Hoe XP verwijderen?

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
herkato
Member
Member
Berichten: 81
Lid geworden op: 06 nov 2004, 06:34
Locatie: Limburg

Een vriend van me heeft als "beginner" een PC 'tje gekregen.
Vrij eenvoudig geval (details vergat ik te noteren maar kan die vanavond posten).
Op de HD van 20G staat Xp en Win2000 Pro. Je moet dus de keuze maken in het opstartscherm.
Daar ikzelf nog bij mijn 2000 Pro blijf thuis heb ik zijn adsl Light verbinding op de 2000 gemaakt. Alle prive mappen en rommel van XP eerst verwijderd daar originele eigenaar een advokaat is (je weet maar nooit wat je kon vinden).
Alles werkt perfect, so far so good. Ik leerde hem 'n beetje mailen en wat werken op z'n kastje, hij heel tevreden.
Tell gekregen van de milde schenker om XP niet te gebruiken daar reeds geregistreerd op naam van zijn baas (die advokaat) die hem die PC cadeau deed.
Grote vraag nu: Beide Windows staan op die ene HD die niet gepartiteerd is. Hoe verwijder ik de XP zonder brokken te maken? De originele CD kan ik krijgen moest dit nodig zijn.
Alvast bedankt,
karel.
It's better to be pissed off than pissed on.
Gebruikersavatar
X-2datop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 449
Lid geworden op: 21 jun 2005, 21:44
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

De gemakkellijkste manier is om de boot.ini file in de C:\ aan te passen. Verwijder de regel voor "Windows XP" en je krijgt de keuze niet meer. Daarna kan je gewoon perfect de map waar Windows XP inzit verwijderen.

Dit is niet de properste, doch wel de éénvoudigste en geeft ongeveer hetzelfde resultaat !

Grtz,
X

PS: Oppassen geblazen als je het anders doet, want uwen bootsector is aangepast naar winXP en als je daar niet mee oplet gaat ook uwen 2000 niet meer starten
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !
Gebruikersavatar
herkato
Member
Member
Berichten: 81
Lid geworden op: 06 nov 2004, 06:34
Locatie: Limburg

Good morning en bedankt X-2datop en Snakehit,

Ben net terug van 'n week Duitsland (nee, geen ski-verlof maar werken).
Zal deze namiddag jullie raadgevingen toepassen.
Kom dan later terug met 'n bloemetje of 'n ezelsstamp :wink:
karel.
It's better to be pissed off than pissed on.
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”