Mijn kleine frustratie van de dag ...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Te Koop forum

Dat van die berm is inderdaad een goed voorbeeld maar de houding van sommige chauffeurs vind ik toch erover. Als je rijdt in een residentiële zone zonder voetpad waar 30 de maximumsnelheid is wat houdt u dan tegen om even iets uit te wijken of 2 seconden te stoppen? Je bent daarmee niet enkel galant naar de medebewoners maar je riskeert ook niet iemand aan te rijden.

En waarom moet de voetganger maar aan de kant springen omdat er een wagen aankomt? Er is daar maar 1 weg voor iedereen, auto's, fietsers en voetgangers.

Er ligt op grote stukken ook een gracht waar je niet in wil belanden. Veel uitwijken is dus niet eens mogelijk maar toch duwen ze u soms tot aan de limiet terwijl er 2 baanvakken zijn en uitwijken zonder probleem kan. Waarom moet iemand tot ver over de enkels in een gracht springen terwijl een ander gewoon even op een pedaal kan duwen?

Er wordt op die baan ook geparkeerd maar dan wijken wagens wel uit, die rijden ze niet de gracht in, vreemd want je moet verder uitwijken voor zo'n wagen en ze staan er soms uren aan een stuk.

Ik loop zelf aan de kant als dat kan maar soms kan dat dus niet en dan verwacht ik dat chauffeurs ook rekening houden met anderen. Het is niet omdat je iemand van de baan kunt rijden dat je ook het recht hebt om dat te doen. Persoonlijk ken ik ook weinig wagens die omvergelopen zijn door voetgangers.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Flying
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 80 keer
Bedankt: 80 keer
Provider

Vimexx die even de hostingpakketten "vernieuwd" heeft. Hernoemen en quasi een prijsverdubbeling doorvoeren. Had eerder dit jaar al geïnformeerd om, zoals vroeger kon, een pakket vooruit te betalen voor 24 maanden. Is ook niet meer mogelijk, waarschijnlijk omdat je dan de jaarlijkse prijsverhoging ontloopt.

Alternatieven welkom, hoeft niet in BE/NL te zijn, zolang het maar Europees is.
Belgissschenaap
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
Bedankt: 137 keer

Easyhost

Ik ben ook van vimexx naar daar gegaan.
Nameservers worden gewoon overgenomen, in 10min tijd alles gefixt, geen downtime.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 598 keer
Te Koop forum

thunderbird die denkt dat ze het wiel opnieuw moeten uitvinden en de hele interface omgooien naar een meer "webmail client" achtig iets waar niemand om gevraagd heeft...
als ik dat soort layout wil zal ik wel gewoon outlook gebruik.

gelukkig na redelijk wat k*tten toch de interface terug redelijk naar mijn zin kunnen krijgen (tot hun volgende briljante ingeving waarbij ze het nog eens zullen flikken)
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 333 keer
Bedankt: 227 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Flying schreef: 27 nov 2023, 15:15 Vimexx die even de hostingpakketten "vernieuwd" heeft. Hernoemen en quasi een prijsverdubbeling doorvoeren. Had eerder dit jaar al geïnformeerd om, zoals vroeger kon, een pakket vooruit te betalen voor 24 maanden. Is ook niet meer mogelijk, waarschijnlijk omdat je dan de jaarlijkse prijsverhoging ontloopt.

Ik heb die mail van Vimexx ook gehad. In mijn geval zijn de prijsverhogingen zeer behapbaar (nog geen €20 per jaar voor ca. 20 domeinnamen en één hostingpakket). Ik vind op de pagina waarnaar ze verwijzen (Prijswijziging) nergens een verdubbeling terug.
Computer(k)nul
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 631 keer
Provider

Hetzner
Bye, Maurice
https://on4bam.com
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 169 keer
Provider
Te Koop forum

Hardware.info stopt ermee en wordt dan volledig alleen maar tweakers.

Spijtig.
Flying
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 80 keer
Bedankt: 80 keer
Provider

Sinna schreef: 27 nov 2023, 15:23
Flying schreef: 27 nov 2023, 15:15 Vimexx die even de hostingpakketten "vernieuwd" heeft. Hernoemen en quasi een prijsverdubbeling doorvoeren. Had eerder dit jaar al geïnformeerd om, zoals vroeger kon, een pakket vooruit te betalen voor 24 maanden. Is ook niet meer mogelijk, waarschijnlijk omdat je dan de jaarlijkse prijsverhoging ontloopt.

Ik heb die mail van Vimexx ook gehad. In mijn geval zijn de prijsverhogingen zeer behapbaar (nog geen €20 per jaar voor ca. 20 domeinnamen en één hostingpakket). Ik vind op de pagina waarnaar ze verwijzen (Prijswijziging) nergens een verdubbeling terug.
Vermoedelijk omdat daar de oude/nieuwe pakketten niet op vernoemd staan. Zie https://tweakers.net/nieuws/216006/vime ... etten.html voor meer info.
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

't Zijn inderdaad de kleinere pakketten die serieus duurder worden.
De prijsverhoging voor domeinnamen valt al bij al nog mee (met .org de uitzondering die de regel bevestigt, toch wat courante tld's betreft).
Computer(k)nul
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer

Sinna schreef: 27 nov 2023, 16:32 (met .org de uitzondering die de regel bevestigt, toch wat courante tld's betreft).
De registry rekent nu $9.93 aan voor .org, daar komt nog de ICANN fee van $0.18 bovenop, daarmee is die wel de duurste van de 3 legacies maar desondanks niet veel duurder dan .net dat $9.77 is.

Als Vimexx 19.99 EUR vraagt voor een hernieuwing maken ze toch een winst van >100% (houdt natuurlijk geen rekening met support en overhead maar soit) en zitten ze zeker in het duurdere segment van de markt.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 27 nov 2023, 16:53, in totaal 1 gewijzigd.
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Dan lijkt OVH daar nog onder te duiken met €11.72 per jaar incl. BTW, zie https://www.ovhcloud.com/nl/domains/tld/org/.
Geen idee of je daar ook iets moet bijnemen (dacht het niet, heb er één domeinnaam staan).
Computer(k)nul
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer

Sinna schreef: 27 nov 2023, 16:51 Dan lijkt OVH daar nog onder te duiken met €11.72 per jaar incl. BTW, zie https://www.ovhcloud.com/nl/domains/tld/org/.
Geen idee of je daar ook iets moet bijnemen (dacht het niet, heb er één domeinnaam staan).
Zonder BTW 9.69 EUR, wat gelijk is aan 10.59 USD vandaag, dus die doen de renewals idd zo goed als aan kostprijs (en met verlies als je nieuw koopt of transfert, maar dat is dan promotioneel).
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 663 keer
Provider
Te Koop forum

Iemand ervaring met de snelheid van de ovh shared webhosting?
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 193 keer
Provider
Te Koop forum

Is de uitspraak van fiber nu "fieber" of "fijber" op z'n Engels ?
Want fiche spreekt men toch uit als "fieche" en fictie als "fiektie".
Wat is dat nu met die uitspraak in woordcombinaties als vb fiberklaar, eerste deel Engelse uitspraak, 2de deel Nederlandse uitspraak :bang:
In reclamespotjes in de Franse taal hoor ik nu ook al fiber uitspreken op z'n Engels, da's zeker niet normaal :-)

https://anw.ivdnt.org/article/fiber
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1374 keer
Bedankt: 508 keer

lacer schreef: 27 nov 2023, 18:52 Is de uitspraak van fiber nu "fieber" of "fijber" op z'n Engels ?
Want fiche spreekt men toch uit als "fieche" en fictie als "fiektie".
Voor mij lijkt het toch duidelijk nog enkel en alleen "faiber" als uitspraak. Maar anderzijds hoor ik toch ook heel vaak "wiefie" ipv "waifai", dus ik vrees er een beetje voor :p.
Maar "fijber" zal het al zeker nooit zijn, want da's dan eigenlijk "fabre" gespeld.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 673 keer
Provider

glasvezel ?
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
luukske
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 162 keer
Bedankt: 40 keer
Provider

“De Limburg” :nono:
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
Bedankt: 1176 keer

@wifi
Wat op zich gek is, want WiFi is de korte versie van Wireless Fidelity, wat een logischere uitspraak als wajfi zou leiden.
@NL uitspraak: wiefie wordt aangeraden, wajfaj is ook oké
https://www.vlaanderen.be/team-taaladvi ... -uitspraak
https://www.vandale.nl/wiefie-of-waifai

@fiber
Ik zie geen andere uitspraakmogelijkheid dan fajber, als je het in het NL wil, ga dan voor glasvezel of verglazing, of gewoon "glas".

De Vlaamse overheid heeft een andere mening:
https://www.vlaanderen.be/team-taaladvi ... /fiberglas
-> fieber - te gek voor woorden eigenlijk

@De Limburg
Het Limburg klinkt slechter, toch? :bdaysmile:
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 193 keer
Provider
Te Koop forum

Zoals ik reeds schreef, fiche spreek je toch uit als fieche, dus fiber als fieber.
Met fijber, bedoelde ik feitelijk fajber.
Dit mix van talen is toch zo :smash2:
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 248 keer
Bedankt: 544 keer
Provider
Te Koop forum

devilkin schreef: 27 nov 2023, 18:31 Iemand ervaring met de snelheid van de ovh shared webhosting?
Ik heb jaren (tot de grote brand bij OVH) een webhosting platform gedraaid voor +/- 1000 unieke bezoekers per dag op een 25 EUR/maand VM bij hen en dat ging verbazingwekkend goed eigenlijk ... shared webhosting heb ik eens opgezet voor een klant, en ging 'snel' zoals verwacht ... je kan er echt niet aan verbranden volgens mij ... zeker niet voor die prijzen.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Evonetuser
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 4 keer
Provider

De gemeente die "de helft" schrijft in een officiële brief terwijl ze uiteindelijk 38% bedoelen. Voor mij staat 'de helft' van iets gelijk aan 50%
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Sasuke schreef: 27 nov 2023, 21:15 je kan er echt niet aan verbranden volgens mij
<lullig> dat kon bij OVH destijds dus blijkbaar -letterlijk- wél</lullig> :P
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 328 keer

lacer schreef: 27 nov 2023, 21:04 Zoals ik reeds schreef, fiche spreek je toch uit als fieche, dus fiber als fieber.
Met fijber, bedoelde ik feitelijk fajber.
Dit mix van talen is toch zo :smash2:

Blijft geweldig … :angel:
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

dr who dat heel canon afbreekt en de (tijdelijke) terugkeer van tennant gebruikt om hem nog af te schijten ook, allemaal in het kader van "trans en mindervaliden in de spotlight zetten" :(

ik snap niet dat men blijft karakters toevoegen/aanpassen/uitvinden met als enige doel en enige onderbouwing dat ze of gekleurd, of trans, of lesbisch, of gehandicapt moeten zijn...

NIEMAND had problemen met torchwood's captain harkness (au contraire), omdat daar goede acting en een karakter inzat en niet enkel "hij neukt alles",
maar tegenwoordig mag je zelfs geen (negatieve) commentaar meer geven of je krijgt het label "woke police" (en vaak nog van mensen die geeneens fan zijn/waren van hetgene men om zeep helpt voor hun) :roll:
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 182 keer

Dit vat het gewoon samen:
SPR schreef: 27 nov 2023, 11:17 Ik heb het ook moeilijk met het feit dat automobilisten hun snelheid maar moeten verlagen omdat er mogelijk een voetganger rond loopt. Het is een kwestie van opletten voor iedereen.
heist_175 schreef: 27 nov 2023, 15:13 Bijten doet dat niet, al kan er in De Limburg misschien een slang inzitten.
Maar de echte gevaren zijn:
- paaltjes (als je loopt of fietst)
- putten/verzakkingen
- onstabiele grond (zeker bij regenweer)
- afval
- hondenstront (al is dat niet echt gevaar, eerder ongemak)
De automobilist vindt het vervelend/moeilijk/hinderlijk om zijn snelheid aan te passen, hoewel dat wel zo verplicht is in de wegcode.
https://www.wegcode.be/nl/regelgeving/1 ... 20hinderen.
Hij heeft ook geen begrip voor de hierboven argumenten waarom een berm dikwijls geen optie is voor de voetganger (en al zeker niet als het donker is).

Het vat mooi de frustratie samen van veel automobilisten die zelf denken alle wijsheid in pacht te hebben en eigen comfort belangrijker vinden dan de veiligheid van voetgangers.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Het is een teken dat het king of the road-syndroom nog niet uitgestorven is. Andere weggebruikers zijn eerder obstakels en hindernissen voor de koning. Dat ze nog durven protesteren ipv in de gracht te duiken als de koning verschijnt :)
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

alléé, we zijn weer vertrokken met automobilisten bashen...
En dan zeggen dat er zijn die het bij andere onderwerpen over "begrip voor anderen".

Als voetganger/fietser/automobilist zie ik elke soort weggebruiker "stunten" uithalen. Ik hoef hier, in de nabijheid van een school, maar naar buiten te kijken.
Jongeren die de straat oversteken om in het midden van onze straat verder te stappen, er is nochtans een breed voetpad. De straat achter de hoek met langs de twee kanten een fietspad... niet nodig, fietsen kan in het midden van de straat. De andere straat.. met genoeg (4-5-6) naast elkaar fietsen zodat auto's helemaal niet meer door kunnen terwijl het breed genoeg is om met twee auto's te kruisen EN plaats te hebben voor fietsers. Auto's die parkeren voor garagepoorten in onze straat terwijl er langs die kant zelfs niet geparkeerd mag worden. En dan is er nog het niet verlenen van voorrang en oversteken zonder enig oog voor naderend verkeer (fietsen/auto's), gewoon gaan....
En dat allemaal in een straal van 50m.
Bye, Maurice
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

De reacties zijn er gekomen door opmerkingen van autobestuurders, logisch dat het dan daar over gaat.

Dat andere weggebruikers ook fouten maken ontkent toch niemand. Het doel is niet autobestuurders bashen maar een bepaalde mentaliteit aanklagen. Wie fout gedrag van andere weggebruikers wil aanklagen mag dat maar het doet niets af aan de mentaliteit die hier gehekeld wordt.

De reactie bevat trouwens nog een voorbeeld van die mentaliteit. Je mag als voetganger de weg gebruiken, ook als er een voetpad is, voetgangers zijn ook maar mensen die ergens willen geraken. Blijkbaar zijn ze obstakels die in de weg lopen van autobestuurders, het is blijkbaar hun weg en alleen hun weg :nono:

Het doet me denken aan de mentaliteit van rokers die ook lang gangbaar was. Niet-rokers moesten maar hoffelijk zijn en ergens anders gaan hoesten.

Wat is er mis met wat hoffelijk te zijn in het verkeer? Laat een voetganger oversteken door te stoppen ipv hem in de gracht te forceren. Laat mensen invoegen ipv tot op 5 mm van de bumper van uw voorganger te rijden. Ook andere weggebruikers kunnen dezelfde hoffelijkheid toepassen door bvb niet snel door een drukke winkelstraat te fietsen,...
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
Bedankt: 1176 keer

on4bam schreef: 28 nov 2023, 10:06 Jongeren die de straat oversteken om in het midden van onze straat verder te stappen, er is nochtans een breed voetpad. De straat achter de hoek met langs de twee kanten een fietspad... niet nodig, fietsen kan in het midden van de straat. De andere straat.. met genoeg (4-5-6) naast elkaar fietsen zodat auto's helemaal niet meer door kunnen terwijl het breed genoeg is om met twee auto's te kruisen EN plaats te hebben voor fietsers.
Dat is omdat het jongeren zijn. Als maatschappij verwachten we dat de automobilist wél voldoende maturiteit heeft (itt de jongeren) om met dat soort gedrag om te gaan.
Het brein van jongeren is gewoon nog niet volgroeid, waarbij er een asymmetrie ontstaat tussen kunnen (spierkracht etc) en maturiteit om dat kunnen te beheersen (verantwoordelijkheid etc).
Volwassenen (iedereen met een rijbewijs wordt geacht volwassen te zijn) moeten dus compenseren: de risico's die zij nemen op voorhand zien komen én hen daarop terechtwijzen, zodat ze bijleren.
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

Jongeren als in 15-20 jarigen.... En ja, eigenlijk zouden het 15-18 jarigen moeten zijn, maar ja...
Bye, Maurice
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Heeft iemand een korte oplossing voor data?

Nu wil Hey me ook al geen data geven en ze weten niet eens wanneer het opgelost geraakt.
Ik vraag of ze een oplossing hebben en ze zeggen nee en sluiten gewoon de chat af :bang: :bang:

Echt waar wat is dit voor miserie.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

hey = orange = oplichters, al sinds de tijd dat ze nog mobistar als naam droegen.
als je op het orange netwerk wil blijven, kijk een keer bij UNDO.
wil je naar een ander netwerk, kijk dan naar youfone (pxm) of base.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
Bedankt: 710 keer
Provider
Te Koop forum

boonpwnz schreef: 28 nov 2023, 12:49 Heeft iemand een korte oplossing voor data?
Tadaam?
In Nederland een Vodafone SIM halen en een unlimited bundel activeren? (€14/week)
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Denk dat in Nederland een sim halen nog makkelijkste is voor me
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

boonpwnz schreef: 28 nov 2023, 15:41 Denk dat in Nederland een sim halen nog makkelijkste is voor me
Mocht Kortrijk voor jou korter bij zijn dan kan je mijn SIM en flybox gebruiken die ik ook nog liggen heb.
Ik heb die toch enkel nodig in juli/augustus.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Kortrijk is best ver @cadsite

Bedoel ik woon in Knokke Heist

Dank je voor het aanbod
SPR
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 31 keer

Niks meer te zeggen.
Laatst gewijzigd door SPR 01 dec 2023, 11:30, in totaal 1 gewijzigd.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 328 keer

SPR schreef: 28 nov 2023, 23:37 Amai, wat een polemiek omdat ik schreef dat het moeilijk is voor een automobilist om zijn snelheid aan te passen omdat er MOGELIJK een voetganger zou kunnen rondlopen. Hoe kan je zoiets mis interpreteren?
Neen, je moet je snelheid aanpassen aan de verkeersregels.
Zone 30, fietsstraat, woonerf, …
… en als de zichtbaarheid om welke reden dan ook slecht is.

Daar is niks moeilijk aan, buiten dit principe begrijpen blijkbaar. :lol:

Als je dat doet moet je niet meer liggen neuten dat er een voetganger op de weg loopt. Je zal hem tijdig zien en de nodige voorrang kunnen geven. :angel:
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Uiteindeljk komt het altijd hier op neer: R•E•S•P•E•C•T (en helaas vaak het gebrek aan) Neem deel aan het verkeer en anticipeer.
Computer(k)nul
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Blijkbaar is het voor heel veel architecten een onbegonnen taak om een snede en een grondplan met elkaar te laten overeenkomen...
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”