Zappen, zendernummering ingeven

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
Kalero
Starter
Starter
Bedankt: 1 keer

Dag,
mijn ouders vroegen zich af kunnen zij de tv box wegdoen en ergens een goedkoper abbo nemen voor tv.
Echter ze willen nog wel kunnen zappen, dus op 1 klikken voor bv VRT EEN, 2 voor Canvas, 3 voor VTM enzo.

Is daar ergens een mogelijkheid voor?
Dit via een alternatieve box bv want op de afstandsbediening van hun tv staan ook geef cijfers meer.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
Bedankt: 710 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider
Te Koop forum

Dat staat hier al een aantal keer uitgebreid vermeld.
Je hebt ofwel een smart-tv nodig, ofwel een eigen toestel waarop je apps kan installeren. De bekendste zijn de 'chromecast met google TV' en de apple TV box.
Daarnaast is er ook nog de nvidia shield, mi box s, ...
Er zijn ook nog goedkope schimmige boxen, maar daar blijf je beter van weg wegens zo goed als zeker rommel en/of vol spyware.

Hierop kan je dan de app van TV vlaanderen installeren (€10 voor het basispakket). Dan kan je weer gewoon zappen.

Gratis kan het ook, maar dat is een pak complexer en onderhevig aan uitval. Dan moet je kodi installeren en de verschillende apps van de aanbieders en nog een app om alles te bundelen.

edpnet heeft er pagina's over geschreven:
https://www.edpnet.be/nl/blog/waarom-he ... ement.html
en
https://www.edpnet.be/nl/blog/tv-kijken ... ernet.html
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 598 keer
Recent bedankt: 2 keer

Kalero schreef: 14 okt 2023, 12:54 Echter ze willen nog wel kunnen zappen, dus op 1 klikken voor bv VRT EEN, 2 voor Canvas, 3 voor VTM enzo.

Is daar ergens een mogelijkheid voor?
Ik zou niet voor een box of app kiezen, maar wel een van de opties met CI-module.
- DVB-C optie: Telenet "TV met een kaartje" 20,60 EUR per maand voor 75 zenders + enkele eenmalige kosten
- DVB-S2 optie: TV VLAANDEREN "TV via satelliet" 17,90 EUR per maand voor 58 zenders + enkele eenmalige kosten
- DVB-T2 optie: TV VLAANDEREN "TV via antenne" 10,95 EUR per maand voor 17 zenders + enkele eenmalige kosten.

Waarom CI-module? Werken met aparte boxen en apps introduceert een nieuwe laag complexiteit wat vroeg of laat problemen gaat geven die jij gaat moeten komen oplossen, denk aan updates die mislopen, sessie die vervalt en je moet opnieuw inloggen, internetproblemen, de "input" van de TV die op een andere ingang komt te staan, 2 afstandsbedieningen etc. Met een CI-module heb je deze bijkomende complexiteit niet: het is fool proof, er is geen aparte box of app, er is 1 afstandsbediening, alles loopt via de TV zelf, het is de meest eenvoudige "legacy" ervaring gelijkaardig aan de analoge kabel-TV uit de oude tijd.

Noot 1: TV moet CI-module ondersteunen, geen probleem in modellen van de laatste 10 jaar
Noot 2: opnemen kan hiermee niet, tenzij de TV deze functie zelf ondersteunt (desnoods met externe HDD).
Kalero schreef: 14 okt 2023, 12:54Dit via een alternatieve box bv want op de afstandsbediening van hun tv staan ook geef cijfers meer.
Koop een universele IR remote waar wel cijfers op staan, zoals deze. Zelfs smart-TV's met Bluetooth remotes komen in de regel nog altijd ook met een klassieke IR input.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

cadsite schreef: 14 okt 2023, 13:29
Hierop kan je dan de app van TV vlaanderen installeren (€10 voor het basispakket). Dan kan je weer gewoon zappen.
Met als voordeel 7 dagen terugkijk-tv en restart, als een uitzending al begonnen is.

Die 10 euro is natuurlijk de light versie, met 35 zenders.
Voor 5 euro meer heb je basic met ruim 60 zenders, waaronder de zes voetbalzenders van DAZN, het vroegere Eleven.
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 45 keer

cadsite schreef: 14 okt 2023, 13:29 ... en nog een app om alles te bundelen.
Heb je hier een voorbeeld van? Wij hebben 'alle' apps van de Belgische zenders (vrt, go, ...) op de tv geinstalleerd, maar het zou echt wel handig zijn om dan één app te hebben die het aanbod van al die verschillende zenders samenvoegt in één overzicht. Helemaal handig zou het zijn als die app dan ook op de tv draait en je van daaruit kan kiezen wat je wil zien en dat je dan vanzelf naar de juiste zender-app springt :-)
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Geen voorbeeld. Ik heb het even werkende gekregen een paar jaar geleden.
Het bestaat, maar het geklooi is me er te veel aan. Ik kijk toch quasi nooit live.
Maar het zou kunnen, dat lees ik ook op kodi groepen op facebook
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 124 keer
Bedankt: 103 keer
Provider
Te Koop forum

BMaster schreef: 08 nov 2023, 09:46
cadsite schreef: 14 okt 2023, 13:29 ... en nog een app om alles te bundelen.
Heb je hier een voorbeeld van? Wij hebben 'alle' apps van de Belgische zenders (vrt, go, ...) op de tv geinstalleerd, maar het zou echt wel handig zijn om dan één app te hebben die het aanbod van al die verschillende zenders samenvoegt in één overzicht. Helemaal handig zou het zijn als die app dan ook op de tv draait en je van daaruit kan kiezen wat je wil zien en dat je dan vanzelf naar de juiste zender-app springt :-)
https://github.com/add-ons/service.iptv.manager
screenshot02.jpg
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Recent bedankt: 7 keer
Te Koop forum

Het handigste is inderdaad TV Vlaanderen, dat is ook de reden waarom ik het heb. Geen gedoe, gewoon zappen tussen de zenders die je wil zien. Ik heb het basispakket waar nog veel te veel zenders in zitten. Ook het terugkijken is leuk.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 45 keer

Thanks voor de tips. Aan kodi ga ik niet beginnen wegens inderdaad veel te veel gedoe. Tv Vlaanderen eventueel, als het moet... Ik zou zelf perfect zonder lkunnen mar dat is niet voor iedereen thuis het geval :-)
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Recent bedankt: 7 keer
Te Koop forum

Zo is TVV hier ook binnen gekomen, een tijdelijke test maar ondertussen zijn we het gewoon. Het is een tussenstap tussen de klassieke TV en streamen via apps.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

BMaster schreef: 08 nov 2023, 16:24 Thanks voor de tips. Aan kodi ga ik niet beginnen wegens inderdaad veel te veel gedoe. Tv Vlaanderen eventueel, als het moet... Ik zou zelf perfect zonder lkunnen mar dat is niet voor iedereen thuis het geval :-)
Ik heb de kinderen (14 & 15) de keuze gelaten.
Van mij mogen er 2 Streaming diensten zijn die geld kosten.
Lang heeft het niet geduurd hoor. Netflix was voor hen de nr1 en een tweede wilden ze zelfs niet.
Ik heb dan maar zelf Disney+ genomen omdat er daar soms toch leuke dingen zijn, maar na 2 keer een jaar te betalen en nu 3 maanden aan €1,95/maand zak dat waarschijnlijk ook gedaan zijn.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”