Hoi,
SFP(+) -> RJ45 media converters bestaan er genoeg, maar zijn er ook die 4/6/8 UTP kabels kunnen omzetten naar Fiber en terug ?
Als ik zoiets zoek, kom ik eerder uit bij switches, maar dat wil ik niet.
Multiple port media converter SFP>RJ45
- Sasuke
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 248 keer
- Bedankt: 544 keer
Tja … multiport media converters zijn dan ook niet echt veel verschillend van … switches 
Meerdere fabrikanten doen het anders, die bieden ‘mounts’ aan waar je meerdere single-Port converters in kan steken. Zie bvb tp-link rackmount met 14slots voor media converters: https://www.senetic.be/product/TL-MC140 ... 3eafc0c%5D

Meerdere fabrikanten doen het anders, die bieden ‘mounts’ aan waar je meerdere single-Port converters in kan steken. Zie bvb tp-link rackmount met 14slots voor media converters: https://www.senetic.be/product/TL-MC140 ... 3eafc0c%5D
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 673 keer
Het bestaat, maar het protocol is niet standaard, dus je bent gebonden aan de fabrikant.
Waarom wil je geen switch ?
J.
Edit, voorbeeld
https://www.optcore.net/product/mc-gsa14-l/
Waarom wil je geen switch ?
J.
Edit, voorbeeld
https://www.optcore.net/product/mc-gsa14-l/
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- spacekiek
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 15 keer
Ik heb een dikke bundel netwerkkabels lopen van garage naar andere kant van het huis en zou die graag vervangen met 1 fiber (met verschillende vezels)
Maar daar zitten ook kabels bij van m'n Hikvision NVR die op apart netwerk zitten, dus wou ze graag gescheiden houden.
Nu ja, besef wel dat ik dan POE ga verliezen .. en 't is mss ook wat zot om al die media converters te plaatsen.
En zou op termijn toch willen overschakelen naar camera's van Ubiquiti , dan kan ik idd wel werken met een switch en 1 glasvezelke om gans die nest te vervangen.
Maar daar zitten ook kabels bij van m'n Hikvision NVR die op apart netwerk zitten, dus wou ze graag gescheiden houden.
Nu ja, besef wel dat ik dan POE ga verliezen .. en 't is mss ook wat zot om al die media converters te plaatsen.
En zou op termijn toch willen overschakelen naar camera's van Ubiquiti , dan kan ik idd wel werken met een switch en 1 glasvezelke om gans die nest te vervangen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 148 keer
- Bedankt: 108 keer
Lijkt me dat je dat ook kan bereiken met switches + VLAN ?
Dan ben je uiteraard wel niet van die dikke bundel kabels vanaf (die er nu toch al liggen).
Of had je het idee om nog extra netwerkkabels te trekken ?
Dan ben je uiteraard wel niet van die dikke bundel kabels vanaf (die er nu toch al liggen).
Of had je het idee om nog extra netwerkkabels te trekken ?
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 673 keer
Je kan natuurlijk ook 2 paar vezel leggen en 4 switchen gebruiken als je het echt gescheiden wil hebben, maar da's overkill, vlan's doen het ook.
2 paar vezel zou ik sowieso leggen als het om wat afstand en werk gaat.
die convertoren werken he, daar niet van, maar je verliest inderdaad POE, als zullen ze ook met POE bestaan, maar hoe kort zit je dan bij een switch... ook kwa prijs.
J.
2 paar vezel zou ik sowieso leggen als het om wat afstand en werk gaat.
die convertoren werken he, daar niet van, maar je verliest inderdaad POE, als zullen ze ook met POE bestaan, maar hoe kort zit je dan bij een switch... ook kwa prijs.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...