amazon nu ook met .nl domein

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
tom35
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 52 keer

Ik heb amazon prime de maar koop even goed op de nl, fr, es, it... site. Zelfde producten die van de ene op de andere site veel goedkoper zijn, zelfs met transport. Meestal is de. De wel goedkoper voor de producten die ik koop
Voor prime maakt het niet uit want of je nu via. de of nl gaat, je krijgt sowieso hetzelfde aanbod. Prime is regionaal maw waar je woont als abonnee telt voor het aanbod.
In het begin had amazon me aangegeven dat je prime kon nemen op elke site maar dat klopt niet.. Zodra je een andere prime aktiveert vervalt de andere..

Tom
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 598 keer
Recent bedankt: 2 keer

tom35 schreef: In het begin had amazon me aangegeven dat je prime kon nemen op elke site maar dat klopt niet.. Zodra je een andere prime aktiveert vervalt de andere.
Ik denk dat je enkel .de en .nl niet kan combineren omdat de .nl AFAIK gewoon een front is van de .de (weliswaar werkt Prime van de ene niet op de andere).

Maar je kan wel bv .fr en .de combineren.
novie
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 14 keer
Provider
Te Koop forum

svermassen schreef:Support is daar nu al een ellende.
Ik dien mijn tickets altijd in het Engels in.
Om een of andere reden veel sneller geholpen.
Zelfde ervaring hier: support is een regelrechte ramp.
Meest recente ervaring levering met Colis Privé.
Pakket zogezegd aangegeven als geleverd, niets gehad, Amazon vraagt om een politie rapport in te dienen voor een pakket van 7euro..
Hoe belachelijk maak je je dan wel niet als webwinkel.
Weigeren terugbetaling..dus claim bij krediet kaart ingediend en geld teruggekregen...maar de administratie daarrond...frustratie tot en met.
Nee dank u ik bestel daar niet meer.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 91 keer
Provider

Je kan zowel op nl en de gelijktijdig prime hebben. Je betaald dan twee keer. Ik was .de klant, activeerde de nl ( .de werd geannuleerd) ik betaalde .de opnieuw en was op beiden prime klant.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

De toekomst... Afhaalpunt lijkt geen optie te zijn (tenzij in die email met meer mogelijkheden).

Merk op de link om een veilige plaats aan te geven https://www.amazon.de/addresses is 404.

https://www.amazon.de/-/en/a/addresses werkt wel en die opties vind je dan in de link Add delivery instructions onder je adres.

Noot ik vermoed dat AMZL niet exclusief gaat bezorgen, bpost (en Colis Privé?) zal ook nog wel blijven bezorgen. In de VS gebruiken ze ook nog USPS in gebieden waar ze met AZML actief zijn.

Edit: De Tijd is een week later ook mee.

Afbeelding
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

Net email gekregen dat ze vanaf volgende maand mijn prime prijs verhogen van 2,99 euro naar 4,99 euro. Nog altijd de moeite, want we bestellen veel, het is (meestal) goedkoper dan be en de levering is best snel, ook prime video heeft nog wel dingen die we hier bekijken. Net nog een Franse thrillerserie.

Kan ook nog terug naar de (actief), maar zou sowieso niet voor lang meer zijn.
SPR
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 31 keer

Of gewoon naar de BE? Dat is 25 euro voor een jaar ipv 50 bij nl. Allez, dan heb je al 25 euro krediet om het iets duurdere van Be op te vangen en boven een bepaald bedrag versturen ze alsnog gratis van de andere domeinen.

Ik ben net overgestapt naar Be en krijg mijn laatst betaalde maand terug en een gratis maand er bovenop. Weer 6 euro gewonnen.
Jap
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 8 keer

De BE website is nog steeds véél beperkter qua aanbod. Eens je overstapt naar Prime op BE kan je ook nooit nog terug naar Prime op NL (noch op DE). Ik blijf zo lang ik kan Prime houden op zowel DE (meeste aanbod) als NL (ook mooi aanbod).
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 142 keer
Bedankt: 109 keer

Jap schreef: 02 nov 2023, 16:09 De BE website is nog steeds véél beperkter qua aanbod. Eens je overstapt naar Prime op BE kan je ook nooit nog terug naar Prime op NL (noch op DE). Ik blijf zo lang ik kan
Voor prime wel, maar kopen kan je nog steeds doen en soms zijn de prijzen op DE gunstiger.
Internet via Mobile Vikings
Converted
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 18 keer
Provider

Voor prime wel, maar kopen kan je nog steeds doen en soms zijn de prijzen op DE gunstiger.
Heb toch een paar dingen goedkoper kunnen kopen via BE dan via DE en via BE kan je het gratis laten leveren in een afhaalpunt van bpost. Maar las dat ze bij NL naar een postnl punt dit ook betalend hebben gemaakt sinds de prijsverhoging van deze week.
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 37 keer

Converted schreef: 02 nov 2023, 20:55
Heb toch een paar dingen goedkoper kunnen kopen via BE dan via DE en via BE kan je het gratis laten leveren in een afhaalpunt van bpost. Maar las dat ze bij NL naar een postnl punt dit ook betalend hebben gemaakt sinds de prijsverhoging van deze week.
Als ik je dus goed begrijp, kopen via de Amazon BE site en dan wordt je pakket geleverd door Bpost. En niet door die clown firma Colis Privé bij Amazon.nl, die de helft van mijn bestellingen als geleverd aankruist maar hier is dan niets te vinden (of soms: adres bestaat niet :eek: )
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

timmermc schreef: 04 nov 2023, 13:04 Als ik je dus goed begrijp, kopen via de Amazon BE site en dan wordt je pakket geleverd door Bpost. En niet door die clown firma Colis Privé bij Amazon.nl, die de helft van mijn bestellingen als geleverd aankruist maar hier is dan niets te vinden (of soms: adres bestaat niet :eek: )
Nee, kan ook Colis Prive of een andere vervoerder zijn bij Amazon BE als je laat leveren op een gewoon adres
Als je laat leveren op een afhaalpunt daarentegen, dan ben je zeker dat bpost gebruikt wordt, want het zijn de afhaalpunten van bpost. Amazon BE is de enige Amazon site waar je de optie hebt om rechtstreeks bpost afhaalpunten te gebruiken. (Amazon FR heeft ook zo'n optie maar het is met DPD afhaalpunten.)
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 37 keer

Vandaag komt een pakje eraan via Colis Privé besteld op de NL site. Ik heb het wel bij een vriendin op een ander adres laten leveren. Ben benieuwd of het zal geleverd worden.
Zoniet dan stop ik (na jaren tevredenheid) bij Amazon en betaal wat meer bij een ander postorderbedrijf met de zekerheid van de levering.
Decennia tevreden geweest over zowel DE als NL, maar sinds deze koerierdienst gebruikt wordt echt niet meer.

PS: Met deze mening ben ik duidelijk niet alleen, op Trustpilot staan toch echt wel veel negatieve ervaringen met dit bedrijf. 3,5 op 5 is niet echt een goede score.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

timmermc schreef: 04 nov 2023, 14:50 Decennia tevreden geweest over zowel DE als NL, maar sinds deze koerierdienst gebruikt wordt echt niet meer.
Zelf geen slechte ervaringen mee, maar zoals steeds hangt het veel meer af van de individuele bezorger dan het bedrijf zelf.

Zoals gezegd: je hebt de optie om dit bedrijf te vermijden via Amazon BE (bpost afhaalpunt) of Amazon FR (DPD afhaalpunt).
timmermc schreef: 04 nov 2023, 14:50PS: Met deze mening ben ik duidelijk niet alleen, op Trustpilot staan toch echt wel veel negatieve ervaringen met dit bedrijf. 3,5 op 5 is niet echt een goede score.
Elke koerier- of postdienst heeft massaal veel negatieve reviews op alle sites. Mensen schrijven geen review over de bezorging als alles goed gaat en ze hun pakje krijgen, alleen als het verkeerd loopt schrijven ze ene. Toch wordt het gros van de pakjes alle dagen wel normaal en correct bezorgd.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”