TomTom vermeldt een foute maximum snelheid in onze straat. Staat op 50 km/u maar sinds meer dan een jaar is onze straat een fietsstraat geworden, en dan is de max. snelheid 30 km/u. Ik heb dit een paar maand geleden gemeld via https://www.tomtom.com/mapshare/tools/new/mapshare maar deze blijft "in afwachting" staan. Een andere melding (flitspaal die ontbrak) was wel direct verwerkt.
Worden die melding lokaal verwerkt of zit dat in Nederland (hoofdkantoor) of ergens offshore? Want dan kent men misschien het type "fietsstraat" niet? (alhoewel andere fietsstraten wel 30 km/u vermelden)
Is er iemand die weet waar of hoe ik dat kan aankaarten?
TomTom GPS kaartfout melden
- on4bam
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
- Bedankt: 631 keer

Ik denk dat je niet meer kan doen dan melden, bij Waze gaat dat redelijk vlot.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
- jutuiz
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 212 keer
- Bedankt: 63 keer
Gebruik al lang TT. Echt geen idee hoe je dat kan doen.
Heel het web-gebeuren rond TT is vreselijk. Een beetje gerelateerd. Vorig jaar een melding gekregen dat ik een update voor flitsers moest kopen. Lang verhaal kort: het is bijzonder moeilijk om op de Belgische website te blijven. Nu eens zegt het systeem dat ik in land A moet zijn, 2 minuten erna in land B. En finaal blijkt dat ik een upgrade gekocht heb die ik niet nodig heb. Contact met support. Onbestaande.
Het is een goed systeem, maar communitiy en support... prop nul.
Heel het web-gebeuren rond TT is vreselijk. Een beetje gerelateerd. Vorig jaar een melding gekregen dat ik een update voor flitsers moest kopen. Lang verhaal kort: het is bijzonder moeilijk om op de Belgische website te blijven. Nu eens zegt het systeem dat ik in land A moet zijn, 2 minuten erna in land B. En finaal blijkt dat ik een upgrade gekocht heb die ik niet nodig heb. Contact met support. Onbestaande.
Het is een goed systeem, maar communitiy en support... prop nul.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 673 keer
klopt, ik heb al jaren een probleem met 'grote POI bestanden' die dan weer niet dan weer wel worden weergegeven op mijn tomtom, lang leve de cloudoplossingen, en tomtom slaagt er niet in om te pinpointen waar het probleem zit. Zelfs op de concrete vraag of er een limiet op zit kunnen ze niet antwoorden.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- testertje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 70 keer
Zelfde probleem in Amigo, ook van TomTom.
Op de Antwerpse ring mag je volgens hen 120 km/u rijden.
Dit is al jaaaaaaaaaaaaaaren 100 km/u
Ik meld dat aan de Amigo support en die zeggen 'ja in ons systeem staat dat goed'.
M.a.w. trek uw plan met fouten door te sturen.
Op de Antwerpse ring mag je volgens hen 120 km/u rijden.
Dit is al jaaaaaaaaaaaaaaren 100 km/u
Ik meld dat aan de Amigo support en die zeggen 'ja in ons systeem staat dat goed'.
M.a.w. trek uw plan met fouten door te sturen.
Victory Not Vengeance
-
- Pro Member
- Bedankt: 29 keer
Merk het nu ook dat mijn link in de openingspost niet werkt. Maar hier staat de uitleg en de link om fouten te melden: https://help.tomtom.com/hc/nl-be/articl ... out-melden Je moet wel een account hebben.
Ring rond Antwerpen stuk tussen Kennedytunnel en E19 staat 120, verder staat wel 100. Ik ken de situatie niet genoeg om zelf wijzigingen in te geven.
Ring rond Antwerpen stuk tussen Kennedytunnel en E19 staat 120, verder staat wel 100. Ik ken de situatie niet genoeg om zelf wijzigingen in te geven.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 683 keer
- Bedankt: 156 keer
De trajectcontrole tussen de Antwerpse Ring en het rond punt van Wommelgem staat bij Amigo ook op 120, terwijl dat 100 is.
Dan heeft het aanduiden van je gemiddelde snelheid weinig zin
Ik heb het net doorgegeven via Mapshare, benieuwd of het veranderd wordt.
Dan heeft het aanduiden van je gemiddelde snelheid weinig zin

Ik heb het net doorgegeven via Mapshare, benieuwd of het veranderd wordt.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 673 keer
ik denk dat ze niet reageren op 1 melding, maar wachten tot een bepaald aantal om 'zeker' te zijn.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Pro Member
Even een update: ik heb het probleem tijdje geleden ook gemeld via dat online chat van TomTom. Eerst was het een chatbot maar die begreep mij niet
Daarna gesprek met medewerker. Had het gevoel dat hij met een online vertaler werkte maar zou het in ieder geval doorgeven naar de juiste dienst...
Vorige WE was het nog niet in orde en dan eens geprobeerd via de Fietsersbond. Gisteren dan een mail gekregen van iemand van de Open Street Map Belgium community https://openstreetmap.be/nl/. De straten staan sinds kort als fietsstraat in hun database, maar de snelheidsbeperking van 30 km/u is al meer dan een jaar aangepast. Dit is dus (nog) niet doorgestroomd naar TomTom. Heb dit geantwoord zodat ze het kunnen nakijken. Stond ook iemand van TomTom bij.

Vorige WE was het nog niet in orde en dan eens geprobeerd via de Fietsersbond. Gisteren dan een mail gekregen van iemand van de Open Street Map Belgium community https://openstreetmap.be/nl/. De straten staan sinds kort als fietsstraat in hun database, maar de snelheidsbeperking van 30 km/u is al meer dan een jaar aangepast. Dit is dus (nog) niet doorgestroomd naar TomTom. Heb dit geantwoord zodat ze het kunnen nakijken. Stond ook iemand van TomTom bij.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 17 keer
TomTom loopt vreselijk achter met aanpassen naar juiste nieuw snelheden. Waze weet al maanden dat in ons centrum de snelheid is verlaagd naar 30. Nu zelfs gemerkt dat ook Here Maps de snelheid ook heeft juistgezet. Ik heb Sygic gekocht maar helaas gebruiken die TomTom kaarten. Heel jammer dat een bedrijf als TomTom zo slecht is op vlak van juiste maximum snelheden aangeven. Ik ben dus verplicht va Waze te gebruiken omdat ik die maximum snelheid echt belangrijk vind.
-
- Pro Member
Persoon van TomTom heeft gisteren al geantwoord dat ze het zou laten bekijken aan hun kant aangezien het correct stond in Open Street Maps.
Hopelijk komt het in orde want de TomTom kaarten worden inderdaad veel gebruikt...
Hopelijk komt het in orde want de TomTom kaarten worden inderdaad veel gebruikt...