Hallo,
Momenteel ben ik VDSL internet klant bij EDPNet, nu eigendom van Proximus, en voor wat ik begrepen heb zal (A)(V)DSL uitgefaseerd worden binnen een aantal jaar ten voordele van Fiber internet. Mijn straat is voorzien van Fiber(klaar), ook al het kastje op de gevel om binnenhuis te krijgen, maar ik woon in een huurhappartement en mijn huisbaas heeft geen interesse om de werken te doen om fiber op de verdieping te krijgen. (Gezien ik huur voel ik mij ook niet geroepen om die kost op mij te nemen, dit neem ik niet mee bij verhuis)
Wat hier wel is, is COAX en ik ben al klant met Go Plus voor Smartphone. Ik zou Fiber Start en de WiFi Comfort bijnemen voor 3 Euro per maand om signaal tot achteraan in het appartement te krijgen, maar er staat geen info over wat soort wifi signaal dit is. 2,4 GHz of 5GHz? Liefst zo performant mogelijk om mijn VR draadloos te kunnen blijven gebruiken. Mijn huidige Fritzbox doet beide en is snel genoeg voor mijn noden, dus ik zou hierop niet achteruit willen gaan. Iemand die dit weet?
Vraagjes ivm met overstap naar Orange Internet.
- Ratface
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 70 keer
- Bedankt: 64 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Bron: Orange zelf - technische specificaties van hun boosters
De Mesh WiFi-modules van Orange zijn dualbandmodules. Ze zijn dus compatibel met zowel de 2.4 GHz- als de 5 GHz-frequentieband.
2.4 GHz: Wifi 802.11n, 300 Mbps (2×2 antennes)
5 GHz: Wifi 802.11ac, 1733 Mbps (4×4 antennes)
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 21 keer
Paar suggesties:
- Ik zou de wifi boost niet aanraden, koop liever zelf een access point om je wifi uit te breiden indien nodig. Komt dan niet met maandelijkse kosten, heb je op bepaald moment terugverdiend en blijft behouden bij toekomstige provider wissels.
- Overweeg je abo bij Hey te nemen: kan voor zover ik weet ook zonder mobiel abo (je kan ook overwegen je huidige mobiele abo over te zetten), en is goedkoper (bij Orange komt er binnenkort een prijsstijging aan naar 45 euro in het love pack, bij Hey zijn het 39 euro per maand (eerste 3 maanden goedkoper). Product is hetzelfde, met uitzondering dat je Hey enkel online kan bestellen (als 150 mbps / 15mbps voldoende is).
- Je kan de modem van Orange / Hey in bridge modus zetten. Dit laat toe je huidige Fritzbox te blijven gebruiken als router. Je zou je huidige Fritzbox ook als AP kunnen inzetten naast de modem van Orange.
- Ik zou de wifi boost niet aanraden, koop liever zelf een access point om je wifi uit te breiden indien nodig. Komt dan niet met maandelijkse kosten, heb je op bepaald moment terugverdiend en blijft behouden bij toekomstige provider wissels.
- Overweeg je abo bij Hey te nemen: kan voor zover ik weet ook zonder mobiel abo (je kan ook overwegen je huidige mobiele abo over te zetten), en is goedkoper (bij Orange komt er binnenkort een prijsstijging aan naar 45 euro in het love pack, bij Hey zijn het 39 euro per maand (eerste 3 maanden goedkoper). Product is hetzelfde, met uitzondering dat je Hey enkel online kan bestellen (als 150 mbps / 15mbps voldoende is).
- Je kan de modem van Orange / Hey in bridge modus zetten. Dit laat toe je huidige Fritzbox te blijven gebruiken als router. Je zou je huidige Fritzbox ook als AP kunnen inzetten naast de modem van Orange.
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1934 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Fiberklaar neemt de kosten en werken voor het fiberaansluitpunt in je appartement tijdens de aanlegsfase volledig op zich.77slevin schreef: 05 nov 2023, 15:49Mijn straat is voorzien van Fiber(klaar), ook al het kastje op de gevel om binnenhuis te krijgen, maar ik woon in een huurhappartement en mijn huisbaas heeft geen interesse om de werken te doen om fiber op de verdieping te krijgen. (Gezien ik huur voel ik mij ook niet geroepen om die kost op mij te nemen, dit neem ik niet mee bij verhuis)
Met andere woorden dit is gratis voor eigenaar en huurder.
Je neemt dus best contact op met Fiberklaar als je interesse hebt in een aansluiting.