Problemen

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
goldfinger
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 jan 2006, 18:14

Hallo,
Heb reeds geruime tijd problemen met mijn ADSL verbinding.
Dit zijn de resultaten van mijn modem:

Modem Status
Connection Status Connected
Upstream Rate (Kbps) 256
Downstream Rate (Kbps) 1120
US Margin 29
DS Margin 5
Modulation MMODE
LOS Errors 14
DS Line Attenuation 46
US Line Attenuation 42
Path Mode Fast Path

DSL Statistics
Near End F4 Loop Back Count 0
Near End F5 Loop Back Count 0

Het probleem ligt hem waarschijnlijk bij de te lage DS-margin (wat dit ook betekend). Wanneer ik nu mijn telefoonhoorn van het toestel leg gaat deze waarde omhoog tot +- 14 en kan ik zonder problemen surfen.Leg ik de hoorn terug op het toestel daald deze waarde beetje bij beetje tot 2 en verlies ik mijn verbinding. Heeft er reeds iemand een gelijkaardig probeem ervaren of kent iemand de reden ?

MVG
Patrick
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Vermoedelijk zit je met een defecte splitter, of een defecte schakelaar in de TF doos.
Als je die TF doos opent zit waarschijnlijk nog 'n RC lid in. (condensator en weerstand in serie)
Deze mag je verwijderen.

Geef best eens het type van je modem op.

In deze link zie je de tekening van een splitter, vervang deze splitter eens.
Zie daar onderaan ook die blauwe tekst.
Afbeelding
goldfinger
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 jan 2006, 18:14

Nee, is zeker de splitter niet (is reeds 2 maal vervangen). Dit antwoord kreeg ik ook van versatel.
Mijn modem is een D-link 300T. Heb ook reeds met een sweex modemrouter en een hercules geprobeerd . Blijft gelijk.

Ik denk dat wanneer het de splitter is , dan krijg je problemen wanneer je tegelijker tijd surft en belt . Bij mij is het het omgekeerde. Wanneer ik kiestoon heb of bel werkt wijn adsl wel.


MVG Patrick
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Heb je al eens getest met een andere telefoon aan te sluiten op dezelfde plaats waar nu je huidige telefoon staat.
(ttz ander exemplaar)

Ik heb het vermoeden dat de fout in die actuele telefoon zit.

Was dit voordien niet zo en heb je altijd kunnen werken, of is dit nu pas begonnen?
Als je er zelf niet aan uit kunt laat je best een technieker komen.
Versatel geeft toch ook support zeker?
Afbeelding
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Blue-Sky schreef:Ik heb het vermoeden dat de fout in die actuele telefoon zit.

Inderdaad goede suggestie.
Wanneer alle telefoons uitgetrokken worden, is het probleem verdwenen?

Indien niet, zou het probleem ook in de Belgacom centrale kunnen liggen.
goldfinger
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 jan 2006, 18:14

Heb reeds een ander telefoontoestel aangesloten, twouwens zelfs zonder telefoontestel aangesloten gaat het ook niet.
Belgacom heeft mijn lijn getest en daar is niets mis mee.
Wat betreft versatel ,is mijn ervaring zeer slecht qua dienstverlening.
Na tientallen mails en telefoons kreeg al altijd te horen dat het zeker aan de splitter lag. Ik heb dit probleem van in het begin.
Ik heb daarom mijn abo bij veratel opgezegt en wordt deze week nog bij dommel aangesloten. Op hoop van zege......
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Waarschijnlijk zal je probleem bij dommel net hetzelfde zijn, aangezien aan de installatie bij jou thuis niks veranderd. Die Maestro 2000 telefoontoestellen (van het cijfer ben ik niet zeker) zijn er voor gekend dat ze storing kunnen geven met het adsl-signaal.

Trouwens... Het merk sweex zie ik ook niet al te graag verschijnen. Ze staan gekend voor cheap ass brol :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Sub Zero schreef:Waarschijnlijk zal je probleem bij dommel net hetzelfde zijn, aangezien aan de installatie bij jou thuis niks veranderd.
Dat wou ik ook al antwoorden gisteren aan "goldfinger", vond het ook 'n beetje raar uw vraag te stellen voor help, dit terwijl je uw abonnement al opgezegd had.
(reden waarom ik mijn laatste reply daar gewist had)
Wat ik nog weet van die reply welke ik gewist heb, "die bedrading zou ik wel eens willen zien"
Ik heb daarom mijn abo bij versatel opgezegt en wordt deze week nog bij dommel aangesloten.


Maar goed, in een vorige reply heb ik een link gegeven met die tekening.
In de Telefoon-doos mag je enkel op de a en de b ader een draad aansluiten, en de aard draad van je telefoon niet aansluiten.
Vermoedelijk werd je signaal aan de grond (aarde) gelegd bij dichtleggen ven je Tf toestel.
Of nog beter misschien, doe eens de stekker open welke van de telefoon naar de splitter gaat, daar mogen best maar 2 draden naar de 2 linkse gaten van de splitter gaan, welke gemerkt is a. en b. zie die tekening.
(dit was dan mijn laatste poging in deze)

:wink:
goldfinger
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 jan 2006, 18:14

Hallo,
Ben nu vandaag 3 dagen aangesloten bij dommel. Heb nog geen
enkele onderbreking gehad en krijg bij adslspeedtest.nl +- 320 kb/s
snelheid.
Het probleem lag waarschijnlijk toch bij versatel.

Dank voor de vele antwoorden.

MVG
Patrick
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

En met welke modem werk je nu goldfinger?
edit: SubZero, die Maestro 2000. Is het de serie 2xxx dat je bedoelt of het model zelf? Want ik vind hier niks terug:
http://www.belgacom.be/cgi-bin/echannel ... anguage=NL

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
goldfinger
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 jan 2006, 18:14

Werk nu momenteel met het hercules modemrouter. Is een
muurmodel. Is supereenvoudig te configureren en werkt probleemloos.
Was heel wat minder tevreden van sweex.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Dus het kon eventueel ook aan die sweex liggen.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Ken Losfeld schreef:edit: SubZero, die Maestro 2000. Is het de serie 2xxx dat je bedoelt of het model zelf? Want ik vind hier niks terug:
http://www.belgacom.be/cgi-bin/echannel ... anguage=NL

Dat kan ook wel. 't Was iets met 2000, maar welke nummer het was weet ik niet direct meer.
Afbeelding
goldfinger
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 jan 2006, 18:14

Hoe het verder ging ................
Ik had gedacht dat alles opgelost was maar.......Vier dagen later
is het probleem weer opgedoken. Kreeg geen syncro meer of zeer
slecht. Mijn nieuwe provider heeft direkt een Belgacom technicus gestuurd
om de lijn te meten en besloten dat de lijn wel degelijk slecht was. Eindelijk erkenning van het probleem bij Belgacom. De techieker heeft dan een afspraak gemaakt om de lijn volledig te vernieuwen. Gisteren zijn
deze mensen dan aangekomen, maar hebben beslist dat het probleem
toch bij een slecht (corrosie contact lag). Na deze interventie heeft mijn
verbinding 2 uur probleemloos gewerkt , maar daarna ijn de bekende
problemen terug opgedoken. Ben ten einde raad....

Tot later.....
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Gisteren zijn deze mensen dan aangekomen, maar hebben beslist dat het probleem toch bij een slecht (corrosie contact lag)
Is de telefoondoos op de muur waar je splitter inzit al eens vervangen door een nieuwe?
Vroeger heb ik dat ook een voorgehad, oxidatie in de doos in een barst waren sporen te zien van kopersulfaat. (kopergroen)
Dan helpt zelfs een goede contact spray ook niet meer, deze oxidatie komt dan steeds opnieuw terug.

Je kan ook eens verder zien in deze al heel oude thread !

:wink:
goldfinger
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 jan 2006, 18:14

Een spiksplinternieuwe geinstalleerd....



Dank voor de reactie
Gebruikersavatar
PHO
Pro Member
Pro Member
Berichten: 373
Lid geworden op: 09 nov 2003, 12:13

Blue-Sky schreef:Vroeger heb ik dat ook een voorgehad, oxidatie in de doos in een barst waren sporen te zien van kopersulfaat. (kopergroen)
:wink:


Je vergist je een beetje. Na oxidatie krijg je koperoxide, en dat is groen.
Kopersulfaat is een blauw kristallijn "poeder" .

( Allee, als het volledig watervrij is, is het eigenlijk wit, maar dat is onder "normale omstandigheden" niet het geval.)
Who the f*** is general failure and why the hell is he reading my disk ?
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”