nieuwe telenet klant, internet werkt niet
Vandaag zijn ze telenet komen installeren, tv werkte een uur na de installatie maar ik heb problemen met het internet. Bij het openen van een webbrowser kom ik op een activatie scherm terecht van telenet waar ik mijn klantennummer moet ingeven gevolgd door het volgende scherm: een scherm met 2 knoppen en de tekst "Je moet geen producten meer activeren!" verder doet het internet niets, niets werkt en iedere keer ik mijn browser op hetzelfde geef je klantenr in scherm 

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 275 keer
- Bedankt: 141 keer
Denk dat je wel niet anders zult kunnen en ik wil u geen valse hoop geven maar ik hoop dat ze je daar echt vlot gaan helpen. Snap ook niet dat een installateur / technicus vertrekt voordat hij alles gecontroleerd heeft. Hier heeft de technicus me op een laptop effectief internet doen testen.
Enfin, toch enkele tips waarvan je sommige zaken ongetwijfeld al gedaan hebt:
- misschien weinig of niets zeggend maar checken of je tv-box interactief is (bv. met terugkijk TV programma selecteren en afspelen of youtube app op tv-box eens testen). Indien niet, dan heb je tout court geen internet verbinding.
- modem herstarten
- indien geen soelaas, modem resetten (afhankelijk van het type bevindt reset knop zich ergens anders)
- indien geen soelaas, modem swap (maar dan bel je eigenlijk best voordien al naar de klantendienst want het zou wel kunnen dat ze in de winkel 'njet' zeggen)
- indien geen resultaat, direct bellen ...
Het zou ook niet de eerste keer zijn dat bepaalde orders bij TN om services te activeren 'blijven hangen' (status = 'aborted') en dat hun technische backoffice (TBO) alleen maar het probleem kan oplossen. Let wel: in het w.e. werken die mannen niet + oplossing door TBO = 3à4 werkdagen. Dus als een modem restart / reset en eventueel ruil, niet helpt en je wilt echt internet nog deze week ... nogmaals, inderdaad direct bellen naar 015/666666.
Enn nog sarcastischer maar wel realiteit: ook bij tientallen jaren klanten werkt het internet van TN vaak niet ...
Good luck.
Enfin, toch enkele tips waarvan je sommige zaken ongetwijfeld al gedaan hebt:
- misschien weinig of niets zeggend maar checken of je tv-box interactief is (bv. met terugkijk TV programma selecteren en afspelen of youtube app op tv-box eens testen). Indien niet, dan heb je tout court geen internet verbinding.
- modem herstarten
- indien geen soelaas, modem resetten (afhankelijk van het type bevindt reset knop zich ergens anders)
- indien geen soelaas, modem swap (maar dan bel je eigenlijk best voordien al naar de klantendienst want het zou wel kunnen dat ze in de winkel 'njet' zeggen)
- indien geen resultaat, direct bellen ...
Het zou ook niet de eerste keer zijn dat bepaalde orders bij TN om services te activeren 'blijven hangen' (status = 'aborted') en dat hun technische backoffice (TBO) alleen maar het probleem kan oplossen. Let wel: in het w.e. werken die mannen niet + oplossing door TBO = 3à4 werkdagen. Dus als een modem restart / reset en eventueel ruil, niet helpt en je wilt echt internet nog deze week ... nogmaals, inderdaad direct bellen naar 015/666666.
Enn nog sarcastischer maar wel realiteit: ook bij tientallen jaren klanten werkt het internet van TN vaak niet ...
Good luck.