Netflix en account delen binnenkort voorbij?

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
SPR
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 31 keer

Dat is vooral rompslomp voor de gebruiker. Vandaag hier opzeggen maar nog enkele dagen kunnen kijken en dan de andere dienst aanvragen en alles zeker binnen die maand te kijken... Het vergt verdomd veel planning, zeker als series niet meer in één ruk online staan maar over meerdere weken. Dan moet je al goed kijken wanneer wat waar en wanneer online staat. Voor gebruikers is dit een ramp en dat weten die streamingdiensten ook natuurlijk.

Vergeet dan ook niet al uw content ergens op een briefje te noteren welke je die maand wil zien en op welk platform... Naah.

Ik leg mijn aankopen vaak wel onder de loep, hoe klein/groot ook. Wil een airbrush set kopen om mijn 3D prints te kunnen kleuren. Dat impliceert dat ik ook UV resin zal moeten aanschaffen, een UV lamp en filler op termijn. Ben ik wel creatief genoeg? Ook is een basis setje zo'n 100 tot 125 euro met wat verfjes bij. Ik heb dat geld maar ga ik dat dan na 3x proberen in de hoek laten staan? Zelfde met aankoop van een nieuwe motorfiets, ik heb ene, die rijdt, die nieuwe is beter maar ga ik daar echt 13.000 euro voor neertellen want dat is verdorie wat mijn wagen heeft gekost die ik net voor Corona kocht.

Hetzelfde voor Netflix... Ik heb geen TV abo meer (-19 euro per maand/228 euro per jaar.), ik zit op een laag abo voor mijn telecom met korting van Samenaankoop, elke euro per maand gespaard wordt op het einde van een jaar wel veel geld als je samen telt. Om bij Netflix te blijven, heb mijn premium opgezegd en naar standaard gegaan. 13,49 ipv 17,99 maakt 54 euro per jaar minder te betalen. Jammer van de 4K content maar geen noodzaak uiteraard.

Iedereen beslist natuurlijk zelf wat hij met zijn centen doet maar ik geef ze toch niet graag nodeloos uit. :)
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Recent bedankt: 9 keer
Te Koop forum

Het gaat niet enkel om Netflix maar wel om het model. Uiteraard bieden nieuwe tech en webservices voordelen, dat ontkent niemand, integendeel hun belang wordt steeds groter. Dat je al deze diensten (samen) moet gebruiken is inderdaad geen plicht maar ook daar gaat het niet over. Als men voor elke dienst een kleine bijdrage vraagt wordt dat op termijn wel degelijk een groter bedrag (vele kleintjes maken...). En ja, Netflix is zeker niet onmisbaar maar als elke internetdienst dit model gaat gebruiken kan je op termijn meer betalen dan aan de afbetaling van je huis DAAR gaat het over. Ook zijn sommige spelers zo groot dat men er moeilijk nog omheen kan.

Ik las er eens een artikel over en dat ging dan vooral over de macht van iemand als bvb Musk. Hij is nu ook de baas bij Twitter waar hij al heel wat ingrepen heeft gedaan die wel degelijk een invloed hebben vermits dit platform wereldwijd gebruikt wordt om info te delen door zowel bedrijven, journalisten, media, burgers, militanten, politici,... Een zo'n belangrijk forum in handen van iemand die soms de indruk geeft een losgeslagen draaitol te zijn is misschien niet ideaal. Ook hij denkt nu aan een betaalde dienst, ook voor basisgebruik dus en niet enkel voor wat extra toeters en bellen die minder essentieel zijn. Hetzelfde met het beheer van internet zelf, ook daar zijn er al discussies geweest over de wenselijkheid van een commercieel model (netneutraliteit).
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
Bedankt: 710 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider
Te Koop forum

SPR schreef: 19 okt 2023, 15:43 Iedereen beslist natuurlijk zelf wat hij met zijn centen doet maar ik geef ze toch niet graag nodeloos uit. :)
Oh, maar ik ben ook zo hoor. Ik zie gewoon te veel mensen neuten over €10 die langs de andere kant met het grootste gemak €100/maand weggooien aan niets.

BTW, als je je netflix abonnement aan dat van iemand anders hangt kan het nog goedkoper. Ik heb dat van mij aan mijn zus haar account gehangen en dat kost me €4. Ik heb hierdoor wel maar 1 profiel wat maakt dat mijn kinderen hun rommel er tussen zit, maar dat maakt me niet veel uit.

Maar goed, ik zal heel deze discussie nooit begrijpen. Voor mij is TV, en alles wat daarop komt, veel te onbelangrijk om me daar druk in te maken.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Iedereen moet inderdaad zelf beslissen of ze Netflix dat geld waard vinden. Zelf heb ik trouwens momenteel een Netflix-abo lopen dat ik zelf en alleen betaal. Het wordt wel niet verlengd want ik had het enkel genomen om wat films op het vliegtuig te bekijken. Ik heb de docu over Beckham gezien en de rest interesseert me eigenlijk minder. Tegen volgend jaar is er misschien weer iets te zien naar mijn gading en neem ik het misschien nog eens een maand.

Als het om 10 EUR ging dan was er inderdaad geen probleem maar het is ondertussen 10 EUR hier, 12 EUR daar en daar en 15 EUR nog elders. Ook soc media spreken nu over testen met betalende abo's. Ja, zo loopt het aardig op. Ook apps gaan steeds vaker over op een abo-systeem en de prijzen van een paar euro zijn vaak ook niet meer deze van vandaag.

Het punt is ook niet of ik dat zelf kan betalen want ook dat is op zich geen probleem maar het verandert wel het idee over internet. Ik ben nog van de tijd toen men met internet begon en men serieuze telefoonrekeningen kreeg en betaalde per minuut. Het gebruik werd dan ook afgemeten op x minuten per dag om niet te zwaar erover te gaan. Internet kwam hier ook pas echt goed op gang toen providers met flat fee (VDSL) afkwamen waardoor je eindelijk rustig kon surfen zonder je zorgen te maken over een trage download en bijhorende kosten. Ik heb de indruk dat men nu weer helemaal de andere kant op gaat. Er is nu wel snellere toegang via fiber (if you are lucky) maar wat maakt dat uit als er overal betaalmuren worden opgetrokken. Het sluit ook mensen uit die het minder breed hebben en maakt zo het internet eigenlijk voor iedereen minder interessant en breed.

Ik heb begrip voor de commerciële belangen van bedrijven maar voor het internet op zich is het wel een spijtige evolutie.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

Dizzy schreef: 19 okt 2023, 20:10
Als het om 10 EUR ging dan was er inderdaad geen probleem maar het is ondertussen 10 EUR hier, 12 EUR daar en daar en 15 EUR nog elders. Ook soc media spreken nu over testen met betalende abo's. Ja, zo loopt het aardig op. Ook apps gaan steeds vaker over op een abo-systeem en de prijzen van een paar euro zijn vaak ook niet meer deze van vandaag.
Toen ik zoveel jaar geleden (vier intussen ??) abonneerde op netflix, kreeg je de eerste maand nog gratis. Gewoon dus om uit te testen. Helaas hebben ze dat afgeschaft - de winst moet gewaarborgd blijven. Maar ik ben er nog steeds tevreden mee, er loopt altijd wel een serie die we de moeite waard vinden.

En ja - ik deel het abbo met een studerende dochter op kot en een familielid in het WZC. De eerste krijgt nooit meldingen (kijkt via gsm & tablet), de tweede constant, maar dan meldt hij dat en bevestig ik per sms. Voorlopig moet dat volstaan. Als het niet anders kan, betaal ik die 4 euro er wel bij, een mens moet er iets voor over hebben.
stevenvs
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 22 keer

Of gewoon een account via Turkije afsluiten.
Veel goedkoper en geen probleem met delen.
Nr10
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 20 keer

stevenvs schreef: 20 okt 2023, 18:43 Of gewoon een account via Turkije afsluiten.
Veel goedkoper en geen probleem met delen.
Kan je mij hierover wat meer informatie verschaffen? Eventueel in PM.
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 189 keer
Bedankt: 146 keer

Al die verschillende diensten blijven wel hetzelfde model hanteren. Vaste prijs voor onbeperkt toegang tot catalogus. - Ik zou wel eens een systeem willen proberen waarbij je voor een vast bedrag credits krijgt. Je hebt een saldo dat X tijd overdraagbaar is. Door content te kijken zakken je credits. Dan kan de vaste prijs lager zijn. En heb je als consument minder het gevoel dat je moet kijken omdat je anders geld aan het verspillen bent.

In elk geval nog niets vernomen van Netflix over mijn Netflix account van Canada dat ik exclusief hier gebruik en deel.
SPR
Elite Poster
Elite Poster

Gisteren stond er ergens een artikel op een Nederlandse site die illegale downloads monitort, sinds Netflix en consoorten op de proppen kwam daalde het illegaal downloaden stevig maar... Wegens versplintering en steeds duurder wordende prijzen merken ze nu terug een stijging op van het illegaal downloaden en IPTV.

Ik weet ook wel, je kan ook stoppen met kijken en je hebt keuzes etc etc. Het zijn al die kleintjes samen die mensen terug duwen naar: ik download wel wat ik wil kijken zonder abo of platform. Ik zou een credit systeem ook wel zien zitten, alleen vrees ik niet dat dit goedkoper gaat uitvallen.

Ik zou liever 1 groot platform hebben waar je voor een maandelijks bedrag van alles kan bekijken. Dat het overkoepelende bedrijf dan maar uitvogelt wie wat krijgt nav kijkcijfers?
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 189 keer
Bedankt: 146 keer

SPR schreef: 05 nov 2023, 11:12 Ik zou liever 1 groot platform hebben waar je voor een maandelijks bedrag van alles kan bekijken. Dat het overkoepelende bedrijf dan maar uitvogelt wie wat krijgt nav kijkcijfers?
Technologisch gezien moet dat kunnen. Dat is eigenlijk het model zoals Amazon doet en al die andere webwinkels Alibaba en Aliexpress. Ze beiden een 'marktplaats' aan wie diverse bedrijven hun producten kunnen verkopen.

Eén platform voor al de content. Met diverse contentleveranciers en rechtenhouders. De klant koopt centraal toegangsrechten tot die content. Alle aanbieders krijgen een beperkte vergoeding om hun content beschikbaar te stellen. En krijgen een (relatief) veel hogere vergoeding per view.

Kosten zullen ook lager zijn om dat ene platform online te houden ipv de diverse platformen.

Lijkt onwaarschijnlijk dat dit gaat gebeuren zolang de omstandigheden de contentleveranciers niet dwingen dat te doen.
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 663 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider
Te Koop forum

Ergens denk ik dat Amazon (Prime) daar al mee begonnen is - je kan daar tegenwoordig content 'bijkopen' van andere maatschappijen, onder de vorm van channels.

Is wel ook een abonnements formule, denk ik, en geen idee qua prijzen.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Dat is het systeem dat ook ik verkies en dat al blijkt te werken voor muziek. Zet alles op 1 platform zodat de klanten met 1 abo alles kunnen zien. Dat is veel eenvoudiger en dus ook goedkoper. Het werp minder barrières op voor klanten om niet te moeten switchen naargelang de content die ze willen zien. Ik denk dat de huidige situatie met veel aanbieders van versnipperde content op termijn toch tot overnames gaat leiden. Hier zijn dingen als Streamz niet rendabel maar zelfs veel grotere spelers maken vaak geen of amper winst, dat blijft niet duren.

Gisteren heb ik Picl.be eens geprobeerd, er staan vooral arthouse films op. Je kan kiezen uit het aanbod van deelnemende bioscopen waaronder Sfinx in Gent. Ik betaalde 4,99 voor een film wat de helft is van de prijs aan de kassa voor 1 persoon. Service werkte goed en slechts een paar seconde een hapering bij het ingaan van schermbeveiliging, nadien geen probleem meer. Je moet ook je bioscoop opgeven, waarschijnlijk gaat een deel naar hen wat ik wel goed vind. Ik was in de stad maar nog te vroeg voor de film, met dit systeem kon ik toch een film zien en gaat er een deel naar hen.

Dat is ook een gebrek bij de streamers, ze mikken allemaal op hetzelfde publiek en de commerciëlere films. Ik hoop dat de betere films ook meer op die grotere platformen komen of een platform met al deze films, ook daar is er een grote versnippering waardoor de abo's op zich niet zo interessant zijn. Hier werkt dan een systeem met credits of losse aankopen beter.
SPR
Elite Poster
Elite Poster

devilkin schreef: 05 nov 2023, 11:43 Ergens denk ik dat Amazon (Prime) daar al mee begonnen is - je kan daar tegenwoordig content 'bijkopen' van andere maatschappijen, onder de vorm van channels.

Is wel ook een abonnements formule, denk ik, en geen idee qua prijzen.
Eigenlijk niet he... Stel nu dat je al die kanalen neemt, dan ben je per kanaal iets kwijt tussen de 4 tot 6 euro... Dat is ook niet meteen hoopgevend om voor elk kanaal bij te betalen wegens nog hoger oplopende kosten en nog meer versplintering. Al zie ik me bvb niet een abo afnemen op pakweg het Chello kanaal. :)

Moest Amazon echter alles aanbieden van die kanalen en die kanalen betalen naar aantal views, dan komen we in de buurt. Ik zie het meer zoals Disney+. Star, Marvel, National Geographic, Disney zelf, Pixar...
Rocky2014
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 3 keer

Netflix lag gisteravond plaaattt.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 282 keer

Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1374 keer
Bedankt: 508 keer

wied schreef: 13 dec 2023, 14:42 Ben benieuwd...
Wat bedoel je, waar wacht je op ? De downloadlink voor dat rapport staat letterlijk in het artikel waar je naar linkt.
Beetje jammer dat dat rapport enkel geconsolideerde data bevat en het aantal kijkuren ook vrij ruw is (per 100.000). Was ook interessant geweest te weten hoe dat per land verschilt.
wied
Elite Poster
Elite Poster

Ik wacht nergens op, maar moet het nog bekijken...
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 631 keer
Recent bedankt: 11 keer
Provider

Toch wat stom "xxx uur bekeken", beter was xxx keer bekeken. Ik vind het niet interessant genoeg om per serie te gaan kijken hoeveel uren een serie of film duurde om dan te berekenen hoeveel individuele streams dat zijn.
Als een serie van 10 afleveringen van 50 minuten even veel uren bekeken is dan een serie van 10 afleveringen van 25 minuten dan is die met afleveringen van 25 min. twee maal zo veel bekeken maar staan ze in de lijst gewoon ex aequo.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
Bedankt: 710 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider
Te Koop forum

er is voor alles iets te vinden.
Als een serie 100 afleveringen heeft en er keken veel mensen maar naar 60 afleveringen dan zit je met jouw telling in de rats.
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 631 keer
Recent bedankt: 11 keer
Provider

Klopt.. daarom dat de cijfers weinig zeggen. Nu staat er wel telkens het seizoen bij dus 100 afleveringen zal er niet in zitten. Natuurlijk kan er afgehaakt worden na de eerste aflevering.. dan klopt het ook niet.
In elk geval, weinig nuttige info in de Netflix lijst maar zoals ze zelf zeggen... te veel info voor de concurrenten als ze in detail gaan.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
Bedankt: 757 keer
Recent bedankt: 2 keer

Dat is eigenlijk cijfermanipulatie, wat veel bedrijven doen om hun cijfers ondoorzichtiger te maken of op te smukken.
wied
Elite Poster
Elite Poster

Ja, voer voor "beurs-analisten"... :-)
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”