werken op batterij laptop

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
lizardking
Member
Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 13 jul 2005, 13:30
Locatie: nossegem

Goedemiddag,

Ik heb een vraagje ivm een batterij van een laptop.

Wanneer ik de laptop gebruik steek ik het oplaadsnoer in de laptop om de batterij op te laden. Is dit wel goed? Is het beter om telkens de batterij te gebruiken tot ze 'plat' is en ze daarna pas op te laden?

Groetjes
Lizard King
chant Hare Krishna and be happy
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Het is te zien wat voor een batterij en hoe oud je laptop is. Met recente modellen mag die er gewoon in blijven en dat is ook de bedoeling.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

Recentere baterijen hebben een zekere intelegentie, deze ontlaad wanneer hij dit nodig acht... en laad ook op wanneer hij dit nodig acht.
Gebruikersavatar
bke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1008
Lid geworden op: 22 apr 2004, 20:41
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 6 keer

Kan geen kwaad normaal. :wink:
Ares: (CPU) AMD Ryzen 1800x (RAM) 16GB DDR4 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 970 EVO 250 GB (VGA) NVidia GeForce 1050 Ti 4GB (OS) Windows 10 Pro
Apollo: (CPU) AMD FX 8300 (RAM) 8GB DDR3 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 850 EVO 256GB (VGA) AMD Radeon HD 5850 (OS) Windows 10 Pro
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

lizardking schreef:Goedemiddag,

Ik heb een vraagje ivm een batterij van een laptop.

Wanneer ik de laptop gebruik steek ik het oplaadsnoer in de laptop om de batterij op te laden. Is dit wel goed? Is het beter om telkens de batterij te gebruiken tot ze 'plat' is en ze daarna pas op te laden?

Groetjes
Lizard King


HP bijvoorbeeld gebruikt al vrij lang "slimme" batterijen, maar je moet dat "slim zijn" niet al te hoog inschatten : het loopt wel eens af en toe fout, die batterij laad/ontlaad policies.

HP raad zijn klanten aan de notebook minstens 1 keer in de week op zijn batterij te laten werken en te laten ontladen, en periodiek (1 keer op de 4 tot 6 maanden) hun "Battery Optimizer" software te runnen.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”