Hallo,
Onze kruipkelder heeft last van condens en zou hier graag ventilatie willen laten plaatsen.
Gewone natuurlijke ventilatie dmv ventilatieroosters.
Dus boren door keldermuur en via pvc pijp naar buiten toe.
Probleem is vind hier niet echt firma’s voor die dit willen doen. Meeste vochtbestrijdingsfirma’s spreken direct van ventilatiesysteem D wat imo overkill is en te prijzig.
Iemand weet van aannemer/betonboorder die dit volledig kan realiseren? Regio Buggenhout
Thanks!
Kelderverluchting
- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
- Bedankt: 1176 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Koop u een boormachine en een kroonboor.
Dan boor je wat gaten waar je een pijp in steekt en klaar.
Natuurlijke ventilatie is niet zo moeilijk te realiseren.
Wel werken met een T, zodat regenwater niet in uw kruipkelder komt.
Dan boor je wat gaten waar je een pijp in steekt en klaar.
Natuurlijke ventilatie is niet zo moeilijk te realiseren.
Wel werken met een T, zodat regenwater niet in uw kruipkelder komt.
- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
- Bedankt: 1176 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Het is niet zo'n moeilijke job, maar als je het zelf niet kan én het niet wil leren, zou ik niet zoeken op "vochtbestrijding".
Ik zou zoeken op klusjeswerkers.
Opnieuw: al wat je nodig hebt is een kernboor (bv dia 110) en dan wat plastic buizen.
Installateurs van airco hebben ook zo'n kernboor, al gebruiken ze dia 67. Zij gebruiken dat om gaten te maken in binnen- en buitenmuren, vloeren, ... om de binnenunit(s) te verbinden met de buitenunit.
Installateurs van keukens hebben ook zo'n kernboor, zij gebruiken een forse diameter (ken ik niet van buiten), om in niet-nieuwbouw (die werken met systeem-D en dus recuperatie dampkap) de dampkap aan te sluiten op de buitengevel.
Verwarmingsinstallateurs hebben dat materiaal om luchtleidingen te steken.
Mijn advies: doe het zelf, dan weet je wat je doet aan uw huis.
Zo leer je ook bij.
Opnieuw: al wat je nodig hebt is een kernboor (bv dia 110) en dan wat plastic buizen.
Installateurs van airco hebben ook zo'n kernboor, al gebruiken ze dia 67. Zij gebruiken dat om gaten te maken in binnen- en buitenmuren, vloeren, ... om de binnenunit(s) te verbinden met de buitenunit.
Installateurs van keukens hebben ook zo'n kernboor, zij gebruiken een forse diameter (ken ik niet van buiten), om in niet-nieuwbouw (die werken met systeem-D en dus recuperatie dampkap) de dampkap aan te sluiten op de buitengevel.
Zo leer je ook bij.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 23 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Let op voor de waterdichtheid van de kelder.
Met wat zonnepanelen, zou je ook een ontvochtiger kunnen zetten. Dat verbruikt wel iets aan stroom, maar valt reuze mee.
Hoe groot is de kelder? Wsl kom je met een 12l model toe (+- 130 ofzo)
Met wat zonnepanelen, zou je ook een ontvochtiger kunnen zetten. Dat verbruikt wel iets aan stroom, maar valt reuze mee.
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
Bedankt,heist_175 schreef: 01 nov 2023, 14:40 Het is niet zo'n moeilijke job, maar als je het zelf niet kan én het niet wil leren, zou ik niet zoeken op "vochtbestrijding".
Zo leer je ook bij.
Zal nog wat verder op Google zoeken maar meestal doet de ene het andere niet

Toegevoegd na 2 minuten 7 seconden:
Freec schreef: 01 nov 2023, 14:48 Let op voor de waterdichtheid van de kelder.
Heb toevallig zonnepanelen met terugdraaiende teller
Kruipkelder loopt quasi over gans woonoppervlakte. Hoeveel m2 geen idee. Grof geschat 80-120m2
Toevallig een die je kan aanraden?
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 32 keer
De mensen die betonboringen doen kunnen dit.
Als het niet op factuur moet en ze rekenen per gat, dan ben je voor een paar 10tallen euro's per gat klaar.
De afwerking ga je zelf moeten doen, maar dat stelt ook niet veel voor
Als het niet op factuur moet en ze rekenen per gat, dan ben je voor een paar 10tallen euro's per gat klaar.
De afwerking ga je zelf moeten doen, maar dat stelt ook niet veel voor