facto genormaliseerd worden, wanneer je de discussie ten gronde achteraf subtiel weet te vervangen naar een procedurele discussie, nl. over hoe correct je "communiceert" over je tekortkomingen.
Maar als veralgemeende legitimatiegrond is het ook nuttig om de echte motieven te camoufleren van wie een ander oproept tot openheid. Een organisatie voert een slecht beleid, maar er is geen realistisch perspectief op verbetering (NMBS) of het behoort uiteindelijk tot ieders recht om zijn interne keuken autonoom te regelen (Telenet). Dus daarmee geraken we er niet.
Wat je dan krijgt is de constante vraag om meer "communicatie". Zogezegd om te informeren en open te zijn (wat verondersteld wordt ondubbelzinnig goed te zijn, en niemand dus mag weigeren indien hij daartoe geïnterpelleerd wordt), maar eigenlijk gewoon omdat degene die er toe oproept de geïnterpelleerde wil straffen door hem te dwingen iets mee te delen wat een negatief PR-effect heeft. Veel Vlamingen denken immers verkeerdelijk dat Telenet een Vlaams bedrijf is, of ze staan er gewoon niet stil bij.
Laat Telenet nu communiceren over hoe ze een Amerikaans bedrijf zijn dat afhankelijk is van Indische suppliers en wat nog allemaal, en de gemiddelde Vlaming heeft opeens een minder positieve associaties bij het merk Telenet. Let op, dat zou niet eens onterecht zijn. Een hoge organisationele complexiteit is een structurele factor die het risico op slechte dienstverlening verhoogt. Maar zeg dat dan gewoon i.p.v. bedrijven constant op te roepen om te communiceren over zaken die de klant als zodanig niet interesseren.
Maar als veralgemeende legitimatiegrond is het ook nuttig om de echte motieven te camoufleren van wie een ander oproept tot openheid. Een organisatie voert een slecht beleid, maar er is geen realistisch perspectief op verbetering (NMBS) of het behoort uiteindelijk tot ieders recht om zijn interne keuken autonoom te regelen (Telenet). Dus daarmee geraken we er niet.
Wat je dan krijgt is de constante vraag om meer "communicatie". Zogezegd om te informeren en open te zijn (wat verondersteld wordt ondubbelzinnig goed te zijn, en niemand dus mag weigeren indien hij daartoe geïnterpelleerd wordt), maar eigenlijk gewoon omdat degene die er toe oproept de geïnterpelleerde wil straffen door hem te dwingen iets mee te delen wat een negatief PR-effect heeft. Veel Vlamingen denken immers verkeerdelijk dat Telenet een Vlaams bedrijf is, of ze staan er gewoon niet stil bij.
Laat Telenet nu communiceren over hoe ze een Amerikaans bedrijf zijn dat afhankelijk is van Indische suppliers en wat nog allemaal, en de gemiddelde Vlaming heeft opeens een minder positieve associaties bij het merk Telenet. Let op, dat zou niet eens onterecht zijn. Een hoge organisationele complexiteit is een structurele factor die het risico op slechte dienstverlening verhoogt. Maar zeg dat dan gewoon i.p.v. bedrijven constant op te roepen om te communiceren over zaken die de klant als zodanig niet interesseren.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4349
- Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
- Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
- Bedankt: 68 keer
Ik weet het het is geen must, maar het zou wel een mooi gebaar zijn van diegene die nu de plak zwaaien bij Telenet een brief te krijgen met : Beste klant jullie blijven zeer belangrijk voor ons, en daarbij wat uitleg wat de toekomst zal brengen en veranderingen die zich binnen een zestal maanden zullen voltrekken. Let op he Telenet heeft de laatste tien maanden alleen maar kontakt gehad met zijn klanten voor een prijsverhoging of ......voor heel onregelmatige dienstverlening of
andere problemen.
andere problemen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5571
- Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
- Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
- Bedankt: 169 keer
Maar iedereen is hier onder de waan dat er er nu plots een andere situatie is.... Er zal iets veranderen maar echt niet in die mate dat het nieuwswaardig is.
Al sinds 2007 is Liberty Global meerderheidsaandeelhouder. Dus die kon al alles beslissen.
Al sinds 2007 is Liberty Global meerderheidsaandeelhouder. Dus die kon al alles beslissen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 6162
- Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
- Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
- Bedankt: 312 keer
- Recent bedankt: 11 keer
Tja wanneer je zelf gevoelig bent voor zo'n commerciële mooipraterij zal het je dag wel even kleuren maar....... verder niets. Het is en blijft een commerciële overeenkomst. Je hebt met zo'n bedrijven ook nauwelijks (om niet te zeggen geen) persoonlijk contact (in tegenstelling tot een individuele vakman).fluppie schreef: 09 dec 2023, 09:14 Ik weet het het is geen must, maar het zou wel een mooi gebaar zijn van diegene die nu de plak zwaaien bij Telenet een brief te krijgen met ...
Mijn mening is dat Telenet gewoon de zoveelste anonieme dienstverlener is door de klant geselecteerd op basis van objectieve gegevens en niet omdat ze zo sympathiek overkomen in hun marketing. De dag dat ze daar niet meer aan voldoen is het de beurt aan een ander. Zonder briefje met dank voor bewezen diensten richting Telenet.

Laatst gewijzigd door ivob 09 dec 2023, 09:48, in totaal 1 gewijzigd.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 6151
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1934 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Nutteloos, wie niet tevreden is over de dienstverlening, vertrekt hé.
Telenet is je mama of je lief niet en moet jou dus geen verontschuldigingen of liefdesbrieven sturen.
In juni 2024 krijgt iedereen een brief over de prijsverhoging. Niet akkoord? Andere provider nemen.
Telenet is je mama of je lief niet en moet jou dus geen verontschuldigingen of liefdesbrieven sturen.
In juni 2024 krijgt iedereen een brief over de prijsverhoging. Niet akkoord? Andere provider nemen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 6162
- Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
- Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
- Bedankt: 312 keer
- Recent bedankt: 11 keer
Hier gaat dat al lang niet meer per brief maar via email.raf1 schreef: 09 dec 2023, 09:47 In juni 2024 krijgt iedereen een brief over de prijsverhoging. Niet akkoord? Andere provider nemen.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Een mail is ook een elektronische brief.ivob schreef:Hier gaat dat al lang niet meer per brief maar via email.raf1 schreef: 09 dec 2023, 09:47 In juni 2024 krijgt iedereen een brief over de prijsverhoging. Niet akkoord? Andere provider nemen.
Sent from my SM-N970F using Tapatalk
- Dizzy
- Elite Poster
- Berichten: 12316
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
- Locatie: Hier ter plaatse
- Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
- Bedankt: 709 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Niemand beweert dat jij de enige bent met een onoplosbaar probleem, enkel jij insinueert dat. Het is helaas een feit dat de ombudsdiensten al een hele tijd overspoeld worden met klachten van klanten en dat Telenet ook zelf toegeeft dat ze problemen hebben met de omschakeling. Maar jij weet het natuurlijk beter dan telenet hoe het met al hun klanten gesteld is 

Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- userbase crew
- Berichten: 9510
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
- Bedankt: 757 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Steeds beter en sneller stopt idd wanneer de lijn biedt wat je nodig hebt.ivob schreef: 08 dec 2023, 10:14 Nooit bij stilgestaan dat voor een deel van de internetgebruikers steeds beter en steeds sneller inderdaad geen meerwaarde meer biedt?
Voor degenen die hier echt nood aan hebben, zit het grootste probleem wss bij de upload speed, niet de download speed (bv online backups).
Dat betekent dat de differentiatie verschuift naar andere dingen, zoals
- prijs (niet TN's sterkste kant)
- technisch aanbod (modemkeuze is er nu wel door, maar dat terzijde gelaten is de toegetimmerde router van TN meestal ook niet de beste keuze)
- administratieve kwaliteit (momenteel om van te huilen bijt TN)
- uptime (en laat dat nu niet direct de focus zijn van een ISP voor klanten die geen SLA hebben; wat een probleem begint te worden nu er meer en meer aan thuiswerk gedaan wordt).
Maw, eenmaal de meeste klanten "verzadigd zijn" qua snelheid, is de rest van het speelveld niet direct TN's sterkste punt.
Dat ze ook nog op coax zitten ipv fiber in de last mile, gaat in de toekomst ook niet helpen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2266
- Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
- Bedankt: 140 keer
- Recent bedankt: 10 keer
En dus gaat Telenet verliezen op plaatsen waar fiber beschikbaar is omdat fiber meer uploadsnelheid kan bieden en goedkoper zal zijn.
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3654
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 246 keer
- Bedankt: 102 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Nu nog dit bij Telenet ook :
Enkele lezers meldden ons de afgelopen weken dat Telenet hun aansluiting plotseling afgesloten had om technische reden. Telenet bevestigt dat dit ‘in uitzonderlijke gevallen’ gebeurt.
https://datanews.knack.be/analyse/achte ... RNBDATANNL
Enkele lezers meldden ons de afgelopen weken dat Telenet hun aansluiting plotseling afgesloten had om technische reden. Telenet bevestigt dat dit ‘in uitzonderlijke gevallen’ gebeurt.
https://datanews.knack.be/analyse/achte ... RNBDATANNL
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png


Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
- on4bam
- Moderator
- Berichten: 6415
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: 127.0.0.1 of elders
- Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
- Bedankt: 631 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Zelfde link maar zonder tracking:
https://datanews.knack.be/analyse/achte ... afsluiten/
https://datanews.knack.be/analyse/achte ... afsluiten/
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Premium Member
- Berichten: 631
- Lid geworden op: 14 mei 2004, 00:16
- Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
- Bedankt: 39 keer
Ik heb jaren bij telenet gezeten en had een business abbo en op het einde betaalde ik 65 euro dacht ik. Dan hebben ze business abbo afgeschaft voor mensen zonder btw nummer en hun voorstel was een abbo voor 73 euro ofzo. Rond die periode hadden ze net proximus fiber gelegd en ging ik over naar mobile vikings fiber voor 38 euro ( nu 40 maar kreeg dat nog een jaar tot nu december aan 38 euro ).
Hun goedkoopste abbo is dik 30 euro maar dan kan je maar downloaden tot 150GB. Maakten ze dat unlimited qua download dan had ik er nog wel gezeten want ik was wel heel tevreden van de support en het heeft hier 15 jaar stabiel internet opgeleverd.
Hun pricing model, hun miserie met hun administratie en geen of veel te laat fiber gaat hun wel zuur opbreken denk ik.
Hun goedkoopste abbo is dik 30 euro maar dan kan je maar downloaden tot 150GB. Maakten ze dat unlimited qua download dan had ik er nog wel gezeten want ik was wel heel tevreden van de support en het heeft hier 15 jaar stabiel internet opgeleverd.
Hun pricing model, hun miserie met hun administratie en geen of veel te laat fiber gaat hun wel zuur opbreken denk ik.
-
- Moderator
- Berichten: 18369
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
- Recent bedankt: 17 keer
Dit heeft toch niets te maken met "waarom het bij Telenet fout loopt" ???Patje schreef: 13 dec 2023, 19:23 Nu nog dit bij Telenet ook :
Enkele lezers meldden ons de afgelopen weken dat Telenet hun aansluiting plotseling afgesloten had om technische reden. Telenet bevestigt dat dit ‘in uitzonderlijke gevallen’ gebeurt.
Dat abonnees die ingress veroorzaken afgesloten worden is toch méér dan normaal?
Ingress zorgt voor grote storingen op het gehele coax segment, en heeft impact op alle andere gebruikers (slechte TV ontvangst, storingen op internet, ...)
Ingress kan onder andere veroorzaakt worden door slechte of losse connectoren, kapotte NIU, etc ...
Maar meestal is dit het gevolg van prutsers die zelf aan de coax gewerkt hebben (coax kabel verlengd, aftakkingen, etc ...).
De veroorzaker vinden van ingress is soms een heel lastige karwei, en eens deze gelocaliseerd is, is een snelle technische interventie nodig.
Afsluiten is dan soms de enige mogelijkheid indien de technieker niet binnen geraakt.
Beter één abonnee zonder internet, dan een ganse straat met "TV met blokjes" en onstabiel internet

VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Moonboy
- Pro Member
- Berichten: 433
- Lid geworden op: 21 jul 2023, 12:39
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 34 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Dat werd ook tijd ;
Telenet krijgt monsterboete omdat het klanten bemoeilijkt om van operator te veranderen
https://www.hln.be/geld/telenet-krijgt- ... ~a86577c5/
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20231221_94402507
Telenet krijgt monsterboete omdat het klanten bemoeilijkt om van operator te veranderen
https://www.hln.be/geld/telenet-krijgt- ... ~a86577c5/
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20231221_94402507
- Dizzy
- Elite Poster
- Berichten: 12316
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
- Locatie: Hier ter plaatse
- Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
- Bedankt: 709 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Hier in randje Gent gisteren weer grote storing en veel mensen die klagen over de aanhoudende problemen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
- cadsite
- userbase crew
- Berichten: 6839
- Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
- Locatie: Kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
- Bedankt: 710 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Monsterboete...
Telenet heeft ruim 1.700.000 klanten.
De boete is €1.000.000
Dat is minder dan €0,60/klant.
€ 997,0 miljoen nettowinst voor het jaar afgesloten op 31 december 2022
Telenet heeft ruim 1.700.000 klanten.
De boete is €1.000.000
Dat is minder dan €0,60/klant.
€ 997,0 miljoen nettowinst voor het jaar afgesloten op 31 december 2022
-
- Plus Member
- Berichten: 196
- Lid geworden op: 03 feb 2013, 19:39
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 22 keer
Klanten zullen in 2024 wel een prijsverhoging krijgen om die boete terug te betalen.
De boete is opgelegddoor het BIPT, maar wat zeker is dat het geld niet zal gaan naar de mensen die last hebben ondervonden door de manier van werken van Telenet.
Resultaat van dit alles is dat de Telenet klant nog altijd de dupe hier van zal zijn.
De boete is opgelegddoor het BIPT, maar wat zeker is dat het geld niet zal gaan naar de mensen die last hebben ondervonden door de manier van werken van Telenet.
Resultaat van dit alles is dat de Telenet klant nog altijd de dupe hier van zal zijn.
- Dizzy
- Elite Poster
- Berichten: 12316
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
- Locatie: Hier ter plaatse
- Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
- Bedankt: 709 keer
- Recent bedankt: 7 keer
They will give their 5 cents anyway 

Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4349
- Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
- Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
- Bedankt: 68 keer
Als ik het goed heb zegt Telenet de Easy Switch- formule in bepaalde gevallen niet te kunnen toepassen wegens problemen.....van hun eigen netwerk . Zo een boete is wel een groot bedrag voor het bedrijf zelf denk ik, met daaraan verbonden de bekendmaking van dit.
- cadsite
- userbase crew
- Berichten: 6839
- Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
- Locatie: Kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
- Bedankt: 710 keer
- Recent bedankt: 5 keer
€1.000.000 op een nettowinst van €1.000.000.000
Dat is dus 0,1% van hun netto winst.
Oh ja, daar gaan ze echt wel héél sterk van wakker liggen...
En imagoschade zeg je? Dat geloof je zelf toch niet?
Ze prutsen al een dik jaar met hun hele administratie en de klanten blijven toestromen.
Dat is dus 0,1% van hun netto winst.
Oh ja, daar gaan ze echt wel héél sterk van wakker liggen...
En imagoschade zeg je? Dat geloof je zelf toch niet?
Ze prutsen al een dik jaar met hun hele administratie en de klanten blijven toestromen.
- Dizzy
- Elite Poster
- Berichten: 12316
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
- Locatie: Hier ter plaatse
- Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
- Bedankt: 709 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Belgen betalen graag en Telenet net iets minder dan de Belgen, want het zijn Amerikanen 

Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Member
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 12 feb 2021, 10:24
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 10 keer
Veel gezever over hoe slecht Telenet wel is, maar overstappen ... neu, dan blijft het doodstil ... tja ...
-
- Elite Poster
- Berichten: 2266
- Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
- Bedankt: 140 keer
- Recent bedankt: 10 keer
idd veel geklaag door mensen die soms zelfs al maanden/jaren met een probleem zitten en toch niet willen overstappen omdat dit "te veel moeite" zou zijn.
Vote with your wallet... Je komt in veel gevallen nog eens goedkoper uit ook.
Vote with your wallet... Je komt in veel gevallen nog eens goedkoper uit ook.
-
- Plus Member
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 08 feb 2010, 08:13
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 5 keer
Begin dit jaar bijna op het punt gestaan om van Telenet naar proximus te gaan. het enige dat me wat tegen gehouden heeft is de lage internet snelheid.. moest fiber hier liggen was in al lang overgestapt naar proximus..
-
- Plus Member
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 08 feb 2010, 08:13
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 5 keer
ik zou pxm nemen vanwege ik ook met alle gsm's daar zit. zou een stuk goedkoper worden dan. Orange heeft geen goede connectie hier met de gsm's. buren klagen hun er zot van. heytelecom heeft geen tv & aangezien in thuis met een "zapper" zit is streamen nog geen optie 

- svermassen
- Elite Poster
- Berichten: 2302
- Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 60 keer
Het ganse probleem met overschakelen is soms ook niet gemakkelijk.
Wij zijn hier op Fiber aan het wachten en dan vliegt TN.
Orange ga ik mij niet aan wagen, er zijn hier in de straten verschillende terug naar TN moeten gaan wegens problemen.
PxS lijn, bijvoorbeeld voor Mobile Vikings, is hier niet voldoende stabiel.
Stel ik uiteindelijk een traag VDSL-abonnement heb, dan ben ik eraan voor de moeite.
Thuiswerk is hier nu de belangrijkste parameter in geworden vrees ik.
En dat zal voor velen zo zijn
En Fiber, 2026 en dan nog misschien
Wij zijn hier op Fiber aan het wachten en dan vliegt TN.
Orange ga ik mij niet aan wagen, er zijn hier in de straten verschillende terug naar TN moeten gaan wegens problemen.
PxS lijn, bijvoorbeeld voor Mobile Vikings, is hier niet voldoende stabiel.
Stel ik uiteindelijk een traag VDSL-abonnement heb, dan ben ik eraan voor de moeite.
Thuiswerk is hier nu de belangrijkste parameter in geworden vrees ik.
En dat zal voor velen zo zijn

En Fiber, 2026 en dan nog misschien

-
- Starter Plus
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 23 dec 2004, 14:56
- Locatie: LB; Bocholt
- Bedankt: 1 keer
Hebben ze intussen de systemen een beetje onder controle bij Telenet? Ik zie dat het portaal intussen weer is aangepakt en het aantal klachten lijkt mij te zijn afgenomen.
Ik ben zelf al een tijdje klaar met Telenet in feite, maar VDSL is geen alternatief voor mij en fiber zal nog wel jaren op zich laten wachten, blijft Orange zowat als enig 'echt' alternatief over. De zaken die ik wens te hebben in een abonnement lijken alvast mogelijk bij Orange. Helaas niet zo heel veel goedkoper, maar wel meer snelheid (met name de upload i.v.m. WFH) en reputatie lijkt redelijk te zijn tegenwoordig, echter de aanhoudende problemen bij Telenet hielden mij nog tegen als ik de verhalen over het switchen van of activeren van aansluiting las... maanden na opzegging nog facturen krijgen.. dat soort zaken. Niet iets waar ik op zit te wachten en dagen zonder vast internet zitten is ook geen optie voor mij.
Ik ben zelf al een tijdje klaar met Telenet in feite, maar VDSL is geen alternatief voor mij en fiber zal nog wel jaren op zich laten wachten, blijft Orange zowat als enig 'echt' alternatief over. De zaken die ik wens te hebben in een abonnement lijken alvast mogelijk bij Orange. Helaas niet zo heel veel goedkoper, maar wel meer snelheid (met name de upload i.v.m. WFH) en reputatie lijkt redelijk te zijn tegenwoordig, echter de aanhoudende problemen bij Telenet hielden mij nog tegen als ik de verhalen over het switchen van of activeren van aansluiting las... maanden na opzegging nog facturen krijgen.. dat soort zaken. Niet iets waar ik op zit te wachten en dagen zonder vast internet zitten is ook geen optie voor mij.
.:: DiaKe ::.
- TheCeet
- Elite Poster
- Berichten: 952
- Lid geworden op: 03 apr 2018, 12:16
- Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
- Bedankt: 141 keer
- Recent bedankt: 4 keer
26/12 van Telenet naar HeyTelecom. Diezelfde dag nog de eRouter gaan overhandigen in Telenet Center. Daar meteen stopzetting internetabo geregeld + bewijs inlevering modem meegekregen.
15/1 creditnota gekregen.
Alles verliep zéér vlot.
15/1 creditnota gekregen.
Alles verliep zéér vlot.
iPhone 13 Pro:
Citymesh - 300GB
Lenovo M720q(i5-8400T): OPNsense - 25.1.7_4
Lenovo M720q(i5-9400T): Proxmox server - 8.4.1
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:
Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!

Lenovo M720q(i5-8400T): OPNsense - 25.1.7_4
Lenovo M720q(i5-9400T): Proxmox server - 8.4.1
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:

AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
-
- Starter Plus
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 24 apr 2022, 07:50
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Volgens mij is het nog altijd een shitshow bij Telenet. Ik lees comments van personen die er jarenlange werkte met plezier en er weggaan omdat ze het bedrijf niet meer herkennen. Zelf geprobeerd voor mijn werk om in contact te komen met Telenet Business, maar dat is quasi onmogelijk. Teveel besparingen en slechte keuzes waarschijnlijk.
- Dizzy
- Elite Poster
- Berichten: 12316
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
- Locatie: Hier ter plaatse
- Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
- Bedankt: 709 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Het lijkt wel een samenloop van diverse problemen die elkaar versterken. Er zijn de softwareproblemen maar ook technische problemen met het netwerk en dat op een moment dat de grote concurrent een voorsprong pakt op het selling point (snelheid). Inderdaad, dat kan enkel door slecht beleid. Te lang uitmelken en denken dat je er als duopolist niet teveel moeite moet doen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Pro Member
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 18:47
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 51 keer
Gisteren m'n oude modem only en decoder (beide +/- 15 jaar trouwe dienst) gaan omruilen voor de CV8560E en TVBox. Op 10 minuten was ik buiten uit het Telenet Center. Voor vertrek in de wagen even gekeken op Mijn Telenet en 'oude' apparaten stonden er nog in. De tijd die nodig was om naar huis te rijden (20 minuten) was dit aangepast en zag ik op Mijn Telenet de CV8560E en TvBox staan.
Het gaat om een business abo mét fixed IP.
Modem ingeplugd, rustig laten booten. Even later had ik terug internet verbinding, kwamen m'n VPN tunnels en SIP trunks online. Fixed IP op de router is hetzelfde gebleven. Bridging is NIET ingesteld in Mijn Telenet. Mailserver en webserver achter eigen router (USG 4 Pro) zijn bereikbaar en werken zoals verwacht.
Daarna was het de beurt aan de TV Box. Na de obligate firmware update bij de eerste opstart was deze na een 5-tal minuten operationeel.
In totaal een uurtje offline geweest.
Enige wat problemen geeft is Ipv6, maar dat is blijkbaar een algemeen probleem met de CV8560E.
Het kàn dus ook goed gaan bij Telenet.
P.
Het gaat om een business abo mét fixed IP.
Modem ingeplugd, rustig laten booten. Even later had ik terug internet verbinding, kwamen m'n VPN tunnels en SIP trunks online. Fixed IP op de router is hetzelfde gebleven. Bridging is NIET ingesteld in Mijn Telenet. Mailserver en webserver achter eigen router (USG 4 Pro) zijn bereikbaar en werken zoals verwacht.
Daarna was het de beurt aan de TV Box. Na de obligate firmware update bij de eerste opstart was deze na een 5-tal minuten operationeel.
In totaal een uurtje offline geweest.
Enige wat problemen geeft is Ipv6, maar dat is blijkbaar een algemeen probleem met de CV8560E.
Het kàn dus ook goed gaan bij Telenet.
P.