Ik heb deze internet box vandaag geinstalleerd van proximus en dat is gelukt.
https://www.proximus.be/nl/id_cr_smart_ ... -wifi.html
En ik heb deze vaste draadloze telefoon gekocht alleen stel ik mij de vraag of ik die wel kan gebruiken? Ik heb die aan 25 euro nog net kunnen kopen.
https://www.bol.com/be/nl/p/amplicomms- ... 4712/?s2a=
Maar ik moet dit kabeltje gebruiken blijkbaar en hoe dan in godsnaam? Ik zou niet weten waar je dat kan insteken? Ik stuurde een mail en men zei; in ; u kan het toestel met het meegeleverde snoer RJ11 aan beide kanten aansluiten op de modem.
Ik zie niet meteen een aansluiting daarvoor. (op de fotos zie je nog de oude modem).
https://ibb.co/gJn4RdB
https://ibb.co/KxV0Cdm
https://ibb.co/bzqpQty
https://ibb.co/vwj0Pfx
Vaste draadloze telefoon
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
- Recent bedankt: 19 keer
De eerste foto is geen "Internet Box" maar een B-box3v.
Op deze modem zijn er 2 RJ11 aansluitingen (groen). Hierop kan je uw telefoontoestel aansluiten.
Op de 3de link toon je een Duitse telefoonstekker (TAE)
Als dit het kabeltje is dat geleverd bij jouw telefoon (via bol.com) ben je eigenlijk bedrogen, want deze telefoon is voor de Duitse markt
.
Je kan dus 2 dingen doen:
Er staat duidelijk in de productomschrijving: Geschikt voor netwerk: Nederland, België.
Op deze modem zijn er 2 RJ11 aansluitingen (groen). Hierop kan je uw telefoontoestel aansluiten.
Als dit het kabeltje is dat geleverd bij jouw telefoon (via bol.com) ben je eigenlijk bedrogen, want deze telefoon is voor de Duitse markt

Je kan dus 2 dingen doen:
- koop in de doe-het-zelf zaak een kabeltje met 2 RJ11 stekkers
- gebruik een adapter (vrouwelijke TAE stekker naar RJ11). Maar deze zal je hier in België niet vinden
Er staat duidelijk in de productomschrijving: Geschikt voor netwerk: Nederland, België.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 3 keer
Neenee, ik heb de nieuwe internet box, degene op de foto is de ouwe internet box.philippe_d schreef: 23 nov 2023, 14:07 De eerste foto is geen "Internet Box" maar een B-box3v.
Als dit het kabeltje is dat geleverd bij jouw telefoon (via bol.com) ben je eigenlijk bedrogen, want deze telefoon is voor de Duitse markt.
Je kan dus 2 dingen doen:Of eis van bol.com dat ze jou zo'n kabeltje sturen, want een toestel verkopen voor de Belgische markt met een Duitse TAE stekker is niet de bedoeling.
- koop in de doe-het-zelf zaak een kabeltje met 2 RJ11 stekkers
- gebruik een adapter (vrouwelijke TAE stekker naar RJ11). Maar deze zal je hier in België niet vinden
https://www.proximus.be/nl/id_cr_smart_ ... -wifi.html
Ik zal bol contacteren dan.
-
- Moderator
Maakt niets uit, het antwoord blijft hetzelfde
Ook op de internet Box heb je de (groene) RJ11 aansluitingen, naaste de rode (WAN) aansluiting
Ook op de internet Box heb je de (groene) RJ11 aansluitingen, naaste de rode (WAN) aansluiting
-
- Plus Member
Ik moet het retourneren.philippe_d schreef: 23 nov 2023, 14:12 Maakt niets uit, het antwoord blijft hetzelfde
Man zeg. Ik zeg ik heb koopje gedaan, 25 euro en kost normaal gezien 2 dubbel bijna. Aan mijn rekker. ppff.
UPDATE; ze gaat de verkoper contacteren, die zal me mss kabeltje gratis opsturen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 102 keer
- Recent bedankt: 1 keer
In afwachting van een reactie van/oplossing door de betrokken verkoper: kunt u geen telefoonkabeltje met 2 RJ11 aansluitingen van een oude/andere telefoon her/gebruiken?
& bv.
https://www.brico.be/nl/gereedschap-ins ... 1839#specs
& bv.
-
- Plus Member
Helaas niet, is Duitse stekker zegt men hier.edwin.d schreef: 23 nov 2023, 15:35 Kan je het kabeltje aan de stekker er niet uittrekken.
Meestal,is dit een RJ11 die in de stekker klickt.
Mvg
Wat wel jammer is bij mij dat is dat de modem in een apart kot staat dus dat bakje vd phone moet ik helaas daar laten staan. Daarmee datk een draadloze heb gekocht zodatk de phone zelf bij mij kan leggen in de woonkamer.
Toegevoegd na 1 minuut 27 seconden:
Ik zal hun antwoord afwachten maar bedankt voor de tip en link.M_016 schreef: 23 nov 2023, 14:40 In afwachting van een reactie van/oplossing door de betrokken verkoper: kunt u geen telefoonkabeltje met 2 RJ11 aansluitingen van een oude/andere telefoon her/gebruiken?
& bv.
Jullie hebben me goed geholpen.
Het is triest dat die verkopers via bol dan zeggen Belgie maar dan een Duitse stekker insteken.
Maar ik zie het wel goed komen

-
- Moderator
Het minste wat ze kunnen doen.Rocky2014 schreef: 23 nov 2023, 14:19 UPDATE; ze gaat de verkoper contacteren, die zal me mss kabeltje gratis opsturen.
Ik heb zo'n kabeltjes met hopen liggen, kan er gerust eentje opsturen
(5€ voor de postzegel & voor mijn moeite)

Los van het "kabel" probleempje:Rocky2014 schreef: 23 nov 2023, 15:49 Wat wel jammer is bij mij dat is dat de modem in een apart kot staat dus dat bakje vd phone moet ik helaas daar laten staan.
Misschien heb je wel nog ergens in huis telefoon aansluitingen, waar je dit toestel kan op aansluiten?
Je kan namelijk het telefoonsignaal van de modem via de NTP terugsturen naar je binnen bekabeling.
Hiervoor moeten bepaalde dipswitches omgezet worden.
Indien interesse kan ik wel de nodige uitleg geven (als je wat details kan geven over de binnen bekabeling).
-
- Plus Member
Telefoon wordt met een RJ11 plug aan beide kanten van de kabel geleverd.philippe_d schreef: 23 nov 2023, 16:32Het minste wat ze kunnen doen.Rocky2014 schreef: 23 nov 2023, 14:19 UPDATE; ze gaat de verkoper contacteren, die zal me mss kabeltje gratis opsturen.
Ik heb zo'n kabeltjes met hopen liggen, kan er gerust eentje opsturen
(5€ voor de postzegel & voor mijn moeite)![]()
Los van het "kabel" probleempje:Rocky2014 schreef: 23 nov 2023, 15:49 Wat wel jammer is bij mij dat is dat de modem in een apart kot staat dus dat bakje vd phone moet ik helaas daar laten staan.
Misschien heb je wel nog ergens in huis telefoon aansluitingen, waar je dit toestel kan op aansluiten?
Je kan namelijk het telefoonsignaal van de modem via de NTP terugsturen naar je binnen bekabeling.
Hiervoor moeten bepaalde dipswitches omgezet worden.
Indien interesse kan ik wel de nodige uitleg geven (als je wat details kan geven over de binnen bekabeling).
Wij leveren geen RTT stekkers mee met de toestellen.
Dat kreeg ik dernet als antwoord , ik heb die nog eens de foto's doorgestuurd dat dat niet het geval is ;/.
En ja, ik heb extreem veel kabels liggen tot het abnormale toe, ik zal eens voor kijken maar toch, ik ben ne strenge, als ik iet koop moet het het goeie zijn dus ik ga proberen dat ze kabeltje opsturen

Nu goed, ik zei het al, ik heb dat ding voor spotgoedkoop kunnen kopen dus geen drama ze.

-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 21 keer
Ik weet dat het is opgelost, maar anders waren items als dit of dit geen moeilijke keus (ook al steun ik Amazon liever niet en vind ik ook dat bol.com/de verkoper voor een correcte oplossing moest zorgen).
Of wat ik eerder zelf zou doen: het draadje losknippen en verbinden met een kabel met RJ11-stekker dat je ongetwijfeld wel nog ergens hebt liggen. Is toch maar voor analoge telefonie. Dat heb ik gedaan toen mijn aansluitingen in huis van rechtstreeks op de Belgacomkabel, naar de modem moesten. Dat was een niet-zo-nette, tijdelijke oplossing om mij uit de nood te helpen, maar nu, jaren later, werkt dat eigenlijk nog steeds prima.
Of wat ik eerder zelf zou doen: het draadje losknippen en verbinden met een kabel met RJ11-stekker dat je ongetwijfeld wel nog ergens hebt liggen. Is toch maar voor analoge telefonie. Dat heb ik gedaan toen mijn aansluitingen in huis van rechtstreeks op de Belgacomkabel, naar de modem moesten. Dat was een niet-zo-nette, tijdelijke oplossing om mij uit de nood te helpen, maar nu, jaren later, werkt dat eigenlijk nog steeds prima.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 673 keer
- Recent bedankt: 2 keer
wat een gedoe over een RJ11 kabeltje dat alles had opgelost...
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Plus Member
Dus u koopt bv morgen een tv, u opent de doos, blijkt dat je niet kan aanzetten want je hebt de juiste kabel niet mee gekregen en dat vinde gij oke?Joe de Mannen schreef: 25 nov 2023, 11:20 wat een gedoe over een RJ11 kabeltje dat alles had opgelost...
J.
Het is geen werelddrama, het is geregeld, ze hebben hun fout erkend, dat kabeltje moest er hebben bijgezeten zeggen ze, of dat nu waar is of niet laat ik int midden maar normaal gezien moet dat want je kan het anders niet gebruiken hier.
Ik ben niet bepaald iemand die op mijn kop laat schijten.
Juust is juust zeg ik altijd.
Ik ben zeer beleefd en geduldig gebleven in de mail met hun zoals het hoort en problem solved.
Natuurlijk is dat maar een stom kabeltje maar het moet erbij zitten anders niet te gebruiken.
Dat gaat niet over die 5 euro dat kan me geen reet schelen.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 673 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Neen dat is niet ok, en ik zou er ook achter gaan, maar om er het drama over te maken op een forum, dat is het toch echt niet waard.
De verkoper beweert dat het er moest bijzitten, het zit er niet bij en ze sturen je eentje op. En je hebt blijkbaar ook al een soldenmodel gekocht ook... voor 5ct op de eerste rijd, daar moet je voor in de kerk zijn, daar kan dat.
Ik vind het veel gedoe voor een RJ11 kabeltje. Sorry.
J.
De verkoper beweert dat het er moest bijzitten, het zit er niet bij en ze sturen je eentje op. En je hebt blijkbaar ook al een soldenmodel gekocht ook... voor 5ct op de eerste rijd, daar moet je voor in de kerk zijn, daar kan dat.
Ik vind het veel gedoe voor een RJ11 kabeltje. Sorry.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Plus Member
Omdat ik het niet wist en men zei dat dat ging en dergelijke meer, daarom dat ik hier meer info wou verschaffen.
Maar we zitten blijkbaar niet op een discussie forum en tech forum dus beter gewoon sluiten dan, wat voor nut heeft het anders?
Maar we zitten blijkbaar niet op een discussie forum en tech forum dus beter gewoon sluiten dan, wat voor nut heeft het anders?