Mijn kleine frustratie van de dag ...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 631 keer
Provider

En, zij het tijdelijk, "oep zijn bakkes" na zijn arrogante commentaar op de 5 sec penalty :-D
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Te Koop forum

Je parkeert langs de kant van de weg en terwijl je je spullen pakt parkeert iemand voor je en die rijdt achteruit, en achteruit en achteruit tot... bots!

Ik stap uit om te vragen of de detectoren niet werkten. Die piepen als zot meneer, ik let daar niet meer op! :bang:

En dan nog eentje om het af te sluiten: zat ik ertegen? Ik heb niets gevoeld. Ja, daarom ben je erna ineens vooruit gereden! :bang:

Gelukkig was het een lichte botsing zonder schade maar sommige mensen zijn gewoon niet bekwaam om met een wagen te rijden, ook niet tegen 5km/u en ook niet met sensoren, achteruitrijcamera,...
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 598 keer

Block schreef: 19 nov 2023, 11:54 Max Verstappen die echt alle wedstrijden wint, is eigenlijk niet goed voor de sport. Misschien naïef om te denken dat de kaarten voor Las Vegas anders zouden liggen… Gelukkig een leuke race gezien.
Los van het feit dat je best wel vragen kan stellen bij de impact van deze "sport" alsook andere motor"sport," gelet op enkele hedendaagse evoluties inclusief de sponsoring door bepaalde bedrijven die zich in andere communicatie dan weer zogezegd bezorgd uiten over het klimaat, is het aan Formula 1 zelf om dat op te lossen.

Overschakelen op een franchisemodel, zoals Amerikaanse sporten doen, zou de organisatie meer macht geven om de regels aan te passen en te zorgen dat het "spannend" blijft, onder meer door te vermijden dat de winnaar al bekend is voor de laatste "match," zodat men nog meer geld kan aftroggelen van de fans. Men wil dat eigenlijk al langer doen, maar vooralsnog geen akkoord bereikt. Nu wordt het echt nog a la voetbal geregeerd, met teveel macht bij de teams (wat bv bij FIFA tot misbruiken leidt) en de mogelijkheid dat de winnaar van een competitie al lang op voorhand bekend is, wat niet goed is voor de inkomsten van alle teams.

Nu goed, het lijkt wel dat F1 ook niet succesvol was in wat zij net als de meeste andere Europese sporten die uitgekeken zijn op hun Europese fans al een tijdje proberen: voet aan wal proberen te krijgen in de VS en mee te kunnen graaien in het vele geld dat een Amerikaanse fanbase opbrengt. Maar net zoals FIFA al meermaals ondervonden heeft is de realiteit dat de Amerikaan al verzadigd is van keuze aan sporten en dat elke nieuweling veroordeeld is tot de niche.
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 168 keer
Bedankt: 317 keer
Provider

Meer en meer merk ik op dat mensen die info willen doorsturen dit doen door een screenshot te nemen van hun smartphonescherm en dit via whatsapp ofzo doorsturen.
Zeer plezant om meestal slechts een half scherm of zelfs minder te zien, geen tekst te kunnen selecteren, geen links te kunnen openen, meestal de originele url niet (volledig) zien,.. . :bang:
Wat is er in godsnaam mis met de url of het originele document te delen? Volgens mij zijn dat zelfs minder stappen dan een screenshot.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

MaT schreef: 21 nov 2023, 22:52 Meer en meer merk ik op dat mensen die info willen doorsturen dit doen door een screenshot te nemen van hun smartphonescherm en dit via whatsapp ofzo doorsturen.
Jep, is een Gen Z ding, ene die ik ook vaak zie is een hele nota schrijven in Notes.app en daarvan een screenshot nemen en doorsturen ipv de tekst zelf. Is oorspronkelijk gegroeid als methode om langere tekst in Twitter te krijgen (toen de limiet nog 280 karakters was), of zichtbaar in Instagram te krijgen.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Nog een leuke is mails sturen met -tig bijlagen van meerdere MB's groot maar toch onleesbaar zijn.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 29 keer

in de gazet Het Nieuwsblad staat iedere dag enkele puzzels: kruiswoordraadel, Zweedse puzzel sudoku. Waarom kunnen ze de dag erop de oplossing niet meegeven? of moet je die gaan zoeken op hun website? is niet voor mij hoor voor mijn moeder

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 748 keer
Bedankt: 250 keer
Provider
Te Koop forum

Nutsleidingen worden vervangen in onze straat: van 100/35 profiel naar 60/20 :roll: (Zit toch een cap op van 70/10 dus minimaal verlies)

Ik heb een paar maand geleden gegevens ingegeven op fiberklaar.be maar heb er nog niks van gehoord -- is dat de normale gang van zaken?

bbox3 data ter info:

Code: Selecteer alles

B-Box 3 Sagem Tool v0.13.0
--------------------------
Device:                        B-Box 3 Sagem

Downstream current bit rate:   59.997 kbps
Upstream current bit rate:     20.000 kbps

Downstream max bit rate:       131.734 kbps
Upstream max bit rate:         37.943 kbps

Downstream attenuation:        12,6 dB

Downstream noise margin:       30,6 dB
Upstream noise margin:         18,8 dB

Vectoring down:                yes
Vectoring up:                  yes
Modem vectoring compatible:    yes
ROP vectoring compatible:      yes

DSL standard:                  VDSL2 Annex B
DSL profile:                   17a
Estimated distance:            271 m

Proximus profile name:         60/20
Proximus DLM profile:          yes
Proximus repair profile:       no
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 673 keer
Provider

Dat is duidelijk gerelateerd aan de werken, reclameren bij uw provider en de werfleider/gemeente.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 631 keer
Provider

cptKangaroo schreef: 26 nov 2023, 03:23 Ik heb een paar maand geleden gegevens ingegeven op fiberklaar.be maar heb er nog niks van gehoord -- is dat de normale gang van zaken?
Bij ons:
februari 2022 rondvraag/aankondiging
mei 2022 beslissing dat glasvezel ging geïnstalleerd worden
augustus 2022 huisbezoek voor aansluiting
november 2023 aanleg in de straat
???? aanleg naar binnen
???? installatie binnen
???? actieve aansluiting

btw, je max. up/down is goed genoeg om op 70/10 te blijven. Contacteer je provider hier over want er is geen enkele reden waarom je snelheid zou veranderd zijn. je profiel werd aangepast, je lijnwaarde zijn zeer goed.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
Bedankt: 710 keer
Provider
Te Koop forum

Dochter kocht iPad in september met 3 maand gratis apple tv+.
Eerste poging om te activeren begin oktober ging niet. Na veel gedoe eindelijk een nieuwe link gekregen.
Gisteren probeerde ze die link en… ‘expired’.
Na 40 minuten in de wacht bij coolblue kreeg ik te horen, ‘onze samenwerking met apple is stopgezet, dus ik kan niets doen voor jou’.
Degoutant.
In de mail stond duidelijk dat ze binnen de 3 maand moet activeren en dat deed ze.
Mail naar klantendienst is onderweg.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1374 keer
Bedankt: 508 keer

bartman schreef: 22 nov 2023, 18:41 in de gazet Het Nieuwsblad staat iedere dag enkele puzzels: kruiswoordraadel, Zweedse puzzel sudoku. Waarom kunnen ze de dag erop de oplossing niet meegeven? of moet je die gaan zoeken op hun website?
Inderdaad vreemd.
Wat ik nog vreemder vind, is dat je kunt meedoen om prijzen te winnen (iPhone, etc…). Maar je moet daarvoor wel €2.50 betalen! Mag zoiets wel volgens onze kansspelwet? Ik dacht: ok, misschien wordt dat als een tombola gezien, maar een snelle Google leert ook dat een tombola enkel toegestaan is als er geen commercieel oogmerk is, wat hier toch duidelijk wel het geval is.

EDIT: ondertussen gevonden waarom het mag:
Wel als u er een wedstrijd aan koppelt!Dat is dus de ‘truc’... Het verschil bij een wedstrijd is dat niet enkel het toeval een rol speelt (wie trekt het juiste lotje?), maar ook een vaardigheid of behendigheid, bv. juist antwoorden op een bepaalde vraag.

Hoe pakt u het dan aan?
Een meerkeuzevraag opnemen? Dat is bv. inderdaad al een oplossing. U kunt uw klanten een bepaalde meerkeuzevraag laten beantwoorden en vervolgens kunt u ‘een onschuldige hand’ onder alle juiste inzendingen de winnaar laten bepalen.
Dus ik mag gerust een loterij organiseren zolang ik bij elk lotje maar een gemakkelijke quizvraag stel. Raar dat daar niet meer misbruik van gemaakt wordt.
Rocky2014
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 3 keer

Donker , regen, voetganger, niet zichtbaar, aan foute kant vd baan lopen.

Automobilisten moeten het maar allemaal zien.
Belgissschenaap
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
Bedankt: 137 keer

Rocky2014 schreef: 26 nov 2023, 15:18 aan foute kant vd baan lopen.
Wat is de foute kant?
Minder dan 5 loop je links, zodat je tegenliggers goed ziet.
5 of meer, dan rechts

Maar we zouden ons beter meer verlichten, alle weggebruikers, ook auto's met automatische lichten die niet aan gaan als het regent
Rocky2014
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 3 keer

Belgissschenaap schreef: 26 nov 2023, 16:27
Rocky2014 schreef: 26 nov 2023, 15:18 aan foute kant vd baan lopen.
Wat is de foute kant?
Minder dan 5 loop je links, zodat je tegenliggers goed ziet.
5 of meer, dan rechts

Maar we zouden ons beter meer verlichten, alle weggebruikers, ook auto's met automatische lichten die niet aan gaan als het regent
Je moet tegen de auto in lopen en dat was dus niet het geval en was helemaal niet zichtbaar. Als ik 2sec niet had opgelet had ik prijs.
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 333 keer
Bedankt: 227 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

2 seconden niet opletten op een snelweg en je hebt héél wat meters afgelegd...
Dit doet niets af van het feit dat in deze donkere en natte dagen de zichtbaarheid van voetgangers (en bij uitbreiding fietsers die met van die flutlichtjes rijden die amper op afstand te zien zijn) zwaar onder de maat is.
Computer(k)nul
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 248 keer
Bedankt: 544 keer
Provider
Te Koop forum

Is bij ons ook schering en inslag. Sommige wegen zijn niet zo goed verlicht en waar ik woon is een 'voetpad' voorbehouden aan de centrum straten ... maar toch blijven er, meestal jongeren, rond lopen met zwarte kledij, zonder verlichting en dan gewoon op straat. Ook al paar keer verschoten dat er ineens iemand in mijn lichten opdook ... chance dat ik meestal ook mijn snelheid aanpas natuurlijk !
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Sinna schreef: 26 nov 2023, 16:51 Dit doet niets af van het feit dat in deze donkere en natte dagen de zichtbaarheid van voetgangers (en bij uitbreiding fietsers die met van die flutlichtjes rijden die amper op afstand te zien zijn) zwaar onder de maat is.
Repliek vanuit het standpunt van de fietser (niet-elektrisch fiets, enkel spierkracht). Fietsverlichting in dit weertype is IMHO altijd al een frustratie op zich geweest, gelet op het gebrek aan powerplant dat een auto of motorfiets (of elektrische fiets) heeft.

Een klassieke dynamo verliest vroeg of laat z'n grip op de band als het zo nat is, het is immers niet enkel water waar je dan door rijdt, ook olie en smeermiddelen en vuiligheid hoofdzakelijk afkomstig van vrachtwagens en bussen, maar ook auto's (ander gevolg: je kan enkel nog maar een donkere broek dragen op de fiets als je presentabel moet blijven). Als je met je vinger over de band gaat voel je dan dat die compleet glad geworden is. Dus je moet dan externe lichten met batterijen meehebben, die zijn vaak niet goed vast te maken (gelukkig is dit met nieuwere modellen wel beter). En je moet dan nog zorgen dat de batterijen opgeladen zijn, want wij hebben geen motor aan boord die dat voor ons doet. En tjah, als het voltage van die batterijen toch voldoende gezakt is, dan is het enige resterende alternatief: te voet met de fiets aan de hand door de regen, helemaal niet aanlokkelijk natuurlijk, dus velen toch op de fiets. En tenslotte, dat uur licht dat 's avonds wegvalt eind oktober is elk jaar weer de genadeklap: het regent in de avondspits immers (veel) vaker dan in de ochtendspits.

Ik denk dat de fietsers, waaronder mezelf, ook niet kunnen wachten tot die overvloedige regen eindelijk eens gaat stoppen voor een langere tijd, tot de reeds langer durende tendens van abnormaal veel sombere dagen gebroken wordt (november is bijna voorbij en opnieuw zijn slechts een derde van de normale zonuren gehaald) en tot de dagen weer langer worden. Aangenaam fietsen zit er zeker niet in deze dagen, en verlichting is maar een van de redenen. Begrip van de autobestuurders is altijd welkom, liever dan getoeter, te weten dat als de laatste volhardende fietsers ook op de auto zouden overschakelen de files enkel nog langer zouden worden.
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 333 keer
Bedankt: 227 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Fietsen met een klassieke dynamo worden zeldzaam.
Axa-dynamo's met een groot wiel doen/deden het altijd goed.
Spijtig dat die naafdynamo's nooit echt doorgebroken zijn.
Fietsverlichting op batterijen is vroeg of laat miserie: je beseft als fietser pas dat de lichtopbrengst (zwaar) ondermaats is tot je verse batterijen steekt.
Computer(k)nul
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 663 keer
Provider
Te Koop forum

Een collega van me die *altijd* met de fiets komt - eender welk weer, en daar ook niet over loopt te zagen (hij gaat uit van het principe dat er geen slecht weer is, enkel slecht aangepaste kledij) gebruikt al jaar en dag usb ledverlichting op z'n fiets. Steekt die in als ie toekomt, trekt ze uit als ie vertrekt. Niks prullen met batterijen, gewoon die dingen opladen en gaan. Die dingen zijn trouwens enorm fel qua lichtsterkte.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Funfile
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 37 keer

Fietsverlichting : daar moest een kwaliteitsmerk op staan. Of liever een score verleend door bijvoorbeeld de Fietsersbond.

Ik zie helaas veel fietsers met een onnozel piepklein lampje dat je pas ziet als je vlak bij ze bent. En dat zijn dan fietsers die niet beseffen dat hun verlichting niks voorstelt.

Dan heb ik toch liever fietsers die als een halve kerstboom rondrijden.

Beste combinatie (in mijn ogen als fietser / automobilist ) : Fluovestje. Vast rood licht achteraan in combinatie met op willekeurig ritme knipperend rood licht. Dan heb je ze altijd gezien.

Het moest eigenlijk verboden zijn om fietsverlichting van slechte kwaliteit (amper zichtbaar) te verkopen.
Pluk de dag

Internet : Hoofdlocatie : Hey (Orange)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 673 keer
Provider

Het zou fietsers ook sieren dat ze beseffen dat hun voorlicht niet dient om de vliegtuigen op zaventem te begeleiden maar om op de weg voor hen te richten.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 193 keer
Provider
Te Koop forum

Inderdaad, menig elektrische fietsen en e-steps met een slecht geregeld voorlicht.
Heeft onlangs in 't VRT Journaal besproken geweest, maar bijna niemand die de aanbevelingen echt toepast.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 29 keer

Telenet digicorder hdmi CEC die niet werkt al kan het ook liggen aan de tv. Het zit zo. De digicorder van mijn moeder is met een hdmi verbonden met een Philips 55PUS7354/12 tv van 2020. Wanneer de tv in stand-by staat en de digicorder wordt aangezet via de remote dan blijft de tv in stand-by staan. In de instellingen van de digicorder staat hdmi cec op aan en ook aan de tv kant.. Is hier een mogelijke oplossing voor?

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 43 keer

HDMI-CEC is een hardnekkig iets soms. Ik merk dat soms met mijn Chromecast. En dan is de enige oplossing alles volledig uitzetten. Desnoods de stekker uitrekken. Of de kabel even opnieuw inpluggen.
sky
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 116 keer
Te Koop forum

Gisteren sneeuwkettingen proberen plaatsen op mijn
Id5. Na een uur heb ik moeten opgeven. Krijg ze er met geen middel rond. Steeds 4 cm te kort naar de laatste schakel.
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
Bedankt: 1176 keer

Sasuke schreef: 26 nov 2023, 17:10 Is bij ons ook schering en inslag. Sommige wegen zijn niet zo goed verlicht en waar ik woon is een 'voetpad' voorbehouden aan de centrum straten
Ik heb van jongeren weinig last, het zijn net de ouderen die 's avonds nog buiten komen om hun hond uit te laten. Donkere hond, donkere kleding, geen fluo/reflecterende vest, geen verlichting, ...
CCatalyst schreef: 26 nov 2023, 20:15 Repliek vanuit het standpunt van de fietser (niet-elektrisch fiets, enkel spierkracht). Fietsverlichting in dit weertype is IMHO altijd al een frustratie op zich geweest, gelet op het gebrek aan powerplant dat een auto of motorfiets (of elektrische fiets) heeft.

Een klassieke dynamo verliest vroeg of laat z'n grip op de band als het zo nat is
Een naafdynamo is het evidente antwoord. Vraagt minimale extra inspanning en als je er een licht met een sensor aanhangt, ben je (als ouder) zeker dat uw kind altijd zichtbaar is.
Ik heb - sinds een jaar of 6 - alle fietsen die we voor de kinderen kochten aangepast met een naafdynamo-velg. Werkt perfect, al al die tijd, en ze rijden elke dag naar school met hun fiets (dus frequent gebruik).
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Ik ga geregeld lopen en onze wijk is grotendeels van de jaren '70. Dat betekent enorme brede wegen waar je een vliegtuig op kan laten landen maar geen voet- of fietspad. Ook een oudere bewoning, mensen die er in de '70's gebouwd hebben en nu gepensioneerd zijn en vaak niet meer in staat om nog te rijden.

Als ik van de bushalte kom (400m verder) dan heb ik in de donkere dagen steeds een ledlicht mee dat ik kan richten en laten flikkeren want anders rijden ze je gewoon de gracht in terwijl er 1 ongebruikt rijvak is!

Bij het lopen hetzelfde. Ik loop altijd tegen de richting in want in mijn rug vertrouw ik het zeker niet. Dan nog moet je geregeld wegspringen. Er is wel verlichting in de straten maar dat helpt niet als de bestuurders zelf amper nog zien. Bij het lopen gebruik je ook best kledij die reflecteert en een extra lampje. Ook een GSM kan als lamp dienen.

Wat me wel opvalt is dat men niet gewoon vertraagt als het donker is en het zicht beperkt. Als je niet goed ziet dan rij je toch trager? Bij ons zijn de straten zone 30 maar toch slagen ze erin om elke 2 weken wat palen uit de grond te rijden op een brede bocht.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 169 keer
Provider
Te Koop forum

Probleem nog niet opgelost.

Dus de klantendienst heeft gevraagd aan de achterliggende dienst hoe het zit. Maar ook die achterliggende dienst is aan het wachten op een andere dienst...

W
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 248 keer
Bedankt: 544 keer
Provider
Te Koop forum

Dat kan alleen maar 'Orange' zijn ?
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 169 keer
Provider
Te Koop forum

Heytelecom inderdaad @Sasuke
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
Bedankt: 710 keer
Provider
Te Koop forum

cadsite schreef: 26 nov 2023, 08:58 Dochter kocht iPad in september met 3 maand gratis apple tv+.
Eerste poging om te activeren begin oktober ging niet. Na veel gedoe eindelijk een nieuwe link gekregen.
Gisteren probeerde ze die link en… ‘expired’.
Na 40 minuten in de wacht bij coolblue kreeg ik te horen, ‘onze samenwerking met apple is stopgezet, dus ik kan niets doen voor jou’.
Degoutant.
In de mail stond duidelijk dat ze binnen de 3 maand moet activeren en dat deed ze.
Mail naar klantendienst is onderweg.
Bedankt voor je bericht en het delen van je zorgen. Jammer te lezen dat je dochter niet van haar 3 gratis maanden Apple TV kan genieten. Ik begrijp dat dat teleurstellend is.

Wat nu?
Deze beslissing ligt helaas bij Apple zelf, wat buiten onze macht ligt. Hierdoor kunnen we niet zelf nog linkjes uitvinden met 3 gratis maanden omdat dit van Apple zelf moet komen, wat zij helaas niet meer doen.

Maar dit staat in je bestelling & mail?
Als Klant ga je eigenlijk akkoord met de actievoorwaarden, waarop wijzigingen onder voorbehoud zijn. In dit geval zijn deze wijzigingen in de looptijd van de actie aangepast. Wij kunnen je dus wel een andere link sturen met een gratis termijn van 1 week.

Het spijt me dat ik geen beter nieuws voor je heb, wij balen hier ook enorm van.
Klacht is onderweg naar de geschillencommissie.
SPR
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 31 keer

Dizzy schreef: 27 nov 2023, 09:29 Ik ga geregeld lopen en onze wijk is grotendeels van de jaren '70. Dat betekent enorme brede wegen waar je een vliegtuig op kan laten landen maar geen voet- of fietspad.

Bij het lopen hetzelfde. Ik loop altijd tegen de richting in want in mijn rug vertrouw ik het zeker niet. Dan nog moet je geregeld wegspringen. Er is wel verlichting in de straten maar dat helpt niet als de bestuurders zelf amper nog zien. Bij het lopen gebruik je ook best kledij die reflecteert en een extra lampje. Ook een GSM kan als lamp dienen.

Wat me wel opvalt is dat men niet gewoon vertraagt als het donker is en het zicht beperkt. Als je niet goed ziet dan rij je toch trager? Bij ons zijn de straten zone 30 maar toch slagen ze erin om elke 2 weken wat palen uit de grond te rijden op een brede bocht.
Ik rij vaak rond in Linden, de situatie is ook zoals jij het beschrijft, alleen, daar loopt gewoon iedereen op de straat. Verlichting staat daar dan vaak tussen de bomen wat donkere vlekken geeft op de rijbaan. Als ik vroeger verkeersles kreeg werd mij toch duidelijk uitgelegd dat voetgangers thuis horen op de berm en niet op straat. Veel voetgangers zetten ook gewoon geen stap opzij. Als ik daar wandel doe ik dat wel op de berm als er een auto af komt, mijn vriendin zegt dan altijd dat ik overdrijf en de wagens maar opzij moeten. Vaak zie je die voetgangers ook pas op het allerlaatste moment omdat ze met het verkeer mee wandelen en zwart gekleed zijn.

Ik heb het ook moeilijk met het feit dat automobilisten hun snelheid maar moeten verlagen omdat er mogelijk een voetganger rond loopt. Het is een kwestie van opletten voor iedereen.

Vorige week reed ik daar overdag, er komt een loopster aan op mijn kant (zonder voetpad) en ik stop ruim op voorhand want op de andere kant van de weg rijdt een wagen net 2 fietsers voorbij en wou niet rap rap nog voor een extra onveilige situatie zorgen. De loopster komt dichterbij en wordt duidelijk ambetant dat ik daar sta te wachten want nu moet ze begot 5 meter over de berm lopen. Was het voor die dame zo moeilijk om aan de andere kant van de baan te lopen waar er wel een voetpad was?

Tussen haakjes, ik loop ook maar gezien het schijtweer in België heb ik mij een loopband aangeschaft, veilig en comfortabel lopen. Na ettelijke jaren lopen op straat is dit echt een verademing. Ook nog zelden last van pijn ergens in de benen/enkels van ergens toch in een putteke te trappen of u te verstappen op een borduur.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

SPR schreef: 27 nov 2023, 11:17 Als ik vroeger verkeersles kreeg werd mij toch duidelijk uitgelegd dat voetgangers thuis horen op de berm en niet op straat.
Dat is de basisregel, evenwel uitgehold door woonerf en nieuwere concepten als fietszone/schoolstraat/speelstraat. Inzake de berm, als die niet begaanbaar is omdat het een modderpoel geworden is waar men bij elke stap riskeert uit te glijden, wat in deze weersomstandigheden wel eens het geval is, dan moeten ze die niet gebruiken en mogen ze op de rijbaan (mits geen voetpad/fietspad).
heist_175
Moderator
Moderator

SPR schreef: 27 nov 2023, 11:17Als ik vroeger verkeersles kreeg werd mij toch duidelijk uitgelegd dat voetgangers thuis horen op de berm en niet op straat. Veel voetgangers zetten ook gewoon geen stap opzij.
Het is aan de voetganger om uit te maken of de berm begaanbaar is of niet.
Ik stap nooit in de berm, als ik wil hiken, ga ik wel naar Dardennen.
Ik heb het ook moeilijk met het feit dat automobilisten hun snelheid maar moeten verlagen omdat er mogelijk een voetganger rond loopt. Het is een kwestie van opletten voor iedereen.
Wat is het alternatief? Dat de voetgangers hun snelheid aanpassen aan auto's :)?
Vorige week reed ik daar overdag, er komt een loopster aan op mijn kant (zonder voetpad) en ik stop ruim op voorhand want op de andere kant van de weg rijdt een wagen net 2 fietsers voorbij en wou niet rap rap nog voor een extra onveilige situatie zorgen. De loopster komt dichterbij en wordt duidelijk ambetant dat ik daar sta te wachten want nu moet ze begot 5 meter over de berm lopen. Was het voor die dame zo moeilijk om aan de andere kant van de baan te lopen waar er wel een voetpad was?
Als er een voetpas is, moet je daar wandelen/lopen en niet op straat.
Idem voor fietsers en een fietspad aan de "andere" kant van de straat. Iets wat wielerterroristen graag "vergeten" :).
SPR
Elite Poster
Elite Poster

heist_175 schreef: 27 nov 2023, 13:43
SPR schreef: 27 nov 2023, 11:17Als ik vroeger verkeersles kreeg werd mij toch duidelijk uitgelegd dat voetgangers thuis horen op de berm en niet op straat. Veel voetgangers zetten ook gewoon geen stap opzij.
Het is aan de voetganger om uit te maken of de berm begaanbaar is of niet.
Ik stap nooit in de berm, als ik wil hiken, ga ik wel naar Dardennen.
Wat is het alternatief? Dat de voetgangers hun snelheid aanpassen aan auto's :)?
Ik ben het met je eerste stelling niet eens. Het is aan een rechter om daarover te oordelen op het moment van een ongeval. Heel veel voetgangers hebben al snel de neiging dat een berm niet begaanbaar is als ochot ochere hun schoenen nat kunnen worden. :roll:

Ik vind dat dus een compleet misplaatste uitspraak dat je nooit in de berm stapt want op dat moment neem je het recht in eigen hand.

Wat naadloos overgaat naar uw 2e uitspraak. Als automobilist rij je ook niet over de berm natuurlijk want die mag dan ook maar kiezen waar dat het het beste rijden is?

Wat ik bedoel is, zorg dat je gezien wordt. In het donker met de hond gaan wandelen aan de verkeerde kant van de weg is niet slim, ook iets wat ze mij in de lagere school toch echt hebben geleerd.
heist_175
Moderator
Moderator

SPR schreef: 27 nov 2023, 14:09 Ik ben het met je eerste stelling niet eens. Het is aan een rechter om daarover te oordelen op het moment van een ongeval. Heel veel voetgangers hebben al snel de neiging dat een berm niet begaanbaar is als ochot ochere hun schoenen nat kunnen worden.

"Breng jezelf niet in gevaar" is één van de basisregels in het verkeer. Dus ik wandel nooit in een berm die potentieel gevaarlijk is.
Net zoals ik nooit "in de goot" rijd, voor eenzelfde potentiële gevaar.
Ik vind dat dus een compleet misplaatste uitspraak dat je nooit in de berm stapt want op dat moment neem je het recht in eigen hand.
Verre van het recht in eigen handen nemen. Ik pas de verkeersregels correct toe: bij een onbegaanbare berm vervalt de verplichting die te gebruiken.
Wat naadloos overgaat naar uw 2e uitspraak. Als automobilist rij je ook niet over de berm natuurlijk want die mag dan ook maar kiezen waar dat het het beste rijden is?
Ik zou inderdaad heel voorzichtig zijn met het rijden in de berm. Voor je het weet, steek je in de gracht, of staat er toch een paaltje half verstopt (vraag maar aan wielrenners met een kapotte knie).
Wat ik bedoel is, zorg dat je gezien wordt.
Dat ben ik met u eens.
Maak het voor automobilisten niet onnodig moeilijk om u te zien.
Ja, het is aan de automobilist om u te ontwijken, maar je hebt er als voetganger ook weinig belang bij om platgereden te worden.
SPR
Elite Poster
Elite Poster

heist_175 schreef: 27 nov 2023, 14:42 Verre van het recht in eigen handen nemen. Ik pas de verkeersregels correct toe: bij een onbegaanbare berm vervalt de verplichting die te gebruiken.
Uiteraard doe je dat wel, volgens u is standaard elke berm onbegaanbaar. Je bent intelligent genoeg om te weten dat zo'n uitspraak geen steek houdt.

Ik heb nog maar zelden geweten dat een berm potentieel gevaarlijk is. Bijt dat ofzo? :angel:

In Linden zijn er meer putten in de baan dan in de berm en toch kiezen ze er massaal voor om op de rijweg te wandelen. Je zou eigenlijk best zot moeten zijn dan toch?
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 328 keer

SPR schreef: 27 nov 2023, 14:09 Ik ben het met je eerste stelling niet eens. Het is aan een rechter om daarover te oordelen op het moment van een ongeval. Heel veel voetgangers hebben al snel de neiging dat een berm niet begaanbaar is als ochot ochere hun schoenen nat kunnen worden. :roll:
De rechter heeft hier de gemakkelijkste job. En terecht ook.

De wet beschermt de voetganger in geval van een ongeval. Wie een voetganger aanrijdt, moet niet alleen diens lichamelijke schade vergoeden, maar ook de eventuele schade aan kleding en bril. Deze regel geldt altijd, ongeacht wie schuld heeft aan het ongeval. Alleen als de voetganger ouder is dan 14 jaar en het ongeval bewust heeft uitgelokt, moet hij zelf voor de kosten opdraaien.

Niet op de berm lopen is verre van bewust uitlokken. :angel:

Als het zicht niet goed is om welke reden dan ook dan vertraag je als automobilist ... zo simpel is het
.. en dan moogt ge achteraf hier uw frustratie komen posten :angel:
heist_175
Moderator
Moderator

SPR schreef: 27 nov 2023, 14:56
heist_175 schreef: 27 nov 2023, 14:42 Verre van het recht in eigen handen nemen. Ik pas de verkeersregels correct toe: bij een onbegaanbare berm vervalt de verplichting die te gebruiken.
Uiteraard doe je dat wel, volgens u is standaard elke berm onbegaanbaar. Je bent intelligent genoeg om te weten dat zo'n uitspraak geen steek houdt.
Ik heb nog maar zelden geweten dat een berm potentieel gevaarlijk is. Bijt dat ofzo?
Bijten doet dat niet, al kan er in De Limburg misschien een slang inzitten.
Maar de echte gevaren zijn:
- paaltjes (als je loopt of fietst)
- putten/verzakkingen
- onstabiele grond (zeker bij regenweer)
- afval
- hondenstront (al is dat niet echt gevaar, eerder ongemak)
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”