nummeroverdracht MV > Base

Algemene discussies over telecommunicatie
Plaats reactie
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1065
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 75 keer
Te Koop forum

Ik heb een nummeroverdracht gevraagd van Mobile Vikings naar Base.
En het duurt nu al langer dan 24 uur. (a pro pos kon ik daar geen compensatie voor vragen? Ze weigeren dit bij Base)
Wanneer ik op https://www.prd.base.be/nl/support/sim-activatie/ het zelf probeer zegt hij ongeldig simkaartnummer.
De operator van de helpdesk zei me dat het bij hem wel gelukt was en het systeem de rest deed.
Moet er iets anders uitgelezen worden aan het simkaartnummer? Vroeger was dit bij Orange zo dat er cijfers anders waren.
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1065
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 75 keer
Te Koop forum

Update: Blijkbaar heeft Base al enkele dagen problemen met overdrachten.
Gebruikersavatar
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 923
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 584 keer
Bedankt: 140 keer

@streulma ik had precies dezelfde issue, zie viewtopic.php?t=64591

Ondanks dat je bij de operatoren en hier op userbase bekend staat als de koning van het overstappen sta je natuurlijk wel in je recht dus wat ik je kan aanraden is: zorg dat men bevestigd heeft dat de nummeroverdracht voor je is aangevraagd.

Als je geduld hebt laat je dit een tijdje aanslepen, eventueel stuur je ze eens een reminder maar laat ze maar doen.

Van zodra het eindelijk in orde is is het kassa a 3 euro per dag.
Zullen ze niet aan willen meewerken maar via de ombudsman telecom ga je binnen een aantal dagen dit al rond hebben en gaan ze je moeten compenseren.

Het is het mediation team van Telenet dat dit zal behandelen en gezien de woekerwinst die Telenet maakt heb ik er niet zo’n moeite mee dat ze schadevergoedingen moeten betalen aan klanten omdat ze hun werking nog altijd niet op orde hebben.

Dus ik zou zeggen: doe er je voordeel mee.
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1065
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 75 keer
Te Koop forum

Update:
Nummer al sinds donderdag 30/11 aan het overdragen.
Doch beweerde de mevrouw aan de andere kant van de lijn via ons allerbekend CRDC systeem dat ik Proximus klant ben en geen Mobile Vikings.
Ik moest dus van haar naar Proximus bellen om mijn simkaartnummer daar te weten te komen.
Ik stond er per sé op dat er een Vikings simkaartje in mijn gsm stak.

Ze cancelde het order, maar nu willen ze er achterliggend toch mee door want dossier is in behandeling.
Ombudsdienst zit mee op de kar.
Internet: Hey! 34 Euro
Internet backup: Mobile Vikings 29 Euro
Mobiel: Hey! Mobile S 5 Euro
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5866
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 598 keer
Te Koop forum

het kan dat je nummer in het CRDC als een proximus nummer staat, gezien MV een dochter is van, en dus mogelijks gemarkeerd als "proximus mvno" (je weet het vast, maar je kan zelf de operator vinden als je op 1299.be gaat kijken).
dat je zou moeten bellen voor je simkaartnr is dan weer wel wat bizar, want je kan dat gewoon via gsm -of desnoods op het kaartje zelf- uitlezen.
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1065
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 75 keer
Te Koop forum

Splitter zo dacht ik zelf ook.
Internet: Hey! 34 Euro
Internet backup: Mobile Vikings 29 Euro
Mobiel: Hey! Mobile S 5 Euro
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1065
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 75 keer
Te Koop forum

Die Hollandse dame begon mij wel uit te schelden over dat ik zou moeten weten bij welke provider ik zat.
Op 30/11 is er een wijziging gebeurd in CRDC maar dit was de aankondiging van de nummeroverdracht.
Ze beweerde voortdurend dat ik bij Proximus zat en daar het simkaartnummer moest opvragen.
Terwijl ik weldegelijk een Vikings simkaartje heb en het zo naar hen ook doorgestuurd heb met Twitter in een foto.
Ze weten dus weldegelijk dat het simkaartnummer en de provider juist zijn.

Doch, wanneer ik ook handmatig via het systeem probeer te activeren, zegt hij fout simkaartnummer.
Er scheelt daar dus nog iets aan de omvorming van Vikings Unleashed naar Proximus.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5866
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 598 keer
Te Koop forum

depends...
1) base/tn heeft/had een probleem met portaties (dus dat kan al deel van probleem zijn) en
2) als je online kan activeren, moet je eens kijken of je in de lijst van operatoren kan kiezen voor "proximus mvno" specifiek (dus niet proximus, maar echt proximus mvno)

maar again, je hebt schijnbaar iemand aan de lijn gehad die niet echt weet wat ze zegt/doet
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1065
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 75 keer
Te Koop forum

Nummerportering na 5 dagen niet geslaagd.
Ik ben mee gaan kijken in het Base systeem en de Technisch Back Office had mijn nummer al een paar keer stopgezet en opnieuw geactiveerd om het erdoor te halen.

Wat ik heb gezien:
Mijn MV simkaart telt meer karakters dan een Proximus simkaart.
Hun systeem (CRDC) zegt dat ik Proximus ben en geen Unleashed.
Ze hebben een verkeerde Proximus simkaart ingegeven die de aanvraag wel deed doorgaan.
Het Mobile Vikings simkaartje werkte niet.
Ze kregen hier tot nu toe nog geen foutmelding op.
Morgen kunnen ze Technisch Backoffice terugbellen en de juiste simkaartnummer doorgeven.
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1065
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 75 keer
Te Koop forum

OK.
Tweede poging nummeroverdracht ook mislukt.
Probleem is dat Mobile Vikings langere simkaartnummers telt dan Proximus.
ORIGIN bij Base kan alleen de kortere ingeven omdat Mobile Vikings vanaf nu gezien word als Proximus mobile en niet meer als Unleashed.
De verdere problemen zullen volgen dus voor andere klanten... Ik hou mijn hart vast.

Uitendelijk nieuw nummer genomen.
Gebruikersavatar
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 923
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 584 keer
Bedankt: 140 keer

Ik had exact het zelfde probleem vorige maand en zoals gezegd heeft het ontzettend lang geduurd met wekelijkse reminders dus je zou toch denken dat ze bij Base/Telenet ondertussen wel ervaring hebben met deze problematiek en de workaround?
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1065
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 75 keer
Te Koop forum

Dankzij dit forum en de ombudsman heb ik een compensatie van 29 Euro gekregen van Telenet/Base.
Vanwege de problemen met de nummeroverdracht en dat ik een nieuw nummer nam.
Mxds02
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 24 apr 2022, 07:50
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer

streulma schreef: 07 dec 2023, 13:38 Dankzij dit forum en de ombudsman heb ik een compensatie van 29 Euro gekregen van Telenet/Base.
Vanwege de problemen met de nummeroverdracht en dat ik een nieuw nummer nam.
handig. Normaal is het 3 tot 5 euro per dag: https://www.bipt.be/consumenten/faq/kan ... mer-houden
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1065
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 75 keer
Te Koop forum

Aanvulling, nog steeds beweren zij in de klacht dat ik Proximus was.
Internet: Hey! 34 Euro
Internet backup: Mobile Vikings 29 Euro
Mobiel: Hey! Mobile S 5 Euro
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”