Ik heb ingeschreven !

HANs
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 dec 2005, 12:28
Bedankt: 1 keer

zal dit zeker doen.

Man man man, heb net even gebeld hoe het zit met mijn activatie die gepland was voor vorige week.

... Ja meneer, der is nog iets niet in orde op uw lijn zodat de technieker dus nog niet kan langskomen.
... Ja maar wat is er niet in orde?
... Dat weet ik ook niet meneer.
... Moeten ze me nog patchen in de centrale ofzo?
... dat weet ik echt niet meneer, ik geef ook maar door hé.
... normaal zou het niet langer dan een weekje mogen duren en dan in de week daarop belt de technieker je voor een afspraak.
... dus het kan nog minstens 2 weken langer zijn, dat is dan 3 weken te laat. Ik heb eind deze week geen telefoon, noch internet meer door jullie want ik moest het zelf opzeggen.
... ja meneer daar kan ik ook niks aan doen.


knap werk van die gasten.
blondie2001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 264
Lid geworden op: 24 sep 2005, 13:00
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Ben blij dat ik niet als zovelen impulsief op de tele2-kar ben gesprongen ...
grg
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 jan 2006, 09:03

blondie2001 schreef:Ben blij dat ik niet als zovelen impulsief op de tele2-kar ben gesprongen ...


Goed. Er was al veel gezegd over T2AllIn en... het is allemaal waar! Maar ik zal hier even een advocaat van de duivel willen spelen en een paar argumenten geven waarom ik eigenlijk blij ben van het feit dat ik BGC heb verlaten.

1. Geen abonnement - 18 € gespaard
2. Geen limieten - Heb al 50 GB trafiek en maar 5 € betaald
3. eMule bij T2 met alle porten dicht de vergelijkbare snelheden haalt als bij BGC met alle porten forwarded

4. Ik kan nu toch met open porten surfen (via mijn oude modem) terwijl tweede kabel (via tweede netfilter) naar Telebox gaat voor telefonie. En het werkt.
FST
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 22 jun 2005, 15:30

4. Ik kan nu toch met open porten surfen (via mijn oude modem) terwijl tweede kabel (via tweede netfilter) naar Telebox gaat voor telefonie. En het werkt.


Daar wil ik alles van weten !! (en nog vele andere op dit forum)

ik denk niet dat het moeilijk is, maar ik ben nog maar net in de DSL wereld binnengestapt...

Ik kan geen 2 modems tegelijk laten inloggen op dezelfde lijn, er is maar 1 die dan verbinding krijgt.
Mischien iets met die filter ? momenteel heb ik de modem met een gewone plug insteken en dat werkt ook.
Ik dacht dat die filter alleen dient als je het analoge telefoon signaal (PSTN) wilt laten doorkomen naar telefoontoestellen (zonder het geratel van internet signaal), maar bij deze is die gewoon aangekoppelt aan de box, dus ik dacht die niet nodig te hebben...
Alleen kan ik niet direct opkomen hoe jij dat fixt ...

Leg aub uit hoe je dit moet doen!

PS: je zit toch niet te bellen over de analoge bgc lijn ?

grtz
HANs
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 dec 2005, 12:28
Bedankt: 1 keer

't is niet dat ik ongelukkig ben en van tele2 af wil hé. Ik wil er juist bij. Ze moeten me zo snel moglijk aansluiten en het blijft maar duren, versta je.
Ik zit nu al een 3 weken op smalband bij telenet en wil dus zo snel mogelijk tele2.

voor die 5€ natuurlijk ook!! :lol: :wink:
FST
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 22 jun 2005, 15:30

ik had juist hetzelfde voor, vuilen telenet, altijd tegen de limiet aanzitten...

Maar nu denk ik van: "had ik liever een ander internet abo gepakt, zelfs al was dat iets duurder" maar ja, ik kon niet wachten (of te lang gewacht, ik kon toen nog always more pakken)
grg
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 jan 2006, 09:03

FST schreef:
4. Ik kan nu toch met open porten surfen (via mijn oude modem) terwijl tweede kabel (via tweede netfilter) naar Telebox gaat voor telefonie. En het werkt.


Daar wil ik alles van weten !! (en nog vele andere op dit forum)

ik denk niet dat het moeilijk is, maar ik ben nog maar net in de DSL wereld binnengestapt...

Ik kan geen 2 modems tegelijk laten inloggen op dezelfde lijn, er is maar 1 die dan verbinding krijgt.
Mischien iets met die filter ? momenteel heb ik de modem met een gewone plug insteken en dat werkt ook.
Ik dacht dat die filter alleen dient als je het analoge telefoon signaal (PSTN) wilt laten doorkomen naar telefoontoestellen (zonder het geratel van internet signaal), maar bij deze is die gewoon aangekoppelt aan de box, dus ik dacht die niet nodig te hebben...
Alleen kan ik niet direct opkomen hoe jij dat fixt ...

Leg aub uit hoe je dit moet doen!

PS: je zit toch niet te bellen over de analoge bgc lijn ?

grtz


hmmm.... nu dat jij het zegt... maar ik heb donderdag van Belgacom een brief gekregen dat ze mijn lijn ter beschikking van Tele2 stelen en mij verder veel succes toewensen. Dus ik dacht dat het al de lijn van Tele2 was.

Even ter verduidelijking: ik ben ook maar een absolute starter met een basis kennis IT!!!

Wat ik heb gedaan: Ik werd pissed en heb mijn oude modem terug op de lijn opgezet. Tegelijkertij een kabel van telefonie aangesloten op de Tele2Box. Ik heb al eerder een briefje van Belgacom gekregen dus dacht ik dat de telefoon zou niet meer werken, maar het werkte.

Nu doe je me denken... of het verder zal werken zo of niet (als BGC nog de lijn niet overgezet heeft en dat nog steeds BGC lijn was).
KL
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 13 maa 2004, 13:40

FST schreef:

Leg aub uit hoe je dit moet doen!

PS: je zit toch niet te bellen over de analoge bgc lijn ?

grtz



volgens mij wel, want heb ook zo getest en kan enkel als je nog niet voip belt
grg
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 jan 2006, 09:03

KL schreef:
FST schreef:

Leg aub uit hoe je dit moet doen!

PS: je zit toch niet te bellen over de analoge bgc lijn ?

grtz



volgens mij wel, want heb ook zo getest en kan enkel als je nog niet voip belt


Dan is het nog.... shit. :oops:
HANs
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 dec 2005, 12:28
Bedankt: 1 keer

Ik kreeg eerst onderstaande mail


Wij danken u voor uw email die wij goed hebben ontvangen.

Hier het antwoord op uw mail.
De 1EUR/GB tot max 5EUR nadien gratis is geldig tot einde jaar, nadien is
het 1EUR per extra Gb.

Hebt u nog een vraag ,aarzel niet om contact op te nemen met onze technische
dienst op het nummer 070/224464 van Maandag tot Zaterdag van 08.00 tot 22.00
uur en op Zondag van 10.00 tot 18.30 uur.

TELE2 wenst u een prettig einde jaar.
Jos

Klantendienst
België


aangezien ik die 'einde jaar' zo raar vond, vroeg ik via een reply nog eens een bevestiging en dan kreeg ik onderstaand antwoord.



hartelijk dank voor uw e-mail.

Indien u voor 31/12/05 ingeschreven bent voor de Tele2 All-in geniet u van deze voorwaarden. Ook al gebeurt de installatie later.

Heeft u nog een vraag? Aarzel dan niet om ons te contacteren.

Tele2 dankt u voor uw vertrouwen.

Annemie
Klantendienst
Tele2 België
Gebruikersavatar
antem
Member
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 11 aug 2004, 00:24
Locatie: Lochristi

HANs zou je kunnen vermelden naar welk e-mailadres je geschreven hebt? Ik probeer zelf al een een tweetal weken een bevestiging te krijgen van die voorwaarden, tot nog toe geen enkel antwoord behalve de standaardformulering dat mijn vraag binnen de 5 werkdagen zal worden beantwoordt.
Ik vermoed dat ze daar héél lange werkdagen hebben bij Tele2 :wink: .
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

antem schreef:Ik vermoed dat ze daar héél lange werkdagen hebben bij Tele2 :wink: .


.... aan het tempo waarmee ook effectief alles bij hun gebeurd vermoed ik veel eerder dat ze er heel WEINIG werkdagen hebben per week. :twisted:
HANs
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 dec 2005, 12:28
Bedankt: 1 keer

naar de helpdesk van tele2. ik kreeg ook de mail van binnen 5 dagen maar ze hebben toch geantwoord.
Gebruikersavatar
sgt
Plus Member
Plus Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 30 okt 2003, 00:49
Locatie: heusden-zolder
Contacteer:

niks als problemen gehad sinds mijn aanvraag op 19november.
meerdere keren gebeld naar de helpdesk.
nooit een brief gekregen,nooit iets van hun gehoord.
ik heb die rommel geannuleerd op 30december en raad eens wat er gisteren morgen gebeurd is.
jawel om 9u 's morgens ging opeens mijn deurbel,stond er toch wel een technieker van versatel voor de deur om tele2 all in te installeren zeker!!!
ik dacht trouwens dat die op voorhand moesten bellen om te zien dat er iemand thuis is!!!
niks dus nooit geen brief nooit geen telefoontje,die vallen gewoon binnen.
En dat terwijl ik het al op 30december had geannuleerd omdat hun service op geen kl*ten trekt.
awel ik ben blij dat ik van die AMATEURS verlost ben en als ze mij nu ook nog eens durven faktureren dan krijgen ze dikke problemen.
maarja ze kunnen niet eens mijn adres ingeven dus zal er nooit een faktuur aankomen hahahaha.
als dat wel gebeurd zal ik zeker en vast klacht indienen bij de ombudsdienst van telecommunicatie
de 13de komt belgacom mijn lijn activeren en dan neem ik dommel.com.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
GeertAki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 09 jan 2006, 13:28
Locatie: Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Contacteer:

Aangezien het standaardbericht dat ze versturen als je het online formulier invult je gestuurde bericht niet bevat, is het misschien beter om je bericht te emailen ipv via het online formulier te gebruiken. Het bericht dat ze terugsturen komt van [email protected]. Ik heb mijn bericht naar daar gemaild en het is nog niet gebounced. Nu heb ik nog een bewijs van wat ik wanneer verstuurd heb!
Computerleek
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 11 jan 2006, 22:21
Locatie: Hoeselt

Hoi dames en heren

Ik heb me ingeschreven op 2 december en op 9december een brief thuis ontvangen dat ik me had aangemeld via internet en dat er in de week van 16 januari een tele2 technician zou langs komen. Die hebben me dus al één week proberen te bereiken en mijn vrouw heeft vandaag maar zelf gebeld en rara vandaag is de tele2 technician binnen gesprongen en heeft zijn boxke hier geinstalleerd.

Edit by Weetgraag:

Dubbel bericht verwijderd
Krusty
Member
Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 dec 2005, 00:24
Locatie: Genk

Bij mij zouden ze bellen in de week van 28 december 2005, nog altijd niks gehoord :D En telenet stuurt die papieren niet op, maar, belgacom gaat wel op het einde van de maand onze telefoon afsluiten :?

Grote bullshit ja :)
HANs
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 dec 2005, 12:28
Bedankt: 1 keer

't Is om bij te wenen. :cry:

* Eerst gingen ze aansluiten 02/01/06.2
* dan bleek er iets niet in orde op de lijn. Tele2 verweet belgacom.
* opdracht nogmaals naar belgacom gegeven op 9/1/06.
* alles zou moeten werken 13/1/06 (wel toevallig vrijdag de 13de)
* vanmorgen gebeld naar tele2 ... belgacom heeft nog niks gedaan.
* gebeld naar technische dienst belgacom. er is geen opdracht van tele2 uit.
* gebeld naar tele2 ... belgacom heeft net de opdracht nog maar goedgekeurd. dus binnen 7 werkdagen zou het in orde zijn.
* ik geloof hier niks meer van ... volgende week heb ik nog geen tele2 ... da's een zekerheid in het leven (maar misschien moet ik daar wel gelukkig om zijn :wink: )
fred_be9300
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 30 nov 2005, 20:42
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 12 keer

't is niet gemakkelijk te kiezen in welke thread de eigen ervaringen te posten, deze dan maar.

Ik had rond 20-25 december wat vragen gesteld via de contactformulieren op tele2.be site. Ik heb vandaag (25-30 dagen later) eindelijk antwoord.

Noot: mijn adsl (ex-Scarlet) is al een maand Tele2, maar heb nog geen T2-box, dus geen voip.


- over de snelheid (die toen op 1500 kbps lag)
2) Genoemde snelheid is inderdaad niet aanvaardbaar. Indien de snelheid tot op heden nog niet verbeterd is, gelieve dan het nummer 070 22 44 64 te contacteren.
Een praktische snelheid zou inderdaad rond de 3 mbit/s liggen.

-> sedert enkele dagen is mijn snelheid idd ± 2.8mbps

- over de gewijzigde tarieven, en of ik nog "max 5 euro moet betalen", en voor hoelang die "max 5 eur" zou gelden
4) De eerste 5 GB boven de 10 GB zijn betalend (1EUR per GB), daarna is het ongelimiteerd.

-> bemerk, geen antwoord op hoe lang deze tarieven blijven gelden.

- op de bemerking dat ik geen gelockte modem in huis moet
Aangezien de sterke reacties die we hierover ontvangen zijn we momenteel in
beraad om een betere oplossing te voorzien.

Zodra we hierover meer weten, wordt u op de hoogte gesteld.

Onze excuses voor de vertraging.

-> maar euh, dan kan ik mijn Belgacom lijn nog altijd niet opzeggen -> $$$ :(

Bon, de trend van die antwoorden is redelijk... maar ik denk er wel aan mijn BGC Classic lijn om te zetten naar Discovery (wat ik, stupid me, al jaren geleden had moeten doen), en die T2 box helemaal te weigeren. Of de hele zaak te laten annuleren, maar da's meer juridisch moerassig.

Alleen ambetant dat als je een BGC Classic lijn laat omzetten naar BGC discovery, BGC je opnieuw een vol jaar laat ondertekenen. Dus als T2 dan met een verbeterde box uitkomt... mmm... ??

greets, Fred.
mevo
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:41
Locatie: Limburg

Niet te geloven,in november ingeschreven,toen werd gezegt dat ik op 21 dec gebeld zou worden door de tech.
Kreeg een schriftelijke bevestiging daar stond in activatie gepland in de week van 2januari.
Vandaag een brief gekregen daar staat in door het grote aantal aanmeldingen activerings datum uitgesteld,nu vanaf 3 april 2006.
Maar gezien alle problemen die ze hebben laat ik het maar zo voorlopig en in april zien we wel weer.
Want wie zegt dat die brief ooit bij mij aangekomen is,nog steeds geen bus nummer ondanks telefoontje en via MIJN tele2 wijziging.
Ik steek geen geld in telefoontjes voor iets wat ik nog niet eens heb,ze zoeken het maar even uit.
fred_be9300
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 30 nov 2005, 20:42
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 12 keer

mevo schreef:Vandaag een brief gekregen daar staat in door het grote aantal aanmeldingen activerings datum uitgesteld,nu vanaf 3 april 2006.


ge zijt de tweede van wie ik dat hier lees. Volgens mij is dat van die massale aanmeldingen een verhaaltje dat ze ophangen, om te verdoezelen dat ze enkele maanden tijd nodig hebben om hun Tele2 box problemen op te lossen (onder andere de gelockte firmware, die niet aanvaard wordt door de klanten, en wellicht nog andere tech perikelen die hier worden beschreven).

Als ze echt willen klanten afhouden, kunnen ze een aanmeldingsstop invoeren, of op zijn minst hun "promo" stoppen (gratis activatie, etc)

Niet netjes dat ze klanten laten aanmelden, om dan te zeggen dat ze pas over 3,5 maand zullen aangesloten worden
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

ah, maar die strategie is toch duidelijk ?

Touwtje + wortel + ezel

Makes perfect sense. Okay, we zijn technisch understaffed en onderbemand. We hebben centen nodig, dus proberen we potentiele klanten zo lang mogelijk aan het lijntje te houden ?

Ach ja. En dan lees ik vandaag nog toevallig die mail hier waarbij "1500 K als onaanvaardbaar" wordt gezien door Tele2. Mag hij altijd eens bij mij komen meten. Snelheden tussen 40 en 600 K. Vandaag trouwens een nieuw diepterecord : 4Kb/sec. Yep, da's dus MINDER als een 56 K modem.

Imiddels verschillende TF's gehad, allemaal met totaal nietszeggende antwoorden. Ze doen zelfs niet meer de moeite om een termijn te zetten op het oplossen van mijn problemen.

IEDEREEN die op dit moment zich druk maakt over zijn nog-niet-aangesloten-zijn : het is nog NIET te laat om je te bedenken. Ik wil gerust aannemen dat er vele mensen zijn bij wie het All-in systeem vrij aardig werkt. Bij mij heeft het gewerkt tot de plaatsing van die Tele2 box : daarna ging het iedere dag slechter, tot het niveau van vandaag waar ik al blij mag zijn dat ik nog een kiestoon uit de hoorn hoor komen.
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

[quote="fred"][/quote]
Alleen ambetant dat als je een BGC Classic lijn laat omzetten naar BGC discovery, BGC je opnieuw een vol jaar laat ondertekenen. Dus als T2 dan met een verbeterde box uitkomt... mmm... ??

greets, Fred

Neen hoor, gewoon omzetten naar discovery is niet voor een volledig jaar. Alleen speciale promoties zijn een jaarcontract.
fred_be9300
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 30 nov 2005, 20:42
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 12 keer

dietervanb schreef:Neen hoor, gewoon omzetten naar discovery is niet voor een volledig jaar. Alleen speciale promoties zijn een jaarcontract.

Heb je daar ervaring in? Ik had dit, voor het schrijven hier, nagevraagd op de helpdesk van BGC. 080022800. 'K zal dat nog 's doen, of in een BGC winkel.
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

yep, had reeds enkele maanden voordien mijn lijn laten omzetten omdat ik toch via voipbuster en/of skype belde.
Zit nu bij tele2. Was geen probleem.
Kijk maar eens bij hun voorwaarden. Ik vind nergens terug dat als ve overschakeld naar discovery je minstens een jaar moet blijven.
fred_be9300
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 30 nov 2005, 20:42
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 12 keer

dietervanb schreef:yep, had reeds enkele maanden voordien mijn lijn laten omzetten omdat ik toch via voipbuster en/of skype belde.
Zit nu bij tele2. Was geen probleem.
Kijk maar eens bij hun voorwaarden.

Dieter, ik geloof je wel, maar ik kan alleen zeggen dat ik gisteren alweer een heel standvastige BGC helpdesker aan de lijn had die beweerde dat deze omzetting werd bekeken als "een nieuwe lijn" (wel geen "nieuwe activatiekosten") en dat zoals op alle nieuwe lijnen, een contract van 12 maand geldt. Er was geen speld tussen te krijgen.

Bij verbreking is er een verbrekingskost : de helft van de abo-kost van resterende deel van het jaar. Aangezien dat redelijk weinig is (6,5 eur x 12 / 2 of minder) , heb ik mijn lijn meteen laten omzetten... We zien wel. Ik gebruik ook meer Skype dan iets anders.
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Uit de voorwaarden van Belgacom (speciale tariefplannen) :

7. Opzegging
7.1. De Klant mag het contract betreffende het tariefplan op ieder
ogenblik per telefoon, per fax of schriftelijk opzeggen,
gebruikmakend van het adres of de oproepnummers vermeld in de
aan de Klant overhandigde documentatie.


Nergens staat vermeld dat dit 1 jaar moet duren.
Ik baseer me op de wet op de handelspraktijken en ik ben ingegaan op dit voorstel waar nergens vermeld staat dat ik dit minstens 1 jaar moet houden of dat ik anders een vergoeding schuldig ben.
Drewvt
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 06 feb 2006, 19:53

Nog altijd tevreden met mijn Always More.

Snelheid down heeft van in het begin geschommeld tussen 60kB/s en 90kB/s - Tele2-overname daarin geen verandering gebracht - en dit is genoeg voor mij. Telefoon, daar heb ik trouwens geen behoefte aan.

Eerst en vooral wil ik zien of die datalimiet onbeperkt blijft, ook bij de verjaring van mijn abonnement; zeker tot die tijd blijf ik rustig van mijn Always More formule af.
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Ik heb ondertussen de eindeafrekening van Belgacom gekregen.
Alles is heel corect verlopen.
Geen extra's te betalen omdat ik enkele maanden geleden overgeschekeld ben naar discovery.
Een mens zou nog heinwee krijgen naar Belgacom.
Met alle ellende van Tele2 heb ik soms zin om te zeggen : Belgacom : alles is vergeten en vergeven, kom maar terug.
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”