ik ben al jaren bij telenet ( redelijk tevreden klant) maar gezien de aantrekkelijke aanbiedingen van andere providers ben ik toch aan het nazien of ik veel zou besparen bij een overschakeling. Momenteel neig ik om mijn gsm te laten overschakelen naar Hey Telecom en mijn internet en TV naar Orange.
De telenet TV-app wordt door mij heel veel gebruikt en vind ik toch wel makkelijk. Een must is dat ik in het buitenland steeds toegang heb tot deze app en vooral tot de opnames die ik eerder gedaan heb.
Is dit bij de Orange TV app ook het geval en is deze vergelijkbaar met de telenet TV-app.
Het liefst zou ik volledig overschakelen naar Hey Telecom, dus gsm en vast internet maar dan heb ik geen TV-app. TV kijken via de apps van de providers zie ik echt niet zitten.
IPTV heb ik al maar daarmee kun je niet opnemen. Of is er nog een alternatief?
vervanging voor de Telenet app
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 6 keer
- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
- Bedankt: 1176 keer
Ik weet niet precies wat je nu al doet met de tv-app en over wat soort opnames het gaat, maar op de website van zenders kan je toch veel vinden en (her)bekijken?
Misschien is de vraag ook niet of je een vervanging vindt van de Telenet-app,
maar of je de meerprijs van Telenet te verantwoorden vindt tegen de functionaliteit die de app (of hun aanbod+prijs in het algemeen) meer biedt tov andere providers.
Ik betaal €35/maand voor vast internet en kijk enkel DIW via VRT-Max, daar heb ik dus geen duur tv-abonnement voor nodig
.
En mocht ik geen GSM-abonnement via het werk hebben, zou ik nu een UNDO abonnement pakken van €10/maand (20Gb mobiele data).
Misschien is de vraag ook niet of je een vervanging vindt van de Telenet-app,
maar of je de meerprijs van Telenet te verantwoorden vindt tegen de functionaliteit die de app (of hun aanbod+prijs in het algemeen) meer biedt tov andere providers.
Ik betaal €35/maand voor vast internet en kijk enkel DIW via VRT-Max, daar heb ik dus geen duur tv-abonnement voor nodig

En mocht ik geen GSM-abonnement via het werk hebben, zou ik nu een UNDO abonnement pakken van €10/maand (20Gb mobiele data).
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1934 keer
Er is nog een alternatief, TV Vlaanderen App TV vanaf 9,95 euro/maand https://www.tv-vlaanderen.be/tv-via-internet/
Google Play: https://play.google.com/store/apps/deta ... eren&hl=nl
Apple App Store: https://apps.apple.com/be/app/tv-vlaand ... 55558?l=nl
Google Play: https://play.google.com/store/apps/deta ... eren&hl=nl
Apple App Store: https://apps.apple.com/be/app/tv-vlaand ... 55558?l=nl
-
- Pro Member
ja, lap. Nooit aan gedacht. En zeggen dat ik TV-Vlaanderen heb in de camper. Ik alleen nog nooit gecheckt of je hiermee kan opnemen. Als dat kan, dan is dit inderdaad een goeie oplossing. Thx Raf
Toegevoegd na 1 minuut 9 seconden:
ik gebruik die vooral om uitgesteld te kijken en opnames te doen. Kijken via diverse apps zie ik echt niet zitten (en mijn vrouw nog minder)heist_175 schreef: 20 nov 2023, 11:33 Ik weet niet precies wat je nu al doet met de tv-app en over wat soort opnames het gaat, maar op de website van zenders kan je toch veel vinden en (her)bekijken?
-
- Pro Member
En “kijken vanaf het begin” als er al iets bezig is?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
- Bedankt: 312 keer
Dat gaat via VRT Max ook.
Eveneens films en TV-programma's veel langer terug bekijken dan 7 dagen.
Sommige (Canvas) series staan er minstens maanden op.
En sommige films staan al beschikbaar op VRT streaming voor ze effectief uitgezonden worden en series staan meestal volledig beschikbaar vanaf uitzenddag afl. 1 van de serie.
Wie uiteraard het aanbod van verschillende zenders wil combineren heeft daar niets aan.
Maar wie daarmee tevreden is komt idd met een basic internet abo (van bv. Telenet aan een 32/maand) toe zonder meer te moeten betalen voor allerlei streamingdiensten en TV apps.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 386 keer
- Bedankt: 192 keer
Gewoon eens proberen? "De TV VLAANDEREN app is gratis inbegrepen bij je Satelliet tv-abonnement."dr.trimble schreef: 20 nov 2023, 11:52ja, lap. Nooit aan gedacht. En zeggen dat ik TV-Vlaanderen heb in de camper. Ik alleen nog nooit gecheckt of je hiermee kan opnemen. Als dat kan, dan is dit inderdaad een goeie oplossing. Thx Raf
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
- Bedankt: 7 keer
Het buitenland is natuurlijk meer dan de EU landen, misschien wilt topicstarter ook in Zwitserland, Amerika of Taiwan TV kijken?raf1 schreef: 20 nov 2023, 20:25 Natuurlijk, elk abonnement (beschikbaar via internet) moet onderweg of op vakantie in de volledige Europese Unie werken zoals in je thuisland België. Dat is wettelijk verplicht.
-
- Pro Member
EU en Noorwegen is voldoende, hoor. Ik heb nog altijd een schotel op het dak van de camper.