Dus hebben we alvast 2 van de 3 gsm nrs laten overzetten van Telenet naar Proximus maar dat verloopt niet zo vlot ... Even een overzicht:
- plaatsing order op 3/10
- ontvangst sim-kaarten van Proximus op vrij 6/10 ll.
- op 7/10 sms van Proximus dat de overdracht bij Telenet is aangevraagd.
Vandaag - 10/10 dus - nog steeds geen overdracht dus maar eens gebeld naar Proximus waar ik te horen krijg: "hier is alles geregeld, er is geen probleem om uw nummer te laten overdragen, Telenet moet de aanvraag verwerken. Kaart van Proximus pas in de gsm plaatsen wanneer het Telenet- netwerk weg valt".
Dan maar naar Telenet gebeld: ik zou, conform de wijsheid van de Telenet medewerkster (en wijsheid bij TN is van tegenwoordig een ontbrekend iets), mijn sim-kaart van Px moeten activeren. Al gezocht op internet maar dat blijkt alleen maar te zijn voor prepaid Pay & Go kaarten.
Dus terug gebeld naar Telenet. Een 2° medewerkster zegt me dat de collega in kwestie het fout voor heeft en dat ik inderdaad moet wachten tot hun netwerk weg valt. Alleen ... ze hebben blijkbaar van Proximus geen aanvraag voor nummer overdracht gekregen ...
Dus terug gebeld naar Proximus dat bevestigt dat er wel degelijk zaterdag ll. een aanvraag is ingediend en dat TN de klus moet klaren.
Ik ben dus weer al anderhalf uur zoet met zoeken op internet, bellen van hot naar her en dat het resultaat moest opleveren dan zou ik er nog niets van maken maar ik sta nog altijd even ver ... Voor professionele doeleinden moet ik bereikbaar blijven maar ik ga niet om het kwartuur zitten staren naar mijn gsm om te checken of ik nog TN signaal heb.
Escaleren naar ombudsdienst of is dit normaal ? Op de website van het BIPT lees ik dat alles op 3 werkdagen moet geklaard zijn. Als ik dit débacle aanschouw, dan denk ik eerder aan 3 maanden ...
Jaren geleden ging ik naar een Telenet winkel voor de switch van PX naar TN en op een uur tijd was ik veranderd van provider.
Wat raden jullie me aan: afwachten of ... ? Ik hoop dat de switch voor internet, vaste tel en TV in een fiber pack vlotter verloopt ... Anderzijds is TN hier 'no option' meer wegens problemen betreffende regelmatige onderbrekingen, soms zelfs voor alle diensten. En TN doet ... niks dan zeggen dat het mijn installatie is die al door -ig techiekers van TN binnenste buiten gekeerd is een die ook door een swat-technicus 'conform' verklaard is. Bovendien ben ik weer niet de enige in de buurt met moeilijkheden. Zal binnekort nog eens escaleren naar ombudsdienst maar ik hoop op fiber asap.
Wat adviseren jullie om die 2 gsm abo's naar asap naar PX te krijgen. Deze switch doe ik ook omdat ik dan minder kans loop op onbereikbaarheid door het werk, hetgeen wel het gevals is als bij één provider alles

PS Om dit forum niet te bezoedelen heb ik ook nog even gekeken of ik dit topic onder een andere rubriek kon openen doch via enig zoeken, heb ik niet direct iets gevonden. Mijn excuses mocht er toch nog een vroeger topic geopend zijn (ik kan het me niet anders voorstellen dan dat dit toch het geval zou zijn).