Ik heb ervaring met zelfscan AH, Jumbo en Carrefour en dat werkt inderdaad goed.
Bij Colruyt is er maar 1 ergernis bij mij het lang wachten aan de kassa
Colruyt systeem?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 364 keer
- Bedankt: 118 keer
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Microsoft Surface Pro 8
- cadsite
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
- Bedankt: 710 keer
Ben je zeker dat je effectief langer moet wachten, of lijkt het alleen maar zo omdat je niets te doen hebt tijdens het scan proces?Abusimbal schreef: 24 apr 2023, 08:18 Bij Colruyt is er maar 1 ergernis bij mij het lang wachten aan de kassa
Ik heb totaal niet het gevoel dat het langer duurt in de colruyt (Kortrijk centrum) dan in een Delhaize of AH.
- Belgissschenaap
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
- Bedankt: 137 keer
Is ook echt afhankelijk van hoeveel je bij hebt niet?
Zelfscans zijn bijna altijd vrij, want velen willen die niet gebruiken. Maar als je een volle kar hebt, dan ga je tg niet naar de zelfscan?
Er is amper ruimte om je gerief in over te slaan.
Zelfscans zijn bijna altijd vrij, want velen willen die niet gebruiken. Maar als je een volle kar hebt, dan ga je tg niet naar de zelfscan?
Er is amper ruimte om je gerief in over te slaan.
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 227 keer
- Bedankt: 624 keer
Het is natuurlijk ook een beetje perceptie, de tijd dat je extra kwijt bent aan de kassa, die gebruik je nu door het zelf te moeten inscannen in de winkel. Soit, ik vind het veel aangenamer winkelen, vooral met volle kar..voor het kleine werk winkel ik amper in een supermarkt, daarvoor ga ik naar een buurtwinkel waar het snel genoeg vooruit gaat om me er niet druk in te hoeven maken. Niks depressiever dan te moeten aanschuiven in een slecht verlichte, muziekloze Colruyt winkel vol gehaaste klanten
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 364 keer
- Bedankt: 118 keer
Bij scankassa's heb ik bijna altijd een plek vrij om af te rekenen, het scannen al gedaan tijdens winkelen. Gewoon iets nemen, scan en in je kar/mand leggen.cadsite schreef: 24 apr 2023, 08:24Ben je zeker dat je effectief langer moet wachten, of lijkt het alleen maar zo omdat je niets te doen hebt tijdens het scan proces?Abusimbal schreef: 24 apr 2023, 08:18 Bij Colruyt is er maar 1 ergernis bij mij het lang wachten aan de kassa
Ik heb totaal niet het gevoel dat het langer duurt in de colruyt (Kortrijk centrum) dan in een Delhaize of AH.
Bij Colruyt heb ik meestal een aantal mensen voor mij. Dus effectief gaat dat langer duren. De karren bij Colruyt zijn soms ook heel vol.
Scan doe ik meeste bij Carrefour en scan tijdens het rondgaan dus ook sneller.
Laatst gewijzigd door Abusimbal 24 apr 2023, 13:23, in totaal 1 gewijzigd.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Microsoft Surface Pro 8
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Microsoft Surface Pro 8
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1374 keer
- Bedankt: 508 keer
Zelfscan, met een handscanner tijdens het winkelen, vind ik toch echt wel de max, en gebruik ik al ettelijke jaren in de Carrefour. Een gegeven moment zijn de scanners ook wat 'slimmer' geworden in de zin dat je ook de promo's zag verschijnen wanneer je scande. Soms had je dan bvb 2+1 gratis, waar je het anders misschien niet opmerkte (of erger, dat het nergens uithing).
Ik heb ook de indruk dat Carrefour en Delhaize veel minder controles doet dan vroeger. En de controles bij Carrefour zijn dan eigenlijk ook nog eens altijd gewoon een steekproef. De voorbije 3 jaar heb ik denk ik 1 keer een hele kar moeten laten herscannen, en dan was het nog niet omdat er controle was, maar omdat er een technisch probleem was waarbij mijn gereturnde scanner ineens verdwenen was (achteraf bleek het dan nog aan mij te liggen, omdat er verschillende barcodes in mijn Carrefour app zaten en ik wellicht per ongeluk de verkeerde gebruikt had bij het nemen van de scanner).
Maar ja, weinig en oppervlakkige controles zetten ongetwijfeld de deur wagenwijd open voor misbruik.
Ik heb ook de indruk dat Carrefour en Delhaize veel minder controles doet dan vroeger. En de controles bij Carrefour zijn dan eigenlijk ook nog eens altijd gewoon een steekproef. De voorbije 3 jaar heb ik denk ik 1 keer een hele kar moeten laten herscannen, en dan was het nog niet omdat er controle was, maar omdat er een technisch probleem was waarbij mijn gereturnde scanner ineens verdwenen was (achteraf bleek het dan nog aan mij te liggen, omdat er verschillende barcodes in mijn Carrefour app zaten en ik wellicht per ongeluk de verkeerde gebruikt had bij het nemen van de scanner).
Maar ja, weinig en oppervlakkige controles zetten ongetwijfeld de deur wagenwijd open voor misbruik.
- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
- Bedankt: 1176 keer
In een sector met flinterdunne marges, is een zware investering in NFC-achtige kassa's niet zo evident,
en zelfscan-kassa's hebben een super hoog aandeel diefstallen.
en zelfscan-kassa's hebben een super hoog aandeel diefstallen.
- Dizzy
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
- Bedankt: 709 keer
Systeem van Colruyt is goed als de bediener ervaren is. Vaak waren het studenten of beginners en dat kon je het zelf sneller of ze stapelden alles op een manier die niet praktisch is, eieren beneden bvb.
Nu gebruiken we al jaren collect & go. Geen gedoe, wagen parkeren, betalen en weer weg binnen 10 minuten. Colruyt biedt echter steeds minder waar voor je geld en dus kopen we nu steeds meer lokaal als het om verse eetwaren gaat.
Nu gebruiken we al jaren collect & go. Geen gedoe, wagen parkeren, betalen en weer weg binnen 10 minuten. Colruyt biedt echter steeds minder waar voor je geld en dus kopen we nu steeds meer lokaal als het om verse eetwaren gaat.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 128 keer
- Bedankt: 172 keer
Dat is niet de schuld van AS/400 (tegenwoordig noemt dat trouwens IBM i) maar van developers die geen webapplicaties maken.Goztow schreef: 11 sep 2018, 18:59 As400 systemen dan zeker? Wij hebben nog zo'n systeem deels draaien, zijn aan het uitfaseren. Super stabiele systemen ideaal voor interne ontwikkeling van systemen met databases achter. Maar niet echt gebruiksvriendelijk de dag van vandaag.
Je zegt van Windows ook niet dat het niet gebruiksvriendelijk is als een developer een applicatie maakt die nog puurt in text mode werkt.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 98 keer
Onlangs eens een ommetje gemaakt om het nieuwe scansysteem van naderbij in actie te zien.... niet echt onder de indruk... Buiten voorgaande opmerkingen:DIBO schreef: 23 apr 2023, 23:27 De 'update' die er voor het Colruyt kassasysteem zit aan te komen ‘easy check-out’, vervangt de handheld terminal door een vast gemonteerde scanner "met artificial intelligence" die tijdens het overladen scant.
Maar helaas met deze ‘easy check-out’ :
* "Het kassaproces loopt zo tot een vijfde sneller" is dus maar beetje sneller, bij AH/Carrefour met handheld selfscan, loop ik op een minuutje door de selfscan kassa, dus nog altijd véél sneller dan de toekomstige Colruyt overlaad kassa![]()
* "herkent tot 85% van de producten"slechts 85%!!??
* "Groenten en fruit moeten gewogen worden"![]()
* "Ook producten die zich onderaan in de kar bevinden, zoals bakken drank, ziet de camera niet"![]()
* een kleefetiket met barcode die met een kreuk op de verpakking gekleefd zat, werd na herhaalde pogingen niet herkend door het nieuwe systeem. De handheldscanner werd erbij gehaald en van de eerste klik was het gescand...
* om te scannen moet de kassier het blijkbaar redelijk goed in de lichtbundel houden om de scanner te laten werken en met de barcode naar boven gericht. Ingebouwde kassascanner zoals bij ALDI, scannen vanuit meerdere hoeken en daar zie ik de artikelen veel sneller passeren en (meestal) direct gescand worden. Die nieuwe Colruyt scan 'brug' bekijkt het gebeuren enkel maar van bovenuit
* ik zie in heel dat nieuwe gebeuren niks AI, vb. een 'stapel' dozen zakdoekjes, de eerste wordt gescand, de rest van de stapel worden dan omgedraaid zodat er geen barcode zichtbaar is en wordt dan zo overgeladen zodat de scanner niks ziet en dan op het scherm het juiste aantal ingetoetst...
Ik ben niet echt onder de indruk, een kassier die handig genoeg is om handscanner met 2 vingers vast te houden en dan met 3 vingers en een hand de waren overlaadt, lijkt me echt niet veel trager (integendeel) te werken dan de nieuwe 'AI' scanner. Zeker met een kar zoals de mijne waar alles erin ligt met barcode in het zicht/naar boven.
Dus mijn Colruyt kassafrustratie is er niet minder op geworden...
Dezelfde dag dan ook maar ineens een Jumbo bezocht en was toch ook effe wennen:
* bij binnenkomen recht naar het onthaal om klantenkaart te halen om uit de 'scannermuur' een handheld scanner toegewezen te krijgen... blijkt niet nodig. Toegegeven, toen ik voor de scannermuur stond, was er een bordje met melding dat enkel op knop moest gedrukt worden, maar die tekst was vanop enige afstand totaal niet te lezen.
* bij afrekenen effe moeten rondkijken bij de selfscan waar de scannermuur stond om handheld in te droppen, bleek dat elke kassa een kleinere houder heeft voor de handhelds. Dus deze erin gedropt, om dan om het kassascherm te lezen, "scan hier uw artikels" met daaronder, "of scan deze QR code met de handheld scanner". Helaas, eens de scanner in houder gedropt, zit die vast.... Dus tweede maal hulp moeten inroepen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 598 keer
Zelfde hier, eind oktober nog eens een kans gegeven en >20 minuten (!) verloren aan die kassa's. Het. gaat. zo. traaaag. Gezien Colruyt denkt dat mijn tijd niets waard is, zien ze me daar weer een poosje niet meer.
En als klap op de vuurpijl werkten noch Maestro, Mastercard Debit en Visa Debit, enkel Bancontact ging. Maar dat is van ondergeschikt belang aan het voorgaande, alhoewel dit "besparen-en-de-mensen-zitten-maar-met-de-miserie" zo triest blijft bij Colruyt.
- Dizzy
- Elite Poster
Maar gebruik toch collect & go. Parkeren, bakken in koffer laden en go. We zijn al jaren niet meer binnen geweest.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 86 keer
iedere keer 7 euro bijbetalen zeker, mij niet gezien....Dizzy schreef: 09 dec 2023, 16:40 Maar gebruik toch collect & go. Parkeren, bakken in koffer laden en go. We zijn al jaren niet meer binnen geweest.
- cadsite
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
- Bedankt: 710 keer
Jullie gaan blijkbaar naar een andere colruyt dan ik.
Ik sta max. 5 minuten aan de kassa. De meesten werken ook serieus door. Op den duur ken je de mensen en weet je wie te mijden en wie snel is.
Ik sta max. 5 minuten aan de kassa. De meesten werken ook serieus door. Op den duur ken je de mensen en weet je wie te mijden en wie snel is.
- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
- Bedankt: 1176 keer
Ik heb Collect een tijdje gebruikt, maar er ontbrak altijd wel iets. Dan moest ik alsnog naar de winkel.
In de winkel zelf deel ik de frustraties hier niet: het gaat goed vooruit. Colruyt weet trouwens dat het nieuwe systeem nog niet goed werkt, vandaar dat de uitrol vertraagd is.
In de winkel zelf deel ik de frustraties hier niet: het gaat goed vooruit. Colruyt weet trouwens dat het nieuwe systeem nog niet goed werkt, vandaar dat de uitrol vertraagd is.
- Dizzy
- Elite Poster
7 EUR extra, die betaal je gewoon aan alle extra's die je koopt als je rondloopt. Vaak zijn het trouwens gratis diensten aangeboden of bij aankoop van bepaalde producten. En uiteraard, uw tijd is ook geheel gratis.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 86 keer
neen ik niet. Ga enkel een Colruyt binnen om producten met verlaagde prijs "reactie op een concurrent", zoals Colruyt het zo mooi kan verwoorden.Dizzy schreef: 10 dec 2023, 18:44 7 EUR extra, die betaal je gewoon aan alle extra's die je koopt als je rondloopt. Vaak zijn het trouwens gratis diensten aangeboden of bij aankoop van bepaalde producten. En uiteraard, uw tijd is ook geheel gratis.
Inderdaad, als je bepaalde vaak dure, grote hoeveelheden merkprodukten via Collect bijbesteld krijg je zogezegd "gratis servicekost", maar die zit vervat in je aankoop van die dure, vaak onnodige produkten.
Mijn tijd is kostbaar, daarom mijd ik Colruyt, vindt het er onaangenaam. Via Collect en go ben je ook tijd kwijt. Je moet je produkten gaan ophalen, afrekenen,
verpakking... en op voorhand een tijd aan je pc zitten om te bestellen....
Als u elke week besteld via Collect en go, ben je 350 euro/jaar kwijt voor niks, betaal ik lekker al m'n internet mee voor een volledig jaar....
Sorry, mij overtuig je niet.
- Dizzy
- Elite Poster
Dat klopt niet, ik zie bvb shampoo niet als overbodige of dure luxeaankoop en er zijn nog heel wat andere producten die deze gratis service aanbieden. Volgens mij wordt dat een beetje per aankoopgeschiedenis aangeboden, iets waar Colruyt nogal op in zet.
Ik gebruik Collect&Go om tijd te besparen. Vroeger zaten we al snel een uur in die winkel waarvan de helft aanschuiven aan de kassa. Logisch want als je werkt moet je zoals iedereen op dezelfde moment gaan. Nu bestellen we via collect een go. Een vaste lijst waar je enkel aanvinkt wat je die periode nodig hebt. Afhalen duurt 10 minuten oftewel 50 minuten minder dan binnen gaan rondsloefen en aanschuiven.
Ik heb berekend dat mijn uur me meer waard is dan 7 EUR die ik dus zeker niet elke keer betaal en die nog gecompenseerd wordt door het vermijden van impulsaankopen.
Iedere keer krijg je trouwens nog wat extra's mee. Testers maar soit, gegoven is gegoven zeggen we hier
Mijn internet zal ik er niet op besparen , alhoewel sinds ik bij MV ben betaal ik een pak minder en krijg ik ook nog kortingen via uitgaven die ik anders ook al deed, oa via Colruyt.
Soit, ik heb liever dat iedereen naar de winkel blijft gaan omdat ze op een uur denken 7 EUR te besparen maar dan is het rustiger bij C&Go
Ik gebruik Collect&Go om tijd te besparen. Vroeger zaten we al snel een uur in die winkel waarvan de helft aanschuiven aan de kassa. Logisch want als je werkt moet je zoals iedereen op dezelfde moment gaan. Nu bestellen we via collect een go. Een vaste lijst waar je enkel aanvinkt wat je die periode nodig hebt. Afhalen duurt 10 minuten oftewel 50 minuten minder dan binnen gaan rondsloefen en aanschuiven.
Ik heb berekend dat mijn uur me meer waard is dan 7 EUR die ik dus zeker niet elke keer betaal en die nog gecompenseerd wordt door het vermijden van impulsaankopen.
Iedere keer krijg je trouwens nog wat extra's mee. Testers maar soit, gegoven is gegoven zeggen we hier

Mijn internet zal ik er niet op besparen , alhoewel sinds ik bij MV ben betaal ik een pak minder en krijg ik ook nog kortingen via uitgaven die ik anders ook al deed, oa via Colruyt.
Soit, ik heb liever dat iedereen naar de winkel blijft gaan omdat ze op een uur denken 7 EUR te besparen maar dan is het rustiger bij C&Go