Oekraïne
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
- Bedankt: 68 keer
Gaat over die post van mij, daar was inderdaad sprake van 600-800 mensen per dag die zich overgeven via i want to live
Post is een 2300h geleden.
Toegevoegd na 4 minuten 26 seconden:
Post van mij een 2300h gelden gisteren, 600 tot 800 strijders per dag geven zich over via het I Want To Live systeem , de reactie daarop (van Petriske) bevestigd ook het bestaan van dit systeem en het zou ook goed werken maar word nog te weinig gebruikt.
Post is een 2300h geleden.
Toegevoegd na 4 minuten 26 seconden:
Post van mij een 2300h gelden gisteren, 600 tot 800 strijders per dag geven zich over via het I Want To Live systeem , de reactie daarop (van Petriske) bevestigd ook het bestaan van dit systeem en het zou ook goed werken maar word nog te weinig gebruikt.
- Petrikske
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
- Bedankt: 151 keer
Ik heb het eens opgezocht en de cijfers blijken niet te kloppen en worden door elkaar gehaald.
216 Russen zouden zich overgegeven hebben via "i want to live'' en meer dan 1000 Russen wachten om getransfereerd te worden
uit het strijdgewoel na contact te hebben opgenomen met ''i want to live''.
De "I want to live" website werd al wel zo'n 48 miljoen keren bezocht vanuit Rusland en Oekraïne, dus het zal wel veel besproken worden
maar 216 succesvolle overgaves vind ik nu geen cijfer om van de daken te schreeuwen.
https://www.ukrinform.net/rubric-societ ... oject.html
Ik vind wel het totale cijfer van alle Russische overgaves en dat zouden ongeveer 17.000 mensen zijn.
Hoeveel Russische soldaten zouden ondertussen ingezet zijn?
https://eightify.app/summary/ukraine-co ... urrendered
216 Russen zouden zich overgegeven hebben via "i want to live'' en meer dan 1000 Russen wachten om getransfereerd te worden
uit het strijdgewoel na contact te hebben opgenomen met ''i want to live''.
De "I want to live" website werd al wel zo'n 48 miljoen keren bezocht vanuit Rusland en Oekraïne, dus het zal wel veel besproken worden
maar 216 succesvolle overgaves vind ik nu geen cijfer om van de daken te schreeuwen.
https://www.ukrinform.net/rubric-societ ... oject.html
Ik vind wel het totale cijfer van alle Russische overgaves en dat zouden ongeveer 17.000 mensen zijn.
Hoeveel Russische soldaten zouden ondertussen ingezet zijn?
https://eightify.app/summary/ukraine-co ... urrendered
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
-
- Elite Poster
iedere Rus die de wapens neerlegt is een kleine tegenslag voor Putin en voed de gedachte dat het ook anders kan.
In Rusland worden nu ook bekende figuren opgeroepen:
Ivan Minayev, bekend op Tiktok als Xolidayboy, kreeg maandag zijn oproepingsbrief voor het Russische leger overhandigd in een luchthaven in het zuiden van het land.
Hij was onderweg naar een optreden, maar niet veel later zakte hij in elkaar op het podium. Hij werd onwel tijdens de show en werd naar het ziekenhuis gebracht. Uit onderzoek bleek dat hij er gelukkig niet zo erg aan toe is
Men mag de macht van zo een mensen niet onderschatten die kunnen heel snel en goed boodschappen overbrengen.
In Rusland worden nu ook bekende figuren opgeroepen:
Ivan Minayev, bekend op Tiktok als Xolidayboy, kreeg maandag zijn oproepingsbrief voor het Russische leger overhandigd in een luchthaven in het zuiden van het land.
Hij was onderweg naar een optreden, maar niet veel later zakte hij in elkaar op het podium. Hij werd onwel tijdens de show en werd naar het ziekenhuis gebracht. Uit onderzoek bleek dat hij er gelukkig niet zo erg aan toe is
Men mag de macht van zo een mensen niet onderschatten die kunnen heel snel en goed boodschappen overbrengen.
- Petrikske
- Elite Poster
Fout! een mensenleven in Rusland heeft totaal geen waarde, en Putler heeft nog een hele grote vijver waar nog miljoenen vissen in rondzwemmen.fluppie schreef: 09 nov 2023, 17:38iedere Rus die de wapens neerlegt is een kleine tegenslag voor Putin en voed de gedachte dat het ook anders kan.
Dat is niet goed voor zijn make up en geschilderde vingernagels hé, je zou voor minder in elkaar zakken op een podium.fluppie schreef: 09 nov 2023, 17:38Ivan Minayev, bekend op Tiktok als Xolidayboy, kreeg maandag zijn oproepingsbrief voor het Russische leger overhandigd in een luchthaven in het zuiden van het land.

Wat had hij nu verwacht, dat hij ongestraft Pro Oekraïne filmpjes kon blijven posten op Tik Tok?
Opnieuw fout, de Russen gaan hem vierkant uitlachen natuurlijk.fluppie schreef: 09 nov 2023, 17:38Men mag de macht van zo een mensen niet onderschatten die kunnen heel snel en goed boodschappen overbrengen.
Hoe dom kan je dan ook zijn, je bent geboren in Sevastopol en verteld aan iedereen die het wil horen dat je een Oekraïner bent.

Pas Op! Ik vind elke mens die word opgeroepen om te gaan vechten erg hé, maar wees verdorie niet verbaasd als ze die oproepingsbrief onder je neus duwen als je pro Oekraïner bent en continu anti Rusland filmpjes post, zijn verhuis destijds naar Moskou begrijp ik al helemaal niet, ach ja..
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
-
- Elite Poster
oekraine zou een Russische comm. van een Black Mamba eenheid hebben gevangen genomen. Ik weet echt niet waar die eenheid voor staat, maar het zou gaan om een hooggeplaatste officier. Die op zijn beurt natuurlijk veel inlichtingen zou kunnen geven.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 364 keer
- Bedankt: 118 keer
Jake Broe ziet het slecht in als steun van de VS verminderd. Waar het op dit moment naar uitziet.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
- Petrikske
- Elite Poster
Ja de berichten van Jake worden somberder de laatste tijd.
Maar de Russische verliezen gaan ook wel door het dak de laatste tijd, lijkt er echt op dat ze weer een prijs willen pakken alvorens Poetin gaat aankondigen dat hij z'n kandidatuur voor herverkiezing bekend zal maken.
Zelensky daarentegen beloofd anders ook groot nieuws in de nabije toekomst, dus ik denk dat we deze winter toch dingen mogen verwachten en dat niet iedereen een pauze zal inlassen.
Verder ook goed dat Duitsland een verdubbeling gaat doen van z'n beloofde steun want
het zal nodig zijn als de US voor een tijdje plat gaat.
Maar de Russische verliezen gaan ook wel door het dak de laatste tijd, lijkt er echt op dat ze weer een prijs willen pakken alvorens Poetin gaat aankondigen dat hij z'n kandidatuur voor herverkiezing bekend zal maken.
Zelensky daarentegen beloofd anders ook groot nieuws in de nabije toekomst, dus ik denk dat we deze winter toch dingen mogen verwachten en dat niet iedereen een pauze zal inlassen.
Verder ook goed dat Duitsland een verdubbeling gaat doen van z'n beloofde steun want
het zal nodig zijn als de US voor een tijdje plat gaat.
-
- Elite Poster
Verdomd moeilijk om te voorspellen welke kant het uitgaat in de US, ik stel mij toch wel vragen over de rechtzaken die tegen Trump lopen, als die echt wel correct zijn gaan de rep. een andere kandidaat moeten hebben ik kan mij niet voorstellen dat iemand met zo een lijst aan beschuldigingen nog president van Amerika zou worden.
- Petrikske
- Elite Poster
Ik denk dat het nu vooral Mike Johnson is (Speaker of the House) die roet in het eten aan het gooien is.
Hij lijkt z'n focus vooral op Israël te richten ten koste van Oekraïne en dat terwijl toch de mogelijkheid bestaat dat de oorlog bij onze naaste buren grimmiger kan worden nu de winter in aantocht is.
Jake Broe schetst een heel donker beeld in z'n laatste videobijdrage en ook al geloof ik niet onmiddellijk dat Oekraïne zelf kernwapens in elkaar gaat knutselen en ze effectief gaat gebruiken tegen Russen in de bezette gebieden toch denk ik dat Oekraïne wel eens een stap verder zou kunnen gaan mocht Rusland deze winter opnieuw overgaan tot het vernietigen van electriciteitscentrales en andere energievoorzieningen.
Door de vele gepleegde oorlogsmisdaden zie ik ook geen ruimte voor vredesgesprekken, Zelensky gaat geen centimeter willen afstaan.
Enige mogelijkheid tot toetreding tot de Navo kan ook enkel maar eenmaal alle Russen zijn buiten geschot.
Ben echt wel benieuwd wat Zelensky mag bedoelen met z'n belofte dat er iets groots te gebeuren staat.
Verder hoop ik dat de volgende president van de US iemand 'mag' worden die helder van geest is, een oude dementerende man zou immers
zomaar de oorzaak kunnen zijn dat de vonk in het kruidvat gaat.
Zoals vandaag toen Biden Xi Jinping opnieuw een dictator noemde toen die laatste naar de US kwam in een poging om beide landen nader tot elkaar te brengen in de moeilijke tijd waarin we ons momenteel bevinden.
De reactie van Antony Blinken sprak alvast boekdelen.. dat word een flinke portie damage control als dit uberhaupt al zou lukken.
Hij lijkt z'n focus vooral op Israël te richten ten koste van Oekraïne en dat terwijl toch de mogelijkheid bestaat dat de oorlog bij onze naaste buren grimmiger kan worden nu de winter in aantocht is.
Jake Broe schetst een heel donker beeld in z'n laatste videobijdrage en ook al geloof ik niet onmiddellijk dat Oekraïne zelf kernwapens in elkaar gaat knutselen en ze effectief gaat gebruiken tegen Russen in de bezette gebieden toch denk ik dat Oekraïne wel eens een stap verder zou kunnen gaan mocht Rusland deze winter opnieuw overgaan tot het vernietigen van electriciteitscentrales en andere energievoorzieningen.
Door de vele gepleegde oorlogsmisdaden zie ik ook geen ruimte voor vredesgesprekken, Zelensky gaat geen centimeter willen afstaan.
Enige mogelijkheid tot toetreding tot de Navo kan ook enkel maar eenmaal alle Russen zijn buiten geschot.
Ben echt wel benieuwd wat Zelensky mag bedoelen met z'n belofte dat er iets groots te gebeuren staat.
Verder hoop ik dat de volgende president van de US iemand 'mag' worden die helder van geest is, een oude dementerende man zou immers
zomaar de oorzaak kunnen zijn dat de vonk in het kruidvat gaat.
Zoals vandaag toen Biden Xi Jinping opnieuw een dictator noemde toen die laatste naar de US kwam in een poging om beide landen nader tot elkaar te brengen in de moeilijke tijd waarin we ons momenteel bevinden.
De reactie van Antony Blinken sprak alvast boekdelen.. dat word een flinke portie damage control als dit uberhaupt al zou lukken.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 211 keer
Nogal een geluk dat hij het niet over Mao hadPetrikske schreef: 16 nov 2023, 13:33 Zoals vandaag toen Biden Xi Jinping opnieuw een dictator noemde toen die laatste naar de US kwam in een poging om beide landen nader tot elkaar te brengen

- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
- Bedankt: 1176 keer
Trump is geen zakenman hé, het is een fraudeur, een ritselaar, een foefelaar.
Het is niet omdat het in "zaken" wel vaker zo gaat (bv Coucke), dat alle fraudeurs zakenlui zijn.
Niets wat Trump voorstelde loste een probleem op, integendeel: het creëerde massaal nieuwe problemen. En zelfs voor de problemen die hij fantaseerde (oa dat de economische macht van de US taande door het handelstekort met China), bracht hij geen oplossingen.
Dus nee, net zoals bij de vorige verkiezingen: alles behalve Trump.
Het is niet omdat het in "zaken" wel vaker zo gaat (bv Coucke), dat alle fraudeurs zakenlui zijn.
Niets wat Trump voorstelde loste een probleem op, integendeel: het creëerde massaal nieuwe problemen. En zelfs voor de problemen die hij fantaseerde (oa dat de economische macht van de US taande door het handelstekort met China), bracht hij geen oplossingen.
Dus nee, net zoals bij de vorige verkiezingen: alles behalve Trump.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
- Bedankt: 31 keer
Bon, terug naar het originele topic?
Gisteren een filmpje gezien van een Russische patrouille die per ongeluk op een groep Oekraïners botsten. Die mensen roepen van, handen omhoog, kom naar hier... Die rus had 11 keer neergeschoten kunnen worden want die doet toch echt net het tegenovergestelde? Handen die iets willen nemen, niet luisteren, ronddraaien,... :s Stalen zenuwen moet je dan toch hebben om niet de trekker over te halen!
Als ze hem dan vragen van waar hij komt dan weet hij dat niet, welke legereenheid? Meh, ze hebben me hier gedropt,... Wist enkel dat hij uit de gevangenis kwam.
Zo doen normale mensen toch niet? Zijn die allemaal zo ver weg of is die hun IQ lager dan een kleuter? Ik vermoed dat die ook wel zwaar aan de drugs zitten als ik die zo zag reageren.
Gisteren een filmpje gezien van een Russische patrouille die per ongeluk op een groep Oekraïners botsten. Die mensen roepen van, handen omhoog, kom naar hier... Die rus had 11 keer neergeschoten kunnen worden want die doet toch echt net het tegenovergestelde? Handen die iets willen nemen, niet luisteren, ronddraaien,... :s Stalen zenuwen moet je dan toch hebben om niet de trekker over te halen!
Als ze hem dan vragen van waar hij komt dan weet hij dat niet, welke legereenheid? Meh, ze hebben me hier gedropt,... Wist enkel dat hij uit de gevangenis kwam.
Zo doen normale mensen toch niet? Zijn die allemaal zo ver weg of is die hun IQ lager dan een kleuter? Ik vermoed dat die ook wel zwaar aan de drugs zitten als ik die zo zag reageren.
- Petrikske
- Elite Poster
De Russen zitten inderdaad stevig aan de drugs en alcohol dat klopt.
Heb daar ook al heel wat beelden van gezien wanneer oversten die soldaten in elkaar kloppen omdat ze door hun verslaving de oorzaak waren dat heel wat van hun kameraden sneuvelden.
Maar ook diezelfde bevelvoerders zouden meer en meer het noorden beginnen te verliezen en bij het minste ondergeschikten een kogel door hun hoofd schieten in een poging om de rest in het gelid te houden. (die Russische oorlogsdoctrine tss...)
Wat ik reeds lang geleden voorspelde.. de honger, ze hebben amper nog voedsel hé.
En spoedig gaat daar de winterse kou ook nog eens bijkomen.
Ondertussen zouden de Oekraïners vooral dankzij een stevig mistgordijn de Dnipro rivier hebben kunnen oversteken, er zouden zelfs verschillende tanks de overtocht hebben kunnen maken.
Als ze dit verder kunnen uitbreiden dan gaan de Russen die dit gebied amper verdedigen zich wel serieus moeten gaan herpositioneren wat makkelijker gezegt dan gedaan is met alle logistieke problemen die ze nu reeds hebben..modderseizoen etc..
Het is nog te vroeg om victorie te kraaien maar dit zou wel eens een belangrijke stap kunnen zijn, hopelijk lukt het.
Heb daar ook al heel wat beelden van gezien wanneer oversten die soldaten in elkaar kloppen omdat ze door hun verslaving de oorzaak waren dat heel wat van hun kameraden sneuvelden.
Maar ook diezelfde bevelvoerders zouden meer en meer het noorden beginnen te verliezen en bij het minste ondergeschikten een kogel door hun hoofd schieten in een poging om de rest in het gelid te houden. (die Russische oorlogsdoctrine tss...)
Wat ik reeds lang geleden voorspelde.. de honger, ze hebben amper nog voedsel hé.
En spoedig gaat daar de winterse kou ook nog eens bijkomen.
Ondertussen zouden de Oekraïners vooral dankzij een stevig mistgordijn de Dnipro rivier hebben kunnen oversteken, er zouden zelfs verschillende tanks de overtocht hebben kunnen maken.
Als ze dit verder kunnen uitbreiden dan gaan de Russen die dit gebied amper verdedigen zich wel serieus moeten gaan herpositioneren wat makkelijker gezegt dan gedaan is met alle logistieke problemen die ze nu reeds hebben..modderseizoen etc..
Het is nog te vroeg om victorie te kraaien maar dit zou wel eens een belangrijke stap kunnen zijn, hopelijk lukt het.
- Dizzy
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
- Bedankt: 709 keer
Honger is één zaak maar veel erger is dat je zit te vechten en uw leven te riskeren in erbarmelijke omstandigheden zonder dat je eigenlijk weet waarom dat eigenlijk goed/nodig is. Enkel Putin is nog gemotiveerd, al de rest hoopt dat het snel gedaan is.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
- Petrikske
- Elite Poster
Net zoals Wit-Rusland Polen aan het opzadelen is met vluchtelingen, zo is Rusland ondertussen ook bezig met Finland te overspoelen met asielzoekers.
Finland heeft daarom nu besloten om 4 van de 9 grensovergangen met Rusland te sluiten.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/11/17 ... d-sluiten/
Mobilisatie gebeurd vooral in achtergestelde gebieden en het begint er meer en meer op te lijken dat er daar een genocide aan de gang is.
Ze worden daar immers verplicht om elke maand een bepaald quota te halen van gemobiliseerden.
Nog een tijdje en er zijn daar helemaal geen mannen meer.
https://nos.nl/artikel/2456085-zelfdepo ... f-te-komen
Finland heeft daarom nu besloten om 4 van de 9 grensovergangen met Rusland te sluiten.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/11/17 ... d-sluiten/
De elite in de meer welstellende delen van Rusland kan het niet schelen denk ik.Dizzy schreef: 17 nov 2023, 09:58Enkel Putin is nog gemotiveerd, al de rest hoopt dat het snel gedaan is.
Mobilisatie gebeurd vooral in achtergestelde gebieden en het begint er meer en meer op te lijken dat er daar een genocide aan de gang is.
Ze worden daar immers verplicht om elke maand een bepaald quota te halen van gemobiliseerden.
Nog een tijdje en er zijn daar helemaal geen mannen meer.
https://nos.nl/artikel/2456085-zelfdepo ... f-te-komen
Laatst gewijzigd door Petrikske 17 nov 2023, 10:12, in totaal 1 gewijzigd.
- Petrikske
- Elite Poster
De 'echte elite' (de rijken) zeer zeker niet, hier en daar worden er wel mensen opgepakt om naar het leger te sturen in de grote steden maar ik vermoed dat het dan eerder afrekeningen betreft zoals voor ongehoorzaamheid, niet of laattijdige betalingen van leningen etc...
Die genocide is veel straffer, had daar onlangs al iets over gelezen maar kan het niet meer terug vinden.
Heb wel een oud NOS artikel gevonden wat die genocide vorig jaar reeds beschreef en ik heb die link nu in m'n vorige most gezet
Die genocide is veel straffer, had daar onlangs al iets over gelezen maar kan het niet meer terug vinden.
Heb wel een oud NOS artikel gevonden wat die genocide vorig jaar reeds beschreef en ik heb die link nu in m'n vorige most gezet
-
- Elite Poster
Hier en daar inderdaad berichten van mensen die ineens worden opgepakt en in het leger moeten, hebben ze nog niet gezien in de grootsteden vraag me af hoelang het zal duren vooraleer er ook daar een soort exodus zal ontstaan .
- Petrikske
- Elite Poster
Dat doen ze dacht ik wel hoor fluppie, het is een manier om broeiende protesten gelijk de kop in te drukken hé.
Ga met een blanco A4'tje op het Rode plein staan waaien en enkele dagen later lig je in Avdiivka of Bakhmut te kreperen...
De oorlog is ondertussen een goede zaak voor FN Herstal.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/11/17 ... 7-miljard/
Ga met een blanco A4'tje op het Rode plein staan waaien en enkele dagen later lig je in Avdiivka of Bakhmut te kreperen...
De oorlog is ondertussen een goede zaak voor FN Herstal.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/11/17 ... 7-miljard/
- Petrikske
- Elite Poster
Niet te begrijpen hoe beide kanten zo dom kunnen blijven om evenementen te organiseren in oorlogsgebied.
Polina Menshikh zal dus vanaf nu enkel nog optreden in het hiernamaals, zeker 25 militairen zouden ook zijn omgekomen en ik las ook dat er zeker 100 gewonden waren nadat een Himars raket insloeg tijdens het optreden van Polina Menshikh.
Toegevoegd na 2 uren 30 minuten 46 seconden:
Vannacht is er in Moskou een electriciteitscentrale ontploft waardoor een deel van de stad zonder electriciteit is komen te zitten.
Tit for tat?
Polina Menshikh zal dus vanaf nu enkel nog optreden in het hiernamaals, zeker 25 militairen zouden ook zijn omgekomen en ik las ook dat er zeker 100 gewonden waren nadat een Himars raket insloeg tijdens het optreden van Polina Menshikh.
Toegevoegd na 2 uren 30 minuten 46 seconden:
Vannacht is er in Moskou een electriciteitscentrale ontploft waardoor een deel van de stad zonder electriciteit is komen te zitten.
Tit for tat?
-
- Elite Poster
Rusland kent het gevoel niet van belaagd te worden in eigen land, ik vermoed dat nog vele installaties van stroom/gas en water gewoon s nachts niet bewaakt worden ook al omdat het nooit zo is geweest. Natuurlijk is het bij zo een gebeurtenissen dat de gewone mensen ineens met de neus op te feiten worden gedrukt.
- Petrikske
- Elite Poster
En dergelijke sabotageacties zijn al een hele tijd aan de gang en het blijkt inderdaad dat er niets word bewaakt.
We zagen het ook met de mars op Moskou van Jevgeni Prigozjin, amper weerstand onderweg en hij kon als het ware 800km zonder noemenswaardige tegenstand afleggen.
We zagen het ook met de mars op Moskou van Jevgeni Prigozjin, amper weerstand onderweg en hij kon als het ware 800km zonder noemenswaardige tegenstand afleggen.
-
- Elite Poster
Een groep vrouwen van gemobiliseerde Russen heeft een oproep, vol scherpe kritiek op president Vladimir Poetin, gelanceerd om de terugkeer van hun echtgenoten te eisen. "We zullen ons pas terugtrekken als onze mannen weer veilig thuis zijn (voor altijd, rotatie interesseert ons niet)",
komt van Belga News. Waar het volledige art. te lezen is.
komt van Belga News. Waar het volledige art. te lezen is.
- Petrikske
- Elite Poster
Dit is toch al een oud artikel denk ik is het niet?
Heb namelijk al een tijdje geleden een video van die vrouwen gezien.
Wel spannend is het feit dat die vrouwen voorlopig wel met rust gelaten worden omdat hun familieleden aan het front zitten
als ze uberhaupt nog in leven zijn.
Heb namelijk al een tijdje geleden een video van die vrouwen gezien.
Wel spannend is het feit dat die vrouwen voorlopig wel met rust gelaten worden omdat hun familieleden aan het front zitten
als ze uberhaupt nog in leven zijn.
- Petrikske
- Elite Poster
Het zou fraai zijn moesten ze vrouwen van soldaten opsluiten hé, al weet je nooit in Rusland natuurlijk.
-
- Elite Poster
Was nu ook op VRT TV afwachten of die beweging kan groeien en het beleid in Rusland het moeilijk kan krijgen??afwachten.
Wat ook de moeite is om volgen is de opec en daarbij ook de olieprijs, als de Opec er niet in slaagt iedereen in het gelid te laten lopen zal de olieprijs verder onder druk komen te staan wat natuurlijk de Russische beurs zal aantasten.
Het is duidelijk dat Saudi A. nu ook van andere leden een produktie vermindering vraagt hoe zal Rusland daar op reageren???
Wat ook de moeite is om volgen is de opec en daarbij ook de olieprijs, als de Opec er niet in slaagt iedereen in het gelid te laten lopen zal de olieprijs verder onder druk komen te staan wat natuurlijk de Russische beurs zal aantasten.
Het is duidelijk dat Saudi A. nu ook van andere leden een produktie vermindering vraagt hoe zal Rusland daar op reageren???
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 128 keer
- Bedankt: 172 keer
Ondertussen geven de Amerikanen aan bijna geen geld meer te hebben en de NAVO dat we ons moeten voorbereiden op slecht nieuws uit Oekraine.
Putin lacht zich vermoedelijk een breuk en het is quasi een uitnodiging aan hem voor het volgende land aan te vallen... en het Westen stond erbij en keek ernaar.
Putin lacht zich vermoedelijk een breuk en het is quasi een uitnodiging aan hem voor het volgende land aan te vallen... en het Westen stond erbij en keek ernaar.
- Petrikske
- Elite Poster
Het is eigenlijk niet meer dan stemmingmakerij.
De US hebben massaal veel oud spul dat staat te wachten op ontmanteling, zowel voertuigen als munitie.
Door dit aan Oekraïne te geven besparen ze zichzelf het ganse ontmantelingsproces.
Speaker of the house Mike Johnson is gewoon een nieuwe stemming ter goedkeuring om extra geld vrij te maken aan het tegen houden.
Voor hem is het conflict in het Midden Oosten belangrijker op dit moment.
Maar soit..de US zitten met een hoop oude GLSDB's die tegen hun verjaringstermijn aanlopen en om ongelukken te vermijden zijn Boeing en Saab die allemaal aan het nakijken vooraleer ze richting Oekraïne zullen gaan tegen begin 2024.
Duitsland is trouwens opnieuw zware inspanningen aan het doen en ook Polen blijft ondanks vele meningsverschillen z'n eerder gedane beloftes mooi nakomen.
Geef het nog een beetje tijd en ik verwacht wel dat Mike Johnson uiteindelijk overstag zal gaan.
Rusland daarentegen blijft ondertussen massaal veel mensen in de strijd gooien en deze worden vaak zelfs al niet meer ondersteund door gepantserde voertuigen of tanks, rarara...
Met als gevolg catastrofale verliezen en dit alles om toch maar een soort van overwinning te kunnen verkopen wanneer Putin zich opnieuw kandidaat zal stellen voor de presidentsverkiezingen.
De US hebben massaal veel oud spul dat staat te wachten op ontmanteling, zowel voertuigen als munitie.
Door dit aan Oekraïne te geven besparen ze zichzelf het ganse ontmantelingsproces.
Speaker of the house Mike Johnson is gewoon een nieuwe stemming ter goedkeuring om extra geld vrij te maken aan het tegen houden.
Voor hem is het conflict in het Midden Oosten belangrijker op dit moment.
Maar soit..de US zitten met een hoop oude GLSDB's die tegen hun verjaringstermijn aanlopen en om ongelukken te vermijden zijn Boeing en Saab die allemaal aan het nakijken vooraleer ze richting Oekraïne zullen gaan tegen begin 2024.
Duitsland is trouwens opnieuw zware inspanningen aan het doen en ook Polen blijft ondanks vele meningsverschillen z'n eerder gedane beloftes mooi nakomen.
Geef het nog een beetje tijd en ik verwacht wel dat Mike Johnson uiteindelijk overstag zal gaan.
Rusland daarentegen blijft ondertussen massaal veel mensen in de strijd gooien en deze worden vaak zelfs al niet meer ondersteund door gepantserde voertuigen of tanks, rarara...
Met als gevolg catastrofale verliezen en dit alles om toch maar een soort van overwinning te kunnen verkopen wanneer Putin zich opnieuw kandidaat zal stellen voor de presidentsverkiezingen.
- Dizzy
- Elite Poster
De problemen bij ons zijn vooral Orban en mogelijk Wilders. Als je voor Oekraïne bent is Wilders niet je beste vriend. Kiezen is verliezen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
- Petrikske
- Elite Poster
Vraag is wel of Wilders zijn zinnetje zal kunnen doordrijven.
Zullen harde onderhandelingen worden en hij zal veel van z'n programmapunten moeten laten vallen of niemand zal met hem in zee willen gaan vanwege die ongrondwettelijkheden.
Maar we moeten inderdaad best niet teveel van dergelijke figuren hebben want dan kan het inderdaad snel over en sluiten zijn voor Zelensky.
Zullen harde onderhandelingen worden en hij zal veel van z'n programmapunten moeten laten vallen of niemand zal met hem in zee willen gaan vanwege die ongrondwettelijkheden.
Maar we moeten inderdaad best niet teveel van dergelijke figuren hebben want dan kan het inderdaad snel over en sluiten zijn voor Zelensky.
-
- Elite Poster
De situatie is ernstig, vooral Orban ligt over alles dwars wat Oekraine betreft, al jaren toch vind ik dat dit gemakkelijk moet zijn op te lossen met een referendum in Hongarije en de vraag of het land zich terug wil aansluiten bij Rusland i.p.v. Europa want dit is waar Orban stilaan op aanstuurt en dat moet zijn bevolking worden duidelijk gemaakt.
- Dizzy
- Elite Poster
Dat kunnen we hier ook gebruiken, een referendum, stoppen met die versnippering van -tig regeringen en instituten en terug naar 1 land, 1 regering en 1 parlement?
De zaak gaat over geld, Orban wil zijn prijs opdrijven en de geblokkeerde gelden vrij krijgen. Oekraïne is een gelegenheid voor hem.
De zaak gaat over geld, Orban wil zijn prijs opdrijven en de geblokkeerde gelden vrij krijgen. Oekraïne is een gelegenheid voor hem.
-
- Elite Poster
Die F-16 zal Oekraine zeker en vast wel verkrijgen daar word nu al volop mee getraind door Oekrainse piloten. Toevallig zou(ben daar niet zeker van) er com. van een Amerikaanse officier verschenen zijn die de SU 35 rommel zou noemen bij herhaaldelijk gebruik .
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 598 keer
Deze man, leider van de Russische oppositie en erg kritisch inzake Putin, is ondertussen ook slachtoffer van de grote verdwijningstruc... Niet vergiftigd (dat hebben ze vroeger al eens geprobeerd), niet door een raam gevallen , hij is gewoon verdwenen. Uitgewist. Niet de eerste, niet de laatste.
- Petrikske
- Elite Poster
Zou me niet verbazen als hij niet meer onder de levenden is.
Hij was namelijk reeds ziek en kreeg amper verzorging.
Zou er voor Poetin trouwens wel eens goed uit kunnen gaan zien.
De Republikeinen in de US houden immers het been stijf en Biden kon enkel een aalmoes van 200 miljoen aan Zelensky geven ipv de eerder beloofde 61 miljard die nu geblokkeerd blijven.
Duitsland en ook Polen dmv Tusk zullen wel een tandje bijsteken maar als de US afhaken zou het wel eens heel snel kunnen gaan.
De Russen blijven ondertussen al het lagere allooi van de straat plukken om ze door de vleesmolen te kunnen blijven halen.
Zelfs de asielsoekers die eerder met fietsen naar de Finse grensovergang werden gestuurd zouden na die mislukking onder druk gezet worden om een militair contract te ondertekenen.
Nee het ziet er niet goed uit.
Hij was namelijk reeds ziek en kreeg amper verzorging.
Zou er voor Poetin trouwens wel eens goed uit kunnen gaan zien.
De Republikeinen in de US houden immers het been stijf en Biden kon enkel een aalmoes van 200 miljoen aan Zelensky geven ipv de eerder beloofde 61 miljard die nu geblokkeerd blijven.
Duitsland en ook Polen dmv Tusk zullen wel een tandje bijsteken maar als de US afhaken zou het wel eens heel snel kunnen gaan.
De Russen blijven ondertussen al het lagere allooi van de straat plukken om ze door de vleesmolen te kunnen blijven halen.
Zelfs de asielsoekers die eerder met fietsen naar de Finse grensovergang werden gestuurd zouden na die mislukking onder druk gezet worden om een militair contract te ondertekenen.
Nee het ziet er niet goed uit.