Waarom loopt het zo fout bij Telenet de laatste tijd?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4349
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 68 keer

Telenet is nu volledig overgenomen door een ander bedrijf, ik vraag mij af of klanten al een brief hebben gehad, met een aantal welkom woordjes plus ook wel uitleg over hoe de toekomst voor het bedrijf er nu uitziet, dat zou een goed gebaar zijn naar de klanten toe.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6909
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 663 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider
Te Koop forum

Waarom?

Dat zou nu pas weggesmeten geld zijn. 99,9% vd klanten weet het niet, ligt er niet wakker van, en zal het wss nooit weten tot het moment er een naamsverandering of iets dergelijks zou gebeuren.

Je krijgt ook geen brief als je automerk opgekocht is door een groep, of als een van de vele merken aan kuisproducten of eetbare producten deel gaat uitmaken van een concern.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5571
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 169 keer
Provider
Te Koop forum

Ik vind het wel gek dat mensen zeggen dat Telenet volledig overgenomen is terwijl LG allang de touwtjes in handen had.
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6162
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
Bedankt: 312 keer
Recent bedankt: 11 keer

fluppie schreef: 08 dec 2023, 20:00 Telenet is nu volledig overgenomen door een ander bedrijf, ik vraag mij af of klanten al een brief hebben gehad, met een aantal welkom woordjes plus ook wel uitleg over hoe de toekomst voor het bedrijf er nu uitziet, dat zou een goed gebaar zijn naar de klanten toe.
Je verwart een klant die betaalt voor een dienstverlening bij een bedrijf met een aandeelhouder van een bedrijf.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6151
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1934 keer
Recent bedankt: 4 keer

Neen, Liberty Global is niet alleen aandeelhouder.
Liberty Global is tevens de grootste dienstenleverancier van Telenet.

Uiteindelijk is Telenet een lege doos, ze zijn gebonden om de producten van Liberty Global aan te bieden. Net zoals Sunrise in Zwitserland, UPC in Slovakije, Ziggo in Nederland en Virgin Media in Groot-Brittanië moeten doen.
stefan1234
Pro Member
Pro Member
Berichten: 447
Lid geworden op: 05 sep 2019, 14:15
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 37 keer
Provider

We leven in een samenleving waarin "openheid" de facto een veralgemeende legitimatiegrond geworden is, en als gevolg daarvan een waardevol retorisch goed dat constant door iedereen gecontesteerd wordt. In de eerste plaats leidt dat tot een verlaging van alle maatschappelijke standaarden (moreel, educationeel, professioneel,...) omdat tekortkomingen opeens veel minder erg worden, en op lange termijn de facto genormaliseerd worden, wanneer je de discussie ten gronde achteraf subtiel weet te vervangen naar een procedurele discussie, nl. over hoe correct je "communiceert" over je tekortkomingen.

Maar als veralgemeende legitimatiegrond is het ook nuttig om de echte motieven te camoufleren van wie een ander oproept tot openheid. Een organisatie voert een slecht beleid, maar er is geen realistisch perspectief op verbetering (NMBS) of het behoort uiteindelijk tot ieders recht om zijn interne keuken autonoom te regelen (Telenet). Dus daarmee geraken we er niet.

Wat je dan krijgt is de constante vraag om meer "communicatie". Zogezegd om te informeren en open te zijn (wat verondersteld wordt ondubbelzinnig goed te zijn, en niemand dus mag weigeren indien hij daartoe geïnterpelleerd wordt), maar eigenlijk gewoon omdat degene die er toe oproept de geïnterpelleerde wil straffen door hem te dwingen iets mee te delen wat een negatief PR-effect heeft. Veel Vlamingen denken immers verkeerdelijk dat Telenet een Vlaams bedrijf is, of ze staan er gewoon niet stil bij.

Laat Telenet nu communiceren over hoe ze een Amerikaans bedrijf zijn dat afhankelijk is van Indische suppliers en wat nog allemaal, en de gemiddelde Vlaming heeft opeens een minder positieve associaties bij het merk Telenet. Let op, dat zou niet eens onterecht zijn. Een hoge organisationele complexiteit is een structurele factor die het risico op slechte dienstverlening verhoogt. Maar zeg dat dan gewoon i.p.v. bedrijven constant op te roepen om te communiceren over zaken die de klant als zodanig niet interesseren.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4349
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 68 keer

Ik weet het het is geen must, maar het zou wel een mooi gebaar zijn van diegene die nu de plak zwaaien bij Telenet een brief te krijgen met : Beste klant jullie blijven zeer belangrijk voor ons, en daarbij wat uitleg wat de toekomst zal brengen en veranderingen die zich binnen een zestal maanden zullen voltrekken. Let op he Telenet heeft de laatste tien maanden alleen maar kontakt gehad met zijn klanten voor een prijsverhoging of ......voor heel onregelmatige dienstverlening of
andere problemen.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5571
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 169 keer
Provider
Te Koop forum

Maar iedereen is hier onder de waan dat er er nu plots een andere situatie is.... Er zal iets veranderen maar echt niet in die mate dat het nieuwswaardig is.

Al sinds 2007 is Liberty Global meerderheidsaandeelhouder. Dus die kon al alles beslissen.
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6162
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
Bedankt: 312 keer
Recent bedankt: 11 keer

fluppie schreef: 09 dec 2023, 09:14 Ik weet het het is geen must, maar het zou wel een mooi gebaar zijn van diegene die nu de plak zwaaien bij Telenet een brief te krijgen met ...
Tja wanneer je zelf gevoelig bent voor zo'n commerciële mooipraterij zal het je dag wel even kleuren maar....... verder niets. Het is en blijft een commerciële overeenkomst. Je hebt met zo'n bedrijven ook nauwelijks (om niet te zeggen geen) persoonlijk contact (in tegenstelling tot een individuele vakman).
Mijn mening is dat Telenet gewoon de zoveelste anonieme dienstverlener is door de klant geselecteerd op basis van objectieve gegevens en niet omdat ze zo sympathiek overkomen in hun marketing. De dag dat ze daar niet meer aan voldoen is het de beurt aan een ander. Zonder briefje met dank voor bewezen diensten richting Telenet. :-D
Laatst gewijzigd door ivob 09 dec 2023, 09:48, in totaal 1 gewijzigd.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6151
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1934 keer
Recent bedankt: 4 keer

Nutteloos, wie niet tevreden is over de dienstverlening, vertrekt hé.

Telenet is je mama of je lief niet en moet jou dus geen verontschuldigingen of liefdesbrieven sturen.

In juni 2024 krijgt iedereen een brief over de prijsverhoging. Niet akkoord? Andere provider nemen.
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6162
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
Bedankt: 312 keer
Recent bedankt: 11 keer

raf1 schreef: 09 dec 2023, 09:47 In juni 2024 krijgt iedereen een brief over de prijsverhoging. Niet akkoord? Andere provider nemen.
Hier gaat dat al lang niet meer per brief maar via email.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
memo357
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 dec 2015, 16:28
Bedankt: 1 keer

ivob schreef:
raf1 schreef: 09 dec 2023, 09:47 In juni 2024 krijgt iedereen een brief over de prijsverhoging. Niet akkoord? Andere provider nemen.
Hier gaat dat al lang niet meer per brief maar via email.
Een mail is ook een elektronische brief.

Sent from my SM-N970F using Tapatalk

Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 12316
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Recent bedankt: 7 keer
Te Koop forum

Niemand beweert dat jij de enige bent met een onoplosbaar probleem, enkel jij insinueert dat. Het is helaas een feit dat de ombudsdiensten al een hele tijd overspoeld worden met klachten van klanten en dat Telenet ook zelf toegeeft dat ze problemen hebben met de omschakeling. Maar jij weet het natuurlijk beter dan telenet hoe het met al hun klanten gesteld is :)
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 9510
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
Bedankt: 757 keer
Recent bedankt: 2 keer

ivob schreef: 08 dec 2023, 10:14 Nooit bij stilgestaan dat voor een deel van de internetgebruikers steeds beter en steeds sneller inderdaad geen meerwaarde meer biedt?
Steeds beter en sneller stopt idd wanneer de lijn biedt wat je nodig hebt.
Voor degenen die hier echt nood aan hebben, zit het grootste probleem wss bij de upload speed, niet de download speed (bv online backups).
Dat betekent dat de differentiatie verschuift naar andere dingen, zoals
- prijs (niet TN's sterkste kant)
- technisch aanbod (modemkeuze is er nu wel door, maar dat terzijde gelaten is de toegetimmerde router van TN meestal ook niet de beste keuze)
- administratieve kwaliteit (momenteel om van te huilen bijt TN)
- uptime (en laat dat nu niet direct de focus zijn van een ISP voor klanten die geen SLA hebben; wat een probleem begint te worden nu er meer en meer aan thuiswerk gedaan wordt).

Maw, eenmaal de meeste klanten "verzadigd zijn" qua snelheid, is de rest van het speelveld niet direct TN's sterkste punt.
Dat ze ook nog op coax zitten ipv fiber in de last mile, gaat in de toekomst ook niet helpen.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 140 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider
Te Koop forum

En dus gaat Telenet verliezen op plaatsen waar fiber beschikbaar is omdat fiber meer uploadsnelheid kan bieden en goedkoper zal zijn.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3654
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 246 keer
Bedankt: 102 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Nu nog dit bij Telenet ook :
Enkele lezers meldden ons de afgelopen weken dat Telenet hun aansluiting plotseling afgesloten had om technische reden. Telenet bevestigt dat dit ‘in uitzonderlijke gevallen’ gebeurt.

https://datanews.knack.be/analyse/achte ... RNBDATANNL
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 6415
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 631 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

Bye, Maurice
https://on4bam.com
yaris
Premium Member
Premium Member
Berichten: 631
Lid geworden op: 14 mei 2004, 00:16
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 39 keer

Ik heb jaren bij telenet gezeten en had een business abbo en op het einde betaalde ik 65 euro dacht ik. Dan hebben ze business abbo afgeschaft voor mensen zonder btw nummer en hun voorstel was een abbo voor 73 euro ofzo. Rond die periode hadden ze net proximus fiber gelegd en ging ik over naar mobile vikings fiber voor 38 euro ( nu 40 maar kreeg dat nog een jaar tot nu december aan 38 euro ).
Hun goedkoopste abbo is dik 30 euro maar dan kan je maar downloaden tot 150GB. Maakten ze dat unlimited qua download dan had ik er nog wel gezeten want ik was wel heel tevreden van de support en het heeft hier 15 jaar stabiel internet opgeleverd.
Hun pricing model, hun miserie met hun administratie en geen of veel te laat fiber gaat hun wel zuur opbreken denk ik.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18369
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Recent bedankt: 17 keer
Provider

Patje schreef: 13 dec 2023, 19:23 Nu nog dit bij Telenet ook :
Enkele lezers meldden ons de afgelopen weken dat Telenet hun aansluiting plotseling afgesloten had om technische reden. Telenet bevestigt dat dit ‘in uitzonderlijke gevallen’ gebeurt.
Dit heeft toch niets te maken met "waarom het bij Telenet fout loopt" ???

Dat abonnees die ingress veroorzaken afgesloten worden is toch méér dan normaal?
Ingress zorgt voor grote storingen op het gehele coax segment, en heeft impact op alle andere gebruikers (slechte TV ontvangst, storingen op internet, ...)

Ingress kan onder andere veroorzaakt worden door slechte of losse connectoren, kapotte NIU, etc ...
Maar meestal is dit het gevolg van prutsers die zelf aan de coax gewerkt hebben (coax kabel verlengd, aftakkingen, etc ...).
De veroorzaker vinden van ingress is soms een heel lastige karwei, en eens deze gelocaliseerd is, is een snelle technische interventie nodig.
Afsluiten is dan soms de enige mogelijkheid indien de technieker niet binnen geraakt.

Beter één abonnee zonder internet, dan een ganse straat met "TV met blokjes" en onstabiel internet :wink:
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Moonboy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 433
Lid geworden op: 21 jul 2023, 12:39
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 34 keer
Recent bedankt: 1 keer

Dat werd ook tijd ;
Telenet krijgt monsterboete omdat het klanten bemoeilijkt om van operator te veranderen

https://www.hln.be/geld/telenet-krijgt- ... ~a86577c5/

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20231221_94402507
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 12316
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Recent bedankt: 7 keer
Te Koop forum

Hier in randje Gent gisteren weer grote storing en veel mensen die klagen over de aanhoudende problemen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
cadsite
userbase crew
userbase crew
Berichten: 6839
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
Bedankt: 710 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider
Te Koop forum

Monsterboete...
Telenet heeft ruim 1.700.000 klanten.
De boete is €1.000.000
Dat is minder dan €0,60/klant.

€ 997,0 miljoen nettowinst voor het jaar afgesloten op 31 december 2022
stevenvs
Plus Member
Plus Member
Berichten: 196
Lid geworden op: 03 feb 2013, 19:39
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 22 keer

Klanten zullen in 2024 wel een prijsverhoging krijgen om die boete terug te betalen.
De boete is opgelegddoor het BIPT, maar wat zeker is dat het geld niet zal gaan naar de mensen die last hebben ondervonden door de manier van werken van Telenet.

Resultaat van dit alles is dat de Telenet klant nog altijd de dupe hier van zal zijn.
Gebruikersavatar
cadsite
userbase crew
userbase crew
Berichten: 6839
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
Bedankt: 710 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider
Te Koop forum

€0,60/klant:
12 maanden in een jaar:
€0,05 / klant / maand.
:roll:
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 12316
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Recent bedankt: 7 keer
Te Koop forum

They will give their 5 cents anyway :)
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4349
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 68 keer

Als ik het goed heb zegt Telenet de Easy Switch- formule in bepaalde gevallen niet te kunnen toepassen wegens problemen.....van hun eigen netwerk . Zo een boete is wel een groot bedrag voor het bedrijf zelf denk ik, met daaraan verbonden de bekendmaking van dit.
Gebruikersavatar
cadsite
userbase crew
userbase crew
Berichten: 6839
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
Bedankt: 710 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider
Te Koop forum

€1.000.000 op een nettowinst van €1.000.000.000
Dat is dus 0,1% van hun netto winst.
Oh ja, daar gaan ze echt wel héél sterk van wakker liggen...
En imagoschade zeg je? Dat geloof je zelf toch niet?
Ze prutsen al een dik jaar met hun hele administratie en de klanten blijven toestromen.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 12316
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Recent bedankt: 7 keer
Te Koop forum

Belgen betalen graag en Telenet net iets minder dan de Belgen, want het zijn Amerikanen :)
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1695
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 97 keer
Provider

€ 997,0 miljoen nettowinst voor het jaar 2022 door de verkoop van activa in verband met de TowerCo-transactie.
Andere jaren ligt dat rond de € 300 miljoen
fmcstaartmees
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 12 feb 2021, 10:24
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 10 keer

Veel gezever over hoe slecht Telenet wel is, maar overstappen ... neu, dan blijft het doodstil ... tja ...
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 140 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider
Te Koop forum

idd veel geklaag door mensen die soms zelfs al maanden/jaren met een probleem zitten en toch niet willen overstappen omdat dit "te veel moeite" zou zijn.
Vote with your wallet... Je komt in veel gevallen nog eens goedkoper uit ook.
Tuner111
Plus Member
Plus Member
Berichten: 109
Lid geworden op: 08 feb 2010, 08:13
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 5 keer

Begin dit jaar bijna op het punt gestaan om van Telenet naar proximus te gaan. het enige dat me wat tegen gehouden heeft is de lage internet snelheid.. moest fiber hier liggen was in al lang overgestapt naar proximus..
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 140 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider
Te Koop forum

Er bestaat ook heytelecom op de coax met 150Mbps down, of Orange als het sneller moet zijn.
Tuner111
Plus Member
Plus Member
Berichten: 109
Lid geworden op: 08 feb 2010, 08:13
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 5 keer

ik zou pxm nemen vanwege ik ook met alle gsm's daar zit. zou een stuk goedkoper worden dan. Orange heeft geen goede connectie hier met de gsm's. buren klagen hun er zot van. heytelecom heeft geen tv & aangezien in thuis met een "zapper" zit is streamen nog geen optie :D
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer

Het ganse probleem met overschakelen is soms ook niet gemakkelijk.
Wij zijn hier op Fiber aan het wachten en dan vliegt TN.
Orange ga ik mij niet aan wagen, er zijn hier in de straten verschillende terug naar TN moeten gaan wegens problemen.
PxS lijn, bijvoorbeeld voor Mobile Vikings, is hier niet voldoende stabiel.
Stel ik uiteindelijk een traag VDSL-abonnement heb, dan ben ik eraan voor de moeite.
Thuiswerk is hier nu de belangrijkste parameter in geworden vrees ik.
En dat zal voor velen zo zijn :bang:
En Fiber, 2026 en dan nog misschien :bang:
diablo668
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 23 dec 2004, 14:56
Locatie: LB; Bocholt
Bedankt: 1 keer

Hebben ze intussen de systemen een beetje onder controle bij Telenet? Ik zie dat het portaal intussen weer is aangepakt en het aantal klachten lijkt mij te zijn afgenomen.

Ik ben zelf al een tijdje klaar met Telenet in feite, maar VDSL is geen alternatief voor mij en fiber zal nog wel jaren op zich laten wachten, blijft Orange zowat als enig 'echt' alternatief over. De zaken die ik wens te hebben in een abonnement lijken alvast mogelijk bij Orange. Helaas niet zo heel veel goedkoper, maar wel meer snelheid (met name de upload i.v.m. WFH) en reputatie lijkt redelijk te zijn tegenwoordig, echter de aanhoudende problemen bij Telenet hielden mij nog tegen als ik de verhalen over het switchen van of activeren van aansluiting las... maanden na opzegging nog facturen krijgen.. dat soort zaken. Niet iets waar ik op zit te wachten en dagen zonder vast internet zitten is ook geen optie voor mij.
.:: DiaKe ::.
Gebruikersavatar
TheCeet
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 952
Lid geworden op: 03 apr 2018, 12:16
Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
Bedankt: 141 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider

26/12 van Telenet naar HeyTelecom. Diezelfde dag nog de eRouter gaan overhandigen in Telenet Center. Daar meteen stopzetting internetabo geregeld + bewijs inlevering modem meegekregen.
15/1 creditnota gekregen.

Alles verliep zéér vlot.
iPhone 13 Pro: AfbeeldingCitymesh - 300GB
Lenovo M720q(i5-8400T): OPNsense - 25.1.7_4
Lenovo M720q(i5-9400T): Proxmox server - 8.4.1
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP: Afbeelding Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
Mxds02
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 24 apr 2022, 07:50
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer

Volgens mij is het nog altijd een shitshow bij Telenet. Ik lees comments van personen die er jarenlange werkte met plezier en er weggaan omdat ze het bedrijf niet meer herkennen. Zelf geprobeerd voor mijn werk om in contact te komen met Telenet Business, maar dat is quasi onmogelijk. Teveel besparingen en slechte keuzes waarschijnlijk.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 12316
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Recent bedankt: 7 keer
Te Koop forum

Het lijkt wel een samenloop van diverse problemen die elkaar versterken. Er zijn de softwareproblemen maar ook technische problemen met het netwerk en dat op een moment dat de grote concurrent een voorsprong pakt op het selling point (snelheid). Inderdaad, dat kan enkel door slecht beleid. Te lang uitmelken en denken dat je er als duopolist niet teveel moeite moet doen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
iamborg
Pro Member
Pro Member
Berichten: 299
Lid geworden op: 23 dec 2005, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 51 keer

Gisteren m'n oude modem only en decoder (beide +/- 15 jaar trouwe dienst) gaan omruilen voor de CV8560E en TVBox. Op 10 minuten was ik buiten uit het Telenet Center. Voor vertrek in de wagen even gekeken op Mijn Telenet en 'oude' apparaten stonden er nog in. De tijd die nodig was om naar huis te rijden (20 minuten) was dit aangepast en zag ik op Mijn Telenet de CV8560E en TvBox staan.
Het gaat om een business abo mét fixed IP.
Modem ingeplugd, rustig laten booten. Even later had ik terug internet verbinding, kwamen m'n VPN tunnels en SIP trunks online. Fixed IP op de router is hetzelfde gebleven. Bridging is NIET ingesteld in Mijn Telenet. Mailserver en webserver achter eigen router (USG 4 Pro) zijn bereikbaar en werken zoals verwacht.
Daarna was het de beurt aan de TV Box. Na de obligate firmware update bij de eerste opstart was deze na een 5-tal minuten operationeel.

In totaal een uurtje offline geweest.

Enige wat problemen geeft is Ipv6, maar dat is blijkbaar een algemeen probleem met de CV8560E.

Het kàn dus ook goed gaan bij Telenet.

P.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”