Ik zag dit bericht voorbijkomen op Reddit en heb voor de zekerheid nog eens ingelogd op al mijn Gmail/Google accounts. Ik neem aan dat ze bij Google niet teveel negatieve reacties willen zien en dus eerst een hoop waarschuwingen zullen sturen, zoals het artikel aangeeft.According to Google's new policy, "if a Google Account has not been used or signed into for at least 2 years… the account and its contents – including content within Google Workspace (Gmail, Docs, Drive, Meet, Calendar) and Google Photos" may be deleted.
However, the new policy only applies to personal Google accounts, meaning it does not affect school or business-managed accounts. In addition, Google will not remove accounts that have uploaded Youtube videos or have active subscriptions to apps or news services, the company's updated account policy shows.
Affected users will receive "multiple notifications" that their accounts will be terminated before it actually happens, the company said in a statement.
Google gaat inactieve accounts verwijderen vanaf 1 december
- cptKangaroo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 748 keer
- Bedankt: 250 keer
CBS News | Google will delete inactive accounts within days. Here's how to save your data.
- on4bam
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
- Bedankt: 631 keer
Dat was al eerder (9 november te lezen op Techpulse.
https://techpulse.be/nieuws/451038/goog ... -accounts/
Ik ga er van uit dat er wel genoeg verwittigingen gaan komen voor de accounts echt weg zullen zijn. ik kreeg er al eentje op 20 juli.
https://techpulse.be/nieuws/451038/goog ... -accounts/
Ik ga er van uit dat er wel genoeg verwittigingen gaan komen voor de accounts echt weg zullen zijn. ik kreeg er al eentje op 20 juli.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
- Bedankt: 757 keer
Zeer per ongeluk vorige week nog een oude gmail account (mijn allereerste blijkbaar) teruggevonden (totaal vergeten dat die bestond), en dus snel maar ns ingelogd.
- devilkin
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 663 keer
Je moet ook echt niks doen met die accounts. Van zodra ze ergens in use zijn (op een Android device,...) zijn ze actief.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
- cptKangaroo
- Elite Poster
Ik had er ook nog een paar gevonden die ik al jaren niet meer had bekeken. Omdat je tegenwoordig extra identificatie moet verschaffen om een account te creëren, lijkt het me interessanter om te proberen van ze actief te houden.
Bij eentje waren er een hoop meldingen van hackpogingen -- toevallig het account waarmee ik destijds private videokes postte op YouTube, als bewijs van Call Of Duty wallhacks en zo.
Bij eentje waren er een hoop meldingen van hackpogingen -- toevallig het account waarmee ik destijds private videokes postte op YouTube, als bewijs van Call Of Duty wallhacks en zo.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 211 keer
Ik probeer al een aantal jaar een emailadres voor mijn dochter in handen te krijgen. (De gewone naam.familienaam@). Wat opzoekwerk leerde dat er een bejaarde vrouw bestaat met exact dezelfde naam. Kans is groot dat één van de kleinkinderen ooit een account heeft aangemaakt of zo. Maar op geen enkele van mijn mails of berichten krijg ik ook maar enig antwoord. Fingers crossed dat het mij deze keer gaat lukken 
Edit:
Oei, dat zal helaas pindakaas zijn

Edit:
Oei, dat zal helaas pindakaas zijn

Ze zouden toch een mogelijkheid mogen voorzien om een adres te claimen als je effectief kunt bewijzen dat je deze naam hebt...Nadat een Google-account is verwijderd, kan het Gmail-adres van het verwijderde account niet opnieuw worden gebruikt als je een nieuw Google-account maakt.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
Hoe kan je nu een verwittiging krijgen op een account die je 2 jaar niet gebruikt?on4bam post schreef: Ik ga er van uit dat er wel genoeg verwittigingen gaan komen voor de accounts echt weg zullen zijn. ik kreeg er al eentje op 20 juli.
Het feit alleen al dat je zo'n mail zou zien in je Inbox is toch al een login?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
- devilkin
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 663 keer
Normaal is aan een Google account ook een recovery email adres gelinked. Dus ik veronderstel daarop.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
-
- userbase crew
Forward naar recovery idd, maar op de oude mailbox waar ik het over had waren in tussentijd 2 problemen opgedoken:
1) De recovery email had het woord "gmail" in zijn user part, en dat aanvaardt gmail intussen niet meer, dus werkte die niet meer wat gmail betreft.
2) Het was een forward adres, en in mijn forward list die intussen al bijna 2 decennia meegaat, heb ik al meermaals gemerkt dat er af en toe een forward met de noorderzon verdwijnt, en dit was er eentje van.
Ik heb het ook zo vlaggen; een idioot van een kameraad die vond dat ik een gmail account nodig had en een in mijn naam aangemaakt heeft, maar nooit de credentials overhandigde. Hij had mijn gsm nummer eraan verbonden, wat voor mij een stricte NONO is, maar daardoor kon ik de account wel recoveren.
Dus nu moet ik die in leven houden, want eenmaal aangemaakt kan die nooit nog opnieuw gemaakt worden, ook al is de originele gewist.
En ik heb nog een backup simkaart mogen inzetten om die nr te veranderen, want wissen was geen optie.
1) De recovery email had het woord "gmail" in zijn user part, en dat aanvaardt gmail intussen niet meer, dus werkte die niet meer wat gmail betreft.
2) Het was een forward adres, en in mijn forward list die intussen al bijna 2 decennia meegaat, heb ik al meermaals gemerkt dat er af en toe een forward met de noorderzon verdwijnt, en dit was er eentje van.
Ah, wat vragen ze intussen allemaal? Heb al een hele tijd geen meer moeten aanmaken.cptKangaroo schreef: 28 nov 2023, 19:53 Ik had er ook nog een paar gevonden die ik al jaren niet meer had bekeken. Omdat je tegenwoordig extra identificatie moet verschaffen om een account te creëren, lijkt het me interessanter om te proberen van ze actief te houden.
Ja, dat klopt.woutervh schreef: 28 nov 2023, 21:54 Ik probeer al een aantal jaar een emailadres voor mijn dochter in handen te krijgen. (De gewone naam.familienaam@). [...] Fingers crossed dat het mij deze keer gaat lukken
Edit: Oei, dat zal helaas pindakaas zijn
Ze zouden toch een mogelijkheid mogen voorzien om een adres te claimen als je effectief kunt bewijzen dat je deze naam hebt...Nadat een Google-account is verwijderd, kan het Gmail-adres van het verwijderde account niet opnieuw worden gebruikt als je een nieuw Google-account maakt.
Ik heb het ook zo vlaggen; een idioot van een kameraad die vond dat ik een gmail account nodig had en een in mijn naam aangemaakt heeft, maar nooit de credentials overhandigde. Hij had mijn gsm nummer eraan verbonden, wat voor mij een stricte NONO is, maar daardoor kon ik de account wel recoveren.
Dus nu moet ik die in leven houden, want eenmaal aangemaakt kan die nooit nog opnieuw gemaakt worden, ook al is de originele gewist.
En ik heb nog een backup simkaart mogen inzetten om die nr te veranderen, want wissen was geen optie.
- cptKangaroo
- Elite Poster
Heb ik me vergist? Ik dacht toch dat ze tegenwoordig nog een extra stap vragen qua identificatie voor een volledig nieuw account waardoor ik er van af zag, maar dat is al enkele jaren geleden.
-
- userbase crew
Het kan, daarom dat ik het vraag; ik heb al jaren geen accounts meer aangemaakt, maar destijds heb ik dat nog vaak gedaan voor vzw's enzo, en extra ID zou een echte PITA vormen.
Ook verplichte GSM nummers zijn al een serieus probleem daar, want meestal is er dan geen bedrijfsnummer en verdwijnt de prive gsm na een paar jaar (want de eigenaar ervan is er niet meer) en zit je met een gigantische koppijn aan verouderde ID en recovery data.
Ook verplichte GSM nummers zijn al een serieus probleem daar, want meestal is er dan geen bedrijfsnummer en verdwijnt de prive gsm na een paar jaar (want de eigenaar ervan is er niet meer) en zit je met een gigantische koppijn aan verouderde ID en recovery data.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
Ik vind het toch heel normaal dat een bedrijf geen kosten wilt maken om slapende / niet-gebruikte accounts in leven te houden.
Hoeveel miljarden accounts zouden dat niet zijn?
Hoeveel mensen maken geen nieuwe account aan als ze een nieuwe GSM in gebruik nemen, omdat ze de oude credentials vergeten zijn etc ...
Of hoeveel "wegwerp" gmail adressen worden er niet aangemaakt voor éénmalig gebruik (uitnodiging huwelijk, etc ...)
En het gaat hier niet alleen over Gmail (e-mail) adressen, maar over Google accounts (je kan een Google account aanmaken met een niet-gmail adres).
Deze niet-gebruikte adressen hebben voor Google toch geen enkele waarde meer.
Idem met Hotmail
Iedereen die ooit op MSN gezeten heeft vroeger had een Hotmail account
Hoeveel miljoenen zouden er niet zijn die sedert MSN hun Hotmail adres nooit meer gebruikt hebben?
Hoeveel miljarden accounts zouden dat niet zijn?
Hoeveel mensen maken geen nieuwe account aan als ze een nieuwe GSM in gebruik nemen, omdat ze de oude credentials vergeten zijn etc ...
Of hoeveel "wegwerp" gmail adressen worden er niet aangemaakt voor éénmalig gebruik (uitnodiging huwelijk, etc ...)
En het gaat hier niet alleen over Gmail (e-mail) adressen, maar over Google accounts (je kan een Google account aanmaken met een niet-gmail adres).
Deze niet-gebruikte adressen hebben voor Google toch geen enkele waarde meer.
Idem met Hotmail
Iedereen die ooit op MSN gezeten heeft vroeger had een Hotmail account
Hoeveel miljoenen zouden er niet zijn die sedert MSN hun Hotmail adres nooit meer gebruikt hebben?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.