Vergeet dan ook niet al uw content ergens op een briefje te noteren welke je die maand wil zien en op welk platform... Naah.
Ik leg mijn aankopen vaak wel onder de loep, hoe klein/groot ook. Wil een airbrush set kopen om mijn 3D prints te kunnen kleuren. Dat impliceert dat ik ook UV resin zal moeten aanschaffen, een UV lamp en filler op termijn. Ben ik wel creatief genoeg? Ook is een basis setje zo'n 100 tot 125 euro met wat verfjes bij. Ik heb dat geld maar ga ik dat dan na 3x proberen in de hoek laten staan? Zelfde met aankoop van een nieuwe motorfiets, ik heb ene, die rijdt, die nieuwe is beter maar ga ik daar echt 13.000 euro voor neertellen want dat is verdorie wat mijn wagen heeft gekost die ik net voor Corona kocht.
Hetzelfde voor Netflix... Ik heb geen TV abo meer (-19 euro per maand/228 euro per jaar.), ik zit op een laag abo voor mijn telecom met korting van Samenaankoop, elke euro per maand gespaard wordt op het einde van een jaar wel veel geld als je samen telt. Om bij Netflix te blijven, heb mijn premium opgezegd en naar standaard gegaan. 13,49 ipv 17,99 maakt 54 euro per jaar minder te betalen. Jammer van de 4K content maar geen noodzaak uiteraard.
Iedereen beslist natuurlijk zelf wat hij met zijn centen doet maar ik geef ze toch niet graag nodeloos uit.