Problemen vrt-streams?

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
sdecoster
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 20 keer
Provider
Te Koop forum

Hoi
Nog iemand die sinds gisteren problemen heeft met de audio-streams van vrt?
Op mijn 3 internetradio's wil geen enkele vrt-zender meer opstarten, hij blijft bufferen.
Andere zenders (Willy, Joe,...) geven geen problemen.
Moet nog in detail kijken maar vind het vreemd...
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 663 keer
Provider
Te Koop forum

Geen issues hier.

edit: met een Kenwood internet-radio. Speelt zonder problemen de hele dag.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 631 keer
Provider

StuBru deze morgen zowel in Kodi (video - Rpi) als StuBru app (audio - Android) geen probleem.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
thmj
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 15 keer

sdecoster schreef: 24 nov 2023, 10:28 Hoi
Nog iemand die sinds gisteren problemen heeft met de audio-streams van vrt?
Op mijn 3 internetradio's wil geen enkele vrt-zender meer opstarten, hij blijft bufferen.
Andere zenders (Willy, Joe,...) geven geen problemen.
Moet nog in detail kijken maar vind het vreemd...
In het Antwerpse (linker oever) vorige week zeer zwakke Dab+ ontvangst.
Met wel of geen klank met onderbrekingen.
sdecoster
Pro Member
Pro Member
Provider
Te Koop forum

DAB+ heeft niets te maken met internetradio hé. Zal toeval zijn dat dit ook niet goed functioneert/functioneerde.

Probleem ligt bij de Frontier Nuvola service, waarmee mijn internetradio's connecteren.

Als ik inlog bij hen merk ik dat alle vrt-links dood zijn, ook via de gewone web-interface dus ook op mijn internetradio's. Heb ze gemaild met de vraag eens up te daten volgens www.vrt.be/internetradio. De oude links zijn vervangen door nieuwe in juli lees ik daar (en ik vermoed dat de oude nog een tijd dubbel hebben gewerkt, tot nu).

Hopelijk passen ze het nog aan... Frontier Nuvola zit in zwaar water las ik al op dit forum :-(
My_download
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 31 keer

Een aantal maanden geleden had vlc media player veel problemen (bufferen, te traag / te snel afspelen) etc vooral met de VRT streams. Na een tijdje via de browser te streamen ben ik begin Oktober terug naar VLC overgestapt zonder problemen.
Mijn Sonos heeft ook géén problemen met de VRT zenders (wel het gekende issue dat hij vaak niet goed van TuneIn zender wil veranderen en bv wel het Willy icoontje laat zien maar toch lekker StuBru blijft afspelen en pas na een tweede of derde poging echt van kanaal gaat veranderen)
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 124 keer
Bedankt: 103 keer
Provider
Te Koop forum

sdecoster schreef: 24 nov 2023, 20:11Hopelijk passen ze het nog aan... Frontier Nuvola zit in zwaar water las ik al op dit forum :-(
Als je een beetje handig bent kun je zelf een server(tje, bijv. een RPi) opzetten met je eigen favoriete stations zonder dat je nog Frontier Nuvola nodig hebt: https://github.com/KIMB-technologies/Radio-API
sdecoster
Pro Member
Pro Member
Provider
Te Koop forum

Ondertussen antwoord gekregen van Smart Radio Support (in een weekend dan nog wel!). Links naar vrt-streams zijn aangepast en na controle kan ik bevestigen dat ze terug werken!

@Flippi Merci voor de tip ivm de RPi. Er ligt er hier nog ééntje te slingeren. Is iets voor als ik eens tijd heb want die service van Smart Radio (Frontier Nuvola) is niet meer gegarandeerd in de nabije toekomst.

Voor nu ben ik vooral blij dat mijn 3 internetradio's terug volledig functioneel zijn want DAB+ blijft problematisch hier in huis (alhoewel dat de vrt mux het hier dan beter doet dan bvb Willy die steeds 'wegwaait').
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”