In genk totaal geen 5G met geen enkel provider.
Proximus heeft recent 5G i, diepenbeek geactiveert.
Snap de logica niet ....

Ja inderdaad. Al beperkt het zich nog maar tot net voor Gelrode richting Leuven. Maar het is een begin!remus schreef: 16 nov 2023, 23:53 Sinds een week of twee in Aarschot ook 5G verbinding met Orange, sinds gisteren ook in Langdorp: snelheid is nog niet veel beter dan met 4G
Op iphone doet die dat ook en is een optie in het menu: '5G automatisch'. Het komt erop neer dat die pas naar 5G overschakelt als je effectief data gebruikt. Dit om batterij te besparen.Cecemel schreef: 10 dec 2023, 14:36 Wat ik me afvraag: op meerdere plaatsen heb ik vaak dat mijn gsm switcht tussen 4g en 5g terwijl ik gewoon stil sta/stil zit.
Die hogere frequenties geven altijd een zwakker signaal. Het is de afweging tussen traag en veel streepjes en snel met een streepje minder.Daarbij heb ik ook soms voor dat ik bvb maar 1 of 2 streepjes op 1800mhz heb en 3 op 800mhz. Toch kiest mijn gsm niet voor het sterkste signaal maar voor het snelste. Is dat altijd zo? Of is dit ook optimalisatie op de masten die nog niet is afgerond?
helaas op mijn s23 staat de optie niet. nu ik wil ook niet 5G altijd maar eerder kunnen kiezen: preferred type 5G en als er geen 5G is dan pas 4G. zoals het met 3G naar 4G ook was. ik vind het alleszins een rare keuze om de 2 samen te gebruiken. is dit een providerkeuze?
Ik heb dit ook voor op mijn S22. Geen idee aan wat het ligt. hij blijft dan ook soms heel lang (10min soms) op 3G hangen terwijl er op die plaatsen wel 4G en 5G beschikbaar is.als hij dan op 3G staat werkt het internet de helft van de keren niet. Dikwijls moet ik hem even op vliegtuigmodus zetten en dan zit hij direct op 4G/5GCecemel schreef: 10 dec 2023, 19:42 Toegevoegd na 47 minuten 1 seconde:
Nog een aanvulling. Volte staat aan maar op sommige plaatsen krijg ik geen Volte meer sinds de 5g upgrade aan de masten in mijn gemeente. Mijn gsm schakelt dan over naar 3g. Zijn er nog mensen die dit al opmerkten?
De operatoren zijn ondertussen wel al even bezig met de uitrol van "officiële" 5G hoor. De veiling van de nodige frequenties is in de zomer van 2022 eindelijk kunnen doorgaan.proximusboyke schreef: 12 dec 2023, 12:36 Zal toch waarschijnlijk een instelling zijn.
Ik was afgelopen zondag in knokke bij een kennis en iphone 12 pro max schakelde over naar 5G
Als ik het bij het rechte eind heb, dan heeft belgie officieel nog geen 5G. Zijn nog altijd proefsite. Regeringen komen niet uit over de verdeelsleutel van de opbrengst.
Het is gewoon gek dat dit al een nieuwe simkaart is en ik het al van daarvoor ook had....proximusboyke schreef: 12 dec 2023, 13:50 Eens naar de winkel gaan probleem zeggen, ze zullen uw een nieuw simkaart geven.
Of als je gsm het aankan ésim activeren.
Volgens mij niet ivm een rechtzaak ook die telenet heeft aangespannen. volgens mij doen ze niet echt verder vooraleer er duidelijkheid is.Jap schreef: 12 dec 2023, 14:37De operatoren zijn ondertussen wel al even bezig met de uitrol van "officiële" 5G hoor. De veiling van de nodige frequenties is in de zomer van 2022 eindelijk kunnen doorgaan.proximusboyke schreef: 12 dec 2023, 12:36 Zal toch waarschijnlijk een instelling zijn.
Ik was afgelopen zondag in knokke bij een kennis en iphone 12 pro max schakelde over naar 5G
Als ik het bij het rechte eind heb, dan heeft belgie officieel nog geen 5G. Zijn nog altijd proefsite. Regeringen komen niet uit over de verdeelsleutel van de opbrengst.
Telenet heeft haar zaak eerder dit jaar verloren. De operatoren zijn aan een stevige snelheid hun 5G-netwerken aan het uitbouwen (al lopen we uiteraard nog altijd stevig achter op veel andere landen). Als je even de pers van de laatste twee jaar leest en de evolutie in de netwerkkaarten bekijkt, zal je dat snel kunnen zien. De situatie met proefsites etc. is echt volledig achter de rug - Vlaanderen is zelfs al grotendeels gedekt (zeker door Telenet) en in Brussel springt 5G de laatste maanden overal uit de grond.proximusboyke schreef: 12 dec 2023, 17:37Volgens mij niet ivm een rechtzaak ook die telenet heeft aangespannen. volgens mij doen ze niet echt verder vooraleer er duidelijkheid is.Jap schreef: 12 dec 2023, 14:37De operatoren zijn ondertussen wel al even bezig met de uitrol van "officiële" 5G hoor. De veiling van de nodige frequenties is in de zomer van 2022 eindelijk kunnen doorgaan.proximusboyke schreef: 12 dec 2023, 12:36 Zal toch waarschijnlijk een instelling zijn.
Ik heb wel een iPhone 13, maar merk hetzelfde probleem.beont schreef: 11 dec 2023, 08:48Ik heb dit ook voor op mijn S22. Geen idee aan wat het ligt. hij blijft dan ook soms heel lang (10min soms) op 3G hangen terwijl er op die plaatsen wel 4G en 5G beschikbaar is.als hij dan op 3G staat werkt het internet de helft van de keren niet. Dikwijls moet ik hem even op vliegtuigmodus zetten en dan zit hij direct op 4G/5GCecemel schreef: 10 dec 2023, 19:42 Toegevoegd na 47 minuten 1 seconde:
Nog een aanvulling. Volte staat aan maar op sommige plaatsen krijg ik geen Volte meer sinds de 5g upgrade aan de masten in mijn gemeente. Mijn gsm schakelt dan over naar 3g. Zijn er nog mensen die dit al opmerkten?
Ik heb wel proximus. maar lijkt mij eerder een samsung bug
Idd ,lithion schreef: 07 aug 2024, 17:56 Na enkele maanden enkel 5G op 2100Mhz (band 1) sinds vandaag ook 5G op 700Mhz (band 28) bij mij thuis (er waren werken aangekondigd aan het netwerk - 3e keer al). Dekking in huis is nu ook perfect. Nu even kijken hoe lang het duurt alvorens hun dekkingskaart is aangepast.